WTC-pelaajat '18

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
WTC-Valitsija

WTC-pelaajat '18

Viesti Kirjoittaja WTC-Valitsija » Su 25.03.2018 18:22

Hyvää iltaa,

Ensinnäkin suuri kiitos kaikille hakijoille. Todella moni esitti ihailtavaa aktiviisuutta pelaamalla, treenaamalla ja metaamalla. Näytöt on kuitenkin annettu ja niiden perusteella, pitkällisten pohdintojen jälkeen, on WTC-komitea tehnyt valinnat tämän vuoden WTC-tiimeihin. Kisa tiimipaikoista oli jälleen todella tiukkaa ja vaikeita päätöksiä jouduttiin tekemään. Nyt tehtiin valinnat siis 10 hengen osalta, joista muodostetaan 2 tiimiä myöhempänä ajankohtana. Lisäksi valittiin ensimmäinen varapelaaja. Vielä on toki mahdollista, että Suomi tulee samaan kolmannen tiimin WTC:en, jolloin palaamme valintoihin.

Pitemmittä puheitta, Suomen WTC-miehistö tämän vuoden Puolan reissulle:

Juho Dahlman
Joonas Heinonen
Ville Jaatinen
Antti Jussila
Samu Järvinen
Pauli Lehtoranta
Tatu Purhonen
Teemu Salo
Tero Särkijärvi
Tuomas Toimela

ja varapelaajana:

Jonne Laine

Onnea valituille, matka kohti Puolaa jatkuu.

Terveisin,

WTC-komitea

Veripallo

Re: WTC-pelaajat '18

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ma 26.03.2018 18:22

Onneksi olkoon valituille ja kovaa ajoa! :)
Hän on puhunut.

Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Ke 19.09.2018 16:28

Jaksa nyt uutta topiccia avata, niin laitetaan tänne sit.

Eli nykyaikana kun valtaosa kaikesta daattasta ja hehkuista on whatsupin puolella, mutta on aika pöhnöä seurata, niin ajatttelin ihan old school avata tänne WTC 2018 matkaa pelien osalta tänne:

Venue oli ihan kiva, hissit oli perseestä ja hitaita, ruoka keskinkertaista mutta sen sai nopeasti ja tarpeeksi, ja pelitilassa sai huutaa.
Ja kalja oli halpaa.
Joku muu jaksaa ehkä enempi mehustella, itse en tänään.
Vastustajien listat voi käydä kyyläämässä https://conflictchamber.com/?event=458

Itse peleihin siis osallistuin Kruegerillä2 ja Bradillä, tällaiset:

https://conflictchamber.com/#c8201b_-0p ... fF5e5e5f5f

Circle Army - 75 / 75 points
[Theme] The Bones of Orboros

[Thorle 1] Bradigus Thorle the Runecarver [+27]
- Wold Guardian [16]
- Wold Guardian [16]
- Woldwatcher [8]
- Woldwatcher [8]
- Woldwatcher [8]
- Woldwatcher [8]
- Woldwatcher [8]
- Woldwatcher [8]
- Woldwatcher [8]
Blackclad Stoneshaper [0(3)]
Blackclad Stoneshaper [3]
Blackclad Wayfarer [0(4)]
Sentry Stone & Mannikins [5]
Shifting Stones [3]
Shifting Stones [3]

Circle Army - 75 / 75 points
[Theme] The Bones of Orboros

[Krueger 2] Krueger the Stormlord [+27]
- Megalith [20]
- Wold Guardian [16]
- Woldwarden [14]
- Woldwarden [14]
- Woldwyrd [9]
- Woldwyrd [9]
Blackclad Stoneshaper [3]
Blackclad Wayfarer [0(4)]
Swamp Gobber Chef [1]
Shifting Stones [3]
Shifting Stones [3]

Kierros 1, Wales, Byron Liles

Vastaan asettuu Röllit, Kolgrima ja Doomy2. Oon molempia vastaan pelannut, ja kyl toi tais papereissa Bradin matsi olla, mut jotenkin tykkäsin K2 enempi doomikseen. Otetaan siis K2.
Vastaan kolgrima. skenuna joku mirage, joka kuulemma on Krugen skenu, niin kaveri haluu ehdottomasti mennä eka, etten ota skenua.

1. kiekalla molemma etenee oikeestaan maksimivauhtia, ja itte pysyttelen kohtuu keskellä, ettei siperian teddyt syö ketään laidoilta. sit kolgrima heittää pari läppäpilveä, ja laittaa owls wisdomin päälle. muistan, et oli joku juttu miks Kolgrimaa pelattiin, mut jos ei spellei, niin voihan sen vielä ampuu pois pöydältä...

2. kierros. Baittasin toiselle flankille yhtä wardenia, jos vaiks heittäis sinne hunters markkia, ja jäis melko hyvä CK rangen päähän, mut ei ottanut. sen sijaan feattas, ja meni suojaan. Featti sanoo etten saa ampua. aijjaa. Eli en saa taikoo casterii, enkä saa ampuu tällä kiekalla, niin miten sit tehdää 2b casterkill? olin pettynyt... sen sijaan puskin 3 heavyä keskeltä läpi, söin earthbornin siinä samalla (kiitos animuksen, ei mennyt kauemmas featissä), ja feattasin sen flankkerit kauemmas,ja sidoin toiset champit meleeseen tikuilla, 1 warden uhrataan toisten champpien eteen, laittoi TK sen mauleriin, ettei pääse keskikentän spearheadiin käsiks.
Molemmat laskettiin, että oisin voinut ottaa 3-4 skenupinnaa tossa, valitsin 0 ja puskin keskeltä läpi. Byron vähän ihmetteli, et mikä jätkä tää on, ja sano ettei pelit näin Walesissä mene...

3. kierros. Menetän juttui molemmilla laidoilla, mutta ne oli vaan stallaamassa kuitenkin, ja oikean flankin wardeni murenee toisiin champpiin, mutta niin pitikin, imi ne kapealle alueelle. Kolgrgima tajuaa mitä tapahtuu, että joko menettää 2. petonsa ens kiekalla, transfereihin tai sit sen pitää juosta ulos pelistä, niin kolgrima yrittää spellaa keskeltä toista wardenia ja guardiania. 5 jääsprayta myöhemmin +2dmg kiviaurassa (2 kolgrimaa, mooses ja 2 noitaa) molemmat hevit on vielä pystyssä, ja kolgrima käyttää vikan furynsä vanishiin, ettei jää mun meleen alle. Jää tyhjiin mäelle ja teeman driftiin, eli olis def 18 arm17 obon takana.

3b. aattelin ampuu obon kautta buustatu damaget pow10llä' sisään, mut sit tajuun että siihen saa oman hunters markin, ja megiksen sisään... Ihan ei linja riittänyt megikselle tästä vielä casteriin, mutta saa sen losin edestä, ja sitten toinen wardeni voi slämmiä fellcallerin sen päälle, alle 2" päästä.
Meinaan mokaa tän, kun laitan undergrowthin päälle, että kaikki osuu paremmin, mutta tajuan vasta slammin distancessa että se puolittaa myös sen. Onneks heitän 4+ samun nauraessa vieressä, ja kolgrima nurin. 2 wyrdiä ja 1 Krueger myöhemmin turnauksen eka CK hanskassa.

3 modellia casterin lisäksi, ja yks CP vahingossa tältä kiekalta
Aliquando Insanire Iucundum Est

Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Ke 19.09.2018 16:52

2. kierros, vastassa Italia toad, ja Circle mirror.

Eri maiden metat kohtaa, itse juhlin K2 mirrorii (jonka voitan koska oon vaan parempi), ja Italia pelas brädimirrorii, koska sen 3 hevii voittaa mun 2 hevii. Eli pelattiin K2 italian brädiin. Jaahas, mutta olin tyytyväinen, ihan jepa tääkin.

1. kierros
Brädi alottaa, ja juoksee eteenpäin. se ottaa ihan tyylillä juoksun jälkeen kivistä vielä tepelorttia eteenpäin, ja hymistelen että sen furymanagement vähän kärsii, mut aika paljon syö multa boardspacea pois.
Omalla ekalla mietin tilannetta hetken aikaa, ja probaittaan 2 hevyä, mutta niin että ilman synergiaa homma ei skulaa, ja suojaan megiksen että saa kaivettua brädiä.
Tapoin läpällä yhden tikku-ukon, joka spawnaa takas.

2. kiekalla Italiaano pohtii että jaaha, mitä toi on, kun en alottanutkaan tradeen, vaan annan option alfaan. Ottaa sen, mutta harmikseni shiftaa wayfahrerin 2" pidemmälle kuin on reilua, ja saa hunun väärään kohteeseen, ja menetänkin 3 hevii 2 sijasta. Auts, ei mun pelikirjassa näin lukenut.
Lisäksi se ei saanut noottia että mystic wardit toimii K2 hyvin, vaan cämppi just sen 4 synergian jälkeen, ja on 2 shield guardissa.
eli 6 ekaa dmg-rollia pois, jaahas.

Pelailen hetken aikaa mahiksia pelata controllia, mutta 1 pedolla se ei riitä enään => CK.
Molemmat wyrdit oli screenattu heaveilla, ja ck rangella, mutta megis jäikin 1"liian kauas, eikä pysty enää speliin damagea. en sitä sillai laskenutkaan, mutta ilman Wardeja ois ollu lisädamagee. TK tartettiin kuitenkin K2 itseensä, niin ei mennyt hukkaan.
Eka Brädi kukkulalta alas, shieldguardit pysyi, ja sit dakkaa.
Sain pari tikkuu heittään sprayta kans, mut ne teki muutaman irtopinnan vaan, ja sit rulla pyörimään. K2 osui molemmat, kun säästi shieldguardei wyrdeihin, ja vikaan wyrdin laakiin, ilman boostia tarttettiin 9+ tappamiseen, vähän jänskäs kun heitti. Sisään 13.
Turnauksen toinen CK, tällä kertaa vain 1 nappi pois pöydältä, eikä mitään skenua tarttenu pohtii...

3. Kierrokselle Itävalta dandy vastaan, ja itselle Winionit sekä Maelok.

Tää oli metattu ihan Brädin matsiksi, ja pakko se kai oli ottaa.

ekat 3 kiekkaa vaan edetään lähemmäs, vähän läpsytellään toisiamme, mut en mä yritä mitään alfaa, ja se ei yrittänyt suojaa mua vastaan featillä armia, vaan säästi sitä kaiketi assasinaatioon?
Otti kiekan lopulla kuitenkin huikeella sloppyplaylla liikkeitä maelokin eteen, joka oli yllättävän lähellä, niin oli pakko sanoa ettei voi ihan liikutella noin, että reitit joita ne juoksee avautuu vasta oman liikkeen jälkeen. Ei tykänny tästä, mutta hyväksyi tän ja jäi aika kevyeksi screeni maelokin eteen, ja tein casterkillin yhden krokon poistettuani, guardin mentävään aukkoon.

En oikeen ymmärtänyt tätä matsia, kun jäi vähän huono maku suuhun sen sloppyplaystä, mut oisin 2 krokon tapolla silti saanut saman tilanteen kun nyt 1 krokon tapolla, ja itse pelasi maelokin tosi eteen, heitti imo aika turhan mortalityn uhrattavaan wwatcheriin... Vastustaja veti vaan sellasen herneen nenään tän jälkeen, ja sillai ymmärrän, mut vähän tasoa pitäis olla...
Joukkue hävisi tän kiekan kyllä 2-3, eli Karma ainakin toimii, niin kaikki voi olla tyytyväisiä.
Pelissä tapettu 2-4 krokoa ja casteri, 1 cp scorasin baitiksi.

Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Ke 19.09.2018 17:18

sunnuntai aamu ja uudet kujeet. Illalla random laphroaig bottle appeared, joka hieman vaikeutti elämää illalla. kuulemma nukuin yöllä, edes vähäsen...

4. Kierrokseksi Ranskan Goudurix vastaan, vähän jännä kun ranskikset on viime vuodet nostanut pelin tasoa ylös, että mitä käy. Ainakin niitten armeijat on aina kauniita.

Osun Cryxiin, ja mikäpä muukaan siellä on kuin mun turnauksen ----- matsi aspy3 broken industries. Ei se haittaa, tiimi kantaa kun imin yhden miinuksen sisään. Luulen tietäväni mitä pelataa, ja saan vuoden yllärin kun ranskis sanoo pelaavansa Aspy2 banei, eikä aspy3 industriesseja.
kysyin miksi, ja kuulemma Brädi tuhoaa sen listan... Ite oon aina hävinny ton, mut käy mulle...

1. kierros, ja kerrankin alotan. kaikki maksimilla eteen, ja stop just sen stalkkereiden threatin eteen, kello kaverille.
Se etenee aspyn 4" depolta, aidan reunalle coveriin, ja laittaa lisää pilviä sen teemapilvien eteen, etten mä nää sen armeijaa, baneliinit juoksentelee.

2. A
Totean kaverille, että en oikeen jaksais pelata, kun tarkistan että Watcheri toisella laidalla (talo esti normidepon) saakin tramplella just Losin sen casteriin, jonka saa ilman coveriakin. 9+ boostilla, ja päivän nopein CK hakusessa. Ohi.
No, kyl tän voi kaivaa vielä, ja mittaillaan eri juttui että saanko K2 ampumaan joka ois aika sinetissä, mut ei kyl löydy spottia. otan sen silti, ja 2 wyrdiä myöhemmin olen tehnyt attackei 1 modeliin koko armeijassa, CK.
Kaveri kiittää ja sanoo että välikuolema kelpaa hänellekin, ja poistuu...

5. kierros, ja vastassa arkkivihollinen Ruotsi IKEA
Sain koppia Khadorista, ja vähän jännitti että miten selviän armored coresta, kun shokkareita ei saa työnnellä.
Taas maiden välinen meta yllätti, ja sain 9 marauderia vastaani, Karsulla maustettuna.
okei, jännä... ei mullakaan attritio sinällään ehkä riitä, mut katotaan.

1a taas hävisin alotusheiton, ja Olov puskee niin paljon kun Khadorjaloistaan pääsee. etenen itse vähäsen, ja yritän tarjota ilmasta damagee jopa wyrdiin, jonka 2a se onneks missas.

2. kiekalla pelattiin varovasti, hinasin yhtä heviä ammuttavaksi, mutta damaget oli aika kesyjä, ja istutin jaskan lopulta metsään cortex rikkinäisenä, ja tapoin Yurin joka hinasi mun metsässä tikuilla. Baittasin vähän toisella sentryllä omaa vasenta, että jos se yrittää vaihtaa road to wariin, ja edetä.

3. A Näin tapahtuukin, mutta jotenkin käsittämättömästi derppasin että 1 road to warilla saankin hevin naamaan, K2 cämppäsi yhtä. Olovkaan ei tajunnut tätä, eikä featannut Karsulla, haki vain ilmasta attritiojohtoa 2 road to warilla, ja pelasi toisen sentryn 3. roadilla pois.
periaatteessa oli katastrofin ainekset ilmassa, mutta ei se featilläkään ois saanut kun yhden attackin muhun sisään, +1 damage boostilla, eli 15+ tappaa 3 nopalla, olettaen että olisi combo-smitennyt mut oboon, että ainoa ostettu attack osuu. Molemmat todettiin että 1 warden oli parempi trade.

Kun puhuttiin, niin se sano että propsit mulle jos tapan Karsun, koko armeija välissä, 2 kämppiä, mutta upkeep päällä...
Let me introduce wyrdses. Yritin pitkään pelata mun guardiania meleeseen, joka söi aikaa ja spellejä, mutta lopulta mun wyrdit rollas jo tarpeeks lämää tappoon, kun tikku-ukot pohjusti parilla damagerollilla. Ruottari pohti, että ois voinu olla taaempana, mutta oli se sen 1" killboxin edessä mistä sen tapon tein, että ei khyl juurikaan...

2 tapetttua modellia, ja 1 skenupinna taas vahingossa.

Alkaa varmaan hahmottaa, miksi olen näitä tässä lopussa listannut...

Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Ke 19.09.2018 17:38

Vikalle kiekalle America ja Edison.

Nappasin heti alkuun Aaron Allenin Locken, ja kuvittelin että tää oli hyvä matsi mulle.

Hävisin taas alotuksen, ja Locke etenee.

1B aloin pitkään miettiä, että miten peli menee, ja tein ensimmäisen virheen, ja kunnioitin kaverin nimeä, maata ja metaa ihan liikaa.
Locke tekee kyl ihan jänniä juttui redlinellä ja jackhammerilla, mutta ei se jumala ole.

Pelasin lopulta oman positioni ihan liian varovasti, ja annoin liikaa boardspacea pois, vuorasin shiftarit heveillä, mutta sitten vein K2 toista laitaa kohden, jättäen shiftarit avoimeksi ground pounderille.

2A Locke vetää harjoitellun feattibunkkerin, ja poistaa multa shiftareita. Hyväksyy, että saan jonkun 25-30% assasinaation, mutta on voittavassa asemassa pelin kannalta.

2B mietin paljon assasinaatiota, joka syö kelloa, mutta en sitä sitten ota, ja pelaan konservatiivisen 2. vuoron. yritän ottaa jonkun verran menetettyä tilaa haltuun, mutta on jo myöhäistä. En anna paljoa featistä toksui, ja ne meni vain hevyille, Lockelle ei yhtään, kun pelasin vain damgee sen hevyi kohti.

3A Locke tappaa multa guardianin, jota puoliksi uhrasin, mutta tekee sen liian hyvin, fokus chain ei ole täydellinen. Tästä seuraa se, ettei mun toinen warden kuole keskellä, mutta Allen paikkaa tämän täydellisesti critical grievouksella. Dang. Sitoo armeijaa yhellä dongilaattorilla, mutta molemmat tietää että se pelaa vain aikaa ja tilaa poies.

3B on joku 30 minsaa ja pakko tehdä CK.
24 minuutin kohdalla eri variaatioita on mittailtu tuomareiden kanssa aika kivasti, ja aletaan committaa. 3 minsan kohdalla kun feat on liikutettu, onkin 2mm ero jossain, enkä saakaan kunnon LOSia sisään.
Kellotan itseni ekaa kertaa pitkään aikaan, mutta heitetään molemmat mielenkiinnosta nopat. Locke jää 4 HP.
Jos LOS ois mennyt kuin proxyillä, niin mulla ois ollut Megikseltä 1 gallows vielä, -4 damagella, ja fokuksen läpi ois tappanu 13+.
Eli tosi lähellä kävi rankaista siltikin Jenkkipoikaa, ja itsekin huolestui kuin lähellä olin.
Pelin jälkeen kun juteltiin, ilmeni että Allen itsekin pelaa paikallista K2 pelaajaa vastaan, joka on aggressiivinen CK-metsästäjä, eli mun pelityyli oli tosi tuttu.

Tätä matsia oon 2 päivää metannut, ja harmittanut että luovuin liiasta kunnioituksesta vastustajaan omasta pelityylistä, ja etenkin aggressiosta. Toki tämä oli meta-aukko jota ei suomessa voi testaa, ja locke muutenkin on uusi tekijä, mutta harjotuksen puutteessa pitäis olla rohkeutta ja uskoa itseensä. Muuten pelasin kyllä itseni näköisen ja oloisen turnauksen, ja lopputili oli hyvä.

Eli lopulta 5-1, (suomen paras pelaaja/joukkueet), ja aina oli CK tavoite, 5 onnistui, yksi ei.
Nappeja tapoin lopulta jotain 15-18 (screenimodeleita vikassa meni useampii), sekä skorattu kait 4 CPtä, joista yks oli obo joka oli CK tiellä.
Ja kyllä vastustajatkin huomasivat, ettei vastassa ollut mikään skenuKrueger, mutta pelasivat sen mukaan.

Charad

Viesti Kirjoittaja Charad » To 20.09.2018 08:59

Kiitos Tatu. Hyvät rapsat :) Ei se kaukana ollut se viimeinenkään haku.
Rats keep running!

Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » Pe 21.09.2018 08:52

Kuka voitti ja missä tulokset ovat?
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain » Pe 21.09.2018 09:58

Merimetsä kirjoitti:
Pe 21.09.2018 08:52
Kuka voitti ja missä tulokset ovat?
Jep, melko näkymättömät kisat edellisiin vuosiin verrattuna. Striimasiko tai videoiko kukaan pelejä?
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.

Pecu

Viesti Kirjoittaja Pecu » Pe 21.09.2018 10:09

The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.

Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Pe 21.09.2018 13:46

Sainpa itsekkin nyt luettua noi. Kiitos rapsoista ja onneks olkoon hyvästä lopputuloksesta! Ruottarien kaataminen on kyl kahen voiton arvonen ni moraalinen 6-0 ;)
Hän on puhunut.

Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Pe 21.09.2018 21:42

Veripallo kirjoitti:
Pe 21.09.2018 13:46
Sainpa itsekkin nyt luettua noi. Kiitos rapsoista ja onneks olkoon hyvästä lopputuloksesta! Ruottarien kaataminen on kyl kahen voiton arvonen ni moraalinen 6-0 ;)
Tack så mycket

Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan » To 27.09.2018 08:44

Kiitos informatiivista raporteista ja onneksi olkoon hyvästä henkilökohtaisesta turnausmenestyksestä. On aina viihdyttävää lukea, miten Suomen huippupelaajat näkevät eri matchupit.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”