Explosivo - nyt kaikki on selvää... ehkä

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Avatar
The Captain
Valvoja
Viestit: 12628
Liittynyt: Ke 07.08.2002 15:07
Paikkakunta: Kouvola

Explosivo - nyt kaikki on selvää... ehkä

Viesti Kirjoittaja The Captain » La 26.03.2016 20:39

http://privateerpressforums.com/showthr ... nal-Answer
DC kirjoitti: The sentence in Explosivo "Models in the AOE other than the model that was directly hit suffer blast damage but do not suffer any other effects of the attack" causes confusion since "effects" has been interpreted in a number of different ways by different players. Here is the comprehensive list of what that damage roll is and is not affected by:
* The roll IS a magical blast damage roll (based on the spell description)
* The roll IS able to be modified like other damage rolls via boost, additional die, +/- modifier, additional die then drop low, etc. (based on it being a damage roll)
* The roll IS the damage type of the weapon affected by Explosivo (based on consistency with past rulings regarding damage types)
* The roll IS NOT affected by any other abilities or advantages whatsoever (based on the "any other effects" wording above)

For some of you, this is exactly how you've been playing it. For others, we hope this clears up any confusion.

It's a magical blast-y possibly-a-damage-type damage roll that can be modified like any other damage roll but that has no other abilities whatsoever.
Ja linkatussa threadissa lisää jatkokysymyksiä, jos jotain jäi epäselväksi, kuten monelle jäi.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.

Avatar
Pariah
Viestit: 1519
Liittynyt: To 13.11.2003 21:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Explosivo - nyt kaikki on selvää... ehkä

Viesti Kirjoittaja Pariah » La 26.03.2016 23:23

Yllättävän paljon errataa mukamas "helpolle pikkuspellille". Hauskin interaktiohan on Armor Piercingin kanssa kun damagebonuksen saa small-baseisia figuja vastaan, mutta ei armorin puolitusta isompia kohtaan.
Give a warjack coal and you warm him for a day. Give a warjack an axe, and you warm him for his whole life... with coal ripped from the cold dead boilers of his enemies.

demel
Viestit: 542
Liittynyt: Ke 19.01.2005 16:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Explosivo - nyt kaikki on selvää... ehkä

Viesti Kirjoittaja demel » Su 27.03.2016 00:10

ja eikös se AP:kin tule primaariin targettiin kuitenkin, mutta ei blastille ? (vai ymmäriinkö tahallani väärin ?)

Avatar
The Captain
Valvoja
Viestit: 12628
Liittynyt: Ke 07.08.2002 15:07
Paikkakunta: Kouvola

Re: Explosivo - nyt kaikki on selvää... ehkä

Viesti Kirjoittaja The Captain » Su 27.03.2016 14:11

demel kirjoitti:ja eikös se AP:kin tule primaariin targettiin kuitenkin, mutta ei blastille ? (vai ymmäriinkö tahallani väärin ?)
Juu, eli Hunter explosivolla puolittaa directly hit medium- tai large-baseisen targettinsa ARMin, muttei muiden blastin alle jäävien medium- tai large-baseisten ARMia. Sen sijaan kaikkia small-baseisia vastaan lätyn alla, oli directly hit tai ei, saa sen +2 damageen Armor piercingistä,
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.

demel
Viestit: 542
Liittynyt: Ke 19.01.2005 16:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Explosivo - nyt kaikki on selvää... ehkä

Viesti Kirjoittaja demel » Su 27.03.2016 15:44

[quote="The Captain"][quote="demel"]ja eikös se AP:kin tule primaariin targettiin kuitenkin, mutta ei blastille ? (vai ymmäriinkö tahallani väärin ?)[/quote]
Juu, eli Hunter explosivolla puolittaa [i]directly hit[/i] medium- tai large-baseisen targettinsa ARMin, muttei muiden blastin alle jäävien medium- tai large-baseisten ARMia. Sen sijaan kaikkia small-baseisia vastaan lätyn alla, oli directly hit tai ei, saa sen +2 damageen Armor piercingistä,[/quote]


Ja, asiaa sivuava kysymys:

Jos Huntterilla ampuu Heavyä/colossaalia, kun Siegen featti on päällä, onhan targetin armor *0.25 ? Ei siinä että tulis kovin usein vastaan, mutta voi tulla...

Avatar
GreenMeanie
Viestit: 1358
Liittynyt: To 03.10.2002 15:57

Re: Explosivo - nyt kaikki on selvää... ehkä

Viesti Kirjoittaja GreenMeanie » Su 27.03.2016 16:56

demel kirjoitti: Ja, asiaa sivuava kysymys:

Jos Huntterilla ampuu Heavyä/colossaalia, kun Siegen featti on päällä, onhan targetin armor *0.25 ? Ei siinä että tulis kovin usein vastaan, mutta voi tulla...
Ei. Molemmat puolittaa base armorin eli puolittuu vaan kerran.
Tanan kirjoitti:olihan se hiukka pöljää kun synkkää käärinliinaa pystyi levittämään takapuolesta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Säännöt”