Strafe ja Autofire (taas kerran)

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Avatar
Chade
Viestit: 927
Liittynyt: Ma 03.06.2002 20:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Strafe ja Autofire (taas kerran)

Viesti Kirjoittaja Chade » Su 05.07.2015 21:42

Terve kaikki,

Nyt kun Seraph palasi taas listoihini, niin googlailin vähän Strafen sääntöjä, siinä kun on kaikkea jännää. Ilmeni, että olen pelannut sitä väärin ja sain viimeksi vielä väärempään suuntaan neuvoja. Tästä aiheesta on ollu topic jo aiemmin, mutta se ei sisällä kaikkia yksityiskohtia, siksi ajattelin tehdä uuden. Referenssit PP:n foorumeille on kaivettavissa, mutta tässä nyt ranskalaisilla viivoilla oleellisia juttuja.

EDIT: Täsmälleen samat säännöt pätevät myös Autofireen. Strafen ja Autofiren ainoa ero on, että Strafe on tähti-hyökkäys ja Autofire tavallinen hyökkäys.

- Laukausten kohteet määrätään ja resolvataan (osuuko, meneekö läpi panssarista) yksi kerrallaan, ei siis tarvitse sanoa ennen noppien heittämistä mikä kohde ottaa kuinkakin monta kutia. Päätät laukaus kerrallaan. Toki mikään sivukohde ei voi saada pääkohdetta useampaa laukausta.

- Shield Guard ottaa vain yhden osuman pois ja se pitää päättää kun osuma on tapahtunut.

- Joudut aina ampumaan kaikki heittämäsi laukaukset, mutta voit toki valita kohteeksi "kuolleen" kohteen (eikä tällöin varmaan tarvitse heittää noppaa, ellei nopan heitto generoi jotain yllättäviä vaikutuksia).

- Vahinko kaikista kohteen ottamista osumista lasketaan yhteen ja resolvataan kerralla sen jälkeen kun kaikki laukaukset on ammuttu. Tämä aiheuttaa seuraavaa:
-- Warjack/Warbeast ottaa kaiken kärsimänsä vahingon yhteen lokaatioon riippumatta siitä monestako osumasta yhteen laskettu vahinko tuli.
-- Kohde, joka ottaa useamman kuolettavan osuman heittää Toughia vain kerran.
-- Hyper Aggressive ja vastaavat ominaisuudet triggeröityvät vain kerran riippumatta siitä montako osumaa kohde ottaa.
-- Warlock, joka ottaa useamman osuman, siirtää kaiken kärsimänsä vahingon pois yhdellä Transferilla.

Pistäkää lisää erikoisuuksia, jos löydätte/keksitte ja pelataan oikein tulevaisuudessa. ;)
Viimeksi muokannut Chade, Ke 15.07.2015 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu

Avatar
Veripallo
Viestit: 984
Liittynyt: To 05.10.2006 10:38

Re: Strafe (taas kerran)

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ke 15.07.2015 10:31

Hyvä hyvä, tuli itsellekkin tossa yhtä sun toista uutta juttua. Tämähän vaikuttaa kanssa pelin kovimpaan ja komeimpaan Gargantuaniin.
Hän on puhunut.

Avatar
TheEmu
Viestit: 4519
Liittynyt: Su 15.10.2006 22:48
Paikkakunta: Turku

Re: Strafe (taas kerran)

Viesti Kirjoittaja TheEmu » Ke 15.07.2015 10:37

Veripallo kirjoitti:Tämähän vaikuttaa kanssa pelin kovimpaan ja komeimpaan Gargantuaniin.
Uijuijui, onko sulla jotain sisäpiirin tietoa että Zapdoksella on Strafe? :)
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "

shoddie
Viestit: 1255
Liittynyt: Ke 28.09.2011 15:16

Re: Strafe (taas kerran)

Viesti Kirjoittaja shoddie » Ke 15.07.2015 10:39

Mun mielestä hydralla ei kyl oo strafea?

Avatar
Veripallo
Viestit: 984
Liittynyt: To 05.10.2006 10:38

Re: Strafe (taas kerran)

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ke 15.07.2015 10:42

TheEmu kirjoitti:
Veripallo kirjoitti:Tämähän vaikuttaa kanssa pelin kovimpaan ja komeimpaan Gargantuaniin.
Uijuijui, onko sulla jotain sisäpiirin tietoa että Zapdoksella on Strafe? :)
No eiköhä nää äänet mun pääs oo aika sidäpiirii vai äh?? ÄÄh ne äänet... ÄÄNET ÄÄÄRGH!!
Hän on puhunut.

MaSSacRe
Viestit: 803
Liittynyt: Ti 29.04.2003 19:50

Re: Strafe (taas kerran)

Viesti Kirjoittaja MaSSacRe » Ke 15.07.2015 11:32

Chade kirjoitti:
- Vahinko kaikista kohteen ottamista osumista lasketaan yhteen ja resolvataan kerralla sen jälkeen kun kaikki laukaukset on ammuttu. Tämä aiheuttaa seuraavaa:
-- Warjack/Warbeast ottaa kaiken kärsimänsä vahingon yhteen lokaatioon riippumatta siitä monestako osumasta yhteen laskettu vahinko tuli.
-- Kohde, joka ottaa useamman kuolettavan osuman heittää Toughia vain kerran.
-- Hyper Aggressive ja vastaavat ominaisuudet triggeröityvät vain kerran riippumatta siitä montako osumaa kohde ottaa.
-- Warlock, joka ottaa useamman osuman, siirtää kaiken kärsimänsä vahingon pois yhdellä Transferilla.
Tää pitää kyl pistää oikeesti korvan taakse.
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience

Avatar
Chade
Viestit: 927
Liittynyt: Ma 03.06.2002 20:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Strafe (taas kerran)

Viesti Kirjoittaja Chade » Ke 15.07.2015 12:12

Hyväpä hyvä, että on herättänyt mielenkiintoa. Muokkaan ensimmäistä postausta vielä sikäli, että sama pätee Autofireen täysimääräisesti. Noiden ero on ainoastaan se, että Strafe on tähti-hyökkäys ja Autofire tavallinen hyökkäys.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu

Avatar
Chade
Viestit: 927
Liittynyt: Ma 03.06.2002 20:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Strafe ja Autofire (taas kerran)

Viesti Kirjoittaja Chade » Su 23.08.2015 18:28

Vielä onnistuin löytämään yhden hämmentävän kohdan Strafesta. Strafe-säännöt toinen lause on "Ignore intervening models when declaring secondary targets."

Tarkoittaako tämä, että ampujan tarvitsee nähdä vain primary target ja secondary targetteja ei tarvitse välttämättä nähdä, vai tarkoittaako tuo jotain muuta? Jos tarkoittaa tuota mitä luulen, niin ilmeisesti sillä voisi sitten esim ampua talon taakse, kunhan primary target on sopivasti talon nurkalla, mutta esim Stealth toimii edelleen normaalisti myös secondary targeteilla. Se on jo ilmoitettu, että secondaryjen pitää olla ampuvan aseen rangella.
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu

shoddie
Viestit: 1255
Liittynyt: Ke 28.09.2011 15:16

Re: Strafe ja Autofire (taas kerran)

Viesti Kirjoittaja shoddie » Su 23.08.2015 21:15

Välissä olevat modelit voi ignoroida ymmärtääkseni. Talot eivät ole modeleita joten niitä ei ignoroida (samalla tavalla kuin ampuisi meleeseen).

Avatar
Chade
Viestit: 927
Liittynyt: Ma 03.06.2002 20:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Strafe ja Autofire (taas kerran)

Viesti Kirjoittaja Chade » Ma 24.08.2015 13:24

Niin eli sun tarttee nähdä vaan se primary kohde ja secondaryt saa olla muiden modelien, mutta ei talon tai muun LoSin blokkaavan maaston takana? Eli ovat sallittuja kohteita, jos voisit vetää niihin LoSin tilanteessa, jossa kaikki muut modelit kentällä heitettäisiin helvettiin? Vaikuttaa kyllä järkevimmältä tulkinnalta. Muut samaa mieltä?
"Söpö sixpackmonsteri!" -kauneinta mitä Nightbringeristä on koskaan sanottu

Avatar
Veripallo
Viestit: 984
Liittynyt: To 05.10.2006 10:38

Re: Strafe ja Autofire (taas kerran)

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ma 24.08.2015 13:37

Chade kirjoitti:Eli ovat sallittuja kohteita, jos voisit vetää niihin LoSin tilanteessa, jossa kaikki muut modelit kentällä heitettäisiin helvettiin? Vaikuttaa kyllä järkevimmältä tulkinnalta. Muut samaa mieltä?
samaa mieltä.
Hän on puhunut.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Säännöt”