Shaen Seilorit

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Avatar
Chukie
Viestit: 405
Liittynyt: Ke 20.11.2002 00:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shaen Seilorit

Viesti Kirjoittaja Chukie » Pe 15.02.2013 15:21

The Captain kirjoitti:
Chukie kirjoitti:Ok. Kiitos vinkistä. Sitten vaan pohditaan, että halutaanko juosta ekalla vuorolla kovaa vai ei. Noi Buccaneerit vaan vähän vaikuttaa siltä, ettei ne saa oikein mitään aikaiseksi satunnaisia knockdowneja lukuun ottamatta... Toki niistäkin on apua, jos saa oikean kohteen tonttiin ja assaultin myötä noilla on ihan kivasti ulottuvuuttakin.
Engagettaa ampujia reachilla tai ronkkii liian likelle tulevia sooloja kuoliaaksi. Megin drivella + marshal-osumisboostilla (joko verkkoon tai, jos kohde on immuuni KD:lle tai muuten liian vaikea osua ampumalla, meleeseen) saadaan boostattua osuminen ja damage (koska charge). Boostattu POW10 kyllä riittää useimpiin viiden hiparin sooloihin.
Megillä marshaloimalla ei vaan vielä saa 4. Tieriä, koska Shaen BG:ssa pitäisi olla kolme jaskaa? Jos nyt ylipäätään haluaa +2 SPD ekalla vuorolla... Se voisi tietyissä tilanteissa olla ihan pop. Sikäli, jos tuota 4. Tieriä ei lähde hakemaan, niin melkein mieluummin lykkää Nomadin listaan kahden Buccaneerin sijaan ja sen Nomadin voisi sitten hyvinkin antaa Megin hoteisiin, niin Shaella riittää focuskin paremmin.

Avatar
Chukie
Viestit: 405
Liittynyt: Ke 20.11.2002 00:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shaen Seilorit

Viesti Kirjoittaja Chukie » Ti 03.12.2013 19:30

Kelit kylmeni ja rupeaa taas riittämään aikaa pikku-ukoillekin. Nyt on 25p listan ainekset saapuneet hyppysiin. Lista nähtävillä ekassa viestissä. Napit on pitkälti kasattu ja pari peliä takana. Nyt on tavoitteena saada kyseiset napit maaleihin ennen uusien hankkimista. Pienen mutkan tälle tavoitteelle meinasi aiheuttaa toinen ekoista peleistä, kun vastaan tuli Judicator. Lopulta se kaatui koko jäljellä olevan armeijan voimin, kun tilaisuutta oikein tyrkytettiin, mutta tappio tuli silti kärsittyä. Se oli tiedossa, että kovaa ARMia vastaan ei oikein meinaa löytyä lääkkeitä, ainakaan vielä tuossa pienessä kokoonpanossa. Pistää kuitenkin mietimään, että millä tilanteen voisi korjata jo pienemmässä listassa. Suuremmassa listassa Galleon tulee korjaamaan tuota tilannetta.

En kuitenkaan ole luovuttamassa vielä parin matsin perusteella. Vaikka perusjutut on suht hyvin hallussa, on pelaaminen aika takkuista vielä, kun ei meinaa muistaa edes kaikkia oman listan jippoja, saati sitten vastustajan. Uutta kamaa tulee luultavasti vastaan joka pelissä ja saa taas arpoa mitä pitäisi tehdä… Myös MkI-MkII sääntöviilaukset/-muutokset tuottavat pientä päänvaivaa, kun vanhasta muistista on paikoitellen vain haittaa. Tästä tulee mielenkiintoista ja sangen opettavaista.

Ensimmäinen matsi meni hyvin, tosin onnenkantamoisella, kun vastustaja unohti takavasemmalla yksikseen lymyilevän Commodoren ja sain slämmättyä casterin hengiltä. Toinen matsi ei mennyt niin hyvin. Erehdyin epäröimään ja vitkastelemaan, kun olisi pitänyt rushata ja siitä alamäki alkoikin. Tulipa opittua sekin. Nopat eivät myöskään olleet armollisia… Se pisti miettimään, että aiheuttaako maalaamattomat napit huono noppakarmaa? Selvinnee sitten jatkossa. Seuraavista matseista pyrin kirjoittelemaan hieman kattavampaa analyysiä/reportaasia, vaikka sitten vain itselleni muistiin.

Avatar
Tanan
Viestit: 1887
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Shaen Seilorit

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ke 04.12.2013 11:18

Oon itsekin hankkinut Shaen, mutta koska kerään kääpiöitä niin Agents of Mossad...öh eikun Jhord -tierlistalla tullaan pelaamaan. Alla vähän pohdintaa ko. casterista:
- Shae on lasikanuuna, joka haluaisi päästä lähitaisteluun vastustajan jalkaväen kanssa tai ainakin ampua pistoolillaan joka vuoro. Shae voi myös yllättää kestävyydellään jakkeja ja petoja vastaan koska DEF17 ja groundwork (heitä/headbut ja ammu kaikella taktiikat ei tepsi Shaeen).
- Shae ei anna mitään battlegroupilleen -> Battlegrouppiin kannattaa laittaa vain yksi jakki. Kolossaali, Nomad tai Rocinante (vain Talion Charterissa) lienevät kaikki suosittuja vaihtoehtoja. Varsinkin Rocinante sopii Shaelle kuin tosi hyvin, koska DEF nousee meleessä 17 -> 19 eikä knockdown pelota, koska groundwork.
- Shae rakastaa jakkimarsalkoita, koska Coup de Main antaa ilmaiset ja pidemmät charget ja featti vielä lisää threattiä. Jakkimarsalkat ja jaskat on luontevaa piilottaa Veil of Mistsin taakse pahimmalta ampumiselta. Dirty Megillä (kaikki listat), Gaston Grossella (vain Talion Charter), Thor Steinhammerilla (vain Agents of Jhord) on kaikilla omat hyvä ja huonot puolensa. Paras kombinaatio on kuitenkin ehkä Dirty Meg kahdella Nomadilla.
- Shae haluaa päästä coveriin, joten yksi tai kaksi halpaa kuolemaansa juoksevaa buccaneeria voisi löytää paikkansa johonkin listaan.
- Shae saa pathfinderin sinne, minne missä sitä eniten tarvitaan. Mikään muu merkkucasteri ei pysty samaan.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

JArrow
Viestit: 1133
Liittynyt: Ke 17.01.2007 11:35

Re: Shaen Seilorit

Viesti Kirjoittaja JArrow » Ke 04.12.2013 11:49

Kova panssari on tunnetusti Mercenaryjen ongelma, johon vasta Galleon toi oikeasti ratkaisun. Piraateille erityisesti vihollisen jackit ja beastit on ongelma, koska Hawk auttaa kyllä high-arm infantryä vastaan, mutta ei isompia möllejä vastaan. 35p listassa olevat Ayana ja Holt auttavat asiaa aika paljon, mutta silti ei oikein jää muuta vaihtoehtoa kuin kaataa päälle kaikki mitä on ja toivoa parasta. Kyllä täyteen pumpattu Nomad sinne kuitenkin jotain tekee ja infantrykin chargella.

Avatar
Merimetsä
Viestit: 2275
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shaen Seilorit

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » Ke 04.12.2013 12:04

JArrow kirjoitti:Kova panssari on tunnetusti Mercenaryjen ongelma, johon vasta Galleon toi oikeasti ratkaisun.
Ihan mielenkiinnosta. Mikä siinä on niin iso ongelma? Käytössä ovat Ayana&holt, ragman, gormanni ja eEiryss. -6 peltiin ja upkeeppi pois on melkein cryx tasoa. Joku contract purity juttu?
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

Avatar
Prkl
Viestit: 3697
Liittynyt: Pe 30.05.2003 13:05
Paikkakunta: Esboo

Re: Shaen Seilorit

Viesti Kirjoittaja Prkl » Ke 04.12.2013 12:05

Merimetsä kirjoitti:
JArrow kirjoitti:Kova panssari on tunnetusti Mercenaryjen ongelma, johon vasta Galleon toi oikeasti ratkaisun.
Ihan mielenkiinnosta. Mikä siinä on niin iso ongelma? Käytössä ovat Ayana&holt, ragman, gormanni ja eEiryss. -6 peltiin ja upkeeppi pois on melkein cryx tasoa. Joku contract purity juttu?
Lähinnä ku sit ne lyöjät on P+S 8 ja P+S 9 merirosvoja.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment

Avatar
Merimetsä
Viestit: 2275
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shaen Seilorit

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » Ke 04.12.2013 12:10

petskules kirjoitti:
Merimetsä kirjoitti:
JArrow kirjoitti:Kova panssari on tunnetusti Mercenaryjen ongelma, johon vasta Galleon toi oikeasti ratkaisun.
Ihan mielenkiinnosta. Mikä siinä on niin iso ongelma? Käytössä ovat Ayana&holt, ragman, gormanni ja eEiryss. -6 peltiin ja upkeeppi pois on melkein cryx tasoa. Joku contract purity juttu?
Lähinnä ku sit ne lyöjät on P+S 8 ja P+S 9 merirosvoja.
Mjaa? Mitäs jos pelais Agents Of Jhord teema-armeijaa ja laittaisi vasarakäpsiä lyömään asiat mäsäksi? Toi Shaen -5 ampuma rangeen vois olla niille hyvä.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

Avatar
Celebdae
Viestit: 4366
Liittynyt: Ti 28.01.2003 21:14
Paikkakunta: Leppävaara

Re: Shaen Seilorit

Viesti Kirjoittaja Celebdae » Ke 04.12.2013 12:27

Merimetsä kirjoitti:
JArrow kirjoitti:Kova panssari on tunnetusti Mercenaryjen ongelma, johon vasta Galleon toi oikeasti ratkaisun.
Ihan mielenkiinnosta. Mikä siinä on niin iso ongelma? Käytössä ovat Ayana&holt, ragman, gormanni ja eEiryss. -6 peltiin ja upkeeppi pois on melkein cryx tasoa. Joku contract purity juttu?
Kannattaa huomioida, että noi kaikki on charactereita. Etenkin Ragman on myös varsin vaikea hyödyntää muiden paitsi toki colossalin kanssa.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.

Avatar
Tanan
Viestit: 1887
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Shaen Seilorit

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ke 04.12.2013 13:15

Merimetsä kirjoitti:Mjaa? Mitäs jos pelais Agents Of Jhord teema-armeijaa ja laittaisi vasarakäpsiä lyömään asiat mäsäksi? Toi Shaen -5 ampuma rangeen vois olla niille hyvä.
Agents of Jhord tierilistaan ei saa Forge Guardia, mutta se ei haittaa koska se antaa pisteen alennuksen OAC:hen :)

Agents Of Jhord listan juttu on nähdäkseni kaksi ( 4” (pronto) + 3” (feat) + 4” (SPD) + 3” (charge) + 2” (coup)) 16” tuumaa ilmaiseksi pathfinderilla chargaavaa rockrammia. Päälle tietysti vielä assault ampumiset, tune up ja ylimääräinen hyökkäys jakkimarsalkasta.
Celebdae kirjoitti:
Merimetsä kirjoitti:
JArrow kirjoitti:Kova panssari on tunnetusti Mercenaryjen ongelma, johon vasta Galleon toi oikeasti ratkaisun.
Ihan mielenkiinnosta. Mikä siinä on niin iso ongelma? Käytössä ovat Ayana&holt, ragman, gormanni ja eEiryss. -6 peltiin ja upkeeppi pois on melkein cryx tasoa. Joku contract purity juttu?
Joo. Shaen saa pelata vain Talion Charterissa ja tierilistoissa. Em. panssarinpuhkaisijoista vain Ayana&Holt työstentelee noille listoille.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Chukie
Viestit: 405
Liittynyt: Ke 20.11.2002 00:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shaen Seilorit

Viesti Kirjoittaja Chukie » Ke 04.12.2013 18:02

Kiitoksia vinkeistä! Tananin ekassa viestissä tuli monta hyvää pointtia ilmi. Täytyy pistää asioita hautumaan ja pohtia seuraavaa laajennushankintaa taas tarkemmin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”