Dark Souls Fan Art

Runic

Dark Souls Fan Art

Viesti Kirjoittaja Runic » Ti 29.07.2014 11:13

Kuva

Semmone. Oma hahmo Dark Souls ykkösessä. Tehty hiirellä skannatusta piirroksesta.

Dr. Icchan
Viesti:

Re: Dark Souls Fan Art

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ti 29.07.2014 11:54

Siisti, vaikka en pelistä mitään ymmärräkään.
On vain aika tumma, en tässä päivänpaisteessa meinannut ensin nähdä mitä kuva esitti.

Runic

Viesti Kirjoittaja Runic » Ti 29.07.2014 13:20

Ei tuossa juu mitään kirkasta väritystä paljoa ole, joskin näyttö ja etenkin näytön kalibrointi vaikuttaa myös paljon. Itsellä näkyy ihan ok. Varsinkin figujen kuvaamisessa ja esillepanossa tämä on ärsyttävää; toisen näytöllä joku kuva/väri on kirkas, toisella se on fine, kolmannella ei näy mitään, ja myös sävyt vaihtelevat monitoreittain. Lisätään soppaan vielä kamera ja sen asetukset, henkilön näkö, ja huoneessa vallitsevat olosuhteet niin aww yeah. Joskus on tullut katsottua vaikka omiakin kuvia/piirroksia kaverin koneelta, ja todettua että mitäs nyt helvettiä.

Itsehän haaveilen siitä että maailmassa olisi joskus niin, että kaikki näytöt valmistetaan samoilla kalibroinneilla ja ominaisuuksilla. Mutta eihän sitä tule koskaan tapahtumaan. Itse käytän moista:

Kuva

PS. Suosittelen joskus sarjan pelejä testaamaan, jos nyt tulee alunalkaenkaan muutoin pelattua.

Dr. Icchan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dr. Icchan » Ti 29.07.2014 13:40

Runic kirjoitti:Ei tuossa juu mitään kirkasta väritystä paljoa ole, joskin näyttö ja etenkin näytön kalibrointi vaikuttaa myös paljon. Itsellä näkyy ihan ok. Varsinkin figujen kuvaamisessa ja esillepanossa tämä on ärsyttävää; toisen näytöllä joku kuva/väri on kirkas, toisella se on fine, kolmannella ei näy mitään, ja myös sävyt vaihtelevat monitoreittain. Lisätään soppaan vielä kamera ja sen asetukset, henkilön näkö, ja huoneessa vallitsevat olosuhteet niin aww yeah. Joskus on tullut katsottua vaikka omiakin kuvia/piirroksia kaverin koneelta, ja todettua että mitäs nyt helvettiä.

Itsehän haaveilen siitä että maailmassa olisi joskus niin, että kaikki näytöt valmistetaan samoilla kalibroinneilla ja ominaisuuksilla. Mutta eihän sitä tule koskaan tapahtumaan. Itse käytän moista:

Kuva

PS. Suosittelen joskus sarjan pelejä testaamaan, jos nyt tulee alunalkaenkaan muutoin pelattua.
Kotikoneen näyttö on kalibroitu ja töissäkin kohtuullinen elitedisplay. Mutta lähtökohtaisesti jos kuvan näkemiseen tarvitaan ammattitason työkaluja, niin sitten on jotain pielessä koska niitä ei löydy edes prosentin puolikkaalta käyttäjistä. Ellet sitten tarkoituksella hae pientä yleisöä.

Ja olen kyllä nähnyt Dark Souls pelin ja pelaan pelejä noin niinkuin muuten, peli vaan ei kiinnosta yhtään. Kaikki ei tykkää kaikesta, mä tykkään Kerbaleista.

Piirrustustaitosi ovat erittäin hyvät, joten mielelläni näkisin työstä vähän enemmän.
Esimerkki miten hahmo näkyy tummana, mutta kuvasta saa vielä kuitenkin selvän: http://fc03.deviantart.net/fs71/f/2014/ ... 763pqq.png
Työstäsi siis näyttää lähinnä puuttuvan kirkkaat korostukset valon puolelta. Taustan lumi on kuitenkin kohtuullisen kirkkaasti valaistu, joten silmä odottaa näkevänsä jotain specular heijastuksia myös hahmossa. Metallipanssarin kuluneet nurkat varsinkin pitäisi kiiltää aika kirkkaasti.

Runic

Viesti Kirjoittaja Runic » Ti 29.07.2014 14:44

Kyllä mä itseasiassa periaatteessa teenkin niin, että työ näkyy oikein jos on kunnollinen näyttö ja oikeat asetukset, eli en noudata "internet explorer webdesign" -tyylistä lähestymistapaa, jossa pitää toimia kaikilla koneilla ja selaimilla kaikkialla. Enkä kyllä panosta piirtelyihin ihan kauheasti, piirrän valehtelematta ehkä kerran pari vuodessa, hence mitään realistisia valoja tässä tuskin on, liekkö taitoa moisia tehdäkään. Kunhan linkkasin, kun tuli tehtyä lähinnä omaksi huviksi. Mutta ei sitä käy kieltäminen ettei kuva olisi keskimääräistä tummemilla sävyillä tehty.
Dr. Icchan kirjoitti:Ja olen kyllä nähnyt Dark Souls pelin ja pelaan pelejä noin niinkuin muuten, peli vaan ei kiinnosta yhtään. Kaikki ei tykkää kaikesta, mä tykkään Kerbaleista.
Emmä sillä, kunhan suosittelin just incase.

Routasydän

Viesti Kirjoittaja Routasydän » Ti 29.07.2014 17:13

Toi hahmo näyttää hienolta kaikinpuolin, hiton tummalta vaan, tausta mulle ei tosin aukene ollenkaan mitä siin on menossa.
Soturikin vois vähän vaaleempi olla ehkä.
Peliä koitin ite kans joskus :D hitsas kiinni varmaan tunnissa, siihe sit jäi.

-Routa

JuhoL

Viesti Kirjoittaja JuhoL » La 08.08.2015 09:49

Routasydän kirjoitti:Toi hahmo näyttää hienolta kaikinpuolin, hiton tummalta vaan, tausta mulle ei tosin aukene ollenkaan mitä siin on menossa.
Soturikin vois vähän vaaleempi olla ehkä.
Peliä koitin ite kans joskus :D hitsas kiinni varmaan tunnissa, siihe sit jäi.

-Routa
Mun mielestä toi tausta sopii juurikin Dark Souls aiheisen hahmon taustaksi. Jos peliä on enemmänkin pelannut, niin siinä on välillä todella kryptisiä, lohduttomia ja psykedeelisiä alueita :D En nyt tiedä oliko tässä haettu mitään aikaisemmista, mutta itse ajattelen sen näin.

Hieno piirros! Seuraavaksi velho gold hemmed kaavulla ;)
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/

JarkAira

Viesti Kirjoittaja JarkAira » Ma 21.03.2016 19:54

Tuoreella iPädillä katsoessa piti tallentaa ja avata kuvat -sovelluksessa ja kattoa koko näytöllä nettiselaimen sijasta. Kirkkaus puolessavälissä aiheutti Safarissa katsottuna dynamiikkaan liittyvän ongelman, sillä valkoiset reunat olivat liian kirkkaat verrattuna tummaan ja sotkivat silmän värinäön. Erikseen katsottuna fiilis muuttui ihan täysin.

Digitaaliselle medialle tehdyssä piirtämisessä joutuu lähtemään eri tavalla liikenteeseen verrattuna paperille tarkoitetussa ja tuossa kuvassa on otettu huomioon kunnollisten vehkeiden ominaisuudet.

Dynamiikka on ihan pirun hyvää pädillä hämyisessä huoneessa katsoessa, eikä tuossa ole yritetty matkia paperille piirtämistä tai maalaamista, vaan menty sen sijaan tekniikan mahdollistamilla tavoilla.

Imho tee niin kuin teet äläkä ala tekemään taidettasi keskivertolaitteille, sillä se rajoittaa liikaa. Vähän sama kuin valittaisi sinfoniaorkesterin tuotoksia siitä, että corollan kasettisoittimella kuunneltuna kuulostaa paskalta verrattuna parin tonnin kuulokkeiden ja kuulokevahvistimen yhdistelmään.
7. edikan pelit:
IH 8W/1T/3L | Skitarii 3W/0T/1L | Cult Mechanicus 2W/0T/0L|
IH+INQ 24W/2T/9L | IH+Ski+CM 6W/0T/2L | Ski+CM 4W/0T/0L|
Orks 4W/1T/9L | Muut 7W/2T/13L|

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Piirrustukset ja maalaukset”