Math machine

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Avatar
TheEmu
Viestit: 4512
Liittynyt: Su 15.10.2006 22:48
Paikkakunta: Turku

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja TheEmu » Ma 18.03.2013 13:15

Jos oot tota laskeskellu, voisiko ton "minkä verran voi devioitua että vielä klippaa" -matkan saada ihan tuumina? Just eilen tuli vastaan tilanne jossa mun äijä oli 4,5" päässä kohteesta, eli blästi devioituis 2,25". Muistin että kakkonen osuu aina, mutta en muistanut, osuuko tommonen just karvan yli 2"...
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "

Avatar
Merimetsä
Viestit: 2869
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » Ma 18.03.2013 13:27

TheEmu kirjoitti:Jos oot tota laskeskellu, voisiko ton "minkä verran voi devioitua että vielä klippaa" -matkan saada ihan tuumina?
Tässä on. Maksimietäisyydet, jonka voi devioida.

Koodi: Valitse kaikki

	30mm	40mm	50mm
3"	2.1	2.3	2.4
4"	2.6	2.8	2.98
5"	3.1	3.3	3.5	
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

Avatar
TheEmu
Viestit: 4512
Liittynyt: Su 15.10.2006 22:48
Paikkakunta: Turku

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja TheEmu » Ma 18.03.2013 13:28

Kiitos. Ihanaa, Sampo, ihanaa!
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "

Avatar
Celebdae
Viestit: 4374
Liittynyt: Ti 28.01.2003 21:14
Paikkakunta: Leppävaara

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Celebdae » Ma 18.03.2013 14:02

Merimetsä kirjoitti:
TheEmu kirjoitti:Jos oot tota laskeskellu, voisiko ton "minkä verran voi devioitua että vielä klippaa" -matkan saada ihan tuumina?
Tässä on. Maksimietäisyydet, jonka voi devioida.

Koodi: Valitse kaikki

	30mm	40mm	50mm
3"	2.1	2.3	2.4
4"	2.6	2.8	2.98
5"	3.1	3.3	3.5	
Saisko saman vielä kahella desimaalilla niin päin laitettuna, että kuinka lähellä pitää olla, että AOE osuu varmasti?
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.

Avatar
Merimetsä
Viestit: 2869
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » Ma 18.03.2013 14:26

Celebdae kirjoitti:Saisko saman vielä kahella desimaalilla niin päin laitettuna, että kuinka lähellä pitää olla, että AOE osuu varmasti?
Etäisyys, jolta klippaa varmasti kahdella desimaalilla. Tämä tai lähempää

Koodi: Valitse kaikki

	30mm	40mm	50mm
3"	4.18"	4.57"	4.97"
4"	5.18"	5.57"	5.97"
5"	6.18"	6.57"	6.97"	
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

Avatar
Celebdae
Viestit: 4374
Liittynyt: Ti 28.01.2003 21:14
Paikkakunta: Leppävaara

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Celebdae » Ma 18.03.2013 14:54

Hyvähyvä!

Oon ihan varma, että Tero haluaa vääntää näistä vielä jossain vaiheessa jonkun kokoomaläystäkkeen =)
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.

Avatar
Prkl
Viestit: 3696
Liittynyt: Pe 30.05.2003 13:05
Paikkakunta: Esboo

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Prkl » Ma 18.03.2013 14:59

Ei ihan paska idea. Sit ku on töitä ni siel ehtii taas käyttää työajan tämmösiin.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment

Avatar
TheEmu
Viestit: 4512
Liittynyt: Su 15.10.2006 22:48
Paikkakunta: Turku

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja TheEmu » Ma 18.03.2013 22:20

Ainaki nää vois kaikki koota topicin ekaan viestiin niin löytyis nopeesti kun myöhemmin etsii?
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "

Der Dexter
Viestit: 3697
Liittynyt: To 22.08.2002 22:54
Paikkakunta: Leppävaara

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Ma 18.03.2013 22:30

tää on sen verta mehevä topicci, mitäs muita asioita me haluttais taulukoida masiinan puolella?

etenkin toi AOE deviaatio on erittäin yleishyödyllinen, onko jotain muita vastaavia, ei välttämättä kovin tarkkoja yksittäisille modeleille/komboille.

esmes matikka, kuinka paljon liikettä menee kiertää base B2B kontaktissa, vois olla ihan hyvä pyörittää auki, kuten esmes Balduria työnnettäessä metsään.
Aliquando Insanire Iucundum Est

"One by one, only the good die young, they're only flying too close to the sun"-Queen
In memoriam 31.12 2009

Avatar
Temppu
Viestit: 198
Liittynyt: Su 01.07.2007 17:47
Paikkakunta: Turku

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Temppu » Ma 18.03.2013 22:39

Heihei.

Tuli tällanen viikonloppuna Samin kanssa pelatessa vastaan, eli pystyykö skenu nro.10 Rally Pointissa siirtämään objektiivin vastustajan alueelle yhellä liikkellä. Siinä vähän mittailtiin ja todettin, että voi, mutta nyt vähän laskeskelin ja totesin ettei pysty.

X-akselilla etäisyys on 10", Y-akselilla saman, eli objektiivin keskipisteen ja alueenkeskipisteen välillä on sqrt(10^2+10^2) ~= 14,1421"

14,142"-6"(alueen säde)-5"(within placementti)-1,969"(large base)-0,9845"(puolikas largebase)=0,189"

Eli väliin jää se alle 0,2" kolo.

Helppohan tämä on missata, esim. siihen ettei ota lyhyttä pöytää huomioon ja silleen.

Avatar
Merimetsä
Viestit: 2869
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » Ma 18.03.2013 22:40

Der Dexter kirjoitti:esmes matikka, kuinka paljon liikettä menee kiertää base B2B kontaktissa, vois olla ihan hyvä pyörittää auki, kuten esmes Balduria työnnettäessä metsään.
Nou problem. En kyllä ymmärrä miten tuo liittyy balduriin, mutta ehkä tämä on syy.

Koodi: Valitse kaikki

	pieni	medi	iso
pieni	3.71"	4.33"	4.95"
medi	4.33"	4.95"	5.57"
iso	4.95"	5.57"	6.18"
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

Avatar
Prkl
Viestit: 3696
Liittynyt: Pe 30.05.2003 13:05
Paikkakunta: Esboo

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Prkl » Ma 18.03.2013 23:22

Rankasti OT:

Toi Baldurin kiertäminen on siis super circle techi jota käsiteltiin jo siellä foorumeilla ja päädyttiin tohon sadasosia vaille viiteen tuumaan. Kiinnostuneille tiedoksi niin liittyy siis siihen, että jos Baldur ja Woldwarden aloittaa BSB, niin warden voi laittaa metsällään animuksen,jossa Baldur ei kokonaan sillä hetkellä ole, koska matematiikka:

Kuva

Woldwarden voi sen jälkeen kävellä täysin Baldurin ympäri, tehdä ilmaisen pushin, koska Baldur ja laittaa Baldurille vielä stone skinin päälle. Näin Baldur säästää kaksi furya ja saa paljon varmemman assassinaation.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment

Der Dexter
Viestit: 3697
Liittynyt: To 22.08.2002 22:54
Paikkakunta: Leppävaara

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Ma 18.03.2013 23:49

enpä nyt sanoisi että OT, ihan pätevää matikkaahan tässä harjoitetaan kuitenkin. Eikä tämän kikan tietäminen kenellekään varmasti ole pahitteeksi...
Aliquando Insanire Iucundum Est

"One by one, only the good die young, they're only flying too close to the sun"-Queen
In memoriam 31.12 2009

Avatar
Ihme_apina
Viestit: 1086
Liittynyt: To 20.01.2005 15:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Ihme_apina » Ti 19.03.2013 12:26

Temppu kirjoitti:Heihei.

Tuli tällanen viikonloppuna Samin kanssa pelatessa vastaan, eli pystyykö skenu nro.10 Rally Pointissa siirtämään objektiivin vastustajan alueelle yhellä liikkellä. Siinä vähän mittailtiin ja todettin, että voi, mutta nyt vähän laskeskelin ja totesin ettei pysty.

X-akselilla etäisyys on 10", Y-akselilla saman, eli objektiivin keskipisteen ja alueenkeskipisteen välillä on sqrt(10^2+10^2) ~= 14,1421"

14,142"-6"(alueen säde)-5"(within placementti)-1,969"(large base)-0,9845"(puolikas largebase)=0,189"

Eli väliin jää se alle 0,2" kolo.

Helppohan tämä on missata, esim. siihen ettei ota lyhyttä pöytää huomioon ja silleen.
Mutta jos alue/tolppa on laitettu pelaajien toimesta väärään paikkaan niin sanooko SR13kin vielä että pelataan niillä paikoilla missä ne on?
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.

MaSSacRe
Viestit: 801
Liittynyt: Ti 29.04.2003 19:50

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja MaSSacRe » Ti 19.03.2013 21:50

Eikös tolpat pysy siinä missä ne on asetettu ku 1. pelaaja aloittaa pelin? Vaikka ois kuinka väärässä paikassa?
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience

Avatar
Ihme_apina
Viestit: 1086
Liittynyt: To 20.01.2005 15:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Ihme_apina » Ti 19.03.2013 23:31

No kyl ne vähän liikkuu pelin tiimellyksessä kun Figuja tuupitaan ympäriinsä
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.

MaSSacRe
Viestit: 801
Liittynyt: Ti 29.04.2003 19:50

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja MaSSacRe » Ke 20.03.2013 21:13

juu, ja toki ne siirretään aina samaan paikkaan...Mutta pitääkö ne tällöin mitata? Ehkä oma threadi tälle jos kiinnostaa, sillä alkaa mennä pahasti offtopicin puolelle?
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience

Der Dexter
Viestit: 3697
Liittynyt: To 22.08.2002 22:54
Paikkakunta: Leppävaara

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Ke 20.03.2013 21:27

kyllähän tämäkin on vieläkin matematiikkaa, ei siitä hätä.
Ja jos kentät kusee, niin kyllä silti vielä sanoisin, että jos skenussa annetaan mitat, joilla jokin ei ole matemaattisesti mahdollista, niin pelaajien epätarkkuuden pitäisi tämä silti ottaa huomioon, että jokin ei vain voi olla mahdollista.
Jos matikka sanoo, ettei se kenttä anna myöten sen tolpan sijoitusta, niin kyllä sillä mun mielestä pitäis mennä, ja hyväksytään että niin se ei vaan mene.
Aliquando Insanire Iucundum Est

"One by one, only the good die young, they're only flying too close to the sun"-Queen
In memoriam 31.12 2009

MaSSacRe
Viestit: 801
Liittynyt: Ti 29.04.2003 19:50

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja MaSSacRe » Ke 20.03.2013 21:34

Juu, ja kysehän on ainoastaan siitä ensimmäisestä liikkeestä, joka on "helppo" matemaattisesti määrittää todeksi tai epätodeksi. Toisen liikkeen kohdalla muuttujia onkin jo senverran, ettei oikeen matikka enää pelasta. Varsinkin jos "varmasti" yltää 2lla liikkellä. Mut lähinnä suitsin tuossa, ettei lähe raiteille, jossa kyseenalaistetaan objektiivien laittaminen oikein.
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience

Avatar
The Captain
Valvoja
Viestit: 12619
Liittynyt: Ke 07.08.2002 15:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja The Captain » To 21.03.2013 12:15

Merimetsä kirjoitti:Tässä on. Maksimietäisyydet, jonka voi devioida.

Koodi: Valitse kaikki

	30mm	40mm	50mm
3"	2.1	2.3	2.4
4"	2.6	2.8	2.98
5"	3.1	3.3	3.5	
Merimetsä kirjoitti:Etäisyys, jolta klippaa varmasti kahdella desimaalilla. Tämä tai lähempää

Koodi: Valitse kaikki

	30mm	40mm	50mm
3"	4.18"	4.57"	4.97"
4"	5.18"	5.57"	5.97"
5"	6.18"	6.57"	6.97"	
Merimetsä kirjoitti:Nou problem. En kyllä ymmärrä miten tuo liittyy balduriin, mutta ehkä tämä on syy.

Koodi: Valitse kaikki

	pieni	medi	iso
pieni	3.71"	4.33"	4.95"
medi	4.33"	4.95"	5.57"
iso	4.95"	5.57"	6.18"
Olet ihana, Sampo. Olisitko niin ihana, että saisit näihin vielä 120 mm baset laskettua mukaan?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”