Einoin piirustelee

Einoin

Einoin piirustelee

Viesti Kirjoittaja Einoin » Ti 31.01.2017 21:18

Tuli pitkästä aikaa kaivettua tussit esiin laatikosta ja piirrettyä jotain vähän lyijykynä luonnosta valmiimpaa. Aiheena Lord of plagues ja muutama iloinen pikku nurgling.

lord_of_plagues.png
lord_of_plagues.png (234.85 KiB) Katsottu 7417 kertaa

Brutalis

Re: Einoin piirustelee

Viesti Kirjoittaja Brutalis » Ke 01.02.2017 14:03

Varsin toimiva sommittelu, teknisesti varmaa työtä. Nurglingit hieman poseeraavat kiltisti ryhmässä, voisivat ehkä olla jotenkin dynaamisempia, ehkäpä nurglingi myös hahmon taakse? Oikein mainio työ.

ile

Viesti Kirjoittaja ile » Ke 01.02.2017 14:37

On siisti kuva! Erittäin selkeä tekniikka, hyvä valo ja varjo.

Oletko tehnyt kuvitushommia tai aiotko tehdä? Tietääkseni figupelialan kuvituksilla on kysyntää, vaikka rahaa siitä ei useimmille makseta.

Yoda-nurglingeja. :)

-ile

Einoin

Viesti Kirjoittaja Einoin » Pe 03.02.2017 16:03

Brutalis kirjoitti:
Ke 01.02.2017 14:03
Varsin toimiva sommittelu, teknisesti varmaa työtä. Nurglingit hieman poseeraavat kiltisti ryhmässä, voisivat ehkä olla jotenkin dynaamisempia, ehkäpä nurglingi myös hahmon taakse? Oikein mainio työ.
Nurglingien kanssa kokeilin useita erilaisia sommitelmia. Riehakkaammat hahmojen asennot veivät mielestäni huomiota Lord of plaguesilta ja teki etualasta hieman sekavan. Sekavuus sinällään sopisi nurglingien luonteeseen, mutta se myös rikkoi kuvan elementtien tasapainon. Nurglingin laittaminen lordin taakse taas rikkoisi kolmiomaista asetelmaa mielestäni liikaa.

ile kirjoitti:
Ke 01.02.2017 14:37
On siisti kuva! Erittäin selkeä tekniikka, hyvä valo ja varjo.

Oletko tehnyt kuvitushommia tai aiotko tehdä? Tietääkseni figupelialan kuvituksilla on kysyntää, vaikka rahaa siitä ei useimmille makseta.

Yoda-nurglingeja. :)

-ile
En ole tehnyt kuvitushommia muuta kuin joihinkin kavereiden kouluprojekteihin. Lisäksi silloin tällöin piirrän kavereiden toiveesta jotain, esim. heidän pathfinder hahmon. Aikoinaan haaveilin kuvittajan tai sarjakuva piirtäjän ammatista ja kävin muunmuassa peruskoulun jälkeen artesaani koulutuksen liittyen kuvataiteisiin. Nykyään olen yhden sortin muotoilija ammatiltani. Maksutta kuvittamisessa on se huono puoli, että vaikkakin sillä saa töitään esille ja mahdollisesti jonkin verran tunnettavuutta itselleen, niin se ei yleensä ottaen ole piirtämiseen käytetyn ajan ja tästä saadun palkkion suhteen kovin hyvässä balanssissa mikäli työllä ei ole rahallista palkkiota. Näin ollen piirtelen nykyään lähinnä omaksi iloksi.

Brutalis

Viesti Kirjoittaja Brutalis » Su 05.02.2017 01:40

Einoin kirjoitti:
Pe 03.02.2017 16:03

Nurglingien kanssa kokeilin useita erilaisia sommitelmia. Riehakkaammat hahmojen asennot veivät mielestäni huomiota Lord of plaguesilta ja teki etualasta hieman sekavan. Sekavuus sinällään sopisi nurglingien luonteeseen, mutta se myös rikkoi kuvan elementtien tasapainon. Nurglingin laittaminen lordin taakse taas rikkoisi kolmiomaista asetelmaa mielestäni liikaa.
Joo, totta puhut. Toimii paremmin tuollaisena kuin on.

habeli

Viesti Kirjoittaja habeli » Su 26.03.2017 13:23

Kuvan on oikein hieno, pidän erityisessti siitä, että tuo yksisilmäinen nurgling katsoo katsojaa, kun muut tuijottavat etuvasemmalle. Tämmöinen tuo mielestäni luonnetta kuvalle ja saa tilanteesta todentuntuisen, kuva voisi hyvin olla jonkun albumista ja kuvan alla teksti "Lord of Plagues and pet nurglings on summer 40210"

Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ma 27.03.2017 11:05

Upea kuva. Ite tykkään =). Tuollainen jäli sopisi mun tlevaan Warhammer New Dawn Sääntikseen tai mun oman maailmani peliin Battles of Gaea. Siis, tuo vaan näyttää upealta =). Mites suhtaudut niin sanottuihin tilaustöihin?
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Einoin

Viesti Kirjoittaja Einoin » Ke 29.03.2017 20:52

habeli kirjoitti:
Su 26.03.2017 13:23
Kuvan on oikein hieno, pidän erityisessti siitä, että tuo yksisilmäinen nurgling katsoo katsojaa, kun muut tuijottavat etuvasemmalle. Tämmöinen tuo mielestäni luonnetta kuvalle ja saa tilanteesta todentuntuisen, kuva voisi hyvin olla jonkun albumista ja kuvan alla teksti "Lord of Plagues and pet nurglings on summer 40210"
Kiitoksia. Mahtaa olla aika mielenkiintoinen albumi se josta tälläinen kesä kuva löytyy. Kenties Papa Nurglen perhealbumi?

Lord of Carcassonne kirjoitti:
Ma 27.03.2017 11:05
Upea kuva. Ite tykkään =). Tuollainen jäli sopisi mun tlevaan Warhammer New Dawn Sääntikseen tai mun oman maailmani peliin Battles of Gaea. Siis, tuo vaan näyttää upealta =). Mites suhtaudut niin sanottuihin tilaustöihin?
Tällä hetkellä en ota tilaustöitä vastaan. En kaipaa tällä hetkellä mitään ylimääräisiä velvoitteita joita tälläinen palveluntuottaja asiakassuhde toisi. Olen tosin avoin ajatukselle piirellä jotain ihan harrastus mielessä. Ota yhteyttä yv:llä niin voidaan katella olisiko minulla aikaa tehdä jotain kuvitusta. Tässä tosin otettava huomioon se että minä en ota tälläisestä mitään velvotteita itselleni. Eli pidän oikeuden päättää missä välissä tahansa lopettavani piirtämisen jos homma ei enää kiinnosta tai mikäli minulla ei ole aikaa piirtämiselle.

Laitetaampa tähän vielä osa kuvasta joka on tällä hetkellä työn alla. Aiheena tsaari Boris Ursus. Kuva on tällä hetkellä valitettavasti telakalla, koska käyttämiäni musteita ei paikallisista liikkeistä tunnu löytyvän kovin helposti.

ursa.png
ursa.png (277.85 KiB) Katsottu 6341 kertaa

Einoin

Re: Einoin piirustelee: Slayer

Viesti Kirjoittaja Einoin » Su 02.04.2017 23:03

Tuli ostettua testiksi eri merkkisiä tusseja kuin mitä normaalisti käytän. Kokeilu mielessä piirtelin sitten tämän slayeri herran.

Normaalisti käyttämäni tussit ovat Copic promarkereita ja nämä kokeilu tussit ovat Deleterin neopiko mallia. Musteessa tuntui olevan huomattavia eroja. Copicin tusseilla pystyy mukavasti sekoittamaan mustetta paperilla ja näin luomaan esimerkiksi väriliukumia. Neopikoilla väriliukuman tekeminen onnistui vain layeröimällä mustetta. Copicien muste tuntuukin kuivavan hieman hitaammin kuin neopikojen. Myös musteen rakenteessa tuntuu olevan eroa. Copic musteet ovat mielestäni hieman paksumpia. Jos joku on joskus siinä tilanteessa että pitää valita Copic ja Deleter tussien välillä niin minä suosittelen valitsemaan Copicit.

slayer.png
slayer.png (389.86 KiB) Katsottu 6263 kertaa

Kuva ei ole valitettavsti ole paras laatuinen, koska jouduin kuvaamaan sen kameralla. Minun skannerini ei näköjään ole yhteensopiva Microsoft 10 kanssa. :(

Caius Cosades

Viesti Kirjoittaja Caius Cosades » La 09.09.2017 17:18

Tuo kääpiö on todella hieno. Ei ole mielestäni enää siinä kuvassa parannettavaa! Todella hyvin väritetty (tai harmautettu), varjot ovat mun makuun sopivan teräviä, ja koknaisuudessa mukavan pehmeää jälkeä!
En malta odottaa seuraavaa kuvaa!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Piirrustukset ja maalaukset”