Aseen olen mallintanut ja renderöinyt 3D Studio Max 8:lla, enkä ole jälkikäsitellyt sitä mitenkään millään muulla ohjelmalla. Tehdessäni 3D-juttuja yritän aina kokeilla jotain uutta tekniikkaa, tässä tilanteessa se oli lasin ja nesteiden valontaittumisen yms. luominen, missä onnistuinkin suht hyvin. Tarkoitus oli myös saada aikaan lasista alustaan tulevat heijastukset, mutta sen kanssa minulla oli jonkin verran ongelmia, joten päätin jättää sen kokeilun muuhun projektiin. Varjoihin olisin halunnut saada hieman vaihtelua, mutta ne jäi kumminkin tosi tavanomaisiksi ja simppeleiksi.
Esillepanossa käytin yksinkertaista taustaa, jottei se vie huomiota itse aseelta. Normaalisti tällaisissa "showcase" 3D-töissä käytetään kolmipistevalaistusta, mutta itse käytän töissäni vain kahta valonlähdettä, mikä kelpaa minun visuaalisiin näkemyksiini mainiosti. Ärsyttää, kun jpeg:ksi tallentaminen sai kuvan väriliukumat hieman porrastumaan.
Työn toteutukseen minulta meni alle kymmenisen tuntia, mikä on minulta melko pieni aika, sillä normaalisti teen useita tunteja vaativia orgaanisia malleja.
Sanahat ollos vappaita.