Malifaux slow grow kesäliiga huhtikuusta heinäkuuhun Helsingissä
Malifaux slow grow kesäliiga huhtikuusta heinäkuuhun Helsingissä
Vaikka tässä on vasta hädin tuskin selvitty edellisestä, niin kai se pitää jo ruveta suunnittelemaan seuraavaa, että ihmisillä on aikaa valmistautua henkisesti ja fyysisesti sekä maalata figuja kesäkuntoon.
Tämä ei vieläkään ole mitenkään erityisen vakavamielistä kilpailua, joten aloittelijat ovat enemmän kuin tervetulleita mukaan. Allekirjoittanut voi mielellään järjestää demopelejä, opetusta tai muuten vain neuvoa uusia pelaajia, ja ei nämä meidän muutkaan pelaajat mitenkään erityisen kurjia ole. Ei sinänsä haittaa vaikket eläessäsi olisi pelannut mitään figupeliä.
Homma toimii jokseenkin samalla tavalla kuin edellinenkin vastaava eventti. Suurimpana muutoksena tähän tulee hieman erilaiset paritukset kierroksille. Jokaiselle annetaan joka kierrokselle kaksi vastustajaa, joita vastaan on tarkoitus pelata. Vastaavasti myös kierrosten pituus kasvatetaan kolmeen viikkoon. (Kiitokset Sipille ideasta.) Näin tehdään, jotta osallistujien olisi helpompi löytää sopivia pelipäiviä, sekä sen vuoksi, että tällainen järjestely ei vaadi parillista määrää pelaajia, ja yksittäinen pelaaja voi helposti pudottautua ulos yhdeltä kierrokselta ilman, että siitä seuraa suurempia organisointihaasteita. Pelejähän tällä systeemillä tulee hieman enemmän kuin aikaisemmissa liigoissa on ollut (8 per pelaaja + 2 harjoitus), mutta toivotaan, että tämä hieman erilailla organisoitu paritus auttaa löytämään aikaa pelata ne kaikki.
Päivitetyt säännöt
Aikataulu menee sillä tavoin, että huhtikuun 10. alkaa harjoitus-/demoilu-/puuhastelukierros, ja toukokuussa päräytetään homma käyntiin 35SS kierroksella. SS-määrät kasvavat joka kierroksella 5SS:lla ja huipentuvat neljännellä kierroksella heinäkuussa 50SS:ään, jonka jälkeen ihmisillä pitäisikin olla maalattuna ja hyvin hanskassa taas uusi crewi, jolla voi lähteä katsomaan pärjäisikö Myyrälle Ropeconin turnauksessa. Tarkat aikataulut kierroksille löytyvät säännöistä.
Ilmoittautua saa mun puolesta vaikka samantien. Tuokaa kaikki kaveritkin mukaan. Mulla on jo tilattuna yksi 16 pelaajan palkintoboksi, ja olisihan se ihan mukava saada korkattua. (Lupaan korkata sen jos saadaan, 12+ osallistujaa.)
Ilmoittautuneet:
Mä - Yan Lo (10T)
Fiend_ - Seamus
Hammerheart - Brewmaster (Gremlins)
Molja - Hamelin
GreenOwl2 - Kaeris
Amdor - Ramos
Sotatonttu - Leveticus
Sipinen - Lucius
NorjanPaavi - Dreamer
halko - Kirai
Tämä ei vieläkään ole mitenkään erityisen vakavamielistä kilpailua, joten aloittelijat ovat enemmän kuin tervetulleita mukaan. Allekirjoittanut voi mielellään järjestää demopelejä, opetusta tai muuten vain neuvoa uusia pelaajia, ja ei nämä meidän muutkaan pelaajat mitenkään erityisen kurjia ole. Ei sinänsä haittaa vaikket eläessäsi olisi pelannut mitään figupeliä.
Homma toimii jokseenkin samalla tavalla kuin edellinenkin vastaava eventti. Suurimpana muutoksena tähän tulee hieman erilaiset paritukset kierroksille. Jokaiselle annetaan joka kierrokselle kaksi vastustajaa, joita vastaan on tarkoitus pelata. Vastaavasti myös kierrosten pituus kasvatetaan kolmeen viikkoon. (Kiitokset Sipille ideasta.) Näin tehdään, jotta osallistujien olisi helpompi löytää sopivia pelipäiviä, sekä sen vuoksi, että tällainen järjestely ei vaadi parillista määrää pelaajia, ja yksittäinen pelaaja voi helposti pudottautua ulos yhdeltä kierrokselta ilman, että siitä seuraa suurempia organisointihaasteita. Pelejähän tällä systeemillä tulee hieman enemmän kuin aikaisemmissa liigoissa on ollut (8 per pelaaja + 2 harjoitus), mutta toivotaan, että tämä hieman erilailla organisoitu paritus auttaa löytämään aikaa pelata ne kaikki.
Päivitetyt säännöt
Aikataulu menee sillä tavoin, että huhtikuun 10. alkaa harjoitus-/demoilu-/puuhastelukierros, ja toukokuussa päräytetään homma käyntiin 35SS kierroksella. SS-määrät kasvavat joka kierroksella 5SS:lla ja huipentuvat neljännellä kierroksella heinäkuussa 50SS:ään, jonka jälkeen ihmisillä pitäisikin olla maalattuna ja hyvin hanskassa taas uusi crewi, jolla voi lähteä katsomaan pärjäisikö Myyrälle Ropeconin turnauksessa. Tarkat aikataulut kierroksille löytyvät säännöistä.
Ilmoittautua saa mun puolesta vaikka samantien. Tuokaa kaikki kaveritkin mukaan. Mulla on jo tilattuna yksi 16 pelaajan palkintoboksi, ja olisihan se ihan mukava saada korkattua. (Lupaan korkata sen jos saadaan, 12+ osallistujaa.)
Ilmoittautuneet:
Mä - Yan Lo (10T)
Fiend_ - Seamus
Hammerheart - Brewmaster (Gremlins)
Molja - Hamelin
GreenOwl2 - Kaeris
Amdor - Ramos
Sotatonttu - Leveticus
Sipinen - Lucius
NorjanPaavi - Dreamer
halko - Kirai
Viimeksi muokannut Myyra, Ke 04.05.2016 14:31. Yhteensä muokattu 17 kertaa.
Re: Malifaux slow grow kesäliiga huhtikuusta heinäkuuhun Helsingissä
Neloskierroksen paritukset
Hammerheart vastustajat: Amdor ja Myyrä
GreenOwl2 vastustajat: Sipinen ja NorjanPaavi
Myyrä vastustajat: Hammerheart ja Fiend_
Molja vastustajat: NorjanPaavi ja Sotatonttu
Amdor vastustajat: Fiend_ ja Hammerheart
Sipinen vastustajat: Sotatonttu ja GreenOwl2
NorjanPaavi vastustajat: GreenOwl2 ja Molja
Fiend_ vastustajat: Myyrä ja Amdor
Sotatonttu vastustajat: Molja ja Sipinen
Neloskierroksen skenaario
Standard Deployment
Headhunter
Convict Labor, Exhaust Their Forces, Leave Your Mark, Set Up, Take Prisoner
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kolmoskierroksen paritukset
Hammerheart vastustajat: Myyrä ja Fiend_
GreenOwl2 vastustajat: Molja ja Sotatonttu
Myyrä vastustajat: Amdor ja Hammerheart
Molja vastustajat: Sipinen ja GreenOwl2
Amdor vastustajat: halko ja Myyrä
Sipinen vastustajat: NorjanPaavi ja Molja
halko vastustajat: Fiend_ ja Amdor
NorjanPaavi vastustajat: Sotatonttu ja Sipinen
Fiend_ vastustajat: Hammerheart ja halko
Sotatonttu vastustajat: GreenOwl2 ja NorjanPaavi
Kolmoskierroksen skenaario
Flank Deployment
Squatter's rights
Convict labor, Show of force, Hunting party, Covert breakthrough, Detonate the Charges
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kakkoskierroksen paritukset
Hammerheart vastustajat: Molja ja NorjanPaavi
GreenOwl2 vastustajat: Amdor ja Fiend_
Myyrä vastustajat: Sipinen ja Sotatonttu
Molja vastustajat: halko ja Hammerheart
Amdor vastustajat: NorjanPaavi ja GreenOwl2
Sipinen vastustajat: Fiend_ ja Myyrä
halko vastustajat: Sotatonttu ja Molja
NorjanPaavi vastustajat: Hammerheart ja Amdor
Fiend_ vastustajat: GreenOwl2 ja Sipinen
Sotatonttu vastustajat: Myyrä ja halko
Kakkoskierroksen skenaario
Corner Deployment
Extraction
Convict Labor, Exhaust Their Forces, Take Prisoner, Frame For Murder, Set Up
Ykköskierroksen paritukset
Hammerheart vastustajat: GreenOwl2 ja Sotatonttu
Myyrä vastustajat: Molja ja GreenOwl2
Amdor vastustajat: Sipinen ja Molja
Fiend_ vastustajat: Sotatonttu ja NorjanPaavi
halko vastustajat: NorjanPaavi ja Sipinen
GreenOwl2 vastustajat: Myyrä ja Hammerheart
Molja vastustajat: Amdor ja Myyrä
Sipinen vastustajat: halko ja Amdor
Sotatonttu vastustajat: Hammerheart ja Fiend_
NorjanPaavi vastustajat: Fiend_ ja halko
Ykköskierroksen skenaario
Flank Deployment
Guard The Stash
Convict Labor, Exhaust Their Forces, Leave Your Mark, Neutralize The Leader, Public Demonstration
Harjoituskierroksen paritukset
Hammerheart vastustajat: Myyrä ja NorjanPaavi
Amdor vastustajat: Fiend_ ja Myyrä
Fiend_ vastustajat: halko ja Amdor
halko vastustajat: GreenOwl2 ja Fiend_
GreenOwl2 vastustajat: Molja ja halko
Sipinen vastustajat: Sotatonttu ja Molja
Sotatonttu vastustajat: NorjanPaavi ja Sipinen
NorjanPaavi vastustajat: Hammerheart ja Sotatonttu
Harjoituskierroksen skenaario:
Standard deployment
Interference
Convict Labor, Leave your mark, Take prisoner, Undercover entourage, Catch and release
Hammerheart vastustajat: Amdor ja Myyrä
GreenOwl2 vastustajat: Sipinen ja NorjanPaavi
Myyrä vastustajat: Hammerheart ja Fiend_
Molja vastustajat: NorjanPaavi ja Sotatonttu
Amdor vastustajat: Fiend_ ja Hammerheart
Sipinen vastustajat: Sotatonttu ja GreenOwl2
NorjanPaavi vastustajat: GreenOwl2 ja Molja
Fiend_ vastustajat: Myyrä ja Amdor
Sotatonttu vastustajat: Molja ja Sipinen
Neloskierroksen skenaario
Standard Deployment
Headhunter
Convict Labor, Exhaust Their Forces, Leave Your Mark, Set Up, Take Prisoner
Kolmoskierroksen paritukset
Hammerheart vastustajat: Myyrä ja Fiend_
GreenOwl2 vastustajat: Molja ja Sotatonttu
Amdor vastustajat: halko ja Myyrä
Sipinen vastustajat: NorjanPaavi ja Molja
halko vastustajat: Fiend_ ja Amdor
NorjanPaavi vastustajat: Sotatonttu ja Sipinen
Fiend_ vastustajat: Hammerheart ja halko
Sotatonttu vastustajat: GreenOwl2 ja NorjanPaavi
Kolmoskierroksen skenaario
Flank Deployment
Squatter's rights
Convict labor, Show of force, Hunting party, Covert breakthrough, Detonate the Charges
Kakkoskierroksen paritukset
Hammerheart vastustajat: Molja ja NorjanPaavi
GreenOwl2 vastustajat: Amdor ja Fiend_
Myyrä vastustajat: Sipinen ja Sotatonttu
Molja vastustajat: halko ja Hammerheart
Amdor vastustajat: NorjanPaavi ja GreenOwl2
Sipinen vastustajat: Fiend_ ja Myyrä
halko vastustajat: Sotatonttu ja Molja
NorjanPaavi vastustajat: Hammerheart ja Amdor
Fiend_ vastustajat: GreenOwl2 ja Sipinen
Sotatonttu vastustajat: Myyrä ja halko
Kakkoskierroksen skenaario
Corner Deployment
Extraction
Convict Labor, Exhaust Their Forces, Take Prisoner, Frame For Murder, Set Up
Ykköskierroksen paritukset
Hammerheart vastustajat: GreenOwl2 ja Sotatonttu
Myyrä vastustajat: Molja ja GreenOwl2
Amdor vastustajat: Sipinen ja Molja
Fiend_ vastustajat: Sotatonttu ja NorjanPaavi
halko vastustajat: NorjanPaavi ja Sipinen
GreenOwl2 vastustajat: Myyrä ja Hammerheart
Molja vastustajat: Amdor ja Myyrä
Sipinen vastustajat: halko ja Amdor
Sotatonttu vastustajat: Hammerheart ja Fiend_
NorjanPaavi vastustajat: Fiend_ ja halko
Ykköskierroksen skenaario
Flank Deployment
Guard The Stash
Convict Labor, Exhaust Their Forces, Leave Your Mark, Neutralize The Leader, Public Demonstration
Harjoituskierroksen paritukset
Hammerheart vastustajat: Myyrä ja NorjanPaavi
Amdor vastustajat: Fiend_ ja Myyrä
Fiend_ vastustajat: halko ja Amdor
halko vastustajat: GreenOwl2 ja Fiend_
GreenOwl2 vastustajat: Molja ja halko
Sipinen vastustajat: Sotatonttu ja Molja
Sotatonttu vastustajat: NorjanPaavi ja Sipinen
NorjanPaavi vastustajat: Hammerheart ja Sotatonttu
Harjoituskierroksen skenaario:
Standard deployment
Interference
Convict Labor, Leave your mark, Take prisoner, Undercover entourage, Catch and release
Viimeksi muokannut Myyra, To 28.07.2016 10:05. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Mukana.
Something something Dangerzone!
- Hammerheart
"Ja siellä kaikilla oli niin muukaavaa
oi jospa oisin saanut olla muukaanaaa!"
Täten ilmoittaudun mitä juhlallisimmin.
oi jospa oisin saanut olla muukaanaaa!"
Täten ilmoittaudun mitä juhlallisimmin.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Nopein saa valita mulle liigaan masterin vaihtoehdoista:
McMourning
Kirai
Tara
Yan Lo
Kaeris
Ironsides
Mei Feng
Lilith
Pandora
Zoraida
Collodi
Lynch
Misaki
Viktoriat
Jack Daw
Leveticus
Von Schill
Shen Long
Brewmaster
Ophelia
Som'er
Ulix
Wong
Mah Tucket
McMourning
Kirai
Tara
Yan Lo
Kaeris
Ironsides
Mei Feng
Lilith
Pandora
Zoraida
Collodi
Lynch
Misaki
Viktoriat
Jack Daw
Leveticus
Von Schill
Shen Long
Brewmaster
Ophelia
Som'er
Ulix
Wong
Mah Tucket
- Hammerheart
Yan Lo
(Tyhmä kysymys)
Ei vaan, mä olen aina ollut sitä mieltä, että Yan Lo on aliarvostettu. Sen iso ongelma on sen Wp mutta muuten sillä on ihan potentiaalia. On se parempi kuin Lucius. Mutta mä luulen, että sä saat siitä ihan hyvin tehoja irti. Se on kuitenkin varsin monipuolinen kyvyiltään ja se Lightning Jump on hemmetin kova.
Epäilen, että se on parempi kuin esmes Brewmaster.
(Tyhmä kysymys)
Ei vaan, mä olen aina ollut sitä mieltä, että Yan Lo on aliarvostettu. Sen iso ongelma on sen Wp mutta muuten sillä on ihan potentiaalia. On se parempi kuin Lucius. Mutta mä luulen, että sä saat siitä ihan hyvin tehoja irti. Se on kuitenkin varsin monipuolinen kyvyiltään ja se Lightning Jump on hemmetin kova.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Ootkos koskaan nähny mitä se tekee Emissaryn kanssa? Se sai niistä varmaan enemmän boostia kuin mikään muu masteri. Yan Lo ei enää menis mun heikoin masteri listan kärkeen.Hammerheart kirjoitti:Yan Lo
(Tyhmä kysymys)
- Hammerheart
Joo, se ottaa kyllä ilon irti Emissarysta, ihan samaa mieltä. Se oli vähän semmoinen 0-cost korjausliike melkein Yan Lolle. Ja se henkiinherätyksen mahdollistaminen on tosi, tosi kova juttu.Myyra kirjoitti:Ootkos koskaan nähny mitä se tekee Emissaryn kanssa? Se sai niistä varmaan enemmän boostia kuin mikään muu masteri. Yan Lo ei enää menis mun heikoin masteri listan kärkeen.Hammerheart kirjoitti:Yan Lo
(Tyhmä kysymys)
Mutta siis yritin tuossa yllä vähän sanoa, että ei minusta Yan Lo ennenkään ollut heikoin masteri listan kärjessä. Etenkään fixed master -formaatissa, koska se on monipuolinen. Sen ongelma minusta oli, että se oli harvoin se paras valinta tiettyyn tilanteeseen, kun muute meni siitä ohi.
Mutta kyllä mä nyt hemmetisti mieluummin nään sut pelaamassa Yan Lota kuin Vickyjä tai Pandoraa =D
Pandorahan ei ole fixed master formaatissa kauhean hyvä sinänsä, koska sille löytyy käytännössä hard countereita. Viktoriat sen sijaan olisi tässä touhussa ihan pöljiä, koska ne on vain ihan uskomattoman rikki pienissä peleissä.Hammerheart kirjoitti:Mutta kyllä mä nyt hemmetisti mieluummin nään sut pelaamassa Yan Lota kuin Vickyjä tai Pandoraa =D
- Hammerheart
Löytyykö? Tai siis kun muutkin on jumissa niitten omien valintojensa kanssa, niin en tiedä kuinka hyvin pystyvät niitä hard countereita kaivamaan?Myyra kirjoitti:Pandorahan ei ole fixed master formaatissa kauhean hyvä sinänsä, koska sille löytyy käytännössä hard countereita.Hammerheart kirjoitti:Mutta kyllä mä nyt hemmetisti mieluummin nään sut pelaamassa Yan Lota kuin Vickyjä tai Pandoraa =D
En toisaalta ole ihan varma mikä varsinaisesti hard counteroi Pandoran paitsi nyt asiat joilla on tosi kova hyökkäysstatti tai jotka aiheuttaa jotenkin epäsuorasti paljon vahinkoa (tai sitten simple Df dueleja). Ja tietenkin semmoiset, joiden Wp on jotain naurettavaa, on aika turvassa, mutta en ehkä laskisi niitä hard counteriksi jos niitä ei saa koko listaa täyteen (joka, etenkin tässä formaatissa, on hyvinkin hankalaa). Von Schill voi tietty olla aika berberistä.
No ei niitä countereita sentään juurikaan masterien ulkopuolelta löydy, joten sinänsä se ei tässä formaatissa ole mikään katastrofi, paitsi jos välittäisi siitä, että voittaa kaikki pelinsä. Ainoa modeli, joka tulee edes lähelle, on Widow Weaver, mutta sen tappaminen ei ole mitenkään mahdotonta. Mastereista sen sijaan Seamus, Marcus ja Perdita counteroi kaikki Pandoran aika tehokkaasti. Seamus ja Marcus, koska ne pystyy pudottamaan Pandoran Wp:n vitoseen ilman, että sitä oikein pystyy estämään, jolloin Pandora vain kuolee pois. Perdita, koska Aura Ancestralin kanssa koko sen crewi alkaa pyörimään siellä jossain Wp 7:n yläpuolella, ja se pystyy kuitenkin Sh 7:llä myös uhkaamaan Pandoraa uskottavasti.Hammerheart kirjoitti:Löytyykö? Tai siis kun muutkin on jumissa niitten omien valintojensa kanssa, niin en tiedä kuinka hyvin pystyvät niitä hard countereita kaivamaan?Myyra kirjoitti:Pandorahan ei ole fixed master formaatissa kauhean hyvä sinänsä, koska sille löytyy käytännössä hard countereita.Hammerheart kirjoitti:Mutta kyllä mä nyt hemmetisti mieluummin nään sut pelaamassa Yan Lota kuin Vickyjä tai Pandoraa =D
En toisaalta ole ihan varma mikä varsinaisesti hard counteroi Pandoran paitsi nyt asiat joilla on tosi kova hyökkäysstatti tai jotka aiheuttaa jotenkin epäsuorasti paljon vahinkoa (tai sitten simple Df dueleja). Ja tietenkin semmoiset, joiden Wp on jotain naurettavaa, on aika turvassa, mutta en ehkä laskisi niitä hard counteriksi jos niitä ei saa koko listaa täyteen (joka, etenkin tässä formaatissa, on hyvinkin hankalaa). Von Schill voi tietty olla aika berberistä.
joo. Kai sitä pitää yrittää tulla läiskimää korttia pöytään.
Joka päivä jotain uutta. Oli kyseessä hyvä tai huono asia.
joo ollaan mukana ainakin alku liigaa heinäkuussa en välttämättä olo pk-seudulla
Juuh, jos harjoittelukierrokselle osallistuminen ei ole pakollista, niin voisin päästä mukaan. Ja vihdoin viimein omilla napeilla.
Tämän lisäksi tyhmä kysymys, mikä on vaatimus/suositus ukkojen maalaamisen tasolle? Onko kaikkien pakko olla maaleissa, undercoatissa vai hyväksytäänkö muovinharmaat rumiluksetkin?
Tämän lisäksi tyhmä kysymys, mikä on vaatimus/suositus ukkojen maalaamisen tasolle? Onko kaikkien pakko olla maaleissa, undercoatissa vai hyväksytäänkö muovinharmaat rumiluksetkin?
Ei harjoittelukierrokselle osallistuminen ole mitenkään erityisen pakollista, vaikka onkin toki suositeltavaa.Amdor kirjoitti:Juuh, jos harjoittelukierrokselle osallistuminen ei ole pakollista, niin voisin päästä mukaan. Ja vihdoin viimein omilla napeilla.
Mitään maalauspakkoa ei ole. Saa tulla vaikka muovinharmailla pelaamaan. Kannattaa tosin huomioida, että maalauksesta taas luultavasti arvotaan palkinto jollain logiikalla ja osallistujia kannustetaan pilkkaamaan muita, jotka eivät vaivaudu maalaamaan nappejaan ollenkaan. ;)
Jesh, siinä tapauksessa mukana ollaan. Prioriteetti on tietysti jo maalatuilla napeilla, mutta on vaan hyvä tietää ettei kivempia tyyppejä tarvi sen takia jättää kotiin.Myyra kirjoitti: Ei harjoittelukierrokselle osallistuminen ole mitenkään erityisen pakollista, vaikka onkin toki suositeltavaa.
Mitään maalauspakkoa ei ole. Saa tulla vaikka muovinharmailla pelaamaan. Kannattaa tosin huomioida, että maalauksesta taas luultavasti arvotaan palkinto jollain logiikalla ja osallistujia kannustetaan pilkkaamaan muita, jotka eivät vaivaudu maalaamaan nappejaan ollenkaan. ;)
-
Sotatonttu
Luciuksella mukaan Stana. saako ekaksi lisäykseki toukokuulle ottaa desperate mercenaryt vai diskataanko siitä?
En tiedä diskauksesta, mutta peppu saattaa olla kipeänä ekan kierroksen jälkeen. Suosittelen tuomaan omat liukkarit.Sipinen kirjoitti:Luciuksella mukaan Stana. saako ekaksi lisäykseki toukokuulle ottaa desperate mercenaryt vai diskataanko siitä?
- NorjanPaavi
Liukkarktisten mainittu, mä yritän päästä mukaan.Myyra kirjoitti:En tiedä diskauksesta, mutta peppu saattaa olla kipeänä ekan kierroksen jälkeen. Suosittelen tuomaan omat liukkarit.Sipinen kirjoitti:Luciuksella mukaan Stana. saako ekaksi lisäykseki toukokuulle ottaa desperate mercenaryt vai diskataanko siitä?