Khadorilaisten sotapöytä

Palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin.
Murhe
Valvoja

Khadorilaisten sotapöytä

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Eli avataampa aivan vastaava keskustelu Khadorista kuin tuo Cygnar-pelaajien kokoontumisajot. Eli rohkaistaan mahdollisesti laajempaan taktiseen keskusteluun ja kaiken muun miettimiseen ja ihmettelyyn.

Khadorilaisilla kelpaakin tuumia oikein kunnolla mikä tuo synergiaa ja auttaa kiertämään ne heikkoudet, joita isänmaan karuus jaakoillemme asettaa. Hitaus ja kömpelyys ovat raskaan raudan perisynti, joka tekee jaakoistamme focus syöppöjä. Yhtä suuri ongelma on se, ettei jaakkoihin ole ollut varaa asentaa arkkinoodeja, joten loitsujen käyttäminen on astetta hankalampaa kuin muilla faktioneilla.

Mutta tämä johdattelusta. Avatkaa toki sanainen arkkunne.
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Sorcha on oikeasti aliarvostettu.
Vladi on taasen yliarvostettu.
;)

Toivottavasti joskus nähtäisiin uusien Khador-pelaajien toimesta muitakin 'castereita kuin Vladi.
Khador-jaskojen hitaus on helposti kierrettävissä Sorchan ja Vladin 'Boundless Charge' taialla varsin erinomaisesti. Tosin, itseäni on askarruttanut se, että pitääkö tämän taian antaman chargen yhteydessä käyttää focus vai ei.
- Kynä-ääliö
Aasimar

Viesti Kirjoittaja Aasimar »

Thelacan kirjoitti:Khador-jaskojen hitaus on helposti kierrettävissä Sorchan ja Vladin 'Boundless Charge' taialla varsin erinomaisesti. Tosin, itseäni on askarruttanut se, että pitääkö tämän taian antaman chargen yhteydessä käyttää focus vai ei.
Ei tarvitse. Sillä kohde modelin seuraava aktivaatio on charge sen loitsun tuomilla bonuksilla. Eli jos tuon Boundless Chargen heittää, niin on pakko rynnäköidä kohteen seuraavalla aktivoinnilla.
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Murhe
Valvoja

Thelacan kirjoitti:Sorcha on oikeasti aliarvostettu.
Vladi on taasen yliarvostettu.
Entä mistä luulet tämän johtuvan? Miten on muiden loitsijoiden suhteen, sillä onhan meillä myös Butcher, Irusk, Karchev ja Noita? Ilmeisesti ihmiset kuitenkin käyttävät Butcheria ja Iruskia. Karchevista ei juuri ole ollut puhetta tällä foorumilla.

Itse myönnän syyllistyväni katselemaan Sorchaa yli nenänvarteni. Featti on mielestäni mauttoman tehokas ja tiedän kyllä pystyväni käyttämään sitä julman tehokkaasti. Kiva paketti noin muuten.

Vladi puolestaan on juuri omiaan minulle. Toimiva keskus armeijalle, synergiaa ja laaja valikoima erinäköisiä temppuja. Kaiken hyvän lisäksi vaikea menettää. Paikkaa hyvin Khadorin heikkouksia.

Khadorin noita on toinen casteri, jolla pelaan usein. Erittäin hyvä jalkaväkeä ja siis Menothia vastaan. Paljon kikkailua ja myös hankalin pelata. Vaatii Graylord Ternionin, Gormanin tai Kodiakin kaverikseen. Ei osaa juuri toimia armeijan keskipisteenä.

Butcheri on tehokas kaveri, mutta liian kömpelö minun makuuni. Suoraan sanottuna olen liian varovainen pelatakseni Butcherilla oikein. Kärsii myös focuksen vajauksesta ja kalliista loitsuista.

Iruskilla en ole pelannut, kun en käytä jalkaväkeä riittävästi. Paperilla vallan kiva, mutta todennäköisesti jää yhtä käyttämättömäksi kuin Sorcha. Tämänkin kannattajia minun ymmärtääkseni löytyy.

Karchev on kolmanneksi kiinnostavin loitsija. Jotenkin tykkään tämän kaverin fluffista ja olemuksesta. Lisäksi lKarchevin listat poikkeavat muista siinä, että jaakkoja voi ottaa melko huolettomasti.

Mitä tulee tuohon Boundless chargeen niin suoraan sanottuna menisi aivan turhan kalliiksi sen käyttäminen, jos erikseen pitäisi focusta maksaa chargaamisesta. Mukavana bonuksena loitsua käyttämällä jaakolle saa siirrettyä pätäkkää neljännen focus pisteen verran (jos tunkee jo kolme muutenkin).
Der Dexter

Viesti Kirjoittaja Der Dexter »

Itse taas tykkään Butcherista yli kaiken, sopivan tankki.
Jaskoilla estetään raskaiden ja castereiden charget, jonka jälkeen herra osaa kyllä pitää huolen itsestään. Ainoa ongelma on KO, joka esim. kreoss aiheuttaa. niin kauan kun herralla on iron flesh päällä, ei häneen kovin moni asia koske, ja jos koskee, ei halua olla lähellä seuraavan aktivaation aikana...

Sopivan ei ylitehokas taktisessa mielessä minulle, jonka korvaa kuitenkin raa'assa voimassa, ja sopii peliluonteeseeni mainiosti.
Joskin isommissa peleissä Vlad tehostaa täydellisesti muun armeijan toimintaa, osuu valintani silti sekopäähämme.

otetaan vain jokunen tonni rautawallia eteen, ja päästetään peto valloilleen. Tosin em. Wallikin osaa olla huomattavan vaarallinen.

myöskin Man-o-war demotiimi on huikean hauska furyn kanssa (+3 pow), jonkä jälkeen kukaan ei halua olla lähelläkään näitä herroja.
Aliquando Insanire Iucundum Est
Ironman

Viesti Kirjoittaja Ironman »

Itse olen pelannut kaikilla muilla Khadorin castereilla, paitsi Iruskilla. Iruskikin tekisi mieli hommata, varsin näppärän oloinen mies tuntuu olevan. Inhospitable ground on melkoisen häijy loitsu. Irusk saattaisi lähennellä Haleytä ärsyttävyydessään tuon spellin takia:)

Ehdottomasti eniten olen kuitenkin Vladia käyttänyt. Mielestäni Vlad ei ole välttämättä Khadorin paras casteri. Se on vaan hauskin pelata. Pidän siitä, miten Vlad tukee armeijaansa, eikä ole mikään yhden tempun ihme. Sorcha taas on erittäin tehokas, jos haluaa päättää pelit nopeasti caster killiin, mutta tuo ei vaan ole minun juttuni. Paljon hauskempaa mielestäni on saada aikaan kunnon vääntö kahden armeijan välillä. Vaikka Sorchan fiitti aika törkeä onkin, ei se mitään automaattista voittoa silti takaa. Jos vastustaja osaa varautua fiittivuoroon, niin featin jälkeen Sorchalla on temput jo melko vähissä. Lähinnä vaan wind rushailee paikasta toiseen.

Old Witch on hauska casteri, jolla olen muutamaan otteeseen pelannut. Eniten kikkoja omaava khadorin casteri ylivoimaisesti ja pakollinen, jos vastassa on cygnarilaisten trencher / haley kilpikonna.

Karchevillakin on muutama kerta tullut väännettyä ihan hyvällä menestyksellä. Karchevin kanssa vaan pitäisi melkein ottaa mekaanikkoja mukaan armeijaan, muuten disabloitu systeemi pilaa koko Karchevin pelin. Karchev ei kyllä ole helpoimmasta päästä pelata ja sanoisin, että on oletusarvoisesti melkoisesti alakynnessä tiettyjä castereita vastaan. Deneghra ja crippling grasp esimerkiksi ovat Karcheville melkoisia ongelmia.
Murhe
Valvoja

Heitetäämpäs pari kysymystä ilmaan.

Mikä on listasta sitä parasta cheddaria? Mikä sitä sakkaa pohjalla?

Entä mitä mieltä ihmiset ovat Iron Fang Pikemeneistä? Näiden käyttämiseen en ole juuri aikaani tuhlannut. Nyt kuvia katseltuani näyttävät vallan kelvollisilta ja tykkään kyllä näiden tyylistä.

Nopeasti katsottuna näyttävät Mow shocktrooper kilpivallia huomattavasti paremmilta. Liikkuvat sen verran nopeasti, että eivät jää jalkoihin muuta armeijaa suojellessaan ja eivät juuri välitä alle POW 12 ampumisesta.

Miten isoissa yksiköissä olette tykänneet käyttää? Yksikkö lisukkeilla vai ilman? Mikä näitä pystyy syömään. Sen ainoan kerran, kun destroyerilla näitä ammuskelin niin eivät tuntuneet kuolevan.

Entäpä Winterguard? Näiden roolia en ole ymmärtänyt sitten laisinkaan. Sen singon kanssa ehkä ymmärrän, mutta muuten vaikuttavat todellisilta väliin putoajilta. Haulikkojen kantomatka on aivan onneton ja tehoa saa vain yhteislaukauksissa. Oletusarvoisesti pärjäävät joko jalkaväkeä vastaan tai yhdessä yhtä jaakkoa vastaan. Kenties ja kenties vain voisivat ehkä juosta jaakkojen tai kilpivallin takana ampumassa lähitaistelussa olevia vihollisia, mutta silti eivät minusta pisteitään lunasta. Mitä olen siis jäänyt huomaamatta?
Lloyba

Viesti Kirjoittaja Lloyba »

no iron fangit varmaan toimivat parhaiten UA: kera, joku 8 + UA voisi olla passeli koko.

Winter guardit saavat omasta UA:sta buffia kivasti ja kovnik jozefin kanssa saavat muutenkin ihan kivaa boostia. Epic sorsan kanssa nämä varmasti nousevat vielä korkeammalle elite cadren takia. mutta tosiaankin, hieman tämmöinen "jack of all trades, master of being average"-yksikkö, jonka kyllä uskon pystyvän erilaisiin rooleihin, joskin ehkä eivät tee sitä tyylillä "mitä helvettiä se tuhos mun armeijan!!111!", kuten jotkin yksiköt voivat :)
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Itse olen pitkään harkinnut Iruskia oman Khador -armeijani johtoon. Malli on todella hyvä, ei mitenkään yliampuva, kuin monilla muilla castereillä. Lisäksi khadorilla on omasta mielestäni pelin parhaat jalkaväkiyksiköt. Suunnittelin että ottaisin ehkä yhden tai kaksi bersekkeriä ja loput jakaväkeä...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Der Dexter

Entäpäs sitten tämä ulkomailla hehkutettu Man-O-war systeemi, elikkäs miltei koko rahalla heitä, molempia sorttia, ja sitten päälle. Hidashan tuo on, mutta toisaalta aikas kestävä ja osaa lyödäkin. Tuskinpa olen tekemässä, mutta kiinnostaa kyllä lisätä manowarien määrää omassa kokoelmassa, hamassa tulevaisuudessa tosin...
Murhe
Valvoja

Man-o-war armeija on mielestäni enemmän tyylijuttu kuin mitään muuta. Saahan shocktroopeista kestävän verhon, jota on hankala saada nurin. Varsinkin, jos käyttää tarjolla olevia boosteja. Loppupeleissä vain tiukkaan pakattu ja hidas kilpikonna ei mielestäni ole vain toimiva ratkaisu ja aivan liian haavoittuva kaatoloitsuille.

Shocktrooppereiden heikkous on nimenomaan se hitaus. Kaiken minkä haluaisi niiden takana suojassa kuljettaa, hidastuu huomattavasti. Toisaalta sen jalkaväen voi viedä rautahammas-keihäsmiesten suojassa ja saada pari arvokasta lisätuumaa vuorossa, joten ainoiksi suojattaviksi jäisi purkutiimit ja butcher.

Purkutiimin etu mielestäni on sen suhteellinen nopeus ja edullisuus. Mieluummin itse ottaisin pari ryhmää näitä kuin shokkijoukkoja niitä erikseen suojaamaan.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Nyt kun Battlegroup-demotuksen rajoista on päästy eroon, niin Irusk ja Vlad nousevat seuraavina maalauspöydälleni. Iruskilla on muutama hyvin näppärä loitsu, ja Superioritylla omilla jaakoilla keilaaminen muuttuu astetta hauskemmaksi, kun se keilapallo ei ole automaattisesti pötköllään. Berserkeristä tulee luultavasti yhdistelmäni keilapalloa ja itsemurhapommittajaa - heikolla DEF:llä ja STR:llä varustettuna sen saa jopa heitettyä tuplakäsillä (devastator tai kodiak) ilman turhia focuksenpolttoja.

Toisaalta Vlad monipuolisuutensa kanssa houkuttelee kokeilemaan itseään. No-brainer-taika S&P mahdollistaa useamman (2 - 3 kpl 500 pisteeseen) Berserkerin käytön (fluffikas ratkaisu Vladimirille, ja hullujaskan figu on mahtava) etenkin Kovnikin tai parin ajeluttamana. Yhden voi jättää Vladin omaan hallintaan, jos vaikka sattuu tarvitsemaan 50-50 chancella osuvaa POW 18 hittiä. S&P myös avustaa kaikkia muita kavereita.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Der Dexter

Itsekin olen havainnut tuon purkutiimin tehon, ja varmaan pitää joskus toiseen mokomaan panostaakin. rikkihän nuo paikkoja pistävät, eivätkä paljoa maksa.

Entäpä sitten leskentekijät? mitäs näistä on kokemusta? omani kun ovat vielä pidentyneellä matkalla...
Range "vain" 12, eli seuraavaksi vihu hyppääkin jo silmille, ja se onkin menoa. Mihin he sitten soveltuvat. Ainakin niitä ylistetään, mutta miksi...
Murhe
Valvoja

Leskentekijöiden yhtälö on hyvin yksinkertainen. Ne tekevät työnsä julman tehokkaasti. Laaki ja vainaa.

Ensinnäkin leskentekijöiden kantomatka on 14". Toiseksi niiden RAT on rivimiehellä 7, joten oletusarvoisesti osuvat kaikkeen DEF 14 ja sitä alempaan, käytännössä suurin osa tarjolla olevista figuureista. Kiväärillä on kohtuullinen POW 10, mutta halutessaan saa sen yhden pisteen varmaa vahinkoa. Joka tapauksessa säännöt on erratoitu niin, että halutessan riippumatta heittääkö vahinko vai ei niin saa valita jaakolta sarakkeen tai pedolta oksan, johon vahinko tulee.

Yksi piste vahinkoa on paljon, kun se saadaan sinne missä sitä kipeimmin tarvitaan. Vastustajan leaderit ovat hyvä alku. Seuraava vaihtoehto napata yksi piste vastustajan jaakkoon, jonka systeemin tuhoutuminen jäi yhdestä pisteestä kiinni. Lähitappeluun uskalta noilla ampua ja jos osuukin omaan jaakkoon niin mitä siitä? POW 10 ei paljon runtua tee.

Advanced deploy tarkoittaa, että nämä pääsevät hyviin asemiin heti pelin alussa, josta yleensä sitten ammutaan tähdättyjä laukauksia. Camon ansiosta DEF on yleensä ainakin 18.

Ikävimmät ovat yksikön koko rajoittuu neljään ja niitä saa vain yhden.
Tuska

Viesti Kirjoittaja Tuska »

Murhe kirjoitti: Joka tapauksessa säännöt on erratoitu niin, että halutessan riippumatta heittääkö vahinko vai ei niin saa valita jaakolta sarakkeen tai pedolta oksan, johon vahinko tulee.
Oho onko oikeesti erratoitu että toimii myös petohin? Saisiko Urlin, koska ihmetelen kovasti jos näin on tehty...
Pseudok kirjoitti:Dogmaattiset raamatullisenkuuloiset kärjistetyt mielipiteet ovat aika lol.
Murhe
Valvoja

Q&A
Q: After a successful ranged attack targeting a warjack or warbeast, does the Widowmaker choose the column or branch even it makes a damage roll?
A: Yes.
En ole tarkistanut, mutta ymmärtääkseni myös Eiryksen death bolt on saanut vastaavan muutoksen.
Der Dexter

Noin olen sitä itsekin järkeillyt, tosin rangen muistin väärin. Sehän toisaalta muuttaa tilannetta aika paljonkin, kun ei enää juoksemalla sidota closikseen laakin jälkeen.
Mutta kumpaa olette enempi pitäneet kohteina, jalkaväkeä vai jaakkoja?
entäpäs solojen popsiminen?

Onko sitten suomen khadorilaisilla armeijan pääpaino jalkaväen vaiko jaakkosen peluuttamisessa? jalkaväkihän on melko osaavaa kautta linjan, ja ylistettyäkin, mutta jaakot taas kovia tankkeja, joita todella saa satuttaa.

Itselläni figukokoelma pääosin painottuu jaskoihin, ja olen todella tykännyt asioista joihin niillä pystyy. Hitaudesta kun pääsee yli, taktiikalla eli tuurilla, on vahvoilla. En kylläkään ole vielä kohdannut ampuvia armeijoita sinällään, joten hieman mutulla edetään.
Murhe
Valvoja

Eihän noilla nyt loppujen lopuksi kannata ampua kuin luujaakkoja, ellei sitten metsästä sitä syteemiä tai paremman kohteen puutteessa korkkaile jotain tiettyä riviä. Leaderit ja sotakoneen miehistöt tippuvat iloisesti. Sooloja vastaan joutuu vahinkoa jo heittämään, mutta kyllä ovat tiputtaneet useammankin seinämän paladiinin.

Minun listat ovat kohtuullisen jaakkopainotteisia, kun yleensä on pari destroyeriä ja seuraavaksi on tulossa vielä pari berserkkeriä. Käytännössä tappelevaa jalkaväkeä ei ole ollut kuin muutamissa doom reaver kokeiluissa.

Tosin iron fangit suorittivat melkoisen hyvin viime maanantaina feoraa vastaan siltatappelussa, joten kaipa niitä on pakko jossain välissä hankkia. Todennäköisesti pari pientä iskutiimiä.
Thelacan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Thelacan »

Muistellaanpas taas tätä ketjua.

Tuli tuossa aikaisemmin pohdittua itse asiassa varsin häijyä kombinaatiota.

Siihen tarvitaan joko Sorcha tai Vladi, Kovnik ja Kodiak. Ja ehkäpä myös Greylordit voivat auttaa asiaa.
Ensin, taiotaan vastustaja stationeryksi, ainakin yritetään. Taiotaan stationary-kohteeseen Boundless Charge. Sitten slämmätään se kumoon Kovnikilla ja mennään pieksemään sitä Kodiakilla.
Kombinaatio tekisi murskaa mistä vain. Ja pientä ylilyönnin makuahan siinä tottakai on, kerta hahmo joutuu viettämään pari vuoroa Knocked Downina, sillä stationaryn vaikutuksen loputtua seuraava aktivaatio olisi charge, jota KD oleva modeli ei voi suorittaa.
Ja vaikka sitä ei menisi pieksemään Kodiakilla, niin kyllä siitä roima apu silti on, kun hahmo on se pari vuoroa poissa meiningistä, etenkin jos kyseessä oli jokin erittäin ilkeä warjackki. Pelkästään stationaryn taikominen ja slämmi on ilkeä yhdistelmä. Vastustajan hahmo saadaan ainakin vuoroksi pois toiminnasta ja myöskin voidaan siirtää pois tieltä, etäämmäksi kriittisestä pisteestä.

Mitäs tästä tuumaatte, punaisen aatteen kannattajatoverit?
- Kynä-ääliö
Der Dexter

stationary-slamm on jo yksinään ihan tarpeeksi äkäinen yhdistelmä.
kyllähän tuolla pilaa kenen päivän tahansa. ja 43 pts ei edes kovin kova alkuhinta, slaaminhän hoitaa melkein kuka vaan.
Boundless on jo turha, tulee liian monta liikkuvaa osaa, ja niillekin fookuksille löytyy parempaa käyttöä.

Itselläni alkaa haaveena olla toisen demotiimin hommaaminen, sen verran äkäistä porukkaa ovat, 16 pts kevyitä jaakoja.
yhden olen menettänyt, olisiko 3:ssa pelissä, kaikissa aktiivisesti tappelussa mukana. Näkeekö kukaan syytä ottaa taviksia näiden tilalle?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Yleiset keskustelut”