Merimetsän seikkaulut junnuliigassa

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Avatar
Merimetsä
Viestit: 2275
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:18
Paikkakunta: Helsinki

Merimetsän seikkaulut junnuliigassa

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » Pe 05.10.2018 10:09

Splittaan tänne listakeskustelusta. Saa kommentoida jos jotain tymää.

Mitä ajattelina ja mitä tein. Ihan hirveän kilpailullista ei haeta tähän alkuun. Opetellaan opetellaan.

Viikko 1
Esi-matsi ajatukset: Pappaa ei näköjään enää pelattu WTC:ssä. TK näyttää vielä toimivan ja featti on sama... Joko anti-magiaa on jaettu talikolla jollekin merkille tjms.
Jaha. Eilish_Garrity jaettu kaikille.

Post-matsi selityket: Tl; dr. DJ on yhtä kunkku ja e Caine ampuu maailman.
Tuomas Ajakos 2:lla. Tietää että papasta kannattaa pysyä kaukana. Noodin kautta joku uusi knockdown spelli Pöönixiin ja DJ vaanii seuraavan kierroksen päällekäyntiä. Shake ja Pappa nappaa pari TK:ta ja pöönix ompi ahtamassa melaa DJ:n hanuriin. PS 17 ei riitä rikkomaan mitään. Pöönix wiffaa Free striken dj:hin ja tämä läpsyttelee papan vaihtoaitioon.
Opin: Älä wiffaa free strikejä. Ilman arkanistia ei lähdetä mihinkään vieläkään.

Arttu Aspyllä. Taisi olla 1. Toinen dj ja uusi naama skenessä kait. Ainakin mulle. Noodin kautta TK ja force hammeria perään. En osaa osua jälkimmäisellä. Kouluttaja iskee päälle ja neuvon miten tramplella pääsee polarity shieldin ja out of los:sta ohi. DJ läpysyttelee iloisesti pööniksin kasaan. Aspyllä on sutained attack ja läiskii chimeiran 1 pinnaa vajaa laatikkoon. Pappa pistää liikuntavahteen silmään ja jaa jokun ½ tuumaa Aspystä. Battle grouppi poksiin ja pois.

Samu. Ecaine napsii pari irtopinnaa pööniksiin. Chimera jolkottaa linjasta läpi. Featti ja 2x chainblastia TK ja pöönix ammus on suunnitelma. Molemmat blastit wiff ja tk osuu. Pöönix ei osu selästä boosteilla. Mjah. Caine ampuu papan kukkulata pois. No wonder 0 camp.
Opin: TK:lla siirrettäessä kannattaa 'jättää varpaaat ulos metsästä.

Viikko 2
Esi-matsi ajatukset: Rahn:n kanssa mittenit olisivat ilmiselvä valinta. 2x ongelmaa.
Cid putosi, joten Hanskamaagit ovat nykyään jotain 13/12 ilman mitään tukea. Kuolevat kuin kärpäset ammuksiin.
Hanskat lukitsevat Forges of war:n ja kaikki sanovat teemojen olevan se juttu. En nyt tähään hätään haluaisi ruveta spämmäämään. Ainakakaan vielä.

Arttu vastassa taas. Dj ja statyxis raiders.
Ei tässä. Aloitan vahvasti; DJ ympäri ja naamalleen turpeeseen kauas kaikesta. Raiderit pitävät fiksusti blasti immuniteetin päällä ja hiipivät kohti keskiympyrää. käyn rikkomassa objetiivin ja tk:n kanan ulos sivulta. 2-0 on hyvä aloittaa. Joku kertoo että se on 5 _enemmän_ eikä 5. No se siitä. hilparit hippailevat ruoska-emäntien kanssa chargejen ulottumattomissa. Chimera käy läppäisemässä yhden pois ja jää parin charge etäisyydelle.
Pitäisi mitata kaikki. Olen kädettänyt ja DJ tramplaa läpsyttelemään feeniksin pois taas. Olisi pitänyt tk:ta se taaksepäin. Pari irtopinnaa chimeraan.
Chimera portta meleestä ja juoksee dj:n selkään ja slämmin dj:n aspyn yli. Pitäisi olla jotain jolla jatkaa.
Painitaan figut loppuun Aspy dj ja pappa kentällä. Julma suunnitelma. Chargaan DJ:n ja ajattelin slämmiä sitä seinään crit smitellä. ps 13 neljä noppaa pitäisi riittää. Paitsi että joku on ottanut Papalta smiten pois. No. Se olikin liian kova. Yksi käsi pois ei riitä. Lips läps figu pois.
Opin: Mittaa se vihollisen heavy hittern threatti ja merkitse se pyödälle _ensin_ ja liikuta sitten omat. TK:lla backstrike on aika helppo
Viimeksi muokannut Merimetsä, To 11.10.2018 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

Avatar
Merimetsä
Viestit: 2275
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Merimetsän seikkaulut junnuliigassa

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » To 11.10.2018 13:07

Viikko 3
Esimatsi ajatykset:
Ranh ilman ganskamaageja on käytännössä peli ilman feattia. Katsotaan miten pärjäävät ilman tukea. Hum, magisteristä on käytännössä tehty UA näille. +1 osumiin kuulostaa hyvältä. Viimeisellä
Oli kahden vaiheilla Sylyksen ja assassiin välillä. Jostain syystä nämä eivät enää ole muodissa vaikka kaikki säännöt näyttävät olevan tallella. Jännä nähdä miksi.
Arvelen syyn olevan teemalistoissa.


Luottovastustaja Arttu.
Dj, kana, täydet statyxis raiders täytenä ja joku (käytännössä UA) soolo niille. Vissiin Axiara Wraithblade?
Esittelen kortit ja demonstroin mitä assassiini saa aikaan. Nakkaan demo tarkoituksissa damagerollin, joka olisi tehnyt 24 pinnaa aspyyn. Miksei koskaan näin pelissä?

Aloitan vahvasti taas. DJ kierii soolon yli ja tasapinnoilla pois. Cryxi etenee varovasti eikä halua syöttää figuja mulle. Nähdäkseni tässä kohtaa kana agressiivisesti eteen ja 4xbretah jalkaväkeen olisi ollut voittajien valinta.
Feeniks ei ole DJ:n linjalla se joutuukin himmmaamaan taaempana trapmlaillen kohti noodia. Lyhyeksi jää ja joku zap-loitsu ei tee merkittäviä pinnoja.

Noodi juoksee linjoista läpi. Aspy ympäri tk:lla ja parit chainblastit selkään. Hanskat näyttävät miksi niitä on hyvä pelätä ja läpsyttelevät force bolteilla aspyn pois.
Opin: Killboksi onkin vain omasta pöydänreunasta.


Joku La'resistance merkkipelaaja.
Ashlyn, 3x super gunmaageja, 2xshieldguard jakkeja, mangleri, gormanni ja trencherit soolo UA:lla.

Pääsen aloittamana ja juoksentelen agressiiviseti eteenpäin jakailla ja jalkaväki hidastelee.
Ihan sairasta techiä; Trencherit pudottelevat savuja ja valuvat niiden taakse. wtf. Missä on mhsf kun niitä tarvitsee?
no. Noodi valuu pilveen ja koska ovat kauniisti sumpussa niin chainblastit tekevät hirveitä kalliille trooppereille. Soolo, pari gunmaagia ja joku trencheri tipahtaa.

Vastapallona gorman tappaas sivustalla olleen assassiinin jollain pow12 kranulla. Jakit naputtelevat pinnoja noodiin. Trencherit tappavat yhtä lukuunottamatta kaikki hanskamaagit. Mangleri tresheröi 3x hilparia pois. Ashlyn feattaa.
Ihmettelen että mitäs tässä nytten. Featissa ei voi tehdä mitään ja hanskat ovat kaikki raatoja. Näen vektorin jossa trencherin voisi slämmiä ashlynin päälle. (Noodin kautta taikominen onnistuu paremmin kuin featti ei häiritse.)
Tajuan että on kolmas vuoro ja vastus ei kontestoinut monttuja. Retroaktiivisesti 2x pinnaa mulle. Jaa. Lataan feeniksin ja se käy läpsyttelemässä objektiivin pois. Hävettää.

Opin: Hanskamaagit kuolevat rat 6 kuteihin suoraan. Eivät ole etulinjan joukkoja millään muotoa.
Skenaario on pakko contestoida. Aloittaminen on yhä voittajien valinta. (==Maaston tulisi suosia toista puolta reippaasti, ehkä?)
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

Avatar
The Captain
Valvoja
Viestit: 12662
Liittynyt: Ke 07.08.2002 15:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Merimetsän seikkaulut junnuliigassa

Viesti Kirjoittaja The Captain » Pe 12.10.2018 10:09

Merimetsä kirjoitti:
To 11.10.2018 13:07

Skenaario on pakko contestoida. Aloittaminen on yhä voittajien valinta. (==Maaston tulisi suosia toista puolta reippaasti, ehkä?)
Kakkospelaaja pääsee aloittamaan skoraamisen, ainakin teoriassa. Riippuu toki, miten röyhkeästi ykköspelaaja on saanut kentän kontestoitua.

Kyllä, maaston tulisi olla relevantti tekijä puolenvalinnassa. Näin ei aina (usein) ole - ihmiset ovat niin juurtuneet "tasapainoisen maaston" ideaan, että muutoksen opetteleminen on vaikeaa.

Jostain syystä tykkään monella casterilla mennä toisena. Toisaalta häviänkin yli puolet peleistäni.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.

Avatar
Tanan
Viestit: 1887
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Merimetsän seikkaulut junnuliigassa

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ma 15.10.2018 10:24

Kakkonen on edelleen ykkönen, jos olet rakentanut listasi oikein ja pairaus ei ole mennyt reilisille.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Merimetsä
Viestit: 2275
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Merimetsän seikkaulut junnuliigassa

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » Pe 19.10.2018 09:46

Uusi viikko ja vanhat pisteet.
Ajatuksia: Teemalistojen edut eivät olet vielä tulleet esille. Epäilen että kun päästään lähemmäs 100 pistettä, niin ilmaiseten figujen etu rupeaa näkymään enemmän. Ainakin oletan näin olevan kun kaikki kovat pelaajat niitä juoksuttavat. Jossain on varmaan makustelua 'mennäkö teemaan vai ei'.

Luottovastustaja Arttu on taas kerholla ensimmäisenä cryxillä.

Edellisestä viikosta viisastuneena yritetään tehdä maastosta hieman toisuoleinen. Seinää ja high groundia. Hän voittaa heiton ja menee tokana koska seinän takana on mukava himmailla.

Ryntään eteen jakit edellä ja pysyttelen charge linjojen ulkonna.
Cryxi tulee päälle höyryjyränä myöskin ja DJ tulee nakkaamana pilvellä feenisiä. Suunnitelma on vissiin uhrata DJ ja laittaa vastapallona satyxixet backlashaamaan.
Ei siinä kiitän ja kumaraan. Feenksiin fokukset, buffit ja päälle ja läimimään. Teen joku 6 pinnaa damagea... Just. Spoiler alert: continious fire tekee loppupeleissä enemmän damagea sille. Ögh, Heitän assassiinin vielä perään. Osuu ja -klonk-, 0 damagea. Suunnitelmat uusksiksi. Hilparit hiipivät uhkaamaan vastapalloa ja hanskat hekeutuvat samoihin asemiin.
DJ täyttää elämänsä tehtävän ja läpsyttelee jakin pois. (3x in 3 games so far) Satyksikset chargailevat ja joku 4 kaveria käy gängäämässä assassiinin pois. Runollisesti eka osuu vips pois vaan. Ruoskat poistavat pari hanskaa pois. Set defence ei ole kovin hyvä kun vastustajalla on pari hyökkäystä. Aspy himmaan seinän takana ja kämppää 4 fokusta.
Sen verran jäjessä ollaan taas, että pitää lähteä hakemaan assassinaatiota. Pappa chargaa random raiderin ja featissa TK:ta aspyyn. Kolmas osuu loppu jätetään hanskoille. Joku kolme hanskaa yltää heittämällä ja ensimmäinen pylläyttää aspyn ja damagerollit ovat ihan ok. Joku 7 damagea sisään. Heitän hilparit perään. PS 14 autohit on voittajien valinta. Pahuksen raiderit ruoskineen ovat jotain jotka pitää blokkia. MK2 techi pystyyn ja juoksuttelen jamppoja blokkimana los:a. MK3:ssa sen vetäminen/free striket ovatkin vähän ongelmallisempia. Traumatisoidun mikroagressiosta ja saan vain 2 hilparia Aspyyn. Jää yhteen hipariin. Magisteri on aktivoitumatta. Totean kädettäneeni: Olen jättänyt pikku hanskan tielle ja ainoa tie vie metsän kautta. Ei yllä ei.
DJ kävelee ja lapyttelee papapn pois.

opin: LOS:n voi vetää nykyään takareunasta. -> Tarvitaan ainakin 2x figua blokkaamaan free strike alue. Jätä kävelytilaa 2 aallon sooloille.

Tero Cryxillä.
Skarre 2, iso kasa jakkeja ja 2x Bloat thralli, joista toinen joku character pomo-otus, Mobius?

Edelliseen tapaan maasto on toispuoleita. Tero tietää mitä tekee ja valitsee puolen jossa casterin saa trenchiin.

Molemmat himmailevat ekan kierroksen. Mulla on enemmän threttiä, mutta en halua heitää kalliita jakkeja hakattavaksi. Kana juoksee eteen ja nakaa black spotin hanskoihin. Admonition seetherille keskellä ja joku spectral steel oikeaan reunaan, jossa shield-guard jakki pitää noodia hallussa. Gormannin kanssa lyövät kilven sisään siitä.
Katselen että noodi mahtuu kävelemän inflictorin ja gormannin välistä nodaamaan skarren ulos montusta. Miksikäs ei? Eka freestrike nappaa 5 pinnaa kolmoseen. Tasapinnoila noodi kasaan. Jaa? Olisi varmana pitänyt regata kilpiä kun ilmaista fokusta oli. No, läiskäisen gormannin pois sentään. Uusi suunnitelma. pappa hilaa admonition jakin keskellä kallion reunaan ja forcehammer perään. Admonition+ counter charge toimivat huonsti kun makaa maassa kaikki paikat paloina. Hilparit ryntäävät paikalle ja pätkivät hevin ja jakin. Hanskat himmaavat. Assassiini käy kokeilemassa inflictoria. Osuu ja ei lämään.
Teron vuoro. Bloatit blackspotilla ovat aika koviksia. ampuvat loput pikkuhanskoista pois. Skarre chargaa noodi ja läiskii noodin pois. kämppä 2(?) ja feattaa papan ja kaikki tärkeät figut. Malice painii feeniksin kanssa.
Peiliin katsomisen paikka. Joka pelissä olen jäljessä atritiossa.... Ei muuta kuin hail maryä hakemaan. Juoksutan hilparin 1.1 tuuman päähän Skarresta. Papppa nappaa fiitin päälle ja force hammeria omaan figuun. -5 osumaan... Skill 3 vs def 13. Boosattu on ~50% eka osuu ja 6 tuumalla skarre nurin. Chain blasti perään. Nopat toteavat että 'huonot heitot käytettii jo ja pyörivät kipeitä lukuja.. Sekä collateraali että blasti lyövät joku 10 pinnaa sisään overboostin kanssa.
Iso hanskamaagi vaappuu paikalle ja zappaa Skarren pois. Tuuri voitto.

Opin: Regaa shieldejä, Opettele attritiota.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”