Balin's Tomb-skenaario ongelma

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
NamelessHero
Viestit: 38
Liittynyt: Su 21.06.2009 09:01
Paikkakunta: Vantaa

Balin's Tomb-skenaario ongelma

Viesti Kirjoittaja NamelessHero » Su 26.07.2009 08:48

Olen tässä ostanut LotR-kirjan nimeltä Fellowship of the Ring Source Book. Lueskelin tätä ja haluaisin toteuttaa tämän Balin's Tomb-skenaarion, olen tehnyt maastonkin mikä vastaa tarkalleen (ainakin melkein) kuvassa olevaa maastoa. Ongelmaksi nyt on tullut tämän skenaarion erikoissäännöt:
Unstoppable Tide -kohdassa lukee: |At the end of each Evil Movement phase, the Evil player may take any Goblins not currently on the board and move them onto the board through the doorway. If there is not room to move the models on, the Goblins will have to be kept one side until there is room.| (Jätin sulut pois koska niissä ei ollut mitään kysyttävää) Eli tuon mukaan joka 'Paholais'pelaajan liikkumisvuoron jälkeen hän saa asettaa Goblineja pelilaudalle ovireitin kautta.
- Eli kuinka monta? Kuinka monta siihen kuuluu laittaa?
- Ja mitä jos saattue liikkuu ekalla vuorolla oven eteen eikä Goblinit pääse tulemaan ollenkaan?

- Ja onko luolapeikon (cavetrollin) pakko tulla heti 4. vuorolla, vai voiko se tulla sen jälkeen millon tahansa?
One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all, and in the darkness bind them.

Akke
Viestit: 49
Liittynyt: La 20.06.2009 14:36

Re: Balin's Tomb-skenaario ongelma

Viesti Kirjoittaja Akke » Su 26.07.2009 11:16

En oikein tiiä mutta keksitään itse.
1 Heitä vaikka noppaa.
2 Heitä vaikka taas noppaa.
3 Ei harmainta aavistustakaan :O.

NamelessHero
Viestit: 38
Liittynyt: Su 21.06.2009 09:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Balin's Tomb-skenaario ongelma

Viesti Kirjoittaja NamelessHero » Su 26.07.2009 11:22

Olen pelannut ja huomannut että Goblineja pitää tulla enemmän kuin 6 että Goblinit pärjäävät skenaariossa, kokeillaan silleen että heitetään 2 noppaa ja se kertoo montako Goblinia tulee ovesta (silloin niitä tulee keskimäärin 7 vuorossa), jos saattue menee eteen nii ne kai vaan työntyy siitä pois 2cm päähän Goblineista... Cave Trollin kai saa sitten laittaa millon haluu 4. vurosta eteen päin?
One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all, and in the darkness bind them.

Avatar
Wolverine
Viestit: 240
Liittynyt: La 23.12.2006 21:41
Paikkakunta: Jossakin päin eteläistä Suomea...

Re: Balin's Tomb-skenaario ongelma

Viesti Kirjoittaja Wolverine » Ma 03.08.2009 21:07

NamelessHero kirjoitti:Olen pelannut ja huomannut että Goblineja pitää tulla enemmän kuin 6 että Goblinit pärjäävät skenaariossa
Kuusi goblinia? eihän niillä ole mitään mahdollisuuksia..

Tarkasti en tiedä mitä siinä skenariossa tapahtuu, mutta aika usien noissa GW:n skenaariossa on ihan ihme juttuja joiden avulla toinen voittaa melko varmasti ja toisella ei ole mitään mahdollisuuksia. Kukaan ei kiellä keksimästä ja lisäämästä omia juttuja noihin. Ihan hyvin voit itse tasapainottaa sitä skenua ihan parhaaksi katsomallasi tavalla. Pelaamalla se sitten selviää oliko tasapainoinen.

jasca
Viestit: 152
Liittynyt: Su 04.02.2007 17:57
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Balin's Tomb-skenaario ongelma

Viesti Kirjoittaja jasca » Ti 10.11.2009 15:08

NamelessHero kirjoitti: - Eli kuinka monta? Kuinka monta siihen kuuluu laittaa?
- Ja onko luolapeikon (cavetrollin) pakko tulla heti 4. vuorolla, vai voiko se tulla sen jälkeen millon tahansa?
-En tiedä, että onko toi sama skenaario kuin sääntökirjassa. Sääntökirjassa lukee, että jos nopasta tulee +4 niin peliin tulee 8 goblinia.

-Eikös hyvien tehtävä ole tappaa cave troll? Eikös se olisi epäreilua hyviä kohtaan jos se saapuisi vasta 10 vuoron jälkeen.
Sääntökirjan skenaariossa lukee, että cave troll saapuu automaattisesti pahisten kolmannen vuoron jälkeen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “LOTR: Säännöt”