WTC-valinnat 2019

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
WTC-Valitsija

WTC-valinnat 2019

Viesti Kirjoittaja WTC-Valitsija » Ke 26.09.2018 21:16

Vuoden 2018 WTC alkaa olemaan takana päin ja aika kääntää katseet seuraavaan vuoteen. Tämän vuoden valitsijamiesdiiliin kuului (ja tulee kuulumaan jatkossakin), laittaa käyntiin seuraavan vuoden valintaprosessi. Joten tättärää, nyt se alkaa taas.

Tänä vuonna ei järjestetä erikseen äänestystä valitsijamiesten määrästä, vaan halukkaat saavat asettua ehdolle, jonka jälkeen järjestetään yleinen äänestys (nykyisten valitsijamiesten toimesta). Jos yksi henkilö saa selkeän enemmistön äänistä valitaan hänet vuoden 2019 valintakomiteaan. Tämä henkilö voi halutessaan muodostaan muista merkittävästi ääniä saaneista henkilöistä komitean ympärilleen. Eli lähtökohtaisesti etsitään viime vuodesta poiketen aluksi vain yhtä henkilöä täyttämään tehtävää. Hän sitten halujensa mukaan laajentaa tehtäviä muiden harteille.

Ehdolle saa asettua tästä päivästä lähtien tähän topiciin, 7.10 asti. Kun asetutte ehdolle, kertokaa vähän taustaanne ja motivaatiotanne ensi vuotta ajatellen. Duuni ei ole helpoin mahdollinen, vaan välillä joutuu tekemään hankalia valintoja tai paikkaamaan viime minuuttien droppeja hikihatussa.

Äänestys järjestetään 8.10-14.10 välisenä aikana, jonka jälkeen julkaistaan tulokset ja ensi vuoden valitsija.

Lisätietoa duunista saa kysellä Samulta, Joonakselta tai Antilta.

Äänestys:
- Jokaisella äänestäjällä on käytössään 1 ääni.
- Äänestäminen tapahtuu lähettämällä yksityisviesti tälle accountille, jossa kerrot ketä äänestät.

Ehdolle asettuneet henkilöt:
- Ville Jaatinen
- Tatu Purhonen
- Tero Särkijärvi

Terveisin,

2018 vuoden valintakomitea.
Viimeksi muokannut WTC-Valitsija, Ma 08.10.2018 08:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

PoppaMies

Re: WTC-valinnat 2019

Viesti Kirjoittaja PoppaMies » Su 30.09.2018 12:53

Hakija: Ville Jaatinen

Kuka, mitä ja miksi?: Kyytisen Jarpa sisäsuomesta Pirkanmaalta valmistelee vaalivankkureita. Peliä pelailtu jotakuinkin 5 vuotta. Kotimaassa pärjätään kivasti ja rankingissa pyöritään yleensä kärkikymmenikössä. WTC:ssä olen ollut nyt kaksi kertaa, joista on ollut mahdollisuus saada jo melko kattava kuva itse kisoista ja niihin valmistautumisesta.

Mitä on tarjolla?: Uskon työni ja erityisesti nykyisen tehtäväni tarjoavan vallan hyvät eväät valitsijamiehen tehtävään. "Prosessihallinta" ja ylipäänsä "getting shit done" kuuluu vahvuusalueeseeni. Tiukkojenkaan päätösten tekeminen ei aiheuta huimausta ja suora selkäranka kestää kyllä tehtävän mukana tuoman vastuun.

Tuote?: Kahden viime vuoden perusteella kannatan ajatusta aikaistaa valintaprosessia ja siten parantaa tiimien valmistautumismahdollisuuksia. Käytännössä tämä tarkoittaisi pelaajien, faktioiden ja tiimien roolijaon lukkoon lyömistä jo lopputalvesta/alkukeväästä, jotta varsinaisille reenipeleille jää enemmän aikaa. Pelaajien valinnassa haluaisin painottaa hakijan omistautumista projektille ja sitoutumista yhteiseen projektiin. Ajatuksena olisi siis, että kova työ palkitaan ja se ajaa pakkotilanteessa "lahjakkuuden" ohi. (Journeymanit voi pelata sooloissa jos reissu on tiimille annettavaa panosta tärkeämpi.) Valmistautuminen ei kuitenkaan tarkoita sielun ja kalenterin luovuttamista valitsijamiehelle/kapteeneille 6-8 kuukaudeksi, sillä myös allekirjoittaneella on vaativa ja aikaa vievää työ, vaimo, lapset ja omakotitalo... Ajatuksen "henki" lienee kuitenkin lukijalle selvä.

Lienee mainitsemisen arvoista, että en missään nimessä halua suorittaa tehtävää yksin. Oma ajankäytön rajallisuus ja myös ymmärrys itse pelistä/maailman metasta edellyttää, että mukana olisi vähintäänkin pari pelin/metan läpikotaisin (itseäni paremmin) tuntevaa pelaajaa.

Loppusanat: Mikäli juuri SINULLA heräsi kysyttävää ja/tai jokin yllä mainitusta askarruttaa mieltä, niin ota yhteyttä ja VAADI SELITYSTÄ.

"Lets make 3rd team an option again!"

"Why, o why I didn´t take the BLUE pill?"

Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » Pe 05.10.2018 21:20

Kuka: Tatu. se kalju jätkä, äänekäs.

Mikä ihme: Olen ollut piireissä niin kauan, kuin masiinaa on suomessa ollut, melkein, ainakin 3 varhaisimman joukossa. En ole ikinä ollut oikeasti Steampunkin suuri fani, scifi on lähempänä sydäntäni, mutta masiinan säännöt ja toimivuus ovat minua kaikki nämä vuodet pitäneet hallussaan, ekasta testipelistä asti (terminaattori oli Butcher, 2 Drediä oli jaskoja). Etenkin power attackit ajoivat tähän lajiin, ja muutenkin omien targetointi, ja erilaiset kikat olivat aivan huikeita twistejä verrattuna muihin lajeihin. Kuten kaikki, aloitin figuilun 40k/hammer parissa.

Kansainvälisiä pelejä huonon muistini mukaan olisi ensi vuonna 10.(masiinaa, fabassa 2 ETC ei lasketa) vuosi täyteen, joten aika bueno juhlavuosi olisi kanssa tulossa. Olen siis käynyt ensimmäisestä ETC:stä lähtien kaikissa ETC/WTC eventeissä, ja siinä välissä pelaillut pitkin eurooppaa varojen salliessa. Haluaisin uskoa, että eri metoissa pelaaminen tekisi minusta paremman ihmisen, vastustajani sen kertokoon.

Yleensä olen WTC:n jälkeen kärsinyt ähkystä masiinaan, kuten moni muukin, mutta tänä vuonna en ole moista kokenut (x-wing 2.ed, dropfleet commander, infinty ovat kaikki hyviä pelejä) ja yllätyksekseni olen ihan kybällä tällä hetkellä vieläkin masiinassa. Olen ennenkin hakenut valitsijaksi, mutta tänä vuonna draivi tuntuu kyllä olevan eri luokkaa kuin aiemmin, toki miten se kääntyy tekemiseksi, on kyssäri.

Pelaajana ja siinä kehittymisenä olen hieman eri linjoilla kuin monet muut, uskon diversiteettiin ja kokeiluun, ja siksi hypin usein faktiosta toiseen. En kiellä sitä, että 200+ peliä ennen kisoja antaa tosi hyvän tuntuman omaan listaan (n. 250 B3 peliä ennen 2015 mestaruutta, tiesin mitä tein), mutta silloin kun kohtaa tuntematonta, niin silloin (faktion) ulkoa metaaminen on vaikeaa, jos on sitä testaillut ja miettinyt listapareja, voi hahmottaa vahvuudet ja heikkoudet eri tavoin. Itse en toki saavuta kuin satunnaisotannan tällä, mutta jos käy tuuri.

Pelaamisessa uskon vakaasti ei-takeback linjaan (kipu opettaa) ja kaikkea on kokeiltava (kaikkia matseja pitäis testaa 2-4 kertaa), mutta suomessa pelimäärät ei tohon tietysti riitä. Tero etenkin voi kertoa mun ei-takeback huutelusta vuosien varrelta... Täytyy myöntää, että itsekin lipsun siitä nykyisin liian usein, kun testailee erilaisia setuppeja, mutta fokus on tärkeä osa lajia. Ainakin oman faction pelin rakentaisin aina ilman takebackiä, kun siihen on sitoutunut, vaikka kelloa siinä menettääkin.

WTC-valitsijana isoin fokukseni olisikin parantaa meidän pelimääriä, sillä sen koen meillä suurimpana heikkoutena verrattuna muihin maihin. Kapea meta ja pienet pelimäärät ajaa meidät pelaamaan kapealla fokuksella samankaltaisia matseja liian usein. Realiteetit toki taistelevat tätä vastaan paljon, mutta aina voi toivoa (itsekin pidän eurojackpotissa riviä sisällä)

Slogan: Vaikka suomi tuntee Dictaatteron, niin ajattelin haastaa tällasella: there's a new sheriff in town, dickTAAPERO
Aliquando Insanire Iucundum Est

Dicktaattero

Viesti Kirjoittaja Dicktaattero » Su 07.10.2018 23:33

Menestys panee pään pyörälle.
Yksi johtaja. Kolme joukkuetta. Viisitoista pokaalia.

WTC-Valitsija

Viesti Kirjoittaja WTC-Valitsija » Ma 08.10.2018 08:26

Ehdokkaaksi asettuminen on päättynyt ja äänestys alkaa. Aikaa äänestää on 14.10 klo 23:59 asti. Tämän jälkeen lasketaan äänet ja julkaistaan tulos. Äänestys tapahtuu lähettämällä yksityisviesti tälle accountille, jossa kerrot ketä kolmesta ehdokkaasta äänestät.

Terveisin,

Komitea

WTC-Valitsija

Viesti Kirjoittaja WTC-Valitsija » Ma 15.10.2018 08:34

Äänestys on nyt päättynyt ja äänet saatu laskettua.Ääniä annettiin 16 kpl. Äänet jakautuivat seuraavasti Ville Jaatinen 7 (43,8%), Tero Särkijärvi 5 (31,3%) ja Tatu Purhonen 4 (25%). Näin ollen vuoden 2018 komitea (Antti, Joonas ja Samu) kiittää kaikkia kuluneesta vuodesta, luopuu vallastaan ja pyytää Ville Jaatista aloittamaan haluamanlaisensa hallituksen muodostamisen.

Terveisin,

Vuoden 2018 komitea

WTC-Valitsija

Viesti Kirjoittaja WTC-Valitsija » Su 21.10.2018 23:34

Tervehdys kaikille!

Olen vastaanottanut tiedoksiannon äänestystuloksesta ja päässyt palaamaan ihmisten ilmoille ja "sivistyksen" pariin.

On aika kääriä hihat ja aloittaa lupausteni lunastaminen!
- Ensimmäinen tehtäväni oli nimittää ITSENI "komiteatunnustelijaksi" ja aloittaa komitean muodostaminen.
--> Tähän liittyen ehdin jo Fanaticissa puhella hahmotelmiani ja asianosaiset tulevat saamaan yhteydenoton aivan lähipäivinä. Tavoitteena on, että komitea on muodostettu tämän viikon kuluessa.

-Toinen tehtäväni on yleisen valinta- ja valmistautumisprosessin suunnittelun käynnistäminen. Homma on käynnissä ja sitä hiotaan tulevan komitean kanssa pitkin vuotta.
--> WTC-joukkueeseen haku aloitetaan muutaman viikon kuluessa.

Enempää ei vielä tässä vaiheessa ole kerrottavaa. Tärkein viesti kuitenkin lienee, että työskentely on aloitettu ja "HOMMA ON PROSESSISSA"..!
Tiedotan(mme) lisää kun tarvetta siihen ilmenee.

Kiitos vielä kaikille luottamuksesta ja hyviä nopparolleja kaikille!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”