1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (4/12)

Ilmoitukset tulevista turnauksista. Voit myös etsiä pahimpaan hätään uusia pelikavereita.
Avatar
Morandi
Viestit: 58
Liittynyt: To 19.02.2015 15:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (4/12)

Viesti Kirjoittaja Morandi » Su 01.04.2018 12:56

Hämeenlinnalainen pelikerho Linnan pelaava väki (Lipevä) sekä Todellisuuspakolaiset ry järjestävät 9.6 Kumppanuustalolla Hämeenlinnan keskustassa 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnauksen.

Tietoa tapahtumapaikasta ja liikenneyhteyksistä

Kumppanuustalo (Kirjastokatu 1) sijaitsee Hämeenlinnan ydinkeskustassa ja kauppakeskukset Tavastila ja Goodman ovat sen lähes välittömässä läheisyydessä. Linja-autoasemalta on Kumppanuustalolle 500 metriä ja juna-asemalta 1500 metriä. Autoilijoille ilmainen parkkipaikka Hämeen linnan parkkipaikka on 950:n metrin päässä Kumppanuustalolta. Lauantaipäivänä siellä pitäisi olla riittävästi tilaa parkkeerata.

Säännöt

Turnauksessa käytetään Warhammerin 7. laitoksen sääntöjä. Ne armeijat, joille ei ole olemassa 7. laitoksen armeijakirjaa, käyttävät 6. laitoksen armeijakirjaa. Pelaaja voi myös käyttää 6. laitoksen armeijakirjaa, jos ei omista, tai ei muusta syystä halua käyttää 7. laitoksen armeijakirjaa. Huomatkaa, että Special Characterit (kuten esim. Epidemius) ovat turnauksessa kiellettyjä. Näitä figuja voi kuitenkin proxyttää jonain muina figuina.

Tunauksessa pelataan kolme kierrosta Pitched battle-skenaariota. Turnauspelien pisteytys toimii seuraavasti: Tasapeleissä molemmat pelaajat saavat 3 pistettä, marginal victorystä voittaja saa 4 ja häviäjä 2 pistettä, solid victorystä voittaja saa 5 pistettä ja häviäjä 1 pisteen, massacresta voittaja saa 6 pistettä ja häviäjä ei yhtään. (Luovutus on luonnollisesti massacre.) Turnauksessa ei ole maalauspakkoa, mutta pelaajien armeijat pisteytetään maalaustason mukaan: täysin maalatusta armeijasta saa yhden pisteen, maalaamattomasta tai puutteellisesti maalatusta armeijasta ei yhtään pistettä.

Figuproxyt ja unitfillerit ovat sallittuja, kunhan ne ovat helposti tunnistettavia ja oikean kokoisilla baseilla. Lisäksi niiden on oltava maalattuja, jos haluaa pisteen täysin maalatusta armeijasta.

Aikataulu ja ilmoittautuminen


Turnauksen aikataulu on seuraava:
13:30 - 14:00 Ovet aukeavat ja pelien valmistelu alkaa.
14:00 - 16:15 Ensimmäinen kierros.
16:15- 18:30 Toinen kierros.
18:30 - 20:45 Kolmas kierros.
20:45 - 20:50 Palkinnonjako.

Tila on varattu meille noin iltayhdeksän hujakoille, eli pelien venymiseen ei ole varaa. Ajan säästämiseksi erillistä ruokataukoa ei pidetä. Varautukaa tiukkaan aikatauluun tulemalla paikalle ajoissa ja hankkimalla etukäteen eväät, joita voi syödä pelaamisen lomassa.

Turnauksen osallistumismaksu on Lipevän ja Todellisuuspakolaiset ry:n jäsenille 5 euroa, muille 10 euroa. Turnauksen voittaja palkitaan osallistumismaksujen summan suuruisella Fantasiapelien lahjakortilla. Ilmoittautuminen turnaukseen tapahtuu maksamalla osallistumismaksu Todellisuuspakolaiset ry:n pankkitilille viimeistään 2.6.

HUOMIO!!! Maksaessanne osallistumismaksun jättäkää viestikenttä tyhjäksi ja käyttäkää ainoastaan alla olevaa viitettä. Maksamisen jälkeen voitte ilmoittaa maksaneenne osallistumismaksun tässä ketjussa, niin voimme lisätä sinut osallistujalistaan.

Saaja: Todellisuuspakolaiset ry
Tilinumero: FI22 5680 0020 3731 77
Viitenumero: 277 12038

Turnauksen osallistumismaksun maksaneet:
1. Jaakko Vilska
2. Matias Kaakinen
3. Kuusikeiju
4. Joona Kröger
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.

Oikeudet muutoksiin pidätetään.

- Lipevän figuvastaava Jaakko Vilska
Viimeksi muokannut Morandi, Su 13.05.2018 19:28. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5280
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (0/12)

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Su 01.04.2018 18:01

Mä ilmoittaudun mukaan kun saan selville oman aikataulun selville. Viimeksi oli kivat pelit joten olis kiva taas lähteä kinkereihin mukaan.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
Aarresaari
Viestit: 154
Liittynyt: To 13.02.2014 00:52

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (0/12)

Viesti Kirjoittaja Aarresaari » La 14.04.2018 16:33

Mites se tilinumero? :)

Avatar
Morandi
Viestit: 58
Liittynyt: To 19.02.2015 15:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (0/12)

Viesti Kirjoittaja Morandi » Su 15.04.2018 00:29

Juu. Nyt meil on tilinumero. Maksamiskäytäntö on kuitenkin hieman muuttunut viime vuodesta, eli huomatkaa: maksaessanne osallistumismaksun jättäkää viestikenttä tyhjäksi ja käyttäkää ainoastaan viitettä, joka löytyy avausviestistä. Maksamisen jälkeen voitte ilmoittaa maksaneenne osallistumismaksun tässä ketjussa, niin voimme lisätä sinut osallistujalistaan.

Tämä siksi, että viestillisen tilisiirron vastaanottaminen kustantaa enemmän kuin viitteellä varustetun tilisiirron vastaanottaminen.

Avatar
Aarresaari
Viestit: 154
Liittynyt: To 13.02.2014 00:52

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (0/12)

Viesti Kirjoittaja Aarresaari » Su 15.04.2018 22:25

Mikkäs oli 7. edikan olennaisimmat piirteet kutoseen nähden? Tuli käytännössä hypättyä se väli suoraan kasiin ja on aika vähän muistikuvia peleistä.

Avatar
Omituinen
Viestit: 42
Liittynyt: Ti 27.01.2015 18:07

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (0/12)

Viesti Kirjoittaja Omituinen » Ti 17.04.2018 17:18

Aarresaari kirjoitti:
Su 15.04.2018 22:25
Mikkäs oli 7. edikan olennaisimmat piirteet kutoseen nähden? Tuli käytännössä hypättyä se väli suoraan kasiin ja on aika vähän muistikuvia peleistä.
Seiska ja kuutonen ovat lähes identtisiä, tärkeimmät muutokset varmaan on se että rank bonusta saa vasta 5-ukkoa leveästä unitista, kuutosessa riitti 4-ukkoa leveä. Pari tar-pit taisteluita poistavaa ja yksikköjen teleporttauksen mahdollistavaa bugia on myös korjattu sekä sääntökirjan kahdeksan taika-lorea on hieman erilaiset edikoiden välillä.

Avatar
Aarresaari
Viestit: 154
Liittynyt: To 13.02.2014 00:52

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (0/12)

Viesti Kirjoittaja Aarresaari » Ti 17.04.2018 19:19

Omituinen kirjoitti:
Ti 17.04.2018 17:18
Aarresaari kirjoitti:
Su 15.04.2018 22:25
Mikkäs oli 7. edikan olennaisimmat piirteet kutoseen nähden? Tuli käytännössä hypättyä se väli suoraan kasiin ja on aika vähän muistikuvia peleistä.
Seiska ja kuutonen ovat lähes identtisiä, tärkeimmät muutokset varmaan on se että rank bonusta saa vasta 5-ukkoa leveästä unitista, kuutosessa riitti 4-ukkoa leveä. Pari tar-pit taisteluita poistavaa ja yksikköjen teleporttauksen mahdollistavaa bugia on myös korjattu sekä sääntökirjan kahdeksan taika-lorea on hieman erilaiset edikoiden välillä.
Jees. No kuulostaa siltä että kutosen örkkikirjalla ja avoimella mielellä pärjännee läpi suruitta.

Avatar
Tyrisalthan
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 08.11.2002 12:58
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (0/12)

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan » Ke 18.04.2018 16:28

Aarresaari kirjoitti:
Ti 17.04.2018 19:19
Omituinen kirjoitti:
Ti 17.04.2018 17:18
Aarresaari kirjoitti:
Su 15.04.2018 22:25
Mikkäs oli 7. edikan olennaisimmat piirteet kutoseen nähden? Tuli käytännössä hypättyä se väli suoraan kasiin ja on aika vähän muistikuvia peleistä.
Seiska ja kuutonen ovat lähes identtisiä, tärkeimmät muutokset varmaan on se että rank bonusta saa vasta 5-ukkoa leveästä unitista, kuutosessa riitti 4-ukkoa leveä. Pari tar-pit taisteluita poistavaa ja yksikköjen teleporttauksen mahdollistavaa bugia on myös korjattu sekä sääntökirjan kahdeksan taika-lorea on hieman erilaiset edikoiden välillä.
Jees. No kuulostaa siltä että kutosen örkkikirjalla ja avoimella mielellä pärjännee läpi suruitta.
Juu ei muuta kuin rohkeasti mukaan!

Eroa löytyy myös taikavuorosta, missä velhot eivät generoi power-noppia common-pooliin vaan itselleen. Eli se arkkimaagi ei voi rohmuta kaikkia noppia vaan myös hero-tason taikurit pääsevät loitsimaan. Dispelit generoituvat yhteiseen pooliin kuin kutosessa.
Ostetaan vanhoja NES - pelejä hyvään hintaan.

Avatar
Aarresaari
Viestit: 154
Liittynyt: To 13.02.2014 00:52

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (0/12)

Viesti Kirjoittaja Aarresaari » Ke 18.04.2018 18:18

Asia selvä. :) Reteen letkeenä heppuna saatan kyllä lähteä täysin vailla magiaa. Saapa nähä.

Avatar
Aarresaari
Viestit: 154
Liittynyt: To 13.02.2014 00:52

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (0/12)

Viesti Kirjoittaja Aarresaari » Ke 25.04.2018 19:08

Nyt on maksettu. Matias Kaakinen.

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5280
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (0/12)

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ke 25.04.2018 19:53

Mä olisin ite lähteny kans pelaa mutta tuli menoa tuolloin ja koska vr on pyllystä kun ei junat liiku noin myöhään orivedelle.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
Aarresaari
Viestit: 154
Liittynyt: To 13.02.2014 00:52

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (0/12)

Viesti Kirjoittaja Aarresaari » To 26.04.2018 20:49

Ovatko Storm of Chaos -listat muuten laillisia? Jos ovat, niin hyväksytäänkö netistä tulostettu liuskanen?

Avatar
Morandi
Viestit: 58
Liittynyt: To 19.02.2015 15:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (0/12)

Viesti Kirjoittaja Morandi » La 28.04.2018 17:15

Aarresaari kirjoitti:
To 26.04.2018 20:49
Ovatko Storm of Chaos -listat muuten laillisia? Jos ovat, niin hyväksytäänkö netistä tulostettu liuskanen?
Pitäisi melkein taas olla vastaamassa joku joka tietäisi näistä minua enemmän, mutta mennään nyt selvyyden vuoksi niin, että Storm of Chaosit on kiellettyjä. Kuutosen ja seiskan armybookit vain + Dogs of war. (Oliko Dogs of warilla edes omaa kirjaa? Muistan nähneeni vain WD:n säännöt..)

Kuusikeiju
Viestit: 307
Liittynyt: To 28.11.2002 18:12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (2/12)

Viesti Kirjoittaja Kuusikeiju » Su 29.04.2018 19:05

Oho, nyt näyttää siltä, että pitkä Warhammer-tauko voisi katketa ja voisin tulla mukaan. Metsähaltioita (ja jos kaveri lähtee niin myös suurhaltioita) voisi olla tulossa.

EDIT: maksoin osallistumismaksun. Korpikuusen kannon alta kuusikeijut kompuroivat mukaan.

Dogs of War ei saanut kutoseen tai seiskaan omaa kirjaa. Heidän ainoa kirjansa on vitoslaitoksen ajoilta ja kutoseen julkaistiin White Dwarffissa jatkosarjana lista.

Avatar
Morandi
Viestit: 58
Liittynyt: To 19.02.2015 15:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (2/12)

Viesti Kirjoittaja Morandi » Su 29.04.2018 21:24

Kuusikeiju kirjoitti:
Su 29.04.2018 19:05
Dogs of War ei saanut kutoseen tai seiskaan omaa kirjaa. Heidän ainoa kirjansa on vitoslaitoksen ajoilta ja kutoseen julkaistiin White Dwarffissa jatkosarjana lista.
Näin vähän muistelinkin. Omistan annualin, jossa on kyseiset säännöt kutoseen ja niitä saa kyllä käyttää. Myös Regiments of Renownien käyttö pitäisi olla ihan sallittua, vaikka niissä aina onkin joku hassu special charcteri mukana. Ne on tavallaan sen armeijan oma erikoisuus, omia magic itemeitä kun ei ole. Myös muut armeijat voi ottaa Dogs of Wareja sääntöjen puitteissa listoilleen, jos sellaisia (tai sen kaltaisia, proxyt kun on sallitu) nappeja sattuu omistamaan.

Kuusikeiju
Viestit: 307
Liittynyt: To 28.11.2002 18:12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (3/12)

Viesti Kirjoittaja Kuusikeiju » Ma 30.04.2018 15:13

Ensin ajattelin häikäistyneenä, että nythän sitä saa vaikka mitä kiehtovia Regiments of renowneja, joilla paikata oman armeijan keskeisimmät heikkoudet. Sitten laskin uudelleen rare-paikkojen määrän 1250 pisteellä. Eivät pääse palkkajoukot ainakaan meidän armeijaan :D

Avatar
Morandi
Viestit: 58
Liittynyt: To 19.02.2015 15:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (3/12)

Viesti Kirjoittaja Morandi » Ma 30.04.2018 20:26

Kuusikeiju kirjoitti:
Ma 30.04.2018 15:13
Ensin ajattelin häikäistyneenä, että nythän sitä saa vaikka mitä kiehtovia Regiments of renowneja, joilla paikata oman armeijan keskeisimmät heikkoudet. Sitten laskin uudelleen rare-paikkojen määrän 1250 pisteellä. Eivät pääse palkkajoukot ainakaan meidän armeijaan :D
Juu ja ovathan ne aika hintaviakin, mutta palkkasoturi vaihtoehdot eivät rajoitu vain Regiments of Renowneihin. Kääpiö armeija voi palkata dogs of warien palkkavelhon ja metsähaltiat voi ottaa tykin tai Halfling Hot Potin (mutteivät kääpiöitä).

Kuusikeiju
Viestit: 307
Liittynyt: To 28.11.2002 18:12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (3/12)

Viesti Kirjoittaja Kuusikeiju » Ti 01.05.2018 17:26

Haa! Saan ainakin yhden kaverin jalohaltioilla mukaan. Ei ole täällä jäsenenä, mutta laittaa varmaan parin päivän sisään vahvistusta tulemisestaan. Seuraavaksi täytyy kaivella täältä jostain arkistosta lisätietoja tuosta seiskalaitoksesta. Armeija on sentään jo maaleissa.

Näin kutoslaitoksen pelaajana löysin myös kätevän "muista ainakin nämä, jos et ehdi löytää kiven alta tai lainata kaverilta seiskan kirjaa" -listan:
WARHAMMER 7TH EDITION RULEBOOK
RECORD OF RULES CHANGES - COMPLETE

In general, all rules text has been simplified where it was felt that it was unclear or overwritten. Some diagrams have been modified for extra clarity and new ones have been added where necessary.
Compatibility with existing army books was paramount throughout the entire process and has been 99% achieved!

The main changes are:

• Movement:

1. Charging units must now move to bring as many models as possible into the ensuing fight (from both their side and the enemy’s). This prevents exploitation with “clipping” charges.
2. Clarified how to move fleeing and pursuing units. Essentially: pivot the unit on the spot to face the direction it’s going to move towards, and then move it the distance rolled.
3. Clarified charge re-direction. Units hit enemies other than the ones they charged only if the new target is in their way as they charge after the fleeing intended target.
4. Re-worded the Change Formation manoeuvre so that it refers to the width of the unit’s frontage and not its ranks.
5. Killed the Snaking formation, as it is an obsolete rule that has long lost its reason to exist due to the newer rules for skirmishers and fast cavalry.
6. Clarified that units cannot voluntarily move off the battlefield unless specified in the scenario that is being played.

• Shooting:

7. A unit can now shoot only against one enemy unit and not multiple enemy units in any case, no exceptions.

• Magic:

8. Power dice generated by wizards can be used only by the wizards that generated them and not by other wizards in the army. The dice in the pool remain available to all wizards.
9. The Miscast Table itself is a lot nastier and the wizards can actually die from a Miscast, with rather spectacular pyrotechnic effects.
10. Spells in the Magic Lores have been reviewed in an attempt to make the least used Lores more appealing and tone down the ones that are a bit too good.
11. The Enchanted Shield cannot be combined with magic armour.
12. Reading a dispel scroll does not terminate the dispelling wizard’s Remains in play spells anymore.


• Combat:

13. Combat Phase sequence changed. The player whose turn it is picks combats in turn and each combat is completely resolved, including fleeing and pursuing, before passing onto the next. This clarifies the sequence in which fights, fleeing and pursuing happen. This change has several repercussions, such as allowing units to fight twice in a combat phase if they pursue into an existing combat that has not been solved yet during that phase (fight, win, pursue/overrun into another combat, fight again). Units, however, are limited to one pursue/overrun per turn only.
14. Fleeing is now always done directly away from the cause first, and then towards the closest table edge in following turns. Fleeing troops can move through friends (causing Panic), but are destroyed if they have to flee through enemies (of Unit Strength 5+) or impassable terrain. This solves the complex issue of the movement’s direction of fleeing and pursuing units.
15. The number of models needed to receive a Rank bonus in combat is now 5!
16. Killed the “Lapping Round” manoeuvre, but allowed winning units to perform a turn or change formation manoeuvre in combat, in order to bring more models into the fray.
17. Allowed the +1 combat res. bonus of the Battle Standard to stack on top of the +1 for units’ banners.
18. Added the Insane Courage rule: rolling snake eyes on a break test means the test is automatically passed, regardless of modifiers. This can even override auto-break from Fear-causing enemies!
19. Defended obstacles have been toned down. Units attacking over an obstacle simply lose the charging bonuses.
20. Clarified the rules for units that re-enter the battle after pursuing enemies off the table.

• Psychology:

21. Troops engaged in close combat do not take Psychology tests!
22. In order to cause Panic, friendly units fleeing/wiped out must have Unit strength 5+.
23. Unified all Panic ranges to 6”.
24. Removed the Panic test for fleeing friends within 4” at the beginning of the turn (it has effectively been replaced by the Panic test for friends fleeing through the unit).
25. Immune to Psychology gives immunity only to Panic/Fear/Terror, allowing positive psychological effects to affect the unit.
26. Unbreakable has now a Swarm box-out, which makes swarms suffer extra wounds when losing a fight, much in the same way as Undead.
27. Use combined Unit Strength of all units defeated in a fight against the combined Unit Strength of all fear-causing units on the winning side to determine if they are outnumbered by fear-causing enemies.
28. Stupidity does not affect units in close combat.

• War machines:

29. War machines without a crew are immediately destroyed by enemies in base contact with them.
30. Cannon balls hit all models they go through when hitting skirmishers or war machines and their crew.
31. Grapeshot uses the flame template, has variable Strength (Artillery dice) and causes D3 wounds.

• Weapons:

32. Great weapons confer only a +1 Strength bonus to mounted models.
33. Pistols simply count as hand weapons in close combat. If a model carries two+ pistols, it has the 2xMultiple shots rule.
34. Hand weapon+shield extra pip of armour applies only when fighting to the front and not to the flanks/rear.

• Skirmishers:

35. They cannot march if enemy is within 8” (this rule now applies across all units, no exceptions).
36. They get a single change of direction during the charge.
37. Added a section about skirmishing units of monsters and handlers.

• Monsters/chariots:

38. They get only one pivot during a charge.
39. Chariots can choose to move through difficult terrain and obstacles (but still suffer damage).

• Miscellaneous rules:

40. Regeneration is now a simple save working exactly like a ward save, except that it can be taken after ward saves (!) and is cancelled by flaming attacks.
41. “Always Strike First” has been standardised as a Special Rule.
42. Deleted the rule protecting Characters within 5” of friendly units. If not inside a friendly unit, characters are a unit of their own and can therefore be targeted normally!
43. Characters inside a friendly unit cannot be targeted by missile fire (and get ‘Look out sir’ if the unit is 5 or more models strong). This rule does not apply if they have Unit strength 5 or more. This allows characters mounted on multi-wound steeds (like Archaon, Tyrion etc.) to join friendly units without being picked out by enemy fire!
44. Buildings. Complete new rules for moving and fighting in buildings, including a spread on Special features (funky fantasy terrain!).
45. Clarified interaction of flying movement and terrain.
46. Magic resistance is passed from a character to the unit it joins and vice-versa.
47. Clarified rules for capturing Battle Standards.
48. Half VPs are now scored for units reduced to half strength or less, and not below half strength. The same is true of characters (so wounded Heroes yield half their cost in VPs!).
49. Units with Unit strength of less than 5 cannot capture table quarters, nor can they deny them.
50. Champion banners musicians and characters all equally have to be in the first rank (players are free to decide who goes at the back if there’s no space).
51. Clarified that fleeing generals and battle standards lose their abilities.
52. Clarified character-unit psychology interaction.

Avatar
Aarresaari
Viestit: 154
Liittynyt: To 13.02.2014 00:52

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (3/12)

Viesti Kirjoittaja Aarresaari » Ti 01.05.2018 20:04

Asiaa! Todella kätevä listaus.

Seiska näyttää kokonaisuudessaan aika simppeliltä. Harmi että gw laitto noin lupaavan linjan höpöksi niillä varsinaisilla armeijakirjoilla ja unohtamalla sen kaiken teemallisen lisäsisällön joka niin väritti koko kuudetta edikkaa.

Avatar
Tyrisalthan
Viestit: 237
Liittynyt: Pe 08.11.2002 12:58
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 1250:n pisteen Warhammer fantasybattle-turnaus Hämeenlinnan keskustassa 9.6 (3/12)

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan » Ke 02.05.2018 11:01

Aarresaari kirjoitti:
Ti 01.05.2018 20:04
Asiaa! Todella kätevä listaus.

Seiska näyttää kokonaisuudessaan aika simppeliltä. Harmi että gw laitto noin lupaavan linjan höpöksi niillä varsinaisilla armeijakirjoilla ja unohtamalla sen kaiken teemallisen lisäsisällön joka niin väritti koko kuudetta edikkaa.
Juu tuolloin seskan alussa oli vielä mukava pelata kun oli uudet kivat säännöt mutta porukka silti pelasi vielä kutosen kirjoilla. Sanoisin että sen jälkeen kun high elffit saivat always strike firstin alkoi mennä pahasti metsään. En tiedä vaihtuiko joku johtotason tyyppi gw:llä vai mikä aiheutti linjanmuutoksen, mutta sen seuraukset näkyvät yhäti.

Onneksi tähän turnaukseen pääsee pelaamaan kutosen kirjoilla ja seiskan säännöillä, niin saa nyt kerrankin sitä parasta herkkua :)
Ostetaan vanhoja NES - pelejä hyvään hintaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset ja pelikaverit”