Kahdenkädenheitto epäonnistuu kun heiton kohde on b2b

Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Avatar
Tanan
Viestit: 1883
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Kahdenkädenheitto epäonnistuu kun heiton kohde on b2b

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ma 04.04.2016 09:53

Pienellä basella oleva nappulan A ja keskikokoisella basella oleva nappulan B baset ovat toisissaan kiinni. Isolla basella oleva nappula C liikkuu 0,5" sisään A:sta ja B:stä. Nappula C heittää kahdenkädenheitolla nappulan B nappulan A päälle, mutta epäonnistuu hyökkäysheitossa.

1. Miten nappuloita liikutetaan?

2. Jos A:n ja B:n välissä on 0,01", liikutetaanko nappuloita eri tavalla?

3. Jos B onkin isolla basella oleva nappula, kaatuuko nappula C aina maahan (jos ei ole KD immuniteettia) ja A jää pystyyn?

4. Jos A:ta ei voi liikuttaa jonkun säännön (esim. Immobile) takia, miten nappuloita liikutetaan?
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

JArrow
Viestit: 1131
Liittynyt: Ke 17.01.2007 11:35

Re: Kahdenkädenheitto epäonnistuu kun heiton kohde on b2b

Viesti Kirjoittaja JArrow » Ma 04.04.2016 10:54

Ensinnäkin tulee muistaa, että heitettäessä modelin tulee liikkua koko ajan pois päin heittäjästä, eli käytännössä modelin C tulee liikkua varsin lähelle B:tä, jotta heitto on laillinen.

1. Koska heitto ei osu kohteeseen, lähtee se devioimaan A:n päältä, mutta koska modelit ovat B2B ei B devioi 0". A:ta siirretään least-disturbance sääntöjen mukaan ja kaatuu maahan.

2. B devioi 0.05", eli käytännössä sama, mutta B:n deviaatiosuunta määrittelee leastdisturbancea.

3. Jos A:n säde on yli 0.5", joten on mahdollista, että large-base ei osu C:n. Jos osuu, niin C kaatuu.

4. B:tä siirretään least-disturbace sääntöjen mukaan.

http://privateerpressforums.com/showthr ... w+distance

Avatar
Tanan
Viestit: 1883
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Kahdenkädenheitto epäonnistuu kun heiton kohde on b2b

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ma 04.04.2016 11:16

JArrow kirjoitti:Ensinnäkin tulee muistaa, että heitettäessä modelin tulee liikkua koko ajan pois päin heittäjästä, eli käytännössä modelin C tulee liikkua varsin lähelle B:tä, jotta heitto on laillinen.
Ajattelin itse, että C:n pitää olla lähempänä B:ta kuin A:ta, että heitto on ylipäätään mahdollinen. Oletko samaa mieltä?
JArrow kirjoitti:1. Koska heitto ei osu kohteeseen, lähtee se devioimaan A:n päältä, mutta koska modelit ovat B2B ei B devioi 0". A:ta siirretään least-disturbance sääntöjen mukaan ja kaatuu maahan.
Miten A:n siirto käytännössä toteutetaan? Saako aktiivinen pelaaja päättää minne A siirtyy vai arvotaanko paikka käyttäen deviaatiotemplaattia?
JArrow kirjoitti:3. Jos A:n säde on yli 0.5", joten on mahdollista, että large-base ei osu C:n. Jos osuu, niin C kaatuu.
Huomasin tämän postaukseni jälkeen. Etäisyys A:n keskipisteestä C:n basen reunaan on korkeintaan 1,090551". Jos iso baseisen B:n keskipiste asetetaan A:n keskipisteen päälle, etäisyys B:n ja C:n välillä on tällöin hulppeat 0,106299" eli tilaa on masiinatermein reilusti. Vai onko tää sellainen temppu johon ihmispelaaja ei oleteta pystyvän normaalissa pelissä?
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

shoddie
Viestit: 1255
Liittynyt: Ke 28.09.2011 15:16

Re: Kahdenkädenheitto epäonnistuu kun heiton kohde on b2b

Viesti Kirjoittaja shoddie » Ma 04.04.2016 11:41

Suosittelen jokaista masiinapelaajaa lukemaan tämän (sekä part2) ajatuksella. http://handcannononline.com/blog/2011/1 ... sk-part-1/

On auttanut mua voittamaan pelejä, sekä estämään häviöitä.

Avatar
Prkl
Viestit: 3696
Liittynyt: Pe 30.05.2003 13:05
Paikkakunta: Esboo

Re: Kahdenkädenheitto epäonnistuu kun heiton kohde on b2b

Viesti Kirjoittaja Prkl » Ma 04.04.2016 12:19

“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Säännöt”