2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa 20-21.7 (8/16)

Ilmoitukset tulevista turnauksista. Voit myös etsiä pahimpaan hätään uusia pelikavereita.
Avatar
Morandi
Viestit: 95
Liittynyt: To 19.02.2015 15:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa 20-21.7 (8/16)

Viesti Kirjoittaja Morandi » Ma 31.12.2018 19:50

Linnan pelaava väki-yhdistys (Lipevä) järjestää kaksipäiväisen Warhammer fantasybattleturnauksen 20.- 21. päivä heinäkuuta 2019.

Tietoa tapahtumapaikasta ja liikenneyhteyksistä

Turnaus järjestetään Hämeen ammatti-intistuutin meijerioppilaitoksen ruokalassa, Sairion kaupunginosassa osoitteessa Kankaistenkatu 33. Linja-autoasemalta on tapahtumapaikalle matkaa jalan noin 2,8 km ja rautatieasemalta noin 1,5 km. Tapahtumapaikalla on ilmainen parkkipaikka ja halukkaille yöpymismahdollisuus meijerioppilaitoksen tiloissa, josta veloitetaan 20 euroa per huone. Yhteen huoneeseen mahtuu 2 henkeä yöpymään (huoneissa kaksi sänkyä ilman liinavaatteita.). Lähin ruokakauppa K-market Sairio sijaitsee 850:n metrin päässä tapahtumapaikalta.

Turnauksen Säännöt

Turnauksessa noudatetaan Suomen lakeja, hyviä käytöstapoja ynnä tervettä järkeä. Paikat pidetään siistinä ja ne jätetään sellaisiksi, kuin ne oli sinne tultaessa. Tavoitteemme on ensisijaisesti hauskanpito, toissijaisesti leikkimielinen kilpailu.

Turnaus pelataan Warhammerin 6:n laitoksen säännöillä ja Ravening Hordes-listoja käyttäen. Pelien koko on 2000 pistettä. Tarkempi sääntöpaketti löytyy täältä: https://docs.google.com/document/d/1nP9 ... sp=sharing

Ravening Hordesin säännöt löytyvät täältä: https://drive.google.com/file/d/1FC1akj ... sp=sharing

Figuproxyt ja unitfillerit ovat sallittuja, kunhan ne ovat helposti tunnistettavia ja oikean kokoisilla baseilla.

Ota turnaukseen mukaan kasattu ja (mieluiten) maalattu armeija, nopat, mitta ja jokin astia tai alusta, jolla siirrellä armeijaa pelien välillä, sekä liinavaatteet, jos olet maksanut majoittumisesta turnauspaikalla, tai yövyt jonkun kanssa, joka on maksanut huoneesta. Ota myös mukaan eväät ja/tai ruokarahaa.

Turnauslistoja ei palautetakaan ennen turnausta, vaan listojen säännönmukaisuutta tarkastellaan vertaispaineperiaatteella.

Muu toiminta turnauksen ohessa

Turnauksen ohessa järjestetään pikamaalauskilpailu, jossa on palkintona pieni määrä turnauspisteitä. Kilpailu pidetään pelien jälkeen turnauspaikalla lauantai-iltana. Kilpailun tarkemmat säännöt löytyvät turnauksen sääntöpaketista. Huom! Kilpailua varten ei tarvitse tuoda omia maalaustarvikkeita, vaan käytössä ovat järjestäjän maalit ja pensselit.

Jos aikaa jää ja intoa piisaa, niin lauantai-iltana voi vaikka pelailla lautapelejä.

Huomioittehan, että yhdistyksemme Linnan pelaava väki on päihteetön nuorisoyhdistys. Alkoholin nauttiminen on siis turnausalueella kiellettyä.

Aikataulu ja ilmoittautuminen

Turnaus alkaa lauantaina 20.7 ja päättyy 21.7.
Ensimmäinen pelipäivä:
10:00 – Sisään ja ilmoittautumiset
10:30 – Kierros 1: Pitched Battle
13:30 – Ruokatauko
14:30 – Kierros 2: Flank Attack
17:30 – Tauko
17:45 – Kierros 3: Meeting Engagement
20:45 – Ensimmäisen pelipäivän päätös
21:00 – Iltaohjelmaa

Toinen pelipäivä:
08:00 – Kierros 4: Capture
11:00 – Ruokatauko
12:00 – Kierros 5: Pitched Battle
15:00 – Sijoitukset ja palkintojen jako

Turnaukseen ilmoittaudutaan tässä ketjussa ja maksamalla osallistumismaksu 20 euroa (15 jos olet Lipevän jäsen) ja 20 euroa per kahden hengen huone turnauksen järjestäjän tilille FI38 5680 2740 0373 55, saaja: Jaakko Vilska. Kirjoita viestikenttään: oma nimi Kesäturnaus. (Jos maksat myös turnauspaikalla majoittumisesta, kirjoita viestikenttään sen sijaan näin: oma nimi Kesäturnaus ja majoitus)

!HUOM! Osallistumismaksua ja majoittumismaksua ei palauteta pelaajan peruuttaessa osallistumisensa, mutta pelaaja voi myydä paikkansa ja majoituksensa toiselle henkilölle. Ilmoita tällöin kenelle paikkasi on mennyt joko yksityisviestillä tai soittamalla järjestäjän numeroon 0456720674.

Osallistumismaksun hyväksytysti maksaneet:
1. Jaakko Vilska
2. Joona Kröger
3. Ville Virtanen
4. Sebastian Schiavone
5. Santeri Kuisma
6. Matias Kaakinen
7. Joni Kröger
8. Wille Ruotsalainen
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.

Oikeudet muutoksiin pidätetään.

- Lipevän puheenjohtaja Jaakko Vilska
Viimeksi muokannut Morandi, Ke 17.07.2019 21:50. Yhteensä muokattu 14 kertaa.

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5743
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ma 31.12.2018 21:40

Koittakaas pistää aikataulu niin että pelit alkais siinä klo 9-10 että itekin pystyis pelaa kaikki pelit ettei joudu pelleilee vr:n takia. Yöpymispaikka on plussaa.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
Gilaelin
Peliporukkavalvoja
Viestit: 2852
Liittynyt: Su 18.04.2004 19:22
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Gilaelin » Ti 01.01.2019 21:20

Ilmaisen alustavan kiinnostukseni. Noin kauas en vielä aikatauluja osaa järjestää, mutta Hämeenlinnassa tulee vierailtua joka tapauksessa useaan otteeseen vuodessa, joten osallistumisen onnistuminen voisi olla hyvinkin mahdollista.

Preferoisin henkilökohtaisesti joko pakasta vedettyä kutoslaitosta (+mahdolliset chroniklesin loret) tai sitten seiskalaitosta kutosen armeijakirjoilla. Näin metsähaltiapelaajana useampikin seiskalaitoksen armeijakirja aiheuttaa yhä raastavaa ptsd:tä. :D
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.

Avatar
Rune
Peliporukkavalvoja
Viestit: 6363
Liittynyt: Ma 06.01.2003 15:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Rune » Ti 01.01.2019 22:15

Nyt on kuulkaa pojat sen verta sakeaa sahtia vedelty jotta kukaan kehtaisi ehdottaakaan tällaista typeryyttä, että ei voi olla kuin kiinnostuvansa. Edes noin niinkuin teoreettisesti.

Lupaan harkita epämääräisellä vakavuuden tasolla jos pelataan seiskaedikkaa Ravening Hordesin armeijalistoilla.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5743
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ke 02.01.2019 00:28

Voisin demottaa WARBLADE:a tauolla tai vaikka ennen sunnuntain pelejä aamulla. Jos järjestäjälle sopii.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
Morandi
Viestit: 95
Liittynyt: To 19.02.2015 15:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Morandi » Ke 02.01.2019 01:35

Niille, joille kuutos ja seiska edikan erot eivät ole selvät, olen edellisvuoden ketjusta kaivanut muistilistan seiska edikan aikanaan mukanaan tuomista sääntömuutoksista kuutoseen nähden. Toivon mukaan tämä selkeyttää ja luo pohjaa aiheelle, josta tällä erää kaipaan mielipiteitä, eli pelataanko turnauksessa kuutosen vai seiskan säännöillä.

WARHAMMER 7TH EDITION RULEBOOK
RECORD OF RULES CHANGES - COMPLETE

In general, all rules text has been simplified where it was felt that it was unclear or overwritten. Some diagrams have been modified for extra clarity and new ones have been added where necessary.
Compatibility with existing army books was paramount throughout the entire process and has been 99% achieved!

The main changes are:

• Movement:

1. Charging units must now move to bring as many models as possible into the ensuing fight (from both their side and the enemy’s). This prevents exploitation with “clipping” charges.
2. Clarified how to move fleeing and pursuing units. Essentially: pivot the unit on the spot to face the direction it’s going to move towards, and then move it the distance rolled.
3. Clarified charge re-direction. Units hit enemies other than the ones they charged only if the new target is in their way as they charge after the fleeing intended target.
4. Re-worded the Change Formation manoeuvre so that it refers to the width of the unit’s frontage and not its ranks.
5. Killed the Snaking formation, as it is an obsolete rule that has long lost its reason to exist due to the newer rules for skirmishers and fast cavalry.
6. Clarified that units cannot voluntarily move off the battlefield unless specified in the scenario that is being played.

• Shooting:

7. A unit can now shoot only against one enemy unit and not multiple enemy units in any case, no exceptions.

• Magic:

8. Power dice generated by wizards can be used only by the wizards that generated them and not by other wizards in the army. The dice in the pool remain available to all wizards.
9. The Miscast Table itself is a lot nastier and the wizards can actually die from a Miscast, with rather spectacular pyrotechnic effects.
10. Spells in the Magic Lores have been reviewed in an attempt to make the least used Lores more appealing and tone down the ones that are a bit too good.
11. The Enchanted Shield cannot be combined with magic armour.
12. Reading a dispel scroll does not terminate the dispelling wizard’s Remains in play spells anymore.


• Combat:

13. Combat Phase sequence changed. The player whose turn it is picks combats in turn and each combat is completely resolved, including fleeing and pursuing, before passing onto the next. This clarifies the sequence in which fights, fleeing and pursuing happen. This change has several repercussions, such as allowing units to fight twice in a combat phase if they pursue into an existing combat that has not been solved yet during that phase (fight, win, pursue/overrun into another combat, fight again). Units, however, are limited to one pursue/overrun per turn only.
14. Fleeing is now always done directly away from the cause first, and then towards the closest table edge in following turns. Fleeing troops can move through friends (causing Panic), but are destroyed if they have to flee through enemies (of Unit Strength 5+) or impassable terrain. This solves the complex issue of the movement’s direction of fleeing and pursuing units.
15. The number of models needed to receive a Rank bonus in combat is now 5!
16. Killed the “Lapping Round” manoeuvre, but allowed winning units to perform a turn or change formation manoeuvre in combat, in order to bring more models into the fray.
17. Allowed the +1 combat res. bonus of the Battle Standard to stack on top of the +1 for units’ banners.
18. Added the Insane Courage rule: rolling snake eyes on a break test means the test is automatically passed, regardless of modifiers. This can even override auto-break from Fear-causing enemies!
19. Defended obstacles have been toned down. Units attacking over an obstacle simply lose the charging bonuses.
20. Clarified the rules for units that re-enter the battle after pursuing enemies off the table.

• Psychology:

21. Troops engaged in close combat do not take Psychology tests!
22. In order to cause Panic, friendly units fleeing/wiped out must have Unit strength 5+.
23. Unified all Panic ranges to 6”.
24. Removed the Panic test for fleeing friends within 4” at the beginning of the turn (it has effectively been replaced by the Panic test for friends fleeing through the unit).
25. Immune to Psychology gives immunity only to Panic/Fear/Terror, allowing positive psychological effects to affect the unit.
26. Unbreakable has now a Swarm box-out, which makes swarms suffer extra wounds when losing a fight, much in the same way as Undead.
27. Use combined Unit Strength of all units defeated in a fight against the combined Unit Strength of all fear-causing units on the winning side to determine if they are outnumbered by fear-causing enemies.
28. Stupidity does not affect units in close combat.

• War machines:

29. War machines without a crew are immediately destroyed by enemies in base contact with them.
30. Cannon balls hit all models they go through when hitting skirmishers or war machines and their crew.
31. Grapeshot uses the flame template, has variable Strength (Artillery dice) and causes D3 wounds.

• Weapons:

32. Great weapons confer only a +1 Strength bonus to mounted models.
33. Pistols simply count as hand weapons in close combat. If a model carries two+ pistols, it has the 2xMultiple shots rule.
34. Hand weapon+shield extra pip of armour applies only when fighting to the front and not to the flanks/rear.

• Skirmishers:

35. They cannot march if enemy is within 8” (this rule now applies across all units, no exceptions).
36. They get a single change of direction during the charge.
37. Added a section about skirmishing units of monsters and handlers.

• Monsters/chariots:

38. They get only one pivot during a charge.
39. Chariots can choose to move through difficult terrain and obstacles (but still suffer damage).

• Miscellaneous rules:

40. Regeneration is now a simple save working exactly like a ward save, except that it can be taken after ward saves (!) and is cancelled by flaming attacks.
41. “Always Strike First” has been standardised as a Special Rule.
42. Deleted the rule protecting Characters within 5” of friendly units. If not inside a friendly unit, characters are a unit of their own and can therefore be targeted normally!
43. Characters inside a friendly unit cannot be targeted by missile fire (and get ‘Look out sir’ if the unit is 5 or more models strong). This rule does not apply if they have Unit strength 5 or more. This allows characters mounted on multi-wound steeds (like Archaon, Tyrion etc.) to join friendly units without being picked out by enemy fire!
44. Buildings. Complete new rules for moving and fighting in buildings, including a spread on Special features (funky fantasy terrain!).
45. Clarified interaction of flying movement and terrain.
46. Magic resistance is passed from a character to the unit it joins and vice-versa.
47. Clarified rules for capturing Battle Standards.
48. Half VPs are now scored for units reduced to half strength or less, and not below half strength. The same is true of characters (so wounded Heroes yield half their cost in VPs!).
49. Units with Unit strength of less than 5 cannot capture table quarters, nor can they deny them.
50. Champion banners musicians and characters all equally have to be in the first rank (players are free to decide who goes at the back if there’s no space).
51. Clarified that fleeing generals and battle standards lose their abilities.
52. Clarified character-unit psychology interaction.
Rune kirjoitti:
Ti 01.01.2019 22:15
Lupaan harkita epämääräisellä vakavuuden tasolla jos pelataan seiskaedikkaa Ravening Hordesin armeijalistoilla.
Erittäin hauska ja täysin validi ehdotus. Kuutos edikan ravening hordes armeijalistat todellakin löytyvät googlaamalla ja ovat siten kaikkien käytettävissä.

Oskari
Viestit: 1474
Liittynyt: Ma 19.05.2003 10:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Oskari » Ke 02.01.2019 15:04

Alustavasti kiinnostaa. Mieluummin toki kutosta kuin seiskaa. Seiska oli rikki, vielä pahemmin kuin kutonen. Kutostakin pitää aika rajusti säätää, jos siitä haluu järkevän pelin.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5743
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ke 02.01.2019 16:33

Mulle kelpaa 6 tai seiska. Molempiin löytyy sääntis. Ihan miten päätätte.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
Rune
Peliporukkavalvoja
Viestit: 6363
Liittynyt: Ma 06.01.2003 15:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Rune » Ke 02.01.2019 19:28

Oskari kirjoitti:
Ke 02.01.2019 15:04
Alustavasti kiinnostaa. Mieluummin toki kutosta kuin seiskaa. Seiska oli rikki, vielä pahemmin kuin kutonen. Kutostakin pitää aika rajusti säätää, jos siitä haluu järkevän pelin.
Olihan seiskan sääntökirja vain parempi kutonen. Insane Courage oli aina hölmö, mutta monille se on warhammeriuden epitooma. Eli samapa se onko se vai ei.

Ne seiskan armeijakirjathan olivat aivan pölhöt. Hyi. Kamala. Niitä en suosittele kellekään. Äägh. Apua.

Enter Ravening Hordes!

Se on aikanaan jossain hupiviikonlopussa testattu ja muistaakseni yllättävän toimivaksi koettu, tuo Ravening Seventh -combo. Vilkaiskaa niitä juttuja, tutkikaa sisintänne ja tietäkää se totuudeksi.

Jos päätitte ennen pohdintojanne kumota tonkan viiniä, niin kolmonen ja vitonen ovat varmaan ne parhaat vaihtoehdot siihen toimeen. Vaikka myönnän kasiedikan päätöksen olleen yllättävän jeessiä settiä. Kuka olisi uskonut.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic

JuhoL
Viestit: 1341
Liittynyt: La 12.06.2004 11:29
Paikkakunta: Halikko

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja JuhoL » Ke 02.01.2019 20:18

Alustavasti voisin olla kiinnostunut, mutta vain jos päädytään 6. edikkaan, en ole koskaan seiskaa pelannut enkä sääntökirjaa omista ja vaikka säännöt saattaisivatkin olla helppo sisäistää, niin kutonen on kuitenkin mulle se kaikista nostalgisin edikka jota olen jo vuosia halunnut pelailla uudestaan :)
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/

Avatar
Aarresaari
Viestit: 277
Liittynyt: To 13.02.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Aarresaari » Ke 02.01.2019 22:16

Tää on mielettömän hyvä idea. Hienoa nähä että viime kesän pienoisturnaus jäi poikimaan hyvää. :)

Munkin ääni mennee tuolle 7. ja 6. laitosten kimpalle. Ravening hordes vaiko erilliset 6. armeijakirjat on aika fifti-fifti, tuun mukkaan kuitenkin. Jos tunnelma kääntyy kilpailulliseksi niin riisutumpi asu on varmaan paras, mutta pehmeemmällä otteella ois kiva nähä niitä oman aikansa lennokaimpia taikaesinelistauksia.

Laava
Viestit: 434
Liittynyt: Ti 27.08.2002 14:32
Paikkakunta: Tampere

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Laava » To 03.01.2019 09:47

Kyllähän tämä varovaisesti kiinnostaa. Ainakin siihen asti, että muistot summon hordeista ja tzeentch-demoneista alkavat ahdistaa liikaa.
"Born to RUNE"

Avatar
Aarresaari
Viestit: 277
Liittynyt: To 13.02.2014 00:52
Paikkakunta: Tampere

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Aarresaari » To 03.01.2019 10:55

Laava kirjoitti:
To 03.01.2019 09:47
Kyllähän tämä varovaisesti kiinnostaa. Ainakin siihen asti, että muistot summon hordeista ja tzeentch-demoneista alkavat ahdistaa liikaa.
On hyvä elää toivossa ettei noihin halpamaisimpiin temppuihin jaksa kukkaan ennää lähteä. :D

Mutta jos epäilys silti herää, niin se Ravening Hordes kyllä lopullisesti nitistäis kielteisen kikkailun.

Avatar
Rune
Peliporukkavalvoja
Viestit: 6363
Liittynyt: Ma 06.01.2003 15:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Rune » To 03.01.2019 14:11

Aarresaari kirjoitti:
To 03.01.2019 10:55
Laava kirjoitti:
To 03.01.2019 09:47
Kyllähän tämä varovaisesti kiinnostaa. Ainakin siihen asti, että muistot summon hordeista ja tzeentch-demoneista alkavat ahdistaa liikaa.
On hyvä elää toivossa ettei noihin halpamaisimpiin temppuihin jaksa kukkaan ennää lähteä. :D

Mutta jos epäilys silti herää, niin se Ravening Hordes kyllä lopullisesti nitistäis kielteisen kikkailun.
Ravenaavat joukkiot on siitäkin hyvä, että josko jotakuta kaverin kaiman koiran sijaishoitajaa sattuisi sittenkin kiinnostamaan, niin ukkokokoelman kasaaminen kahden sivun sääntöjä selaamalla kokonaisen kirjan sijasta saattaisi olla helpompaa.

Ehkä olen tässä kuitenkin ominaiseen tapaani yltiöoptimisti.

Joku vuosi sitten kesällä pelattiin nostalgiapärinöissä kutosta, ja kolmannen pelin aikana hoksattiin miksi se seiskaan siirtyminen oli sittenkin ehkä ihan tarpeellinen juttu. Ymmärrän nostalgian kyllä. Se kutosedikan sääntökirja on yhäkin yksi päheimmistä tiiliskivistä mitä on tehty. Sisällöltään ei tosin niinkään, verrattuna seitsämännen maailman silokiiltoisiin ihmeisiin.

Kaikki varmasti tosin käy, eihän siinä, ja höpöttelypelit saa ajoiksi setillä kuin setillä. :)

Jos jotain kirjoja ei omista, niin nokkela internetinkäyttäjä nykypäivänä varmaan löytää jostain haluamansa informaation, kun näin vanhoista opuksista on kyse.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic

Avatar
Gilaelin
Peliporukkavalvoja
Viestit: 2852
Liittynyt: Su 18.04.2004 19:22
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Gilaelin » To 03.01.2019 18:16

Kun nyt ihan tosissani mietin, en kyllä lopulta keksi mitään kutosen perussäännöistä, mitä kaipaisin seiskan ylitse. Toisaalta en koe myöskään suuria tunteita mitään seiskan yksittäistä sääntömuutosta kohtaan. Seiska on virtaviivaistettu versio kutosesta, joten ehkä ihan siksi suosisin sitä kutosen sijaan.

Se mitä seiskassa kauhistelen, ovat juurikin ne armeijakirjat. Lähes kaikki kutosen kirjat ja jopa chronikles- ja juurikin RH-listat tuntuvat miellyttävimmiltä pelata ja pelata vastaan, kuin seiskan etupyörä liekeissä keulivat armeijat. Voisin minäkin antaa ääneni oikeastaan suoraan Ravening Hordes-listoille. Ne listat mahdollistavat sopivan yksinkertaisen ja helposti lähestyttävän pelaamisen. Lisäksi RH:n listat ovat vielä tyylillisesti sukua vitosedikan listoille, ja koska se on laitos mitä pääasiassa pelaan, oman armeijani kompositio on valmiiksi sopivan lähellä RH-listaa.

Mitä noihin menneisyyden traumalistoihin vielä tulee, en usko että kukaan tällaisessa setämies-porukassa jaksaa ulkoiluttaa silmäkeppikäärmeita, seer councileita ja SAD:eja enää tällä vuosikymmenellä. Eiköhän se tinan työntely pöydällä hyvässä seurassa ole tässä vaiheessa tärkein prioriteetti, kun kyseessä on vieläpä kuollut peli. :)
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5743
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » To 03.01.2019 19:45

6 edikka vois olla ihan kiva kokeilla vaihteeksi. Jos 6:sta pelataan niin mielellään toivoisin että Ravening Hordesien lisäksi olis mahdollista käyttää ihan 6 edikan kirjoja.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
Rune
Peliporukkavalvoja
Viestit: 6363
Liittynyt: Ma 06.01.2003 15:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Rune » To 03.01.2019 23:52

Lord of Carcassonne kirjoitti:
To 03.01.2019 19:45
6 edikka vois olla ihan kiva kokeilla vaihteeksi. Jos 6:sta pelataan niin mielellään toivoisin että Ravening Hordesien lisäksi olis mahdollista käyttää ihan 6 edikan kirjoja.
That kiiiiinda defeats the purpose, though. Raveningin ajatus on kuitenkin asettaa kaikki absoluuttisesti samalle viivalle. Tai, sitä lähemmäs ei tainnut mikään koskaan päästä. Ei kutosen armeijakirjojen meta, ei varsinkaan seiskan, ja vain kasin loppupuolisko taisi puolivahingossa päästä noin niinkuin millekään tasolle.

Ja eikös se Raveningin brettiosio ollut ihan riittävän hävytön sellaisenaankin... :D

Onneksi on kesään vielä puoli vuotta ja monta monituista päivää tarpoa pakkasessa, jottei päätöksiä tarvinne vielä tehdä.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic

Avatar
Morandi
Viestit: 95
Liittynyt: To 19.02.2015 15:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Morandi » Pe 04.01.2019 00:14

Rune kirjoitti:
To 03.01.2019 23:52
Onneksi on kesään vielä puoli vuotta ja monta monituista päivää tarpoa pakkasessa, jottei päätöksiä tarvinne vielä tehdä.
Aikaa on toki vaikka millä mitalla. Tämä vain on ensimmäinen isompi turnaus pitkään aikaan, jota varten olemme etsineet ihan vuokratiloja. Haluamme järjestää verrattain ison tapahtuman, niin kuin muinaisina aikoina harrastuksen ollessa vielä voimissaan. Siksi olemme varhain liikeellä rummuttamassa tapahtumaa, jotta kukaan ei vahingossakaan ehtisi sopia noille päiville mitään muuta ohjelmaa.

Avatar
Dolmot
Valvoja
Viestit: 3437
Liittynyt: Su 04.08.2002 23:10
Paikkakunta: HenkisESti tamperelAinen

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja Dolmot » Pe 04.01.2019 01:22

Sikäli kuin asioita yhtään muistan, seiska oli aika yksikäsitteisesti parempi sääntösetti kuin kutonen. Parhaita puolia olivat rankkien leventäminen viiteen (vähemmän junailua, nätimmät command groupit) ja skirmarien hidastuminen. Toisaalta erot olivat pohjimmiltaan aika pieniä. Monta eri juttua parempaan suuntaan, muttei silti mitään massiivista muutosta.

Kun tuolla toisaalla asiasta puhuttiin, totesin että minusta RH:n parhaita puolia oli yksinkertaisesti se, ettei kahden sivun listaan mahdu kovin tolkutonta määrää erikoissääntöjä muisteltavaksi tai kombotettavaksi. Hinnoittelussa oli kyllä paikoin haparointia (joskus luokkaa "puolet liian kallista/halpaa"), joidenkin yksiköiden säännöt oli jouduttu vetämään liiankin simppeleiksi, ja niistä vähistä erikoissäännöistä ja taikavehkeistä muutama oli arveluttavia. Toisaalta pelipöytien tasolla listoja ei ehditty sikaoptimoida ihan loppuun asti, kun ihmiset vasta yrittivät keräillä figuja uuden edikan vaatimuksia varten, ja sitten alkoikin putoilla korvaavia kirjoja aika tiheään tahtiin. Väittäisin, että RH:n tasapainoisuus on puoliksi myytti, mutta oli siinä silti puolensa.

Mikäs kaikki sitten ehtikään vuorollaan pilata kirjasarjan? Vähintään skavenit, vampyyrit, bretit, metsähaltiat ja demonit. Unbreakablea, psykoimmuunia ja skirmaria/lentäjää alettiin jakaa kuin karkkia. Sitten oli tämä kilpajuoksu core-vaunujen ja S7-härpäkkeiden välillä, stankkien vetämä alttari, galaksit räjäyttävä slanni ja mitäs kaikkea...

Ja lopulta kuitenkin useimpien aikakausien listat ovat ihan OK, jos niitä vain pelataan White Dwarf -henkisellä "yks kaikkea" -otteella. Silloin paskemmillakin yksiköillä on vähintään teoriassa jotain tekemistä, eivätkä ne ole pelkkää roadkilliä.

Villejä aikoja.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.

TheDefenderofUlthuan
Viestit: 48
Liittynyt: Ma 26.06.2017 19:57

Re: 2000:n pisteen Warhammerturnaus heinäkuussa Hämeenlinnassa

Viesti Kirjoittaja TheDefenderofUlthuan » Pe 04.01.2019 12:41

Olisin kiinnostunut tästä turnauksesta, mutta ihan uteliaisuudesta kysyn että miksi nimenomaan 7. edikkaa eikä viimeistä ja viimeisintä kasia? Ravening Hordes oli se pikkuvihko jossa kaikki rosteri, eikö?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset ja pelikaverit”