Masiinaan mercenaryillä 35pts

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Salsa

Re: Masiinaan mercenaryillä 35pts ja 50pts

Viesti Kirjoittaja Salsa » Ma 09.06.2014 15:21

Hei!
Herätän topiikin taas henkiin kun Mercenaryjä on hetken ennättänyt kerätä, miettiä listoja joita haluaa pelata ja opetella itse pelaamista. :D
Itse olen viehättynyt eniten jäämään listaa rakentaessa Highborn Covenanttiin sen tarjoaman Advanced Deploymentin soloille ja napit joita haluaa pelata on saatavilla Highborn Covenantissa enivei.

Faction: Highborn Covenant
Gorten Grundback (*7pts)
* Ghordson Driller (6pts)
Arcane Tempest Gun Mages (Leader and 5 Grunts) (6pts)
* Arcane Tempest Gun Mage Officer (2pts)
* * Mule (8pts)
Horgenhold Forge Guard (Leader and 9 Grunts) (8pts)
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist (2pts)
Thor Steinhammer (2pts)
* Ghordson Basher (7pts)

Figut kyseiseen listaan olen ennättänyt hommaamaan, koska onneksi Joensuussa on pari muuta pelaajaa saanut ylimääräisenä merccuja ja sainpahan halvalla. Kaiken tuon lisäksi atm. itselläni on Toinen Drilleri, neljä Ghordson Gunneria, Eiryss Angel of Retribution, ja Rhupert. Kyseisillä figuilla ajattelin sitten jossain määrin laajentua 50p listaan etenkin ja tälläistä olen ajatellut Gortenilla:

Gorten Grundback (*7pts)
* Ghordson Basher (7pts)
* * Mule (8pts)
Lady Aiyana & Master Holt (4pts)
Tactical Arcanist Corps (4pts)
Eiryss, Angel of Retribution (3pts)
Ogrun Bokur (3pts)
Thor Steinhammer (2pts)
* Grundback Gunner (3pts)
* Grundback Gunner (3pts)

Ja toinen Casteri jolla olen halunnut tehdä listan on Ashlynn ja miettinyt tämän listan toimivuutta, joka tapauksessa ajattelin tehdä molemmilla castereillä listan joita voisi käyttää turnauksissakin joskus tulevaisuudessa. Pääsee ottamaan vähän takkiin ja sitten miettiä kuinka tätä peliä ajaa lisää. Warmachinea pelatessa on ollut hauskinta se kuinka helposti olen itsekkin pystynyt katsomaan oman häviämiseni syyt ja siitä kehittyä astetta paremmaksi pelaajaksi. :)

Ashlynn d'Elyse (*6pts)
* Mule (8pts)
* * Mule (8pts)
Cylena Raefyll & Nyss Hunters (Cylena and 9 Grunts) (10pts)
Steelhead Halberdiers (Leader and 9 Grunts) (6pts)
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist (2pts)
Rhupert Carvolo, Piper of Ord (2pts)

shoddie

Re: Masiinaan mercenaryillä 35pts

Viesti Kirjoittaja shoddie » Ma 09.06.2014 15:33

Ei kolossaaleja. Ei jatkoon.

Cor Leonis

Viesti Kirjoittaja Cor Leonis » Ma 09.06.2014 15:40

35 pinnaa näyttää ihan kivalle setille jota kehtaa pelailla. 50 pisteeseen ota driller, rockram tai earthbreaker vaan ihan suosiolla Gortenille messiin kun sulla strength of granite kummiskin on. Sulta loppuu äkkiä muuten lelut vihollisen kolossaalien/heavyjen rikkomiseen kun ne ampuu sun forgeguardit pois. Puput Thorin kanssa on tosi turhia kun ne tarvii aitoa fokusta että ne pelittää täysillä, jack marshalli pseudofocus ei riitä. On se Thor ilman jakkiakin tosi kova valinta kun osaa tune uppailla jakkuloita.

Ashlynn lista näyttää ihan kivalle, en ole mikään mercci pro niin en siitä viitsi enempää sanoa, antaa ammattilaisten jatkaa tästä.
Pora on miehen sielu.

Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae » Ma 09.06.2014 16:02

Ashlynnin lista näyttää ihan kivalta. Siinä on mukana paljon merccien kovia yksiköitä ja etenkin jalkaväkipainotteisia listoja vastaan tuolla on hyvä mennä. Tai no oikeastaan melkein mitä tahansa ei-colossaalia. Näiden osalta ongelmia tulee siitä, että lyöntivoima ei riitä kovin pitkälle ja erilaisilla tempuilla (kuten gun magejen tönimiskudit) colossaaleja ei voi liikutella. Näin toisen listan tulisikin olla viritetty raskaampaa rautaa vastaan.

Gortenilla on juttuja ja siksi ainakin pari melee-jackia on hyvä investointi. Thor ei mitään marshaloitavaa välttämäti kaipaa ja Gunnerit ei tosiaan siinä jutussa oikein optimaalisia ole. Näin yleisemmin en mercci-kääpiöistä hirveemmin sit osaa sanoa, kun en oo pelannut, mutta uskoisin suht yleisen näkemyksen "kääpiöcasterit on parhaimmillaan ilman kääpiöjuttuja" pitävän suht hyvin paikkansa. Eli Highborn on hyvä contract pelata ja esim. blast immunius on kovin hyödyllinen monille muille kuin forge guardille.

Ehkä sit jossain vaiheessa kannattaa investoida colossaaliin, joka ratkaisee aika paljon merccien lyöntivoimaongelmia. Siis etenkin, jos pelaat jotain muita castereita kuin noita kahta (Gorten ei vältsyy tarvii Earthbreakeria ja Ashlynn ei ehkä niin kova Galleonin kanssa ole).
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.

demel

Viesti Kirjoittaja demel » Ma 09.06.2014 22:36

Kyl Ashlyn Galleonia ajaa, sen harppuuna on varsin kiva kun Ashlyn on aika hyvä casterkiller, niin kaikki chargelinjojen antajat on hubaa..

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”