
War Head järjestää maanantai-iltana 24. huhtikuuta kolmen kierroksen Maanantaistelu-patrolturnauksen! Turnauspaikkana toimii Poromagian myymälä Helsingin Pasilassa osoitteessa Opastinsilta 7 B. Saapumisohjeita ja muita käytännön vinkkejä löydät täältä.
Turnausprofiili
Tapahtuma on rento patrol-turnaus, jossa pelataan kepeällä ilmapiirillä ja tiukalla aikataululla kolme 500 pisteen peliä eri vastustajia vastaan. Panoksena on huippusalainen yllätyspalkinto, johon kaikilla osallistujilla on saumat lopullisesta sijoituksesta huolimatta. Armeijanrakennus on tarkkaan säädeltyä, joten luethan ohjeet tarkasti ennen ja jälkeen listan laskemisen. Pohjimmiltaan ajatuksena on tuoda vähän säpinää maanantai-iltaan ja tarjota mahdollisuus löytää uutta peliseuraa sekä ulkoiluttaa myös pienempiä armeijoita.
Yleistä turnauksesta ja käytetyistä miniatyyreistä
- Turnaukseen mahtuu 14 kenraalia. Osallistujat valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä.
- Osallistumismaksu 5€ maksetaan turnauspaikalla.
- Käytettävien figujen tulee olla valmiiksi maalattuja, beissattuja ja erikoisaseistuksiltaan wysiwyg-säännön mukaisia. Tämä tarkoittaa, että kaikkien kranaattien ja pistoolien ei välttämättä tarvitse näkyä figuista, mutta niiden optioneina ostettujen varusteiden, kuten spesiaaliaseiden, lähitaisteluaseiden ja esimerkiksi lippujen kylläkin. Proxyluontoiset tai selvästi keskeneräiset figut tulee jättää kotiin. Jos olet epävarma, ota yhteyttä järjestäjiin ja arvioidaan asia yhdessä!
- Huippusalainen Maanantaistelu-palkinto jaetaan turnauksen lopuksi erityisellä nopparallilla. Kaikki osallistujat heittävät noppaa ja suurimman tuloksen heittänyt voittaa palkinnon. Mikäli päädytään tasatulokseen, jatkavat suurimman luvun heittäneet kierroksia kunnes jäljellä on vain yksi voittaja. Turnauksessa eniten pelipisteitä kerännyt saa käyttöönsä neljä noppaa (joista valitaan paras tulos), toiseksi sijoittunut kolme noppaa ja kolmannelle sijalle kivunnut kaksi noppaa. Muut osallistujat heittävät yhdellä nopalla. Kuka tahansa voi siis voittaa palkinnon, mutta pärjäämällä Maanantaistelussa parannat mahdollisuuksiasi!
Ilmoittautuminen ja listanpalautus
Ilmoittautuminen tapahtuu postaamalla osallistujan nimi tähän ketjuun tai sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Armeijalistojen ennakkopalautusta ei tällä kertaa tarvitse tehdä ja pelaajat tuovat listansa mukanaan sähköisenä tai paperilla.
Armeijanrakennus ja muut tarkennukset (Maanantaistelu-Detachment)
- Käytössä on ainoastaan Maanantaistelu-Detachment. Kaikki muut detachmentit ja formationit on kielletty.
- Liittolaiset on kielletty, kaikkien joukkojen tulee koostua samasta Factionista.
- Armeija rakennetaan Highlander-periaatteella, eli mitään yksikkövalintaa ei saa tuplata.
- Armeijan tulee sisältää vähintään neljä yksikköä.
- Armeija saa sisältää enintään 45 figua.
- Yhdessä yksikössä saa olla enintään 15 figua.
- Armeija saa sisältää enintään 3 Vehicle-tyypin modelia.
- Armeijan tulee sisältää vähintään 1 Troop-valinta.
- Armeija saa sisältää enintään 1 HQ-slotin vievän valinnan.
- Millään modelilla ei saa olla 2+ Armour tai Invulnerable Savea.
- Milllään modelilla ei saa olla yli kahta woundia.*
- Artillery-tyypin yksikkö saa sisältää enintään neljä modelia (crew ja aseet yhteenlaskettuna).
- Ajoneuvojen yhteenlasketut etu-, sivu- ja takapanssarit eivät saa ylittää lukua 34.
- Lentokoneet ja Fortificationit on kielletty.
- Armeija ei saa sisältää yli 3 Psychic Mastery Leveliä.**
- Conjurationit (summoning) on kielletty, eikä mikään yksikkö splittaa, uusiudu tai herää henkiin.
* Tyranidit saavat käyttää kolmen woundin hahmoja.
** Grey Knightit eivät laske Brotherhood of Psykers -leveleitä rajoitukseen.
Kaikki Games Workshopin ja Forge Worldin julkaisut ovat käytössä. Turnauksessa käytetään viimeisimpiä sääntöjä ja FAQ:ita.
Sikaryhmä: turnausjärjestäjä saa halutessaan antaa ennen ensimmäistä kierrosta väsyneeksi dumaamalleen armeijalistalle Sikaryhmä-leiman. Sikaryhmä häviää automaattisesti aloitusheiton, eikä voi yrittää Seize the Initiativea.
Pelit, skenaariot ja pistelasku
Pelit pelataan 48x48"-kokoisella kentällä ja ne kestävät enintään viisi vuoroa.
Tapahtumassa pelataan kolme peliä kukin eri vastustajaa vastaan. Ensimmäisen kierroksen peliparit arvotaan ja loput kierrokset paritetaan swiss-järjestelmän mukaan siten, että samoissa pisteissä olevat pelaajat pelaavat toisiaan vastaan. Kaikki tehtävät pelataan Dawn of War -deploymentilla ja ilman Secondary Missioneita. Käytettävät Maelstrom of War -tehtävät ovat seuraavat.
Peli 1: Deadlock
Peli 2: Spoils of War
Peli 3: Cleanse and Control
Samaa Maelstrom of War -korttia ei saa pelata kahta kertaa saman vuoron aikana. Recon- ja Kingslayer-kortit eivät ole käytössä. Vuorossa saa suorittaa enintään kaksi korttia ja koko pelin ajan mahdottoman Tactical Objectiven saa vaihtaa nostohetkellä uuteen.
Lisäksi pelaajat valitsevat joka tehtävään yhden henkilökohtaisen tehtävän, joka tulee suorittaa pelin loppuun mennessä. Jos peli keskeytyy kierrosajan loppumisen vuoksi, tulee tehtävä olla suoritettu siihen mennessä. Pelaajat valitsevat tehtävänsä objektiivien asettelun jälkeen kirjoittamalla tehtävän numeron paperille vastustajansa näkemättä, minkä jälkeen muistiinpanot jemmataan pelin ajaksi. Tehtävänsä suorittanut pelaaja paljastaa muistiinpanonsa taistelun lopuksi ja saa ylimääräiset 3 Victory Pointia. Samaa tehtävää ei voi valita kahdesti turnauksen aikana.
Score 3 additional Victory Points if... (choose different for each of your games)
1. Control all even-numbered objectives at the end of the game.
2. Control all odd-numbered objectives at the end of the game.
3. Have one of your scoring units wholly within 6" of the center of the board at the end of the game.
4. Destroy at least one unit during three consecutive turns.
5. Have your warlord finish the game in the highest non-impassable location on the table.
6. Choose one of your units. That unit must personally score at least three tactical objectives (write the unit down).
7. Have no enemy scoring units on your deployment zone and at least one scoring unit completely on the enemy deployment zone at the end of the game.
Wipeout-sääntö ei ole käytössä, vaan koko vastustajan armeijan tuhonnut pelaaja saa 5 Victory Pointia ja peli päättyy vuoron loppuun. Kaikki pelin aikana kerätyt pisteet saa siis pitää ja turnauspisteet lasketaan pelaajien väliseen piste-eroon perustuen. Klassinen pelipisteiden puolitus turnauspisteiden laskemiseen on käytössä.
Pelin aloittaminen
1. Pelaajat sopivat miten mikäkin maastonkappale toimii.
2. Heitetään noppaa objektiivien asettamisesta, roll-offin voittanut pelaaja päättää kumpi pelaajista asettaa ensimmäisen objektiivimerkin.
3. Pelaajat valitsevat erikoistehtävänsä ja kirjoittavat ne muistiin salaa.
4. Heitetään puolten valinnasta, roll-offin voittanut pelaaja valitsee deployment zonen.
5. Heitetään Warlord Traitit. Kohdan 4 roll-offin voittanut pelaaja aloittaa.
7. Heitetään Psychic Powerit. Kohdan 4 roll-offin voittanut pelaaja aloittaa.
8. Heitetään Night Fighting jos vähintään toinen pelaajista haluaa.
9. Heitetään aloitusheitto, voittaja päättää kumpi deployaa ensin. Ensin deployannut saa ensimmäisen vuoron.
10. Deployment.
11. Infiltratorien deployment.
12. Scout movet.
13. Seize the initiative.
Illan aikataulu
16:45 Ilmoittautuminen
17:00 Peli 1
18:30 Peli 2
20:00 Peli 3 ja palkintotilaisuus tulitauon jälkeen
Aikataulu on tiukka ja pelaajien tulee varautua pelaamaan armeijaansa vikkelästi. Kierrosajan päätyttyä tuomarin saapuessa pöytään tulee laskea pisteet. Mikäli vuoro on kesken, backtrackataan edellisen vuoron pistetilanteeseen.
Ota messiin
- 500 pisteen armeija lisätarvikkeineen
- Armeijalista sähköisenä tai paperilla
- Objective Markereita
- Nopat, mitat, templatet ja sääntökirja
- Kaikkien armeijalistan yksiköiden säännöt
- Tarjotin tai levy, jolla onnistuu armeijan siirtely pöytien välillä
- 5€ osallistumismaksu tai maksukortti
Ilmoittautuneet
1. Eetu Torikka
2. Henry von Keler
3. Björn Söderström
4.
5. Jussi Blomqvist
6. Jarkko Kallio