Hermon seikkailut

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Hermo

Hermon seikkailut

Viesti Kirjoittaja Hermo »

Moi

Olen jo pidemmän aikaa harkinnut aloittavani kokeilun siirtää pelikokemukseni pöydältä kirjalliseen muotoon. Koska kello on puolen yön yli perjantaina, en näe tähän mitään estettä. Haen tällä lisää aktiivisuutta Wm/h porukalle ja syyn käydä tsekkaamassa foorumit enemmän ku kerran vuodessa. Aion myös alkaa kerää kokemuksia peleistä ja turneista tähän ketjuun. Ehkä tulevaisuudessa linkkaan rapsoja myös sotun päälankaan.
Kuites aloitetaan listasta jota olen pyöritellyt jo jonkin aikaa:
Skorne
[Theme] The Exalted
[Zaal 2] Zaal, the Ancestral Advocate [+29]
- Agonizer [6]
- Basilisk Krea [7]
- Cyclops Brute [8]
- Cyclops Shaman [8]
Abidan the Keeper [0(5)]
Ancestral Guardian [5]
Ancestral Guardian [5]
Extoller Novitiate [0(2)]
Hakaar the Destroyer [0(6)]
Swamp Gobber Chef [1]
Immortals (max) [13]
- Extoller Advocate [3]
Immortals (max) [13]
- Extoller Advocate [3]
Supreme Guardian [16]
Supreme Guardian [16]

Herrasmiehiä siis. Olen tykännyt. Battlegroupissa vielä miettimistä. Nyt lähinnä ideana antaa tupla(tripla) krean aura Battle Engineille ja tärkeille sooloille. Bg:ssä voisin vaihtaa cycloopit pois ja cheffin Despoileriin. Joku kysy et miks listassa ei oo mtn ampuvaa.... en tiiä miks pitäs.
Tästä aasinsilta siihen mitä keksin tän listan pariksi. Ehdotuksia, mietteitä, muuta yleistä kommentointia?
Hermo

Re: Hermon seikkailut

Rapsaa.

Viikolla pelasin 2 peliä. Toisen bethayne2 cid listaa vastaan ja toisen makeda 3:sen disciplines of agony hauskuuteen.
Aloitetaan legioona kokeilusta. Bethayne on tuttu, mutta ei kakkonen. Ihme cidi. Armor swingiä tiedossa ja kaikki ahistaa. Kuulemma legioonan pedot saanu jtn buffia. Arkkiengel ampuu monasti ja puree kovempaa. Harrierit toimii täs listas jakamaan 5" päähän vitutus auraaa ja hela pattereina.
Anyssa ja poroposse messis. Ne liikkuu vtusti ja skirmish peli kovaa, anyssakin lyö weapon master lyönnin ainaku kohalle sattuu. Carnivean on kaikinpuolin kiihottavampi ja parempi. Kaveri ilmotttaa threat rangeksi 9". Aha. On sillä se spray.

Jos olisin saanu kaikki datan ja kupposen teetä ennen peliä ei ahistais ihan kaikki. Onneks vastustaja on kiva ja selostaa mulle kärsivästi kaiken...
Heitän noppaa, aloitan, kaveri ottaa huonomman puolen(oli parempi gentelemengen eikä jaksa romujaan siirtää). Mulle ookoo. Mulla (palava!hox)metsä keskellä ja aitaa oikealla flankillä. Skenu inkursio. Rubblea keskellä ja takaa. Talo kans oikeeella flänkillä jonka yli arkkienkeli ainaki nähää.
Laitan molemmat BE:t flankeille ja immortalit niiden viereen valmiina levittäytymään ja juokseen koneiden eteen.
Kaikki muu keskelle tekee Skornebunker (TM). Kaikki saa sielun jotka sellasen voi saada. Iha söpö teema boonus, terveisin Circuck. Jutut juoksee.

Kaveri asemoituu jutuilla eteenpäin ja hakee pot shotteja engulalla. Kuulemma nää sytyttää tulee vaikka ei oo direct hit ja aoe on 3". Mhm.
Saa pari kaveria hikoilemaan ja antaa vuoron.

Alan miettii et tuun kovaa keksikenttään ja oon sitä mieltä etten alfaa tällä vuorolla. Eli fiitti ja ei meleeseen. Mut meen mestoille kattoo jos siel o jtn.
Eli sinne ja kovaa. Feat ja kaikki kaverin syliin. Täs vaihees porot otti vasemman BE:n kii zonen alalaidassa ja niihin ei osu (def jtn 17 kiitos mikäsennytoli trans-spelli). Kaveri hikoilee vaikkei oo ees kuuma ja selittää jtn ettei mistää tuu mitään. Oikeella carni painii immortalien kaa eikä tee oikee mtn. Harrierit lentää ympäriinsä jakaen läheisyyttä n.5"päähän. Bethaynen feettaa. Enkä tiedä mitä se tekee, jakaa kuulemma damaa. Tapan siis kaiken paitsi casterin. Olispa grievous, toimiskohan se. Kun sitä ei oo niin ilman pärjää helposti. Oikee mikää mulla ei kuole kummis ja sielut jää keräämättä. Otan vuoron vastaan.

Mjaa. Fiitti lähti ja nyt pitäs tehä hommia. Carnin kaa painitaan ja saan sen ihan ok boxeihin ja arkkiengkeli pitäs ottaa aisoihin. En oikeen saa mtn siihen mut juttuja keksikentästä pitää ottaa pois. Uumoilen et otan vastapalloon sen arkkienkelin. Noh ei se lyö sentään niin kovaa, ampuva gargatuan ku on. Painin porojen kaa,saan niitä pois ja omia ukkoja lisää vasempaan laitaan, mikään ei oo vielä voitettu ja passaan vuoron jokseenkin pahaenteisiin merkkeihin.

Täs kohtaa pahoittelen vastustajaa ku en muista kovin tarkkaan mitä tapahtu mut koitan selventää.
Eli carni oikeella on jo ihan köysis ja on "pois " pelistä. Anyssa käy nyt lyömässä sillä sen miekalla niin. Ja bethayne2 heittää viiiiituuuuuu--- korroosioo. Armiki tippuu monelta jutulta. Sit se engelson sisään oikeeseen BE:hen. Defensive ja heitän ok. Homma jatkuu ja sehän sattuu! Seis soos! Eka patsas paskana. Juuh, laskin et saan toisella arkkisen pois sit ens vuorolla. Kuites kaveri saa siihen pinnoja sisään hyvin kiitos kaiken hapon ja arm swingin takia. Jääköhän muutamaan boxiin sekin. En ees oo surullinen koska 1>0. Vasemmat immortalit on ottanu casualtyy et alkaa loppuun. Sit alkaa jo jutut loppuu leegoilta. Passaa vuoron.

Oon ihan et sehän löi oikeesti, ja mietin saankohan heitettyy sen verran loitsua sielujen avustuksella bethayneen et jos olis assssasinaatio kohillaa.
Katotaa. Ekaks vasen gentelmengen ottaa enkulasta mittaa, str-buffi päälle ja menoks. Osutaan joo, ei näistä tartte kertoo, damagen kohal vastustaja sanoo et ota toki yks noppa lisää koska man of culture hänkin ;|, heitän noppaa siten et saadaan arkinen enkeli pois pelistä. Carni oikeella laukee damagee ja ehkä siihen et cidi ei antanu sille enempää kusetussääntöjä.
Oon aika varma et mennää vasempaan kattoo midäs dänne guuluu ja porot on pois, anyssa jäljel ja pari harrii siel sun tääl. Täs kohtaa koitan jotain enkä muista mitä mut sanompa vaan et KUKAAN ei scoraa täs pelis mitään ja aloitetaan castereiden kaa assasinaatio hippa. Hän ei onnistu mä taas onnistun. Kiitän vastustajaa, en siksi et voitin vaan siksi ettei se valittanu paskan hajusta huonees....

Voinen sanoo et kiinnostaa nähdä mihin tää bethesda2 swingaa ku listat alkaa avautuu lisää. Ei mihinkään kivaan se on varma.
Ens rapasan kirjotan vkl aikana. Nyt ei silmä(t) enää pysy näytöl.
Inexis

Viesti Kirjoittaja Inexis »

Kiva nähdä yleistä aktiivisuutta foorumeilla, ja varsinkin jos jaksaa noita rapsoja jaksaa tänne rustata.

Zaal2 näyttää juuri niin tylsän tympeän vahvalta kuin se zaal on, eli vaffa lista.

Kiitos ja jatkoa odotellessa!
Warmachine & Hordes ranking: http://ordoaboensis.fi/wmh-ranking
Hermo

Kiitos kommentista ja mitä tulee tähän toiseen (2) rapsaan, niin en palaa siihen kun aikaa on kulunut ja ei nyt kukaan oikeesti haluu kuulla skorne mirroreista.
Hermo

Njuu, on ollut taas aikaa kun on kirjoittanut.
Viime pelistä ja tästä rapsasta on jo lipsahtanut aikaa välistä joten pahoittelut taas kaikista epäselvyyksistä.
Vastassa Ioksen saaren asukit (elffit, tontut, suippokorvanats...) ja niitä ohjaamassa harvinaisen mukava herrasmies.

Skenuna palvelee "championship belt" eli 2 suorakaidetta laidoilla ja ympyräkeskellä. Maasto saanut inspistä WTC-maastoista eli keskellä jokin huomattava los ja liikeblokki, metsä vasemmalla ja ohutta yläpilveä oikealla. Saanen aloittaa ja sen verran sanon et listassa on vaihtunu cyclop shaman ja brute --> despoiler ja gobber kokki, jutut juoksee. Kaverilla aika samalainen idea ekalle vuorolle. Sen verran sanon et toi kasterin keskikenttään jotta saa jutut controlliin (hox) ja jätti garryth2:sen täten muurin taa suojaan. Toisen aloittavalla oon ihan täpinöissä et meen kaikella naamaan ja fiittaan.
Pari juttua: en saa molempaa unittia ja Battle engineitä fiittin ja masennun . MK3 virallisesti huonompi ku MK2. Ei se mitään, jatketaan kaivamista. En saa kunnolla chargettua juttuja vaan juostua. Oikealla jää jutut saamatta arm-buffia ja yksikkö tyytyy laittamaan def-puffin päälle itse. Toivottavasti riittää (13/17 1w ;) Kaveri aloittaa vuoronsa ja huomaa että vasemmalla oleva harby ei ole kontrollissa eli ei powe-uppia,jotain olisi silti tehtävä.
Oikealla trident plus scythe vähentää loistavasti immortaleja, tosin trident ei osaa ladata laukauksiaa (go figure) eikä chargaa tai mtn.
Keskellä mikään ei kuole koska fiitti , paitsi kun moros ja pari hyvin kaivettua laakia hakee despoilerin talon takaa ja kahden supreme guardianin defensive strikeista huolimatta, harkittu bait. Vasemalla otetaan miehestä mittaa ryssovaksista ja immortaleista.
Näillä sentään jo kovempi arm. Kuitenkin kannat kaivetaan kovaa alueelle ja keskikentään.

Okei, aika ruveta hommiin. Oikealla saan immortalit (sen mitä niistä jäljellä) vengeance liikkeen avulla tarpeeksi lähelle tridenttiä chargea varten. Nopat pyörii ja trident lähtee tasarahalla, harmi vaan kun osalla selkä scytheen. Noh ei kaikkea voi saada.
Vasemmalla pääseen tekemään vastahyökkäystä mutta mikään ei oikeen kuole eikä mihinkään osu. Vasen SG koittaa saada työnnettyä asioita eteen. Koko tämän ajan myös Garrythin2 feat vaikuttaa päätöksiin.
Palataampa sinne keskustaan. Olin katsonut et voin sieltä jotain chargaa oikean puoleisella SG:lla ja ens vuorolla uhata g2;sta, mutta sinnehän oli asetettu yks ylimääränen muuri, mikä esti landing spotin löytymisen..... on siinä kaikenlaista. Päätän vain juosta ko. koneella ja tyytyä alue presenssiin.
Tässä kohtaa alkaa oma alamäki kun vasemmalla alkaa oleen jutut multa kuollu ja vasen SG lähtee. Keskikentässä oleva jää sinne. Oikealla scythe melkein putsaa koko potin, mutten skoraa kumminkaan kun ei ole mtn heittää oikeeseen alueeseen.
Koitan pyristellä oman seuraavan vuoron, mutta resurssit loppuu pikkuhiljaa enkä ole liiemmin kerännyt sielujakaan et vois hakee hailmary-assasinaatiota. Ei skorauksia hirveesti. Seuraava vuoro alkaa siihen et mun kasteri ammutaan kentältä ja kätellään.

Hyvä peli oli, hyvät painit, vastustaja ja pelattiin vähän figuillakin.
Ainoo mikä jäi mietityttään oikean puoleisen SG:n peluutus, olis vaan laittanut sen oikeeseen alueeseen immortalien kaveriks niin olis voinu olla toinen stoori.... ehkä.

Tulevissa raporteissa Skornelot jatkuu tiimiturnauksen merkeissä.
Hermo

Tsiisus. Yli 400 kertaa lankaa luettu. Kiitos ja kumarrus. Pahoittelut myöhästyneistä höpinöistä, koitan palata niihin ASAP.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”