Ruinit, rakennukset, multilevel terrain

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Avatar
116
Viestit: 5051
Liittynyt: Ti 22.10.2013 22:57
Paikkakunta: Joen suu(ssa)

Ruinit, rakennukset, multilevel terrain

Viesti Kirjoittaja 116 » To 30.07.2015 13:43

^Mitens noita pelataan? Sääntökirjassa ei ollut mitään ruineista ja mutlilevel terrainista.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

Avatar
Celebdae
Viestit: 4366
Liittynyt: Ti 28.01.2003 21:14
Paikkakunta: Leppävaara

Re: Ruinit, rakennukset, multilevel terrain

Viesti Kirjoittaja Celebdae » To 30.07.2015 13:56

Rakennukset ja rauniot on käytännössä obstructioneja, eli blokkaavat liikkeen ja lisäksi losin oman korkeutensa verran (tai lähinnä mitä sovitaan). Multi-level terrain, jos tarkoitetaan talojen kakkoskerroksia, ei ole käytössä tai mitään kiipeämissääntöjä tms. ei ole. Tietysti mäet sun muut toimivat elevaatio-säännön mukaan. Samoja voi hyödyntää, jos haluaa rakentaa jonnekin tasolle pääsyn vaikkapa ramppia tms. pitkin, mutta yleensä tällaiset maastonkappaleet on pelattavuuden takia huonoja. Tai siis se on liian hyvä maastonkappale, jos pääsy on esim. vain yhdestä kapeasta suunnasta.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.

Der Dexter
Viestit: 3709
Liittynyt: To 22.08.2002 22:54
Paikkakunta: Leppävaara

Re: Ruinit, rakennukset, multilevel terrain

Viesti Kirjoittaja Der Dexter » To 30.07.2015 15:27

Riippuu myö hirveästi minkälainen rauniokasa on kyseessä, se voi olla joku patch vaan rough terrainia, tai sit jos on just joku 40k/fb pöydältä tutumpi iso kortteli rubblea, niin aika harvoin sinne tässä lajissa figuja olisi menossa.

Multilevel ja teemapöydät on makeita, mutta ei aina vältsyn käytännöllisiä, etenkään turnauksissa kun pelataan SR skenuja, joissa skenun sijainti vaihtelee ja määrittää missä maastoja voi olla, niin pelipöytä voi olla melko epättasapainoinen tuotos...
Aliquando Insanire Iucundum Est

Avatar
Pariah
Viestit: 1426
Liittynyt: To 13.11.2003 21:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruinit, rakennukset, multilevel terrain

Viesti Kirjoittaja Pariah » La 01.08.2015 23:52

Der Dexter kirjoitti: Multilevel ja teemapöydät on makeita, mutta ei aina vältsyn käytännöllisiä, etenkään turnauksissa kun pelataan SR skenuja, joissa skenun sijainti vaihtelee ja määrittää missä maastoja voi olla, niin pelipöytä voi olla melko epättasapainoinen tuotos...
Eikö tuo toisaalta ole hyvä asia että puolenvalintakin saattaa olla validi optio alun nopanheitossa, sen ainaisen alottamisen sijaan :)
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.

Avatar
Celebdae
Viestit: 4366
Liittynyt: Ti 28.01.2003 21:14
Paikkakunta: Leppävaara

Re: Ruinit, rakennukset, multilevel terrain

Viesti Kirjoittaja Celebdae » Su 02.08.2015 18:06

Pariah kirjoitti:
Der Dexter kirjoitti: Multilevel ja teemapöydät on makeita, mutta ei aina vältsyn käytännöllisiä, etenkään turnauksissa kun pelataan SR skenuja, joissa skenun sijainti vaihtelee ja määrittää missä maastoja voi olla, niin pelipöytä voi olla melko epättasapainoinen tuotos...
Eikö tuo toisaalta ole hyvä asia että puolenvalintakin saattaa olla validi optio alun nopanheitossa, sen ainaisen alottamisen sijaan :)
Eihän aloittaminen missään tapauksessa ole ainaista kaikilla listoilla. Jotkut toki hyötyvät aloituksesta erityisesti (ja kärsivät jos eivät pääse), mutta vaihtelua on skenusta riippuen paljonkin.

Siis ilman muuta toinen puoli pöydästä voi olla "parempi", mutta esim. sellainen maastonkappale, jonka päälle ei pääse kuin toisen deploymentin suunnasta, mutta josta voi ampua ja/tai taikoa vapaasti muualle, olisi potentiaalisesti todella rikkinäinen. Voihan näitä ilman muuta kaveripeleissä testailla, mutta turnauksiin en suosittelisi.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.

Avatar
116
Viestit: 5051
Liittynyt: Ti 22.10.2013 22:57
Paikkakunta: Joen suu(ssa)

Re: Ruinit, rakennukset, multilevel terrain

Viesti Kirjoittaja 116 » Su 02.08.2015 19:02

Celebdae kirjoitti:Voihan näitä ilman muuta kaveripeleissä testailla, mutta turnauksiin en suosittelisi.
En ole hirveästi Wm/H'ta pelannut, mutta kai jos tuollaisia turnauskäytössä käyttää niin kai silloin ne maastot tehdään juuri turnauksia varten, eli sellaisiksi että niihin pääsee molemmista suunnista?
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

Avatar
The Captain
Valvoja
Viestit: 12657
Liittynyt: Ke 07.08.2002 15:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ruinit, rakennukset, multilevel terrain

Viesti Kirjoittaja The Captain » Ti 04.08.2015 11:02

Uusimmalla Path of devastation -liigan kaudella on yhtenä lisätehtävänä maastonkappaleen askartelu. Tarkoituksena on tehdä juurikin raunio. Tehtävä ohjeistaa, että maastonkappaleen tulisi toimia rough terrainina (eli tosi sileäksi pistetty raunio) tai obstructionina (eli maastona, johon ei voi mennä). Varmaan noita kahta maastosääntöä hyödyntäen voi tehdä yhdistelmiä, joissa osa maastonpalasta on roughia (tasaisempi maa) ja osa obstructionia (vielä pystyssä olevat seinät).

Multilevel terrainille ei tosiaan sääntöjä ole, paitsi "pelaajat sopikoot keskenään, miten maasto toimii".
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.

Avatar
116
Viestit: 5051
Liittynyt: Ti 22.10.2013 22:57
Paikkakunta: Joen suu(ssa)

Re: Ruinit, rakennukset, multilevel terrain

Viesti Kirjoittaja 116 » Ti 04.08.2015 11:06

The Captain kirjoitti: Multilevel terrainille ei tosiaan sääntöjä ole, paitsi "pelaajat sopikoot keskenään, miten maasto toimii".
Mietin vaan että saisi käyttöä paremmin 'jackien pushimiselle, open fistaukselle ja erilaisille työntösäännöille kun voisi laittaa rautaa 2. kerroksen ikkunasta ulos.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

Avatar
GreenMeanie
Viestit: 1348
Liittynyt: To 03.10.2002 15:57

Re: Ruinit, rakennukset, multilevel terrain

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie » Ti 04.08.2015 15:41

Ei sittenkään mitään. Fistaus.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Säännöt”