"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Carnevalea demoa/turnausta Nopilla lauantaina 16.2.2013

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Silveri

Carnevalea demoa/turnausta Nopilla lauantaina 16.2.2013

Viesti Kirjoittaja Silveri »

http://www.nopat.fi/2013/tapahtumat/car ... more-17649

Onko tuleva lauantaipäiväsi tyhjää täynnä? Inisetkö sitä, kun kiinnostaisi tyypätä pienempiä figupelejä, mutta nykyisiä pelikavereitasi ei kiinnosta? Haluaisitko kokeilla jotain toisenlaista figupeliä 40k:n tai Fantasy Battlen sijaan, mutta useiden satojen eurojen investointi uuteen peliin ei oikein innosta? Oletko kyllästynyt failcastiin ja muoviin ja haluaisit pelata taas metallifiguilla? Kiinnostaako H.P. Lovecraft, steampunk tai vesielementti figupelissä?

Miten olisi peli, jossa voit juosta karkuun päällesi hyökkäävää sarvikuonoa, hypätä parvekkeelle, kiivetä katolle, jossa sinua odottaakin ruttolääkäri kahden mielipuolensa kanssa, joka sinkoaa sinua kohti loitsunsa, jonka vältät nipin napin ja ennen kuin hän ehtii reagoida, otat vauhtia ja hyppäät Venetsialle niin tyypillisiin kanaaleihin, kiipeät siellä odottavan gondolin kyytiin ja soudat karkuun?

Vuosi on 1795. Tapahtumapaikkana Venetsian tasavalta. Taivas on revennyt, sieltä virtaa magiaa maailmaan ja suuret muinaiset nousevat jälleen. Kyllä, tässä pelissä on lonkerohirviöitä ja syväläisiä.

Pelin pistemäärät pyörivät 160-250 pisteessä, jossa 200 pistettä on ehkä tyypillisempi. 160 pisteen armeija tulee aloitusboksissa, jonka hinta on 35 €. Pari blisua päälle, niin käytännössä omistat jo täysikokoisen armeijan. Sääntökirja on 25 €, mutta käytännössä kaikki säännöt ovat ilmaisessa jakellussa valmistajan sivuilla

Pelissä on tällä hetkellä valittavissa 4 armeijaa:

Ospendale Doctors - Hippokrateen valalla takapuoltaan pyyhkineitä lääkäreitä, jotka tekevät kokeita mielisairailla potilaillaan ja käyttävät heidän hulluuttaan magiansa voimanlähteenä
Rashaar - Syväläisiä, hybridejä ja hirviöitä. Venetsian syvyyksissä asuu unohdettu kansa. Nyt he tulevat hiljalleen valtaamaan maanpinnan takaisin itselleen.
Patricians - Venetsian korruptoitunut aatelisto. Kun tavanomaiset huvitukset alkavat käydä tylsiksi, voi hurjimpien juhlien loppuhuipennukseksi lähteä kadulle lahtaamaan kansaa.
Guild - Mafia kohtaa Kellopeli appelsiinin. Kun laivanrakentajien kilta hajosi, jäljelle jääneet perustivat oman järjestön suojellakseen yhteisönsä jäseniä ja siinä samassa omia intressejään.

Tapahtuma on turnausmuotoinen, mutta tämä johtuu ennen kaikkea siitä, että se on myös samalla maailmanlaajuinen tapahtuma, jonka myötä Carnevalen pelimaailman jatkotapahtumat muotoutuvat. Pyrin kuitenkin tuomaan paikalle 6 demokäyttöön sopivaa armeijaa pelaajille testattavaksi, joten eiköhän jokainen innostunut pääse ainakin yhtä peliä testaamaan. Jos kuitenkin hyllystäsi löytyy jo valmiiksi Carnevale-armeija, niin olet enemmän kuin tervetullut mukaan.

Tapahtumassa on 3 pelikierrosta, jonka kunkin kesto on 2 tuntia. Osallistumismaksu muilta, kuin Nopat & Taktiikka ry:n jäseniltä 10 €. Ovet aukeavat klo 9:30, itse tapahtuma klo 10.

Osoite: Nahkahousuntie 5 (3.krs), 00210 Helsinki.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Morze

Re: Carnevalea demoa/turnausta Nopilla lauantaina 16.2.2013

Viesti Kirjoittaja Morze »

Ehkä vähän nipotusta, mutta maallikolle tavallista pistemäärää oleellisempi tieto on varmaan peliin keskimäärin tarvittavien nappuloiden määrä.

Juu voisihan sitä Carnivaleakin kokeilla, vaikka figuja ei ole ainuttakaan.

Jos nopat järjestäisi useammin skirmishpeli -tapahtumia, voisin jopa liittyä. Carnivalea, Helldoradoa, Malifauxia, Infinityä, Mercciä, Edeniä...
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Morze kirjoitti:Jos nopat järjestäisi useammin skirmishpeli -tapahtumia, voisin jopa liittyä. Carnivalea, Helldoradoa, Malifauxia, Infinityä, Mercciä, Edeniä...
Ihmiset järjestää, ei yhdistykset... Tervetuloa järjestämään ihan mitä vaan figuilua huvittaa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

smaxx kirjoitti:
Morze kirjoitti:Jos nopat järjestäisi useammin skirmishpeli -tapahtumia, voisin jopa liittyä. Carnivalea, Helldoradoa, Malifauxia, Infinityä, Mercciä, Edeniä...
Ihmiset järjestää, ei yhdistykset... Tervetuloa järjestämään ihan mitä vaan figuilua huvittaa.
Ah, aivan. Tälläinen looginen kömmähdys pääsi sattumaan. Saatan otta asian tiimoilta yhteyttä.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Morze kirjoitti:Ehkä vähän nipotusta, mutta maallikolle tavallista pistemäärää oleellisempi tieto on varmaan peliin keskimäärin tarvittavien nappuloiden määrä.
Sen siitä saa, kun kirjoittaa mainosta kauheassa kiireessä. Aloitusbokseissa tulee siis 5 nappia, jolla saa "pienimmän koon" täysikokoisen armeijan. Isommat armeijat mallia johtaja+örmy+muut sotilaat pyörivät siinä vajaassa kymmenessä napissa.

Peli on enemmän viihteellinen kuin hampaat irvessä pelattava ja siinä tulee tehtyä usein kaheleita temppuja enemmän "because I can" -perusteella kuin välttämättä järjen valossa, joka muistaakseni kertaalleen on johtanut mm. temppuun, jossa Arsenale Doctor otti vauhtia, hyppäsi voltilla parin hybridin yli ja sen jälkeen latasi niitä liekinheittimellä selkään.

Taitaa olla myös ainoa peli, jossa pelin kehittäjä on kritisoinut demopöytiäni siitä, ettei niissä voi oikein juosta katoilla. :D
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”