Ropecon Horus Heresy turnaus 15.5. ja megabattle 16.5.

Ilmoitukset tulevista turnauksista. Voit myös etsiä pahimpaan hätään uusia pelikavereita.
Scythas

Ropecon Horus Heresy turnaus 15.5. ja megabattle 16.5.

Viesti Kirjoittaja Scythas »

Tervehdys kaikille 30k-faneille!

Kuten tuolla jo etukäteen hommaa suunniteltiinkin, olisi Ropeconissa nyt tarjolla ensimmäistä kertaa figuohjelmaa vuoden 30 000 taisteluille. Hienommat figut ja paremmat releet!

Peliajaksi meille tarjottiin Ropeconin puolelta perjantaita, sillä suuri osa nykyisistä ilmoittautuneista haluaa osallistua myös la-su järjestettävään 40k-turnaukseen. Perjantaina on siis luvassa heti klo 16.00 alkaen neljä 1000 pisteen peliä ja lisäksi mikäli halukkuutta löytyy, lauantai-iltana 40k-turnauksen jälkeen suurempi tiimipeli, missä lojalistit taistelevat traitoreita vastaan ihan urakalla. Mikäli haluat ottaa osaa tähän koitokseen tai sinulla on jotain kysyttävää, laita tähän ketjuun viestiä.

Ilmoittautuneet
Alustavasti mukaan ovat ilmoittautuneet seuraavat henkilöt, mutta ilmoittautumisia otetaan vielä vastaan, sekä todella suuren mielenkiinnon yltyessä myös varasijoja täytetään.

Lojalistit:
1. Teemu Juselius "Nagarythes Heir" (Luna Wolves) (Figut valmistumassa)
2. Tuomas Salmi "Henkinen johtaja" (Iron Warriors) (Figut valmiina)
3. Karri Kauppila "Currynator" (Salamanders) (Figut valmiina)
4. Tuomas Varjoranta "Varjous" (Questoris Knights) (Figut valmiina)

Petturit:
1. Jussi Nurro "Scythas" (World Eaters) (Figut valmiina)
2. Ville Muhonen "Ruttster" (Alpha Legion) (Figut valmiina 14.5.)
3. Oskari Holm "Gorzag" (Iron Warriors) (Figuja höpönä valmiina)
4. Petri Haverinen "Oberon" (Mechanicum) (Figut valmiina)

Aikataulu
Pe 15.5.
1. kierros: klo 16-18
2. kierros: klo 18-20
3. kierros: klo 20-22
4. kierros: klo 22-24

La 16.5.
Tiimipeli klo ? alkaen (kunhan 40k turnauksen viimeinen peli on ohi)

Aikataulut ovat turnauksen pienestä koosta johtuen joustavat, mutta uskoisin, että 1000 pisteen pelit sujuvat kaikilta hyvinkin ripeästi ja aikaa jää tauoillekin. Sovelletaan tarpeen mukaisesti kaupunkilaisjärkeä käyttäen.

Mukaan tarvitset
- Reipasta ja 30k-henkistä mieltä
- Hienosti maalatun ja konvertoidun 30k-teemaisen armeijan 1000 pisteen edestä jonkin Horus Heresy armeijalistan mukaisesti
- Armeijalista nätisti muotoiltuna kahtena kappaleena, paperiversiona
- Nopat, mitat ja templaatit
- Mieluusti oman armeijasi säännöt, joskin paikalta löytyy kaikki julkaistut Horus Heresy -kirjat, joissa on sääntöjä modelleille

Skenaariot

Pelit pelataan 4' x 4' (48" x 48") pelilaudoilla, 1v1 asetelmalla lojalisti vs. petturi siten, että kukin pelaaja pääsee pelaamaan kaikki pelinsä vastapuolen joukkoja vastaan. Peleistä merkataan ylös ainoastaan voittiko lojalisti vai petturi, voiton suuruudella ei ole väliä. Veikkaan, että osa ilmoittautuneista tulee vielä putoamaan pois, joten alustavasti tässä on neljä skenaariota mitä tulemme pelaamaan. Mikäli pelaajia on lopulta yli kahdeksan, ilmoitan lisäskenaarioista.

Missään scenaariossa ei käytetä mysterious objektiivejä tai mysterious terrainia.

Skenaariot ovat kirjasta Horus Heresy: Betrayal (Book One):
1. (sivu 153) Mission 2: Fire Tide, Deployment: Vastakkaiset neljännekset, 18” no mans land keskellä. Huom! Scoring unitteja ovat ainoastaan non-vehicle troopit ja ne joilla tämä on erikoissääntönä, esim. legion terminatoreiden Implacable Advance
2. (sivu 154) Mission 3: Shatter Strike, Deployment: Dawn of war, 24” välissä
3. (sivu 156) Mission 5: Dominion, Deployment: Dawn of war, 24” välissä
4. (sivu 157) Mission 6: Extermination, Deployment: Vastakkaisissa kulmissa kolmiot, 24” suorakaide välissä, loput reservissä jos ei mahdu depolle

Helppouden nimissä skenaariot ovat myös tässä.
Ja tässä on viimein katsaus pelipöytiin.

Palkinnot
Mitä olisikaan turnaus ilman palkintoja? Turnauksessa selvitetään kummalla puolella, lojalisteilla vai pettureilla, on enemmän voittoja, jolloin puolet pelaajista kruunataan voitokkaiksi. Tämän lisäksi sekä lojalistien, että pettureiden parhaimmalle pelaajalle annetaan 30k-tuotepalkinto, parhaiten maalatulle (äänestys pelaajien kesken) sekä eniten voittoja saaneelle pelaajalle Fantasiapelien lahjakortti. Lisäksi kaikkien osallistuneiden kesken arvotaan muita 30k-aiheisia figupalkintoja.

Lauantai-illan tiimipeli
Lauantaina voimme yhdistää voimamme ja pelata kunnon ison skaalan taistelun, jossa titanit ja primarkit ottavat matsia keskenään. Halukkaat voivat ilmoitautua tähän ketjuun myös tiimiturnaukseen ilmoittamalla pistemäärän, millä haluaa taisteluun osallistua sekä myös taisteleeko Horuksen vai Keisarin puolella. Pelin skenaario tarkentuu vielä tulevaisuudessa, mutta mitään apocalypsesääntöjä ei käytetä. Armeijat tehdään normaalisti Age of Darkness FOC:ien pohjalta ja LOW-valinnoille pätee ihan tavallisesti slottipaikat ja 25% rajoitus kokonaispistemäärästä. Muistakaa tutustua myös Forge Worldin FAQ:iin.

Mikäli tulee kysyttävää tai kehitysehdotuksia, voidaan näitä sääntöjä vielä tarpeen vaatiessa muuttaa.
Viimeksi muokannut Scythas, To 14.05.2015 20:14. Yhteensä muokattu 17 kertaa.
Jussi Nurro
Kuopion Figupelaajat KuoFi ry
KuoFi.net
Oberon

Re: Ropecon Horus Heresy turnaus 15.5. ja megabattle 16.5.

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Olinkin ihan varma, että jotain tekemistä mulla oli tämänkin vuoden Ropeconiin varattuna... Merkkaanpa kalenteriin :P
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Henkinen Johtaja

Viesti Kirjoittaja Henkinen Johtaja »

Oberon kirjoitti:Olinkin ihan varma, että jotain tekemistä mulla oli tämänkin vuoden Ropeconiin varattuna... Merkkaanpa kalenteriin :P
Komppaan tätä. Itekin olen edelleen mukana. Kattoo nyt, jos vaikka saisi vielä Solar Auxilian kasattua ja väreihin turnaukseen mennessä :)
Tuosta...
Currynator

Viesti Kirjoittaja Currynator »

Näillä näkymin edelleen tulossa mukaan. Salamanterit ovat vuoden aikana kasvaneet (ja lompakkoni kutistunut) että 1000pts ei tuota ongelmaa.

Mielenkiinnosta mites tuo 4 skenaario aiotaan toteuttaa? Skenaariossa lukee että armeijoissa ei saa olla yhtään vehicleä. Jääkö tuo skenaario pois, muokautuuko se vai pitääkö olla 2 listaa turnauksessa, yksi perus skenuihin ja yksi tuohon, vai...?
Scythas

Currynator kirjoitti:Näillä näkymin edelleen tulossa mukaan. Salamanterit ovat vuoden aikana kasvaneet (ja lompakkoni kutistunut) että 1000pts ei tuota ongelmaa.

Mielenkiinnosta mites tuo 4 skenaario aiotaan toteuttaa? Skenaariossa lukee että armeijoissa ei saa olla yhtään vehicleä. Jääkö tuo skenaario pois, muokautuuko se vai pitääkö olla 2 listaa turnauksessa, yksi perus skenuihin ja yksi tuohon, vai...?
Hienoa että mukana olet edelleen!

Kas, enpäs itse lukenut tuota skenun 4 kuvausta noin tarkasti. Tuumailen miten tuo olisi paras tehdä ja ilmoittelen tätä kautta hieman myöhemmin.
Jussi Nurro
KuoFi.net
Scythas

Hei,

Päivitin nyt skenaariot tähän sekä tuonne linkitettyyn pdf:ään. Jos tulee jotain sääntöteknisiä kysymyksiä, niin ottakaa etukäteen mieluusti yhteyttä niin ehdin pohtia vastaukset valmiiksi. :)

Tehdäänpä nyt vielä niin, että kaikki jotka meinaavat tähän osallistua huutavat vielä nimensä tähän ketjuun, jotta varmistutaan osallistujamäärästä ja saadaan todelliset nimet nimimerkkien takaa ylös. Merkkaan osallistujalistaan vihreällä osallistumisensa varmistaneiden nimet.

Kerro lisäksi mikäli olet halukas osallistumaan la-su yönä megabattleen, millaisella pistemäärällä ja lojalisteilla vaiko traitoreilla. Tällä ei ole vaikutusta itse turnaukseen, eikä listan ole oltava sama, mutta näin mahdollistetaan ensimmäinen isomman luokan 30k-mättö Suomen mittakaavassa.
Jussi Nurro
KuoFi.net
Varjous

Viesti Kirjoittaja Varjous »

Juu mukana ollaan vieläkin ja ne kaksi figuakin ovat valmiit.
Kiinnostaa tosiaankin se mega battlekin noin 1300 pistettä 3figua. Meinasin solar auxiliaa allies osastona hommata mutta forgen pirut pihtaa uusia julkaisuja niin en ole vielä edes tilannu niitä.
Oberon

Kyl mie vieläkin oon tulossa, pitää vaan saada aikaiseksi anoa perjantai vapaaksi vielä. Esimies kyllä jo sanoi että se on ok... Epäilen megabattlaamista koska en tykkää odotella omalla vuorolla montaa pelaajaa, sen mitä oon edellisissä 'coneissa megabattleja katsonut, ne on kestäny ihan liian pitkään että jaksaisi kiinnostaa.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

Currynator

Viesti Kirjoittaja Currynator »

Juu Karri Kauppila vielä mukana. Pitäisi onnistua saada vapaata perjantaiksi mutta ilmoittelen jos tulee esteitä. Mega Battleen en taida osallistua, menee turhan myöhäseksi tuo megabattle että jaksaisin osallistua siihen.
Scythas

Olen itsekin osallistunut varmaan kolmessa Ropeconissa megabattleen ja todennut että ne ovat olleet hyvin paskasti suunniteltuja ja/tai johdettuja. Muistan vieläkin kun sai yhden ilmaisen superheavyn listaan ja järjestäjä toi Emperor class titanin, joka tuhoutuessaan olisi tullut seuraavalla vuorolla uudestaan peliin. Joo, ei hauskaa.

Meidän etuna on, että 30k on muutenkin nopeammaksi suunniteltu ja etenkin isomman pisteen peleihin. Peliä rajoittaa lisäksi normaali FOC, jolloin ylilyönneiltä vältytään.

Mikäli tähän nyt saadaan edes muutama pelaaja messiin, niin katson sopivan skenaarion valmiiksi, missä ei ole liikaa säätämistä. Meikä voisi ottaa 1500 pojoa World Eatereita ja lisäksi löytyy kaverin 1500 pistettä Mechaniumia mitä voisi ottaa lainaan.
Jussi Nurro
KuoFi.net
Henkinen Johtaja

Scythas kirjoitti:Olen itsekin osallistunut varmaan kolmessa Ropeconissa megabattleen ja todennut että ne ovat olleet hyvin paskasti suunniteltuja ja/tai johdettuja. Muistan vieläkin kun sai yhden ilmaisen superheavyn listaan ja järjestäjä toi Emperor class titanin, joka tuhoutuessaan olisi tullut seuraavalla vuorolla uudestaan peliin. Joo, ei hauskaa.
Muistan saman pelin, mutta titaania ei tuonut pelin järjestäjä vaan eräs pelaajista (minä) joka käytti noita porsaanreikiä häikäilemättömästi hyödykseen. Hävittiin kuitenkin se peli, koska grotit objekteilla.

Kattoo tosiaankin mun puolestani, onko mitä kaikkea lauantaille luvassa Ropeconissa, että vietänkö lauantainakin Otaniemen maisemissa. 1000pts listaako olet miettinyt minimikooksi tuossa megamätössä, ja saako siinä olla allyjä?
Tuosta...
Scythas

Henkinen Johtaja kirjoitti:
Scythas kirjoitti:Olen itsekin osallistunut varmaan kolmessa Ropeconissa megabattleen ja todennut että ne ovat olleet hyvin paskasti suunniteltuja ja/tai johdettuja. Muistan vieläkin kun sai yhden ilmaisen superheavyn listaan ja järjestäjä toi Emperor class titanin, joka tuhoutuessaan olisi tullut seuraavalla vuorolla uudestaan peliin. Joo, ei hauskaa.
Muistan saman pelin, mutta titaania ei tuonut pelin järjestäjä vaan eräs pelaajista (minä) joka käytti noita porsaanreikiä häikäilemättömästi hyödykseen. Hävittiin kuitenkin se peli, koska grotit objekteilla.

Kattoo tosiaankin mun puolestani, onko mitä kaikkea lauantaille luvassa Ropeconissa, että vietänkö lauantainakin Otaniemen maisemissa. 1000pts listaako olet miettinyt minimikooksi tuossa megamätössä, ja saako siinä olla allyjä?
Luin aluksi että "hävetti se peli". :D No hard feelings, esimerkkinä lähinnä millaisena itse en pidä hyvää megabattlea. Tokkopa teilläkään lopulta hauskaa oli? Eihän?

Mitäpä tuossa minimikokoa miettimään, kaikki 30k-kama kentälle mitä löytyyy, FOC-rajoissa kuitenkin. Jos saat "ally"-poppoolle oman FOC:n tai 30k:ssa käytössä olevan ally FOC:n niin siitä vain!
Jussi Nurro
KuoFi.net
Henkinen Johtaja

Scythas kirjoitti:
Henkinen Johtaja kirjoitti:

Luin aluksi että "hävetti se peli". :D No hard feelings, esimerkkinä lähinnä millaisena itse en pidä hyvää megabattlea. Tokkopa teilläkään lopulta hauskaa oli? Eihän?

Mitäpä tuossa minimikokoa miettimään, kaikki 30k-kama kentälle mitä löytyyy, FOC-rajoissa kuitenkin. Jos saat "ally"-poppoolle oman FOC:n tai 30k:ssa käytössä olevan ally FOC:n niin siitä vain!
Ehkäpä, ehkäpä liian tehokkaasti kieltämättä tuhosi (GW:n pojat oli tehneet siitä aika juustosen).
Mutta joo, siinä matsissa ehkä enemmän lähdin revittelemään, että tämmösenkin vehkeen olin rakentanut.

Katotaan nyt mitä saadaan väreihin ja loppuun asti.
Tuosta...
Gorzag

Viesti Kirjoittaja Gorzag »

Edelleen mukana. Ja jos jollain on ongelmina figujen kanssa niin multa löytyy kyllä laina figuja useammallekin legioonalle (IH,IW,EC,WE, SoH nyt ainakin, muillekin löytyy mutta vähän vähemmän).

Megabattlesta en vielä ihan osaa sanoa, pitää vähän kattoa aikatauluja ensin.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Sipsikäsi

Viesti Kirjoittaja Sipsikäsi »

Mukana ollaan, figut vaiheessa mutta valmistuu tuonne. Oma predator on vanhaa gw:n mallia, eli ei virallinen forge mutta kuitenkin vanhalla hullilla. Taitaa myös turret olla eri, eli tässä tapauksessa neliskanttisempi versio. Tuskin haittaa menoa. Dreadnought tulee myöskin olemaan muovia, mutta eipä nuo forgen perusdredit(eli ei contemptor) GW:n vastaavista eroa. 30k-tyyliin aion kuitenkin sutia tietty omani.

Megabattleen en pääse, kun olen järkkäämässä ja pelaamassa tuolla 40k:ssa.
Oberon

Tässä kohtaa varmaan on hyvä tarkistaa, mimmoista rimaa noille figuille tässä asetetaan? Mikä on tarpeeksi hienoa, entä onko ei-forgen figut ok? Mechanicumilla pelaan, mun adseculariit on noita wargames factoryn/warlord gamesin (evm) greatcoat-solttuja, mutta saan ehkä sudittua noita GW:n skitarii-figuja siihen mennessä tarpeeksi (tai sit pelaan ilman adsec-troopseja...). Onko kumpikaan ok, vai vedetäänkö ilman koska 100%-FW?
MYYN CSM&DA-armeijaa!

Scythas

@Gorzag
Laitatko vielä nimesi niin lisätään listaan.

@Nagarythes Heir
Hyvältä kuullostaa. Kyllä ne figut on varmasti ihan jees jos itse olet sitä mieltä. :) Ja pointtina oli tosiaan megabatlettaa kunhan 40k turnaus on loppu, joten mukaan kyllä ehtii.

Kerrotko vielä nimesi?

@Oberon
Kunhan on tarpeeksi hienoa. Mechanicumilla nyt varmaankaan täysin yhtenäistä ulkoasulinjaa, joten jos katsot itse tarpeeksi kuvaaviksi niin silloin ok. Muista että pointti pitää 30k-hauskaa ja eläytyä aikakauteen. Kyllä sä tiedät itse missä raja menee. Fiksu mies kuitenkin.
Jussi Nurro
KuoFi.net
Sipsikäsi

Viesti Kirjoittaja Sipsikäsi »

Jesh, oikea nimi on Teemu Juselius. Taitaa kyllä kaiken säädön takia jäädä silti tuo megabattle väliin. Eiköhän tuo 3 päivää turnauspelei riitä :)
Gorzag

Viesti Kirjoittaja Gorzag »

Oskari Holm on nimi. Ja tällä hetkellä on fiilis, että legioonana voisi olla Word Bearers. Sillä oletuksella tosin, että Mhara Gal Contemptoria saa käyttää. Se ei vielä ole missään kirjassa niin säännöt on experimental.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Scythas

Gorzag kirjoitti:Oskari Holm on nimi. Ja tällä hetkellä on fiilis, että legioonana voisi olla Word Bearers. Sillä oletuksella tosin, että Mhara Gal Contemptoria saa käyttää. Se ei vielä ole missään kirjassa niin säännöt on experimental.
Käytä toki.

Muillekin tiedoksi, että experimental leiman alla olevia voi myös hyvällä maulla käyttää. Mm. uudet laser destroyer vindicator sääntölisäykset yms.
Jussi Nurro
KuoFi.net
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset ja pelikaverit”