WHFB 6th edition Retro Cup 3 Tulokset ja jälkihiki

Ilmoitukset tulevista turnauksista. Voit myös etsiä pahimpaan hätään uusia pelikavereita.
Lord of Carcassonne

WHFB 6th edition Retro Cup 3 Tulokset ja jälkihiki

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Elikkääs turnaus on saatu pidettyä ja itse olen erittäin tyytyväinen että saatiin pelit pidettyä. Jonkin verran täytyy katsoa jatkossa että maastoja ei olisi liikaa kentillä kun olen tottunut pitämään noita 40k tapahtumia. Mutta itseltäni isot kiitokset kaikille mukana olleille. Oli mukavaa porukkaa pelailemassa.

Alla sitten tulokset sekä maalauspisteet erikseen.

Tulokset (Huom, maalauspisteet eivät kuulu kokonaispisteisiin vaan määriteltiin parhaan armeijan palkinto)

1.) Ari Huotari(Wood Elves)--------------(maalaus 5,33 )-----57 pistettä
2.) Joona Kröger(Orcs and Goblins)-----(maalaus 8,14 )-----43 pistettä
3.) Marko Hartikainen (Bretonnia)-----------(maalaus 0 )----40 pistettä
4.) Akseli Rantakari(Lizardmen----)-----(maalaus 5,66 )-----36 pistettä
5.) Antte Kaija (Dark Elves)--------------(maalaus 9,00 )-----27 pistettä (Voitti parhaan armeijan palkinnon)
6.) Luukas Jaakkola(Chaos)---------------(maalaus 6,00)-----20 pistettä
7.) Vesa Kauhajärvi (Chaos)--------------(maalaus 7,83 )-----17 pistettä
8.) Ville Virtanen(Empire)----------------(maalaus 7,83 )-------0 pistettä
9.) Ari Sintonen (Vampire Counts)-----------(maalaus 0 )------0 pistettä

Seuraava pidetään joko Helmi- tai maaliskuussa ja sen turnausmaksu tulee olemaan pyöreät 0 euroa! Katsotaan saataisko lisää innokkaita pelaamaan turnaukseen. Saan myös maastoa tehtyä lisää tuohon mennessä.

Mutta tähän aiheeseen saa kirjoittaa omista peleistä ynm.

Mutta iso kiitos vielä pelaajille! oli mukava päivä teidän kanssa!
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Tyrisalthan

Re: WHFB 6th edition Retro Cup 3 Tulokset ja jälkihiki

Viesti Kirjoittaja Tyrisalthan »

Kiitoksia kaikille hyvistä peleistä, ja eritoten tietysti turnauksen järjestäjälle hyvin järjestetystä turnauksesta.

Omat pelit olivat örkeillä hauskoja. Olin liikkeellä vähän erilaisella örkkilistalla, kun minulla oli shaman lordi ja kaksi hero-tason shamaania kaverina. Lisäksi oli örkki battle standard bearer sword of mightillä tuomassa edes vähän taisteluvoimaa armeijaan. Sitten minulla oli täyslaidallinen sotakoneita, eli neljä boltista ja kaksi katapulttia. Rare-slotit täytti kaksi yksikköä palkkasoturiogreja great weaponeilla. Kun pisteet oli hassattu kaikkeen turhaan, ei core-joukkoihin tullut kuin 7 blokkia, eli 3 laattaa night goblineita fanatikolla, 3 mobia perus örkkipoikia, ja yksi big uneja. Vaikka blokkien määrä tuntui örkkiarmeijaksi suhteellisen vähältä, kauhisteli silti useampikin pelaaja väkimäärää.

Ensimmäinen peli oli Ville Virtasen empireä vastaan. Deploymentin jälkeen näytti peli aika tasaiselta. Villellä oli kolme parent-yksikköä detachmenteilla, eli spearmanit, swordsmanit, ja greatswordit, sekä handgunnereita ja tykkejä yksi kutakin. Pistolieerit ja flagellantit täyttivät loput erikoisvalinnat. Sankareina hänellä oli elector count, battle standard, ja kaksi velhoa. Minulla ogret olivat kummassakin laidassa, ja blokit lähtivät keskeltä. Empirellä oli keskeskellä deploymenttiä kaksi kerroksinen kukkula, minne vähemmän yllättäen tuli tykkikeskittymä. Minusta nähden vasempaan laitaan tuli pistolieerit, sit greatswordit, sitten tykkikukkula, sen edessä flagellantit, seuraavaksi swordsmanit, ja oikeaan laitaan spearmanit.

Vasemman laidan ogret ajoivat pistolieerit pois kentältä, ja jatkoivat sitten siitä laidasta kiertäen aikomuksena päästä greatswordien kylkeen, peli kuitenkin ehti päättyä ennen kuin pääsivät perille. Oikean laidan ogret lähtivät kiertämään lampea aikomuksena päästä spearmanien kylkeen. spearmanit reagoivat kääntymällä ottamaan ne vastaan. Sitä taistelua ei koskaan tapahtunut, vaan yksiköt kyräilivät toisiaan koko loppupelin.

Keskikentällä tapahtui enemmän. Örkkien taikuus ja sotakoneet verottivat empiren joukkoja. Varsinkin valkoinen gobboshamaani joka söi pahoja sieniä ja miscästäsi suhteellisen eeppisesti. Heitin örkkien suhteellisen rajusta miscast-taulukosta 6, eli loitsu tuli läpi irrisistable forcella, jonka jälkeen pitää heittää uudestaan taulukosta. Heitin uudestaan 6, eli sama homma. Vielä kolmannen kerran 6! Neljännellä kerralla shamaanin pää ei enää kestänyt vaan räjähti.Ne kolme brain burstaa tuhosivat handgunner-yksikön jossa oli myös velho, sekä falgellantit jotka olivat juuri pääsemässä chargailemaan. Greatswordeissa ollut tulivelho kuoli miscasteihinsa jolloin minulla oli totaalinen magiaylivoima. Kun greatswordit pääsivät taisteluun oli niitä jäljellä 5, ja ne hävisivät töydelle örkkiblokille staattisella. Vaikka olivat stubborneja niin breikkasivat silti. Vaikka en saanut pursuitissa kiinni niin ne eivät enää pystyneet rallyttämään, mutta aiheuttivat silti mukavasti paniikkia sotakoneille, ja tykin miehistö juoksi ulos. Swordsmanien rippeet ottivat yhteen örkkiblokin kanssa, ja hävisivät ja breikkasivat vaikka siellä oli battle standardkin. En taaskaan saanut kiinni, mutta sain liput kaapattua.

Lopulta kun laskettiin pisteet niin erotusta ei ollut mitenkään hirveästi, mutta kun sain lipuista ja kentänneljänneksistä 600 ylimääräistä pistettä niin se riitti juuri ja juuri viemään yli massacren rajan.

Toinen peli oli Vesa Kauhajärven kaaosta vastaan, ja skenaariona capture. Vesalla oli yksikkö tzeenchin warrioreja shieldeillä, toinen khornen warrioreja äddäreillä, ja yksikkö pelättyjä chosen knightejä joita johti kaaoslordi. Lisäksi kevyempää osastoa edusti marauder horsemanit ja screamerit. Sankareina oli undivided chaos lord hepalla, tzeenchin exa discillä, toinen samanlainen jalan johtamassa warrioreja, ja undivided sorsa hepalla. Deploymentin jälkeen vaikutti että olisin pelaamassa kahden tonnin armeijalla tonnin listaa vastaan, niin epäsuhta oli figujen määrä kentällä. Mutta korvaako laatu määrän, se jää nähtäväksi.

Vesa sai ensimmäisen vuoron, ja koska deploymenttien väli oli tässä vain 18 tuumaa, pääsi hän marauder horsemaneilla hakemaan fanatikot peräti kahdesta yksiköstä, jotka oli vähän niin kuin tarkoitettu knighteille. Kumpikaan fanatikko ei päässyt perille asti horsemaneihin. Kinghtit lähestyivät uhkaavasti, samoin screamerit. Toisessa laidassa khornen warrioreja vastaan oli big unit, ogret, ja puolet sotakoneista, niitä pehmitettiin koneilla ja loitsuilla. Kentän keskellä kolmas gobbolauma lähti hakemaan kukkulaa, jonka pelin alussa sanoinkin läpällä olevan minun eliittiyksikkö jonka tehtävänä on vallata objektiivi. Kukkulaa vartioi kuitenkin disciexa, ja ne warrioritkin olivat tulossa. Kun se exa kuoli miscastiin, näki gobbot tilaisuutensa tulleen, ja jopa uskalsivat chargata pelottavat kiekkodemonin kimppuun. Ja koska olivat niin eliittiä, niin tappoivat sen lähitaistelussa!

Gobbojen heitellessä ylävitosia ogret pääsivät chosen knightien kylkeen, joiden edellisen kierroksen charge jäi pari tuumaa liian lyhyeksi. Kaaoslordi oli kivasti minulle yksikön toisessa laidassa eli ei päässyt lyömään. Sain chargessa tapettua kaikki ritarit eli purkinavaajat toimivat yli odotusten. Lordi autobreikkasi, mutta en saanut ratsumiestä kiinni. Se rallytti seuraavalla vuorolla, jolloin chargasin siihen uudestaan ogreilla, ja lisäksi vielä kenraalin örkkiblokilla. Kaaoslordi tappoi minun velholordin lähitaistelussa, mutta autobreikkasi sitten taas fear-overnumber comboon. Pääsin pursuittiin niin että ogret pääsivät warrior-yksikön kylkeen. Kun toisessa laidassa khornen yksikköä oli moukaroitu sopivan pieneksi niin ogret olivat charganneet ja tuhonneet sen, jolloin toisten ogrejen pääsy tzeenchin warrujen kylkeen oli viimeinen niitti. Vesa heitti pyyhkeen kehään. Todennäköisesti olisi peli ollut massacre joka tapauksessa kun minulla oli kukkula, ja ainoa kunnon menetys oli minun kenraali, kun taas Vesalla olisi lopuksi ollut jäljellä vain kaaoslordi, mikäli olisi rallyttänyt.

Kolmannessa pelissä vastassa oli Ari Huotarin wood elffit. Listassa oli lohikäärme ja kaksi puumiestä, mitkä olivat pääsyynä oman listani sotakoneisiin. Lisäksi oli parit dryadit ja jouskamiehet täyttämässä coret, ja parit wardancerit. sankareina loharin lisäksi oli ykköstason rullakuski ja battle stadardi wardancereissa. Pöydäksi tuli kaikista metsäisin pöytä, jossa riitti coveria lohikäärmeelle. Teoriatasolla peli voisi mennä kahdella tavalla: Joko saisin koneilla tuhottua large targetit ja magiaylivoimalla skirmisherit, tai sitten kääryle ja puumiehet terrorisoisivat kaikki karkuun.

Valitettavasti tällä kertaa meni tuolla jälkimmäisellä tavalla. Sotakoneet eivät osuneet mihinkään, ei edes large targetteihin lähietäisyydellä. Vaikka sitä suojaa oli riittävästi että kaikki koneet eivät päässeet ampumaan samaa kohdetta, niin jokaiselle riitti kyllä joka vuoro kohteita. Kaikki koneet saivat yhteensä koko pelin aikana aikaiseksi 2 woundia treemaniin. Ei näin. Myöskään magia ei toiminut toivottavalla tavalla. Vaikka minulla oli mahdollista heittää kolme kertaa brain bursta (2d6 S4 hit) per vuoro ja lisäksi vielä gaze of morkkia (d6 S4 hit), en silti saanut tuhottua kuin yhden dryadiyksikön, ja panikoitua jousimiehet. Siis koko pelin aikana.

Ei se toiminut lähitaistelukaan, kun battle standardin örkkiporukka otti vastaan chargen treemanilta ja wardancereilta joita oli jo taialla harvennettu. Vaikka olin staattisessa 4 johdolla ennen lyöntejä ja minulla oli tastelijasankari tekemässä tulosta, niin kymmenen kuollutta örkkiä myöhemmin juuri ja juuri autobreikkasin ja jäin kiinni kun juoksin jotain 4 tuumaa. Perään tulleet juoksivat juuri sopivasti että pääsivät pois big unien chargearkilta, mutta ei niin pitkälle että tulisivat pois metsäsaarekkeen takaa niin ettei niitä pystynyt ampumaan. Ja kävi ilmi että olivat juuri ja juuri vielä päässeet läpimurtoonkin.

Minun puolelta läpimurtoon pääsivät vain toiset ogret. Kenraalin yksikkö oli siinä hilkulla, mutta loppui pelissä aika kesken ettei ehditty pelata täysiä vuoroja. Viimeisellä pelatulla vuorolla yritin vielä liikutteluloitsulla siirtää ne läpi, mutta sen sijaan räjäytin velholordin pään. Toinen gobboshamaneista oli myös miscastaillut itsensä hengiltä vuoroa aiemmin. Lisäksi terrorista juoksi pari yksikköä karkuun.

Kaiken kaikkiaan Ari vuotti reilulla 1100 pisteellä, eli ei kauaksi jäänyt massacresta. Toisaalta jos shamanlordi ei olisi viimeiseksi miscastannut vaan onnistunut siinä loitsussa, olisi siinä ollut 872 pisteen heilahdus ja ollut peli tasan, vaikka en onnistunut suurin piirtein missään.

Kivaa oli joka pelissä, ja ja hauskoja sattumuksia ja eeppisiä tilanteita riitti.
Varmasti tulen seuraavaankin tapahtumaan katsomaan, mitä jännää taas tapahtuu.
Innokkuus korvaa pätevyyden
Darkwood elf

Viesti Kirjoittaja Darkwood elf »

Kiitos turnauksesta! Oli hyvin järjestetty ja mukava oli pelata ja toki turnauksen voitto maistui hyvältä! Kaikki pelit oli omalla tavallaan hankalia, vaikka voitot tuli jokaisesta. Itse pelkäsin eniten magiapainotteisia vastustajia ja viimeisessä pelissä tulikin sellainen lista vastaan. Onneksi minulla oli jonkin verran hyvää tuuria ja vastustajalle ei valitettavasti onnetar hymyillyt siinä pelissä, niin voitto tuli. Oliko se oikeesti yli 800 pisteen miscast?!

Mutta ehdottomasti ensi kerrallakin mukana. Voisi kokeilla delffejä sillä kertaa ja koittaa tulla maalatulla armeijalla, niin sais vähän paremmat maalauspisteetkin.
Nightderanger

Viesti Kirjoittaja Nightderanger »

Kiitos turnauksesta. Kaksi jälkimmäistä peliä eivät kovin kaksisesti menneet ja olen hieman pohtinut syntyjä syviä seuraavaa turnauslistaa varten..
Tyrisalthan

Darkwood elf kirjoitti: Ma 09.11.2020 22:58 Oliko se oikeesti yli 800 pisteen miscast?!
Juu oli.

Se kenraali oli 245, ja kenraalin kuolemasta 100 ylimääräistä pistettä. Jos loitsu olisi mennyt läpi ja yksikkö olisi päässyt läpi, olisin saanut velhosta sen 245 lisää ja yksiköstä 144x2=288. Total: 245+100+245+288=878.

Hauskasti se yksi miscast ratkaisi koko turnauksen voiton, sillä tasapelillä maalauspisteet olisi ratkaisseet, ja minulla oli enemmän maalauspisteitä.
Nightderanger

Viesti Kirjoittaja Nightderanger »

Tyrisalthan kirjoitti: Ti 10.11.2020 00:23 Hauskasti se yksi miscast ratkaisi koko turnauksen voiton, sillä tasapelillä maalauspisteet olisi ratkaisseet, ja minulla oli enemmän maalauspisteitä.
Tuo on jo julmaa :D triplaykköset ja ykkönen miscast-taulukosta vielä, ei noin tapahdu.

Mitä olisi käynyt jos loitsu olisi epäonnistunut ilman miscastia?
Darkwood elf

Nightderanger kirjoitti: Ti 10.11.2020 11:00
Tyrisalthan kirjoitti: Ti 10.11.2020 00:23 Hauskasti se yksi miscast ratkaisi koko turnauksen voiton, sillä tasapelillä maalauspisteet olisi ratkaisseet, ja minulla oli enemmän maalauspisteitä.
Tuo on jo julmaa :D triplaykköset ja ykkönen miscast-taulukosta vielä, ei noin tapahdu.

Mitä olisi käynyt jos loitsu olisi epäonnistunut ilman miscastia?
Shamani ei olisi räjähtänyt, mutta yksikkö ei olisi päässyt maaliin ja siten pisteet olisi jääneet saamatta.

Oliko niin, että charactereista saa myös tuplapisteet vihollisen deployment zonella?
Darkwood elf

Tyrisalthan kirjoitti: Ti 10.11.2020 00:23
Darkwood elf kirjoitti: Ma 09.11.2020 22:58 Oliko se oikeesti yli 800 pisteen miscast?!
Juu oli.

Se kenraali oli 245, ja kenraalin kuolemasta 100 ylimääräistä pistettä. Jos loitsu olisi mennyt läpi ja yksikkö olisi päässyt läpi, olisin saanut velhosta sen 245 lisää ja yksiköstä 144x2=288. Total: 245+100+245+288=878.

Hauskasti se yksi miscast ratkaisi koko turnauksen voiton, sillä tasapelillä maalauspisteet olisi ratkaisseet, ja minulla oli enemmän maalauspisteitä.
Onko näin? Mä arvioisin, että olisi silti tullut Minor victory, mut pitäis olla tarkat pisteet tiedossa tähän.
Laava

Viesti Kirjoittaja Laava »

Tyrisalthan kirjoitti: Ma 09.11.2020 20:55 Listassa oli lohikäärme ja kaksi puumiestä, mitkä olivat pääsyynä oman listani sotakoneisiin
Joko retrohupailussakin päästiin kilpavarustelun loppumattomaan kierteeseen. :(
"Born to RUNE"
Darkwood elf

Laava kirjoitti: Ti 10.11.2020 12:51
Tyrisalthan kirjoitti: Ma 09.11.2020 20:55 Listassa oli lohikäärme ja kaksi puumiestä, mitkä olivat pääsyynä oman listani sotakoneisiin
Ainahan sitä koittaa tehdä parhaan mahdollisen listan, jolla voi voittaa turnauksen. Ei siinä mitään sen kummempaa ole.
Tyrisalthan

Ei nyt suoraan kilpavarustelusta voida puhua. Arilla oli ehkä tehty lista voitto mielessä, mutta kun itse pelasin örkeillä niin selkeästi en tullut sillä kaikkein pelitehokkaimmalla armeijalla. Mutta kun tiesin, tai ainakin vahvasti aavistin, että sieltä on tulossa isoja monstereita, joita vastaan perus örkkiblokit on aika aseettomia, niin pakko oli ottaa edes jotakin jolla olisi teoreettinen mahdollisuus saada jotakin aikaan. Tiesin myös että Antte oli juuri käynyt ostamassa lohikäärmeitä ja hydria, eli todennäköisesti sielläkin olisi tulossa sopivia kohteita. Nyt kun sekä sotakoneet että magia feilasi, niin ehkä seuraavalla kerralla vain lisää läskiä kentälle, black örkkejä, boar boyzzeja, chariotteja, giant, ja paljon lisää goblineita. Ja kun kerran nuo lentävät monsterit on in, niin örkkipomo wyvernillä.
Laava

Darkwood elf kirjoitti: Ti 10.11.2020 14:55
Ainahan sitä koittaa tehdä parhaan mahdollisen listan, jolla voi voittaa turnauksen. Ei siinä mitään sen kummempaa ole.
Ne "parhaat mahdolliset listat" on turhan hyvin muistissa siltä ajalta kun kutonen ja seiska oli ne kurantit laitokset. Jos tämä retroilu palaa samaan juustoiluun, niin tiedänpä pysyä kotona. Parhaan mahdollisen listan metsästys ei ollut se syy miksi itse olen ollut innoissani näiden vanhojen laitosten pienimuotoisesta suosion kasvusta. Ne olivat syy siihen, että aikoinaan lopetin turnauspelaamisen.
"Born to RUNE"
Trekkeri

Viesti Kirjoittaja Trekkeri »

Näin sivusta seuraten on myös outoa puhua kovista listoista näissä retrohammer tapahtumissa.

Mikäli kilpailullinen Faba kiinnostaa on The 9th Age turnausskene aktiivinen (huom korona toki tällä hetkellä) ja tarjoaa perinteistä turnaushenkistä pelaamista ilman GW:n aivopieruja.

En lähde juupas eipäs väittelyyn siitä mikä edikka on paras, pointti lähinnä että nämä retroilut selkeästi iskee enemmän ei kilpahenkiseen pelaamiseen.

Maalatut armeijat vaatimuksena sekä selkeästi tuo esille että kyseessä rento tapahtuma tuo varmasti enemmän osallistujia. Toki voi järkätä kovien listojen kokoontumisajot ja katsoa tuleeko osallistujia.

Sivusta seuraajan kommenttina on myös kummallista näin vuonna 2020 ettei kuvia tapahtumasta näy missään?
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Tyrisalthan

Laava kirjoitti: Ti 10.11.2020 17:22
Darkwood elf kirjoitti: Ti 10.11.2020 14:55 Ainahan sitä koittaa tehdä parhaan mahdollisen listan, jolla voi voittaa turnauksen. Ei siinä mitään sen kummempaa ole.
Ne "parhaat mahdolliset listat" on turhan hyvin muistissa siltä ajalta kun kutonen ja seiska oli ne kurantit laitokset. Jos tämä retroilu palaa samaan juustoiluun, niin tiedänpä pysyä kotona. Parhaan mahdollisen listan metsästys ei ollut se syy miksi itse olen ollut innoissani näiden vanhojen laitosten pienimuotoisesta suosion kasvusta. Ne olivat syy siihen, että aikoinaan lopetin turnauspelaamisen.
Itse olen kyllä sikäli samalla linjalla, että mitään summonhordeja ja tzeenchin magiajuhlia en kaipaa. Toisaalta en pelannut sellaisia edes silloin kun kutonen oli relevantti turnausformaatti. Itse olen ollut paljon kiinnostuneempi armeijoista jotka iskevät metaan uudesta jännästä tulokulmasta, siksi pelasin silloin kutosen lopussa khornen beastman-listaa, joka on kaukana niistä gp-voittajalistoista, mutta ihan hyvin silläkin pärjäsi. Haluan itse kehitellä uusia juttuja ja kokeilla miten ne toimii, seuraavaksi olisi tulossa testiin chaos hound-blokit joilla on täydet ränkit mutta jotka silti chargaavat 14 tuumaa.

Se mikä sai oman peli-innon loppumaan seiskassa oli mulkut pelaajat, jotka tulivat turnauksiin vain voittamaan, ei pitämään hauskaa. Sellaisia ei vielä ole retroturnauksissa näkynyt, eikä todennäköisesti näykkään sillä tällaiset pelaajat ovat siirtyneet 9th ageen, 40k:hon, tai johonkin muuhun vielä tuettuun peliin. Tule siis ihmeessä pelaamaan seuraavaan turnaukseen ja kokemaan itse kuinka rento meininki niissä nykyään on.
Laava

Tyrisalthan kirjoitti: Ti 10.11.2020 17:56 Tule siis ihmeessä pelaamaan seuraavaan turnaukseen ja kokemaan itse kuinka rento meininki niissä nykyään on.
Meininki ja pelaajat olivat kyllä mukavia ~vuosi sitten Hämeenlinnassa. Siksi tästä hommasta ehti enemmänkin innostua, vaikka kalenteriin ei kovin herkästi turnauksia mahdu. Mutta jos listat ovat nyt jo kehittymässä takaisin kohti summon hordea, demonisirkusta, seer councilia, S.A.D.:ia jne., niin mitäpä suotta vaivautua.
"Born to RUNE"
Lord of Carcassonne

Kyllä kannattaa tulla kokeilemaan edes. Kyllä niitä aivopieruja löytyy myös 9th agessa valitettavasti ja variaatiot on listoissa aika heikot =(. Kokemusta on. Mieluummin pelaan peliä joka on edes hitusen rikki kuin se että pelaisin steriiliä peliä. Mutta siitä ei nyt sen enempää. tule vaan Laava kokeilemaan, mitä menettäisit? yhden päivän? Lisäksi seuraava tapahtuma jonka pidän on ilmainen osallistuminen ja mahdollisesti jotain pientä saatan palkinnoksi pistää.

Kilpa pelaamista on aina ollut olipa edikka mikä vain. Itse pelasin cavalry listalla koska talonpojat meni uusinta maalaukseen ja vaihdoin uudet baset joissa on magneetit jotta mallit ei kaatuilisi niin herkästi. Vaikka Wood Elvesit vaikutti kovilta niin kyllä niille kampoihin olisi pystynyt pistämään. Onni ei vaan ollut nyt pelaajien puolella.

Ite jopa kokeilin esineitä Breteillä joita en ole koskaan ikinä käyttänyt ja yllätyin positiivisesti. Mutta itselläni on tapana pelata erilaisella kokoonpanolla verrattuna edelliseen turnaukseen sillä haluan kokeilla erilaisia pelitaktiikoita ja samalla se houkuttaa saamaan malleja maaleihin. Itellä on edelleen halu pelata 6th edikassa peasant hordea vaikka siinä on pakko olla se yksi kotr unitti mutta kyllä se siitä =D.

Ite sain mahdollisesti yhden vanhaparran mukaan seuraavaan tapahtumaan, hän tarvitsee vain osan yksiköistä joilla pelasi ennen 6th edikassa. Hän pelasi Chaoksella.

Elikkä seuraavaan mukaan vain! Ei kannata liian negatiivisesti ajatella! Jos pelkää niitä kilpalistoja niin eikö se tarkoita kun pelaa niitä vastaan että oppiikin jotain kyseisistä armeijoista ja pelitavoista? Seuraavalla kertaa kyseinen lista ei voitakaan niin helposti. Suosittelen rakentamaan armeijalistan joka on yleislista jossa on elementtejä moneen suuntaan jolloin listalla pärjää monentyyppisiä listoja vastaan. Tätä olen käyttänyt myös 40k:ssa.
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Lege

Viesti Kirjoittaja Lege »

Tyrisalthan kirjoitti: Ti 10.11.2020 17:11 Tiesin myös että Antte oli juuri käynyt ostamassa lohikäärmeitä ja hydria, eli todennäköisesti sielläkin olisi tulossa sopivia kohteita.
Nyt kun tuli niitä testattua, niin ei tule ainakaan samaan listaan kaikkea kallista astiastoa pistettyä vähään aikaan. Varmaan ens kerralla joku 3x Assassin lista, jossa olis sit Warrior tai Corsair (tai hyvällä tuurilla Witch Elf) blockeja muutama ylimääränen. Erilaisten armeijalistojen teoria_käsityö on se kaiken hauskan alku ja loppu.
Darkwood elf

Eikö nyt lähtökohtaisesti ole ok, että saa pelata sellaisella listalla kuin haluaa, kun se on laillinen? Pelaan kahta armeijaa: dark elfejä ja wood elfejä ja pyrin yleensä tekemään listoja, joilla on mahdollisuus pärjätä.

Hauskanpito on tärkeintä. Tietääkseni niissä muutamassa turnauksessa, joissa olen nyt käynyt ei ole edes niitä juustoisimpia listoja näkynyt, vaikka muuten koviakin listoja on ollut.
Lord of Carcassonne

Darkwood elf kirjoitti: Ti 10.11.2020 22:54 Eikö nyt lähtökohtaisesti ole ok, että saa pelata sellaisella listalla kuin haluaa, kun se on laillinen? Pelaan kahta armeijaa: dark elfejä ja wood elfejä ja pyrin yleensä tekemään listoja, joilla on mahdollisuus pärjätä.

Hauskanpito on tärkeintä. Tietääkseni niissä muutamassa turnauksessa, joissa olen nyt käynyt ei ole edes niitä juustoisimpia listoja näkynyt, vaikka muuten koviakin listoja on ollut.
Juuri näin.
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
Tyrisalthan

Pistäkää muutkin turnausrapsaa tulemaan, että miten pelit meni. Keitä vastaan pelasitte, mitkä oli pelin käännekohdat, jne.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset ja pelikaverit”