Math machine

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Avatar
Merimetsä
Viestit: 2261
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » To 21.03.2013 12:37

Koodi: Valitse kaikki

 
Etäisyys jonka templaatin on devioitava että osumaa ei tule
	30mm	40mm	50mm	120mm
3"	2.1"	2.3"	2.4"	3.86"
4"	2.6"	2.8"	2.98"	4.36"
5"	3.1"	3.3"	3.5"	4.86"

Etäisyys, jolta ampuja klippaa varmasti. Tämä tai lähempää
	30mm	40mm	50mm	120mm
3"	4.18"	4.57"	4.97"	7.72"
4"	5.18"	5.57"	5.97"	8.72"
5"	6.18"	6.57"	6.97"   9.72"

Kiertoetäisyys basen ympäri toiselle puolelle. (180 astetta)
	      pieni	medi	iso	huge
pieni	3.71"	4.33"	4.95"	9.28"
medi	4.33"	4.95"	5.57"	9.89"
hevi	4.95"	5.57"	6.18"	10.51"
huge 	9.28"	9.89"	10.51"	14.84"
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

Avatar
TheEmu
Viestit: 4517
Liittynyt: Su 15.10.2006 22:48
Paikkakunta: Turku

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja TheEmu » To 18.04.2013 15:26

Viitisikö joku (=Sampo?) millään laskea, että millä todennäköisyydellä 4 ja 5 kierroksen turnaukseen tulee 0, 1, 2 tai 3 Killbox-skenua?

Meillähän on kuusi kategoriaa, joista skenuja valitaan. Kaksi kategoriaa on 100% Killboxeja, yksi kategoria 50% killboxi, loput non-killboxeja. Samasta kategoriasta ei valita skenuja ennen kuin kaikki skenut on pelattu, ts 7+ roundia.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "

Avatar
Merimetsä
Viestit: 2261
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » Pe 19.04.2013 09:43

TheEmu kirjoitti:Viitisikö joku (=Sampo?) millään laskea, että millä todennäköisyydellä 4 ja 5 kierroksen turnaukseen tulee 0, 1, 2 tai 3 Killbox-skenua?
No katotaas. P(killbokseja tulee vastaan X kpl ja vain X kpl) Halutaako vielä X kpl tai enemmän?
4 kierrosta;
P(0)=8.6380 P(0+)=100
P(1)=45.4440 P(1+)=91.3
P(2)=40.1820 P(2+)=45.9
P(3)=5.7360 P(3+)=5.7360

5 kierrosta;
P(0)=2.3405 P(0+)=100
P(1)=31.0495 P(1+)=97.6
P(2)=52.3140 P(2+)=66.6
P(3)=14.2960 P(3+)=14.3

Edit: P(x+) lisätty.
Viimeksi muokannut Merimetsä, Pe 19.04.2013 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

Avatar
Celebdae
Viestit: 4366
Liittynyt: Ti 28.01.2003 21:14
Paikkakunta: Leppävaara

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Celebdae » Pe 19.04.2013 13:06

edit

joo laita vaan tulemaan.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.

Avatar
TheEmu
Viestit: 4517
Liittynyt: Su 15.10.2006 22:48
Paikkakunta: Turku

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja TheEmu » Pe 19.04.2013 13:43

Kiitos Sampo, oot ihana.

Lähinnä mietin että miten järkevää killboxlistan tekeminen on. 4llä roundilla on käytännössö fifty-fifty että onks yks vai kaks killboxia ja viidelläki roundilla (wtc) kolmasosan TN että on vaan yks killboxi. Tietty jos KB-lista pelaa ihan ok muitakin skenuja, ei oo hätää, mutta ihan pelkkä killboxlista vähän epäilyttää.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "

Avatar
TheEmu
Viestit: 4517
Liittynyt: Su 15.10.2006 22:48
Paikkakunta: Turku

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja TheEmu » La 27.04.2013 13:36

Emppu teki siistin graafin, missä näkyy killboxit ja depozonet ja kaikki skorattavat alueet samassa:

Kuva
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "

Avatar
Merimetsä
Viestit: 2261
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » To 16.05.2013 10:16

Kuinka todennäköinen on scorata kriittinen kun boostaa? Riippuu paljonko tarvitaan osumaan. Eka sarake mitä tarvitaan osumaan. Toka osuma P ja viimeinen kriittisen P.

Koodi: Valitse kaikki

hit P(hit) P(crit)
5    98.1   42.6
6    95.4   39.8
7    90.7   38.0
8    83.7   33.8
9    74.0   29.6
10   62.4   26.3
11   50.0   22.2
12   37.4   18.0
13   25.9   14.9
14   16.3   10.7
15    9.2    6.5
16    4.6    4.6
17    1.8    1.8
18    0.5    0.5
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

Avatar
TheEmu
Viestit: 4517
Liittynyt: Su 15.10.2006 22:48
Paikkakunta: Turku

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja TheEmu » To 01.08.2013 18:49

Millä todennäköisyydellä voitan aloitusheiton jos saan +1?

Isojen poikien foorumilla puhuttiin semmoisesta luvusta kuin 67%, mutta vähän epäilyttää. Tai mietiskelin, että nopanheitossa tulee tasapeli (ts. +1 auttaa voittoon) 16.67%. Tämän lisäksi +1 auttaa vielä epätodennäköisemmissä tilanteissa (häviän nopanheiton yhdellä, +1 tasoittaa ja voitan rerollin). Tuntuukin, että voitto- ja häviöprosenttien ero pitäis olla luokkaa 20% (eikä 33%, niinkuin tuolla 67%lla tulee). Vai mietinkö vaan ihan metsään (vai onko noitten "epätodennäköisempien tilanteiden" todennäköisyys isompi kuin kuvittelen)?

Sampo halp!
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "

Avatar
Charad
Viestit: 821
Liittynyt: Su 25.02.2007 23:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Charad » To 01.08.2013 20:18

Nopeasti näpytellen voittoprossa +1:llä on n. 67,6%.

Eka kierros suora voitto 21/36, tasuri 5/36 (suora häviö 10/36)
Josta tulee 0,5833 suora voitto
Tasurilla voitto +0,08333
Seuraavan kiekan tasurilla voitto +0,011 jne...
Rats keep running!

Avatar
Merimetsä
Viestit: 2261
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » Pe 02.08.2013 10:12

Charad kirjoitti:Nopeasti näpytellen voittoprossa +1:llä on n. 67,6%.
Eka kierros suora voitto 21/36, tasuri 5/36 (suora häviö 10/36)
Komppaan. Simuloin nopanheiton 6M kertaa ja P voittaa on 67,78%.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

Avatar
Prkl
Viestit: 3695
Liittynyt: Pe 30.05.2003 13:05
Paikkakunta: Esboo

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Prkl » Pe 02.08.2013 13:19

Charad kirjoitti:Nopeasti näpytellen voittoprossa +1:llä on n. 67,6%.

Eka kierros suora voitto 21/36, tasuri 5/36 (suora häviö 10/36)
Josta tulee 0,5833 suora voitto
Tasurilla voitto +0,08333
Seuraavan kiekan tasurilla voitto +0,011 jne...
Ton voi laskea niin, että rerollit eli tasurit eivät ole tuloksia lainkaan. Voitat näin tod.näköisyydellä 21/31.

Ite oon aina arvostanut tota +1 alotusheittoon yhtenä parhaimmista bonareista.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment

Avatar
Charad
Viestit: 821
Liittynyt: Su 25.02.2007 23:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Charad » Pe 02.08.2013 13:32

Ton voi laskea niin, että rerollit eli tasurit eivät ole tuloksia lainkaan. Voitat näin tod.näköisyydellä 21/31.

Ite oon aina arvostanut tota +1 alotusheittoon yhtenä parhaimmista bonareista.
Aivan, ne voi suoraan jättää huomioimatta.

Samaa mieltä, kyseessä on hyvä bonari. Monesti juuri vaikkapa controlcastereita vastaan olisi aika tärkeää saada itselle se sopivampi vuoro.
Rats keep running!

Avatar
Prkl
Viestit: 3695
Liittynyt: Pe 30.05.2003 13:05
Paikkakunta: Esboo

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Prkl » Pe 02.08.2013 13:37

Charad kirjoitti:Monesti juuri vaikkapa controlcastereita vastaan...
Tai controlcasteria pelattaessa.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment

Avatar
Charad
Viestit: 821
Liittynyt: Su 25.02.2007 23:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Charad » Pe 02.08.2013 13:40

Tai controlcasteria pelattaessa.
Pää lyö tässä vaiheessa viikkoa jo tyhjää, mutta äkkiseltään mieleen ei putkahda controlcasteria jota pelataan tierissä. No harbya voi.
Rats keep running!

Avatar
Merimetsä
Viestit: 2261
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » Pe 02.08.2013 13:46

Charad kirjoitti:
Tai controlcasteria pelattaessa.
Pää lyö tässä vaiheessa viikkoa jo tyhjää, mutta äkkiseltään mieleen ei putkahda controlcasteria jota pelataan tierissä. No harbya voi.
Eikös Anastasiasta (tai jostain merkistä) saa +1 aloitukseen?
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

Avatar
Prkl
Viestit: 3695
Liittynyt: Pe 30.05.2003 13:05
Paikkakunta: Esboo

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Prkl » Pe 02.08.2013 13:53

Merimetsä kirjoitti:Eikös Anastasiasta (tai jostain merkistä) saa +1 aloitukseen?
Saa.

+2 ei saa mistään. Oon tarkistanu aika moneen otteeseen.
Pää lyö tässä vaiheessa viikkoa jo tyhjää, mutta äkkiseltään mieleen ei putkahda controlcasteria jota pelataan tierissä.
Ette oo nähny vielä mun pelaavan eMorvahnaa tierissä controlcasterina. Odottakaa loppuvuoteen.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment

demel
Viestit: 496
Liittynyt: Ke 19.01.2005 16:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja demel » Pe 02.08.2013 19:24

eikös noi "+1" set comboo ? eli saako joku (joka antaa +1 tieristä) Tieriinsä Anastasian ?

Avatar
TheEmu
Viestit: 4517
Liittynyt: Su 15.10.2006 22:48
Paikkakunta: Turku

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja TheEmu » Pe 02.08.2013 21:43

demel kirjoitti:eikös noi "+1" set comboo ? eli saako joku (joka antaa +1 tieristä) Tieriinsä Anastasian ?
Eikö Tero just edellisessä viestissä sanonut että on tarkastanut monta kertaa ja ei saa? Samoja tarkastuksia oon tehny itekin ja ei vaan saa.

Kiitti pojat laskuista! On se vaan hullu bonari. Harbbylistoissa ja rushi-Haleyissä (=piraatit ainaki) Anastasia on ihan triviaali 2p heittää sisään.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "

demel
Viestit: 496
Liittynyt: Ke 19.01.2005 16:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja demel » Pe 02.08.2013 22:39

Rush Haley? (ilmeisesti eHaley.. ) ja kauheesti sooloja ?

Avatar
Merimetsä
Viestit: 2261
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Math machine

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » Ma 13.10.2014 08:31

WTC parituksia lukiessa tuli mieleen kysymys millä periaattella pelaajia tynnettiin matseihin? Fiilispohjalta vai oliko jotain syvempää mietitty?
Teoriassahan kyseessä pitäisi olla aika yksinkertainen hakupuu, jossa jokainen valinta on -2..+2 välillä. Voisi siis olla aika yksinkertaista kirjoittaa ohjelma, joka optimoi tiimin valinnat siten että tiimi kerää a) mahdollisimman positiivista valintaa ja b) mahdollisimman suuria positiivia valintoja.
Hmm. Vai pitäisiköhän ennemmin minimoida huonot/tosihuonot?

Miten teitte kisoissa?
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”