Apua perussääntöihin aloittelijoille

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Granak
Viestit: 85
Liittynyt: La 07.10.2006 11:00
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Granak »

Smirre kirjoitti:Voiko two-handed-weaponia käyttävää ukkoa tukea keihäillä?
Lyhyesti ja ytimekkäästi: ei voi
Puhuimpas kivasti!
Avatar
miQ
Viestit: 980
Liittynyt: Su 24.09.2006 13:20
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja miQ »

Tottakai pystyy!! Ne vain heitetään erikseen ja siitä toisesta vähennetään se miinus.
Avatar
Oberon
Viestit: 9116
Liittynyt: Ke 02.03.2005 18:25
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja Oberon »

miQ kirjoitti:Tottakai pystyy!! Ne vain heitetään erikseen ja siitä toisesta vähennetään se miinus.
No kun ei pysty. katsos tukija ei itse lyö, vaan antaa ylimääräisen iskun tuettavalle. Näin tuettava ei voi tehdä jotain joka estää tukemasta (shielding, 2h aseet) mikäli haluaa itseään tuettavan. Kahdenkädenasetta käyttävää ei voi tukea.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Avatar
miQ
Viestit: 980
Liittynyt: Su 24.09.2006 13:20
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja miQ »

Oho ei pystykkään.
Kain
Viestit: 453
Liittynyt: Ma 22.05.2006 10:39
Paikkakunta: Savonlinna

Heroic action

Viesti Kirjoittaja Kain »

Tälläinen kysymys voi jo olla ennestään ,mutta kun en löytänyt...kun siis hero käyttää mightia ennen taistelua, tappaa kaikki vastustajat ja voi vielä hyökätä(charge) niin VOIKO hero siis tapella vielä toisen kerran?
Avatar
Eöl the Dark Elf
Viestit: 1070
Liittynyt: Ti 18.07.2006 20:38
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Eöl the Dark Elf »

Hero käyttää mahdin heroic combattiin --> jos tappaa kaikki vihollisensa combat nro 1:ssä niin chargaa suoraan combat nro 2:en ja taistelee sen normaalisti.
Nomen Est Omen.
Avatar
Oberon
Viestit: 9116
Liittynyt: Ke 02.03.2005 18:25
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Kyllä. Samoin kaikki B2B heron kanssa samassa taistelussa olleet oman puolen soturit. Jos siis hyökkäät herolla ja 2 kaverilla yhtä vihollista päin, käytät sen mahdin ja taistelet ensin, tapat sen, niin se hero ja ne 2 kaveria voivat liikkua&hyökätä&taistella uudestaan. Uutta heittokasetta ei saa käyttää jos sellainen löytyy, eivätkä mahdolliset tukijat saa liikkua.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Kain
Viestit: 453
Liittynyt: Ma 22.05.2006 10:39
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Kain »

Homma harvinaisen selvä...kiitos!
skijump
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 27.01.2006 17:33
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja skijump »

Voiko vastustaja estää taikaa joka ei kohdistu häneen itseensä?
Avatar
miQ
Viestit: 980
Liittynyt: Su 24.09.2006 13:20
Paikkakunta: loimaa

Viesti Kirjoittaja miQ »

Ei mielestäni.
Elrohir
Viestit: 1569
Liittynyt: Ti 24.08.2004 19:16
Paikkakunta: Helsinki (=Suomen Los Angeles)

Viesti Kirjoittaja Elrohir »

Niinpä, ei voi. Vain sankariin vaikuttavia taikoja voi vastustaa.
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
Kain
Viestit: 453
Liittynyt: Ma 22.05.2006 10:39
Paikkakunta: Savonlinna

Wargeista..

Viesti Kirjoittaja Kain »

Voiko wargi taistella sen jälkeen kun sen ratsastaja on kuollut?? Vai jääkö se vain seisoskelemaan paikalleen jos courage-heitto onnistuu?
Chaotic Dwarf
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 27.09.2006 16:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Chaotic Dwarf »

Pystyy taistelemaan. Tosin hevoset eivät pysty.
Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois.
-Jeesus Nasaretilainen, Matt. 5:29-30
Smirre
Viestit: 61
Liittynyt: Ke 17.01.2007 19:55

Viesti Kirjoittaja Smirre »

Tuli vaan semmone kysymys mieleen, että jos joku hero omaa bodyguard säännön, ja käyttää sitä johonki kaveriinsa, läpäisevätkö kaikki 6" sisällä Hamasta olevat tyypit courage testin? Eli jos vaikkapa nyt Hama bodyguardeilee Theodenia, pystyykö Hama huutamaan Stand Fastin, jonka se selviää automaattisesti bodyguardingi johdosta, ja kaikki 6 tuuman sisällä olevat jannut selviä courage testin.
Elrohir
Viestit: 1569
Liittynyt: Ti 24.08.2004 19:16
Paikkakunta: Helsinki (=Suomen Los Angeles)

Viesti Kirjoittaja Elrohir »

Kyllä se toimii juuri noin.
Loppiainen hyvin, kaikki hyvin
New Begin
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 27.09.2006 17:26

Viesti Kirjoittaja New Begin »

Eli haluaisin tietää, että fury-taiassahan on että kun taikoja häviää taistelun niin se loppuu, mutta entä jos taikoja ammutaan hengiltä?
itse olettaisin että se loppuu siitäkin, mutta varmistan vielä.
Ja eikö morian rumpujen kuljettaminen tapahdu samoilla säännöillä, kuin uruk-hain räjähde?
Avatar
Garoth
Valvoja
Viestit: 3965
Liittynyt: Ke 17.07.2002 02:59
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Garoth »

Samppa94 kirjoitti:Eli haluaisin tietää, että fury-taiassahan on että kun taikoja häviää taistelun niin se loppuu, mutta entä jos taikoja ammutaan hengiltä?
itse olettaisin että se loppuu siitäkin, mutta varmistan vielä.
Kyllä se loppuu. Shamaani kuitenkin poistetaan kentältä kun se kuolee, ja sen jälkeen olisikin melko hankala mittailla, ketkä on loitsun kantamalla ja ketkä ei...
Samppa94 kirjoitti: Ja eikö morian rumpujen kuljettaminen tapahdu samoilla säännöillä, kuin uruk-hain räjähde?
Säännöt ovat hyvin saman kaltaiset, mutta niissä on pieniä eroja.
Phil Kelly says "No!"
Avatar
Wolverine
Viestit: 240
Liittynyt: La 23.12.2006 21:41
Paikkakunta: Jossakin päin eteläistä Suomea...

Viesti Kirjoittaja Wolverine »

Siitä furystä vielä, että pelastaako se vain oman rodun tyyppejä, esim. moria goblin shaman vain gobboja jne.?
Chaotic Dwarf
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 27.09.2006 16:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Chaotic Dwarf »

Taitaa koskea vain oman lajin edustajia.
"The caster and all models of its race (goblins, orcs or uruk-hai) within range of power..."
Jos oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä pois. Ja jos oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois.
-Jeesus Nasaretilainen, Matt. 5:29-30
Kain
Viestit: 453
Liittynyt: Ma 22.05.2006 10:39
Paikkakunta: Savonlinna

Kahdenkäden ase

Viesti Kirjoittaja Kain »

Ymmärsin niin että kaikille muilla figuilla, paitsi niillä joilla lukee unarmed, on yhden käden ase...koskeeko tämä myös semmoisia joilla on kahdenkäden ase valmiina stateissa eli voivatko nämä napit päättää taistelussa että kummalla aseella lyövät?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Säännöt”