Päätä seinään

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Barricade

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Barricade » Ma 23.05.2016 23:40

Been there :/ Mä kirjoitan kaikki pidemmät pätkät ensi wordilla ja sitte copy-pastaan tänne... Äläkä ota mitään kaljoja, syö vaikka mieluummin hyvin.
Make love, not peace.

Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ti 24.05.2016 13:39

STEAM & FURY 16

Sain Inexikseltä luvan käyttää hänen kameralla napsittuja kuvia tapahtumasta, kiitos Inexis!

Noni. Vaasan turnaus oli saanu läpi vuoden niin paljo kehuja et oli pakko käydä katsomassa itsekki mikä on meininki. Joensuu onkin siinä ihan vieressä niin ei tarvinnu ku hypätä autoon töide jälkeen ja ajaa Suomen halki (Kyyjärvi aivan mielettömän kaunista seutua, Lapua... vastas moneen kysymykseen) hotellille illaksi. Listat metasin vasta paikan päällä, kun ny mk2 on lopus jne ni ei jaksanu ottaa nii tosissaan. eVyros/Ossyan on musta täl hetkel kyl retrin paras lista pari, kun aikasempi nappaa niin monta matsia plussana ja jälkimmäinen täyttää hyvin ne miinukset ja samalla tuo rfp teckiä joka on aika elintärkeää tiettyjä matseja vastaan. Olin kuitenkin jääräpää ja halusin pelata kaelyssaa vaan koska kuus Kaelyssaa.

Koodi: Valitse kaikki

Kaelyssa, Night's Whisper (*7pts)
* Chimera (6pts)
* Banshee (10pts)
* Sylys Wyshnalyrr, the Seeker (2pts)
Lady Aiyana & Master Holt (4pts)
Mage Hunter Strikeforce (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Eiryss, Mage Hunter Commander (3pts)
Mage Hunter Strikeforce (Leader and 9 Grunts) (8pts)
* Mage Hunter Commander (2pts)
Arcanist (1pts)
House Shyeel Magister (2pts)
Dawnguard Sentinels (Leader and 9 Grunts) (9pts)
* Dawnguard Sentinel Officer & Standard (2pts)

Effegy of Valor
Päätin lopulta ottaa viime marraskuun lundi listan ja vähän muokkaa sitä seuraavin perustein:
-Imperatus pois koska se menee vyrokselle
-toinen uniitti strikeforcea sisään koska viimeinen mahis pelata rikkinäisii mage hunterei
-Assassini vaihtu magisteriin, koska se on luotettavampi ja whip snap ja combo smite ratkasee pelei siistimmäl taval ku assassin damagepiikki
-Sylys sisään koska on varaa

Vyros, Incissar of the Dawnguard (*5pts)
* Aspis (4pts)
* Griffon (4pts)
* Griffon (4pts)
* Griffon (4pts)
* Griffon (4pts)
* Griffon (4pts)
* Griffon (4pts)
* Imperatus (12pts)
Dawnguard Sentinels (Leader and 9 Grunts) (9pts)
Arcanist (1pts)
Arcanist (1pts)
Dawnguard Destor Thane (4pts)

Fuel Cashe
Tää lista on ollu muuttumaton ja voittamaton siit asti ku oon omistanu tarpeeks riffinei. Lisäks sil on kiva pelaa.

MATSI 1: Kaelyssa vs Kreoss1 (Outflank)

Kuva
Kuva
vastustajan lista eri pelistä

Juhalla oli Kreoss1/Feora2 paritus joka loi mulle pienii haasteit listavalinnas. Molemmilla periattees ihan hyvä matsi kumpaa casterii vastaan vaan, mut Vyors kärsii pahasti Kreoksen fiitist eikä Kaelyssa tykkää Feoran tavast leikkii tulella. Lopulta annoin kohtalon päättää ja heitin asiasta kolikkoa ja sain Kaen. Vastustaja droppas Kreoksen joten olin ihan tyytyväinen. Taisin voittaa aloituksen ja päätin suuressa viisaudessani luovuttaa alotusvuoron että saisin sen puolen jossa joudun kauheaan ruuhkaan. Great job! Vastustajan listassa tupla reckoner, tristan redeemerillä, TFG eikä errantit, pEiryss, tietenkin zealotit, vasallit ja kuoro, sekä kirja ja Ruupertti.

Depon jälkeen mun UA strikeforce möllöttää zealottei vasemmalla, 3iryksen strikeforce TFGta oikealla, battlegroupit on vastakkai ja sentinelit koittaa läytää tilaa jostai mistä pääsis mihinkään suuntaan.

1A
Jutut tulee eteenpäin pysyen magehuntterien kantaman ulkopuolel

1B
Meen valmiiks asemiin et vois aimaa ens vuorol. Keskelle syntyy ihan sairas häröpallo joka on toki ihan fine kun vastapuolel on redeemeri. Phantom hunter menee tietenkin pänsseelle.

2A
Zealotit minifiittaa ja levittäytyy, TFG tekee samoin mut menee shieldwalliin. Redeemer ampuu kohti mun kasaa ja scatterit on nii huonoi et menetän max kolme nappii. Reckoner tulee tosi lähelle ja enlivenataan. Kirja kääntää sivua ja siel näyttäs lukevan et protektoraatis ei voi kaatua.

2B
En odota vasemman puolen magehuntterien selviävän ens vuorosta, niin nyt pitää saada jotai tehtyy niillä. Reckoner on kivasti molempien uniittien ja pänsseen tretissä. Ongelmana on enliven, mutta pänssee counteroi sen kivasti, ja luulen että reckoner taitaa jopa olla just ja just kirjan kantaman ulkopuolel (voi ku ois pre measure). Koska kuoro viel laulo battlea, voin pussata sitä Aiyanal ja ampuu molemmil uniiteil, pelekkää timangii! Viel ku magister whip snäppää reckonerii ni saan bansheen sitomaan zealotit ja siten ainaki pakottaa Kreoss fiittaamaan ens vuorol.

Eikun menoks. Aiyana pussaa ja Holt kokeilee onneaan TFGhin muttei läpäse panssarii. Pänssee menee zonelle ja osuu, mut kirja onkin hyvin eyeballattu kantamalle ja enliven triggeraa. Reckoner yllättäen shuflaakin vaan vähän taaemmas ja paljon juttui on viel kantamalla, whipsnäppikin saattaa kantaa (voi ku ois pre measure). Magister kokeilee ja on juuri ja juuri ulkona, hyvin baitattu! Noh strikeforcea ei haittaa concealment ja röpöttelevät oikein hyvää lämää sisään pussattuun robottiin ja eiryksen huono stirkeforce viimeistelee sen kun kasin heittäminen ei ole vaikeaa ja reformaa pois sentinelien tieltä. Sentinelit chargee ja alkaa usean vuoron armoton grindi ihmisten ja tonttujen kaartien välillä. Ihmisten aamutakit on jännän näkösiä ja sentinelit joutuu ihailemaan lippunsa majesteettisyyttä ennenkuin uskaltavat huitoa set defensen vuoks ohi. Kaelyssa kokeilee riftiä Eirykseen toivoen scatteria zealotteihin mut saan vaan yhen alle, sit fiittaan ja ettei pänssee kuolis toiseen reckoneriin.

3A
Kreoss fiittaa ja saa mun vasemman puoliskon armeijasta alle. Zealotit pommittelevat magisterin ja broken strikeforcen kuoliaaks UAta lukuunottamatta. Eiryss disruptaa pänsseen. Reckoner kokeilee onneaan Aiyanaan mutta Holt quick drawaa paukun huti. Redeemer tykittää taas Aiyanaa ja täl kertaa yks kuti clippaa ja blasti tappaa. TFG saa pari sentinelii hengilt ja shield wallaawat taas. Kirja rämpii metsässä ja siel on niin vaikea lukea et se joutuu lukee saman sivun uudestaan.

3B
Saan vengeansen mut teen peskästään liikkeet koska... Pänssee nousee ylös ja menee sitomaan Eiryksen ja muutaman zealotin. Mua ärsyttää redeemer joten juonittelen backsläsh murhaa tristaniin. Chimera shuflaa asemiin ja Kaelyssa heittää boostatun backsläshin siihen, ja sitten riftin reckoneriin ettei se vieläkään pääse kiinni pänsseehen, enkä onneksi triggeraa enliveniä. Strikeforcen rippeet paukuttaa redeemerii mut nää mokomat välittää coverista enkä saa kun kolme osumaa. Ne jotka on selkeest liian kaukana paukuttaa kirjaan muutaman pinnan. Sentinelit murjoo takasin ja nyt kun ei chargeta osutaan vaivatta.

4A
Redeemer käy hakkaamas chimeran poiees. Kreoss purifikoi backsläshin ja phantom hunterin. Zealotit tekee lihamuurin blockaamaan losii Eirykseen joka sit kävelee kohti kaelyssaa ja ampuu disruptor boltin, jonka Kae toki väistää like a boss. TFG hakkaa taas pari sentinelii.

4B
En taaskaa käytä vengeansee. Kaelyssa näyttää pahalle Eirykselle miten ammutaan ja pistää yhen runeboltin sen silmien väliin, ja tekee sit viel saman kahelle zealotille. Hyvä Eiryss innostuu ja käy meleettää zealotin hengiltä ja kokeilee kvik vörkkiä Kreokseen mutta ampuu ohi. Mage hunterit viimeistelee kirjan eikä saa redeemeriin kunnon osumia. Oikealla sentinelit moppaa TFG UAta luukuunottamatta pois ja todistaa tonttujen ylivertaisuuden. Täysin ehjä reckoner ahistaa edelleen pänsseetä, joten annan arcanistiltä focuksen ja trämpletän sen Kreoksta kohti että saan muurin sen ja ihmisrobotin väliin.

5A
Kreoss käy kokeilemassa pystyykö romuttamaan pänsseen. Ei pysty, vain movementti hajoaa. Sitten Juhalta loppuu kello. Mulla oli aikaa jäljellä joku vartti, eikä kumpikaan päässy aloittaa scoraamista. GG

Kauhee grindi.. Jos en olin unohdellu vengeansee koko ajan olisin jääny oikealla sivustolla voitolle aikasemmi ja useammalla sentinelillä, luultavasti päässy aloittaa skoraamisen ja uhannu reckoneria wm infantryllä bansheen lisäksi. Nyt omat mokat johti siihen et attritios kummallakaa ei oikei ollu selkeetä etua. Toisaalt huomasin jo kolmannen vuoron jälkeen että johan kellossa selkeesti, joten koitin pelata ripeästi ku kumpikaa ei ollu menos kohti perinteist voittoa.

MATSI 2: Vyros2 vs Madrak2 (Two Fronts)

Kuva
En löytäny kuvaa meiän pelistä, mut löysin tän mis sama vastustajan armeija kamppailee Protektoraattia vastaan koko komeudessaan

Aleksi peluuttaa Gunnbjörnii (!!) ja eMadrakkia. Kun vielä Gunnbjörn tuli pelattua ekalla kierroksella ja voitettua sillä (!!) niin kumpikaan ei yllättyny et matsi on Vyros-Madrak. Aleksi shuflaa vähä adr:ää ja lopulta hänen listassa on fennblader ja soolo, champpionit ja soolo, sons of brag ja sitten perinteiset jutut eli kivi ja tietenkin muinainen Mulukku! Häviän aloitusheiton ja valitsen puolen jossa on muuri Vyrokselle ihan oman zonen tuntumassa.

Muistan pelin yksityiskohat liian huonosti et vois joka vuoroa eritellä, mutta suurinpiirtein näin: fennbaldet ja champpionit haastavat mun vasemman laidan ja sons of bragin mun oikean minne sentinelit ja destor thane on enemmän keskittynyt. Imperatus ja mulg pitävät kunnioitettavan välimatkan toisistaan ja kyttäävät paikkaa lyödä ensin. Koitan aloittaa scoraamisen nopeasti omalla puolellani, mutta tougit ovat riittävän hyviä estämään Imperatusta ja Vyrosta alueen totaalisesta tyhjentämisestä pari vuoroa (toki olivat aika huonoja muuten läpi pelin). Oikealla Mulukku tekee ekan siirron ja röllit saavat kovalla hyökkäyksellä Madrakin alueen tyhjäksi ja wreckaavat kolme riffiniä.

Skenaariopaine siirtyy mulle, mutta oon reippaasti edellä kellossa, Aleksilla varmaan alle 6 minuuttia jäljellä vastaan minun ~20. Vien nappia kontestaamaan ja Imppi lähtee hakemaan Mulggia tosin aika nihkeällä synnergialla kun yks griffini päätti huitoa molemmat initialit ohi. Mulg ei kuole mutta on aika heikossa hapessa. Samalla aloitan itsekkin scoraamisen toisella puolella. Aleksi vaihtaa kellopaineen vuoksi taktiikan assassinaatioon koska ei usko voivansa tyhjentää aluetta tarpeeksi monta kertaa sillä ajalla mitä on jäljellä. Mulukku tramplettää Vyrosta kohti mutta tuli plus free strike imperatuksesta tappavat sen kun kellopaineessa Aleksi ei muista laittaa kiviauraa ensin päälle. Aleksi saa tyhjennettyä alueen ja menee kolmeen vain muutamalla sekunnilla jäljellä kellossa. Omalla vuorollani mun on pakko saada imperatus kontestaamaan tai Aleksi menee neljään ja voittaa omallaan. Eessä on vain yks rölli joka ei sais toughata molempia initial lyöntejä että saan side stepin. Lyön ekan initialin ohi ja peli on yhestä toughista kiinni, Aleksi epäonnistuu ja voitan kelloon skenaariotilanteessa 3-3.

Huh huh. Aliarvioin todella pahasti kuinka lujaa madrakin peikot lyö ja menetin paljon riffinejä aika varhasessa vaiheessa, Imperatus pelasti kyllä pelin kun murhasi vasemmalta champpiöinit vastapalloon sillä vuorolla kun vielä pystyi synnergiaa rakentamaan. Hyvä matsi, Aleksi pelasi tosi hyvin kunnes kellopaine tuli päälle jolloin hätäily alkoi joka pelasti mut. Se ja tietenkin viimeisten kriittisten nopanheittojen mennessä mun suosioon (tulidamage spikkas 66 mulkkua vastaan jne.) Hyvä matsi.

MATSI 3: Kaelyssa vs Mordikaar

Kuva
Kuva

Nää loput on nyt vaan pakko kirjottaa lyhyesti et pääsen jatkamaan matkaa. Ei ole motivaatiota.

Iirolla oli uudenlainen kummitutsjuna juoniteltu mun pääni menoksi. Joku 4-5 void spirittii ja riinodoni joka tekee niitä lisää a la Mordikaar techi. Ja sit muuta tuhat scarabbii!! Droppasin Kaelyssan ettei mentäis heti listalukkoon ja koska mulla on täällä enemmän maagisii pyssyi. Iiro juoksi täysii päin ja 2A fiittaan ja laitan aiyanalla maagiset pyssyt strikeforseen ja ammutaan paljon kummituksii, sentinelit murhaa scarabbei.

Oon tyhjis mut kummiskin fiitis ja tosi kaukana Iiron miehist ja pänssee on viel parkkeerattu jotenkuten hyvin Kaelyssan eteen (yksi poltergeist vähän heikensi kulmaa) et kyl mun pitäis turvassa olla. Iiro on kuitenkin timanttiliigan hallitseva mestari ja on päättänyt että mun on taaaas kuoltava kummitusjunan kiskoilla. Saan seuravata jotai nelkyt minuuttii vieressä kun arkkitehti suunnittelee ja laskee mestariteoksensa jokaisen yksityiskohdan. Lyhtyrhinodon trämplettää sentineleihin ja muuttaa yhen kuummitukseksi joka pääsee nyt kävelemään Kaelyssaan ja koska tech a la Mordikaarin kummitus jään ekasta lyönnistä 5. hipaan. Luulin jo selvinneeni mutta Iiro ei ole valmis. Kummitukset tekevät jotai pow 12 pilvii murhatessaan juttui (myös omia) joten scarabit alkaa juoksentelee rakosista halaamaan kaelyssaa ja kummitukset chargeilevat sitten omiaan pyllyyn ja joudun ottamaan vielä kahet nopat -2 lämät sisään. Noppajumalat hylkäävät tässä vaiheessa Iiron ja jään yhteen hipaan.

Hiiii! Nyt Mordikaar on avoimella ja helposti tapettavissa. Mulla on kans joku 40+ minuuttii aikaa pläänätä mun counter assassinaatio, mut heti kun pänssee sai aimatun laukauksensa osumaan ja perjattees varmisti voiton rupesin hätäilemään ja lopulta Menin Kaelyssalla ulos Sylyksen commandista kun lähin ampuu Mordikaarii ihan turhaan. Tän takii ku Mordikaarin furyt oli käytetty boostaamaan mun laukaukset ei mun tuplaboostattu arcantrik bolt ei yltänykkään, ja ihan vaan koska olin kärsimätön. Halusin tuntea suolan voiman ja heitin "mitä jos" lämät ja olisin tehny 20 pinnaa...

Kaelyssa häviää. Yhyyy! Iiro pysyy uskontoni timanttitechien kummitusjumalana.

MATSI 4: Kaelyssa vs Butcher3

Kuva

Nyt Teemu saa nähä kui hyvä Kaelyssa oikeesti on! Once and for all! Lyhyestä virsi kaunis, teemul oli iha sairan tuuri läpi koko pelin (tai mä en oikei ollu skarpeimmillani). Tein vain pari hassuu virhettä joista nyt harvemmin koko matsii pitäis hävii:

-Kun gudrun the wanreder käytti minifiitin ja kaatui ni juoksin sentinelit siihe engagemaan et se sais ens vuorol tappaa ne
-Unohdin beast 09 hyper agressiven kaks kertaa peräkkäi
-Unohdin et ruinii jos loitsii ni tulee -5 rng
-Killboxasin itseni. Melkein kahesti
-Unohdin kääntää losit miehil nii ettei kossitet sais backstrikei. Ainaki 4 sentinelii kuoli kossiteihi
-Unohin et putserilla oli kans normi wardoge ku yritin pänssee assassinaatiota ni tarvitsin kymppei osumisee. En osunu.

Mut varmast sain Teemul todistettuu et Kaelyssa on parempi casteri ku putseri, ku se on fiksu mies ni näkee et sil oli ny iha sairas pulla.

MATSI 5: Vyros2 vs eHexeris

Kuva

En oo kellopainees enää mihkää ni eVyros. Tumpil oli mammutti ja sammakot ja incindiaarit ja jotai. Pääsin menee ensin ja kun 1B sammakot ei oikei kovin hyvin tappanu sentinelei ja mammutti lähti jahtaamaan destor thanea ison metän toiselta puolelsta olin aika hyvis asemis. Mammutti oli poissa pelistä ainaki pari vuoroo ja tappelu käydään mun dominaatiozonen ja vastustajan AD linjan välissä. sentinelit ja griffinswarmi jyrää skornen eikä tumppi voi kuin yrittää hail mary assassinaatiota. Tarvittavia noppaspikejä ei tule ja Vyroksella viel joku 15 hipaa ja voitan 5-0

MATSI 6: Vyros2 vs Butcher2

Kuva

Joskus pienil virheil on isoi seurauksii. Päätin et pelaan Kaelyssaa doomiksiin mutta laiton vahingossa pöydän alla pakkani väärin päin käteen ja kun casterit näytettiin törrötti mulla siinä eVyros..... 40+ reach p+s 13 weaponmasteria ei varmaan oo ylämäki kamppailu puolelle tusinalle lighteja?

Päätin silti taisella ja röyhkeästi yrittää tyhjentää skenaariota joka vuoro. Vaikka noppani oli paskaa ja joka vuoro löin joku 3 tai 4 lyöntii ohi ja jouduin ottamaan sitten ens vuorolla sen verran enemmän iskuja nassuun niin pääsin 3-0 johtoon. Nasse floddas alueen armeijansa rippeilla ja jouduin pohtii voinko vielä tyhjentää alueen. Laskin että pystyn mutta suunnilleen yhtään lyöntii ei saa mennä huti (kunhan Vyroksen ekat lyönnit onnistuu ni synnergian pitäis lähtee toimimaan). Tapoin kaikki alueella olevat doomikset mutta kaks kaveria jotka vielä sitoivat griffinä jonka piti slämmätä ruin pois alueelta (clippas vain niin osuma ois riittäny voittoon) jäivät eloon kun en osunut nii jouduin riskeeraamaan kaks frebaa ja griffin meni mäsäks.

Nasse viimeisteli mut ja multa jäy pöydälle vain arcanisti, nasselle ehkä 5 tai 6 doomreaveriä, vähän lämää ottanut ruin ja putseri. Sairas grindi, mut olin tosi positiivisesti yllättyny kuinka hyvin Vyros pärjäs tässä kirjaimellisessa DOOOOOM matsissa.
Hän on puhunut.

Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ke 22.06.2016 13:41

KESÄFANATIC 16

MKIII Uiuiuiui!

Retri on saanu niiiin paljon rakkautta PPltä. Kaelyssa on hot! Ossyan ei ole enää luuseri! pVyroksella on fiitti! eVyroksella on deceleration ja kui siistii on powerup! Arcanistit fa3 !!?? MHA meni seulan läpi! Nyssit partisaaneja??!! Sentineleille Iron zeal ja relentless charge?? Oon vast pari pelii pelannu ja mietin jo miten mä pärjäsin ennen näit muutoksii (oikeastaan en tainnut kovin hyvin pärjätä).

Pakkaan kamat ja otan vaatteet mukaan ja lähetään perjantaina Iso-turusta tulleen auton kanssa kohti Turkua edustamaan Kaukoitä-turun metaa. Turussa huomaan et tosiaan otin vain vaatteet mukaan... figut jäi sinne harju-turun eteiseen.

No sehan alkoi hienosti. Loppuillasta kyselen sitten josko kellään paikalla olevalla olis lainata jotai nappeja et pääsis mukaan pelaamaan. Hebelle tuli kutsu töihin eikä pääse osaallistumaan joten tarjoudun edustamaan hänen Khadoriaan. Khador on siit hyvä kun on Kozlov battleboxi tulossa muutenkin niin reenaan punakonetta sitte! Saan illalla jopa harjoitusmatsin Samu/Sami.. Samu(?) Samu! Samua vastaan ja otan eIruskilla ihan sairaasti pataan eBaldurilta. Tovottavasti dodgeen ton huomenna.

Kaikki fanan listat löytyvät täältä

PELI 1: Karchev vs Hoarluk2 (Aleksi Koskinen)

Aleksi menee kolmella listalla. eMadrak (joka on ilmeisesti ihan broken mut en tienny sitä), eHoarluk (jolla on melkein yhtä broken techi rökillä mutten tienny sitä) ja Grissel2. Valitsen Karchevin (vitsi tää on siisti lista, 7 hevii ja karsu, 8 nappii!!) koska se on mukavan älyvapaa lista pelata einkä oikein jaksa miettiä näin aamusta darrassa ja päänsäryssä. Tää oliki hyvä valinta koska tietämättäni 2/3 vastustajan listaa olis omannut infantryn tuhoavat surffaustechit, 8 khador heaviä ei paljoa tarjoa overtake kohteita.

Pääsin aloittamaan. Muistan heben ohjeet miten pelata karchevia: uppaa road to war (joka on uusi warpath) ja joskus saatat haluta vaihtaa sen countercharge loitsuun.

Skipataan vuoroon 2A ja ens vuorolla alkaa scoraaminen. Vaikka juoksen täysii ni en saa mitään contestoimaan vastustajan aluetta :D Kelaan täs vaiheessa että countercharge on olis hyvä niin vastustaja joutuu vähän miettii mitä tekee ja jos mokaa saatan saada jotain chargeemaan aleelle. Behis paukuttaa mulkkuu.

Aleksi alkaa agressiivisesti hakemaan skenaariota ja saa ilmaisen 1 pinnan omalta alueeltaan. Muuten aikaa kuluu kelloon paljon ja jään aika koskemattomaksi koska counter charge. Kaikki warderit on kivasti nipussa joten omalla vuorollani slämmään kasipallon niihin ja kaadan 4/5 ja poistan bodyskreenin ja shield guardit Hoarlukilta. Behis jyskyttää vähän lämää siihen. Juggikset menee painimaan peikkojen kanssa aika nihkeellä menestyksellä.

Aleks miettii Mulk assassinaatiota, mutta mulla on Ruin ja Behis countercharge paikoissa häiritsemässä ja kämppään kolmea, ja kun Mk3 muutos antoi mulkulle vielä aika rankasti keppiä niin Aleks luopuu ajatuksesta. Sen sijaan hän koittaa edelleen hakea skenaariota ja muttei onnistu rikkomaan kuin juggiksen omalla alueellaan rökillä. Kasipallo ja mun alueen juggis jää hyvin ehjiksi. Lisäks Aleks tekee ratkaisevasti pahan virheen ja vetää kaikki pedot täysiin eikä saa ens vuorolla transfer kohteita, sekä päästää kasipallon counterchargaamaan Hoarlukin viereen. Omalla vuorollani vaihan countercharge loitsun road to waariin ja jaan fokukset kasipallolle ja Ruinille ja fiittaan. Triggerään liikkeen wardereista ja saan sekä ruinin ja yhen kasipallon hakkaamaan Hoarlukkia joka liiskaantuu triviaalisti Mutsimaan panssarin väliin.

PELI 2: Karchev vs Maddox (Tatu Purhonen)

Saan suomen european masters edustajan vastaan. Normaalisti olisin epätoivoinen, mutta isänmaallisuuteni ja uskollisuuteni mutsinmaalle nostaa itsevarmuuteni yli tavallisten kuolevasten. Vastapuolen listoissa on hirveästi elektroleappejä, muttei mitään mikä voisi horjuuttaa mahtavan Karchevin päättäväisyyttä kukistaa yksin robottiensa kanssa valtiattaren viholliset. Skenaariona kun on vielä vähän hölmö linebreaker niin ei tarvi ees murehtia vastustajan lipuille kerkiämistä.

Tatulla on siis tupla sähköponit ja Laddermore, tupla stormcladit ja junnu fireflyellä. Itselläni 7 robottia. Karchev vastaan maailma, antaa tulla!!

No sieltähän tulee. Laddermoren ja tulikärpäsen välillä on ponien electroleapeissä jo power 16! Kyllähän siinä alkaa jo Khadorin pellin alla virtapiirit vähän sätkimään. En tajunnut lukea ja huomata fireflien uhkaa ja counterchargasin sen vain yhdellä juggiksella (kolme olis päässy), kun se juoksi viereen. Pari ekaa vuoroa on tuskaisia waarroomin kanssa kun joutuu koko ajan suflaa kahen juggiksen välillä damagen kanssa. Assault jaskaan 1, electro leap jaskaan 2, charge jaskaan 1, e leap jaskaan 2, sitten seuraava poni... kelloa kului, pelti taipui, mutta Khadorin robotit kestivät! Mutsinmaan legendaarisin sankari iski takaisin ja cygnaarin ratsuväki kaatui. Tatu halusi tehdä ratkaisevat iskun oikeaan flankkiini. Maddox fiittasi (+3 lämää aika lailla kaikkialla) ja ratsuväki ja stormcladit ryntäsivät sisään. Khadorin jaskat kaativat one by one, jäljelle jäi vain Karchev itse, ruin, behis, ja yks kasipallo, jolla oli kivasti Maddox threthissä. Vielä kivempaa oli että stormclädit ryntäsivät kaikki pois sen tieltä ettei se tai Ruin saisi counter chargea. Kasipallon ja Maddoxin välissä on vain joku Kaelyssaa pettävä tonttupoika.

Ensimmäisen pelin kikat toistuvat: jaan kasipallon täyteen 3. fokukseen, fiittaan, vaihan road to warin päälle ja haen ponista Karchevilla liikkeen kasipallolle, jotta saadaan bolldoze kulma oikeanlaiseksi. Sitten Cygnaarin uusi lupais liiskaantuu triviaalisti Khadorin pellin alla.

PELI 3: Irusk2 vs Adeptis Rahn (Emppu Kulmala)

Omaa faktiota vastaan pelatessa on se kiva etu, et tiiän myös mitä vastapuolen napit tekevät. Yleensä olen liian laiska opettelemaan ja sellaisia "oho" hetkiä tuuppaa tulla aika paljon. Retrissä ei ole niin paljoa peltiä kuin Baldurissa, eikä sielä ole niin kamalia anti infantry techejä (paitti hyperionin pyssy) niin droppaan Iruskin. Skenaariokin on sillai hassu että omaa lippua saa molemmat pelaajat dominoida melkein ihan rauhassa, tosi vaikea päästä contestoimaan, niin nopeampi Iruks kuulostaa loogiselta vaihtoehdolta. Emppu ei droppaa Kaelyssaa niin mun ei ees tarvitse perjaattesta hävitä tahallaan, niin uskoni punakoneen ylivertaisuuteen nousee jälleen!

Voitan kriittisen ekan vuoron, niin voin laittaa kaikki loitsut päälle ekalla vuorolla. Emppu ottaa itselleen puolen jossa on iso metsä musta ktsottuna vasemmalla puolella pöytää. Sinne parkkeeraa chimera ja assassini ja mittenit, valmiina kiusaamaan mun riflecorea. Keskellä sentinelit tuijottavat uhlaneja ja mahtavaa conquestia. Oikealla stromfall archeit on depotti häiritsemään black dragonejä.

Vaikka Rahn on taitava taikuri, ei hän tiedä että Iruks on jo voittanut taistelun. Sun Tsu oppien priimus tohtorina Punakoneen kenraali käy taisteluun vain kun kaikki on hänen edukseen. Conquesti pitää Imperatusta ja sentinelejä pilkkanaan ja krit devastaatiolla heittää myrmidoonin joka vuoro 4 tai viis tuumaa pois taistelun suunnalta, ja estää sentinelejä etenemästä kranaattitulella. Välittömästi tykkistön hiljennettyä Uhlanit rynnäköivät sisään tonttujen linjaan tuhoisalla voimalla. Iruksin ylivertaiset manööverit ja suunnitelmat (fiitti) saavat tontut luulemaan että ovat metsien takana turvassa, mutta Kypräjoosepin johtamana talvitaartin kivääriosasto tuhoavat vihollisen, sen rakettien iskiessä imperatukseen. Haltiat eivät saa joukkojaan organisoitua ja joutuvat perääntymään (eli Emppu ei tullut contestaamaan keskialuetta ja voitan vuorolla 3B)

PELI 4: Irusk2 vs Shae1 (Antti Jussila)

Mulla ei ole mitään hajua mitä merkit tekevät. "Know thy enemy" on tärkeä osa Iruskin doctriinia, joten harkitsen Karchevia, mutta skenaari on sellainen että pelkään jääväni jumiin kauas lipuista jos häviän aloituksen, joten luotan että Iruks tietää mitä tehdä. Häviänkin aloitusheiton, mutta Antti yllättää ja valitsee puolen. Kelpaa minulle, saan taas kaikki upkeepit päälle ekalla vuorolla. Kentän oleelliset asiat olivat iso koko vasemman laidan läpi kulkeva juoksuhauta (joka on killboxin ulkopuolella), ja isohko metsä minun puolellani oikealla.

Antti deposi kommondoren megatykin. Kysyin mitä se tekee, sain vastauksen, nyökkäsin ymmärtämisen merkiksi ja sitten pelasin niin kuin en olisi kysynytkään. Uhlanit muodostivat LOS muurin keskelle kenttää jonka taakse talvikaarit ja joose piiloutuivat. Konquesti rymisee metsän läpi ja Uhlanit etenevät juoksuhaudoissa kohti odottavia Croen kurkunleikkaajia.

Antti näkee tilaisuuden living-the-dream kanuunakudille. Kommondore saa parhaimmillaan RATin kymppiin ja släm kuulalla Uksi uhlani voisi tuhota puolet riflecoresta ja kyrpäjoosepinkin! Irusk on kuitenkin osannut varautua tähän ja strateegisen nerouden ansiosta on laittanut cover lätyn Uhlanien päälle. Kommondore tarvitsee peräti 6. osumiseen ja heittää 5.

Iruskin rankaisu on julma. Yhdessä upseeriensa kanssa Mutsinmaan patriootit toteuttavat sellaisen hyökkäyksen joka on niin kurinalainen ja eeppinen, että Menoth ja Great Wurm lopettavat hetkeksi ikuisen taistelunsa ihaillakseen mitä Caenin päällä tapahtuu. Talvikaarti ja raketit näyttävät miksi heitä kutsutaan "death star"iksi, kävelemällä Uhlanien läpi ja ampumalla Talonin romuksi komealla rakettien ja combinejen yhdistelmällä. Sitten Battle lustatut Uhlanit rynnäköivät sisään ja kaksi ratsumiestä surmaavat Snap jawin Siihen paikkaan. Black Dragonit iskevät kilvet yhteen ja peitsensä kurkunleikkaajien rintoihin juoksuhaudoissa.

Merkit iskevät takaisin Cut-throattien, nyssien ja jaskojensa kanssa. Vaikka Mutsinmaan suurin kenraali herättääkin sellaista uskollisuutta miehissään että he pysyvät pystyssä siinä missä vähäisempi mies kaatuisi, niin kaikki uhlanit kaatuvat, black dragonit menettävät puolet miehistään ja talvikaartikin ottaa pari tappiota. Wrong eye, menetettyään petonsa, menee kontestaamaan oikeaa lippua, ja tekee jotain mitä luultiin mahdottomaksi: Loihtii kuolleen pedon animuksen (tarkistin uudesta primal kirjastani ja näin ei saa tehdä, mutta vihreitä sattuu).

Omalla vuorollani haluan aloittaa scoraamisen. Vasenta lippua contestoi vain pari modellia, joten dlack dragonit ottavat jälleen kilpimuuri käsyk ja ottavat tavoitteen punakoneen haltuun. Konquesti ei pysty ampumaan wrong eyetä tämän ylivertaisen magiavoiman takia, joten tyydyn tappamaan niin paljon nyssejä kuin voin ja aloitan objectiven pehmittämisen. Antti vastaa chargettamalla Shaen itsensä lippualueelle ja my god! se osaa taistella! Flanshing bladella kaatuu monta black dragonia ja lopuksi Shae beat backaa itsensä turvaan juoksuhautaan. Vanguardi tulee perässä ja kommondore ampuu suuren tulilätty paukun talvikaartiin, joka toki ei ota blast damagea koska Iruski osaa valita taistelukentän (solid ground). Jossain vaiheessa myös kyrpäjooseppi potkaisee tyhjää.

Vasen flänkkini alkaa murtua, mutta Antti on skillboxannut itsensä siirtämällä Shaen juoksuhautaan! Voitan, jos saan oikean lipun tyhjäksi objektiven nurin. Irusk on valitettavasti liian kaukana juostakseen dominoimaan oikeaa lippua koska edessä on tuo isohko metsä. Konquest voisi ampua objectiven, mutta silloin en saa lippua koska Wrong eye osaa edelleen loihtia submergeä. Mulla ei kuitenkaan ole kiirettä, koska en voi vielä hävitä skenaarioon itse ja ottamalla vain lipun pääsen neljään pinnaan niin että konquest voi tuhota objectiven seuraavalla vuorolla. Irusk pitää vain pitää turvassa.

Konquest chargaa Wrong Eyen ja liiskaa sen Mutsinmaan pellin alle triviaalisti. Irusk juoksee metsän toiselle puolelle lähelle lippua. WG saa viimeisteltyä vikat nyssit ja oon tosi vahvoilla. Antti saa vanquardin kontestoimaan muttei voi estää Konquestia tuhoamasta objectiveä tykeillään ja Iruks on kääntänyt vaikean taistelun Khadorin voitoksi!!!

Oon tässä vaiheessa kaikkien suureksi yllätykseksi ainoa pelaaja neljässä voitossa. TO pyytää mua onnittelemaan itseäni, jos haettaisiin yhtä voittajaa päättyisi turnaus nyt. En kyllä olis uskonut olevani näin pitkällä nyt silloin kun perjantaina huomasin unohtaneeni omat figuni!

PELI 5: Irusk2 vs Deneghra1 (Sami Suikki)

Mulla ja Samilla on ollut kaks aikasempaa kohtaamista, ja ne on aina seurannut samaa käsikirjoitusta:

-Sami jyrää mun yli
-Yritän epätoivosta assassinaatiota
-Joko onnistun tai Sami jaa yhteen pinnaan

Tällä kertaa mentiin täysin saman kaavion mukaan, mutta Sami ei tällä kertaa antanut assassinaatiopaikkaa. Molemmati tiedettiin, etten voi pelata Karchevia, mutta silti teeskenneltiin ainakin 15min ettei tiedetä sitä siinä toivossa et saatais mind gametattuu toinen valitsee huono lista. Denny/Irusk tuskin yllätti kumpaakaan.

Hävisin kriittisen aloitusheiton ja olin heti ihan kusessa kun en uskaltanu heittää kaikkii loitusi ekalla vuorolla, enkä voinu juosta kunnolla asemiin. Iruskilistan heikkoudet tuli ikävän hyvin esiin ku yks kaks terrain lättyy huonois paikois ja keskel pöytää seisova nightmare pisti mun koko armeijan ihan sairaaseen ruuhkaan. Sit tuli ihan hirveä ikävä retribuutiota ja Kaelyssaa kun sain ekaa kertaa kokea millaista on pelata Cripling graspissä ja dennyn fiitissä (toki nerffatussa). Kaikki noppatuuri oli kans käytetty loppuun, eikä WG riflet osunu mihinkään eikä tuffannu varmaan kertaakaan.

Long story short, Iruskilla oli lukulasit kateissa ja Sun Tsun kirja väärin päin kädessä. En saanu mitään aikaiseksi ja joka vuoro Deneghran kirottu sauva työntyi hitaasti syvemmälle Iruskiin silleen ikäväl taval jossei tykkää sellasesta, ja sitten Denny pyyhki maata Iruskin naamalla kun se oli punainen Khadorilaisten verestä. Viimeisenä kasvojen pelastuksen yrityksenä koitin tyhjentää toisen alueen ottaakseni ees pari skenu pinnaa koska tiesin että turnausvoitto ratkaistaan tiebreikeillä ja saatan hyvinkin olla jonkun kanssa SoSissa taisoissa. Tämäkään ei onnistu kun urheiden patrioottien henkinen selkäranka on vihdoin murrettu enkä saa osumia nysseihin ja kanaan vaikka heitän niihin kaiken mitä mulla on.

Sami pelasi tosi vahvan ja virheettömän pelin jä käveli pois ansaitulla 5-0 voitolla.

Lopulta 5/20 pelaajista olivat neljässä voitossa. Vastustajani pelasivat vikat kierroksensa hyvin ja pääsin isoimpaan SoSsiin, joten turnausvoitto meni minulle kolmannessa tiebreakerissä skenupinnoin 10 vs Mikan 3, ja menin läpällä ainakin hetkeksi rankingin kärkeen. Vaikka tästä on jo pari päivää niin en kyllä siltikään oikein käsitä vielä mitä tapahtui...

Khador op?
Hän on puhunut.

Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ke 22.06.2016 14:12

Huutonaurua!

Onneksi olkoon turnausvoitosta!
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae » Ke 22.06.2016 14:36

Well played!
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.

MaSSacRe

Viesti Kirjoittaja MaSSacRe » Ke 22.06.2016 17:41

Seuraavassa turnauksessa pelaat sit oikeella faktiolla!
Always argue with Idiots. Bring them down to my level, and beat them with my experience

Lukkimus

Viesti Kirjoittaja Lukkimus » Ke 22.06.2016 18:11

Hyvin sä kyl vedit, onnittelut voitosta!
Puolustaudun animus-sekoiluissani sillä että tais olla joku 4. peli ku pelasin W&S.

Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo » To 23.06.2016 06:30

Eihän tuo mittään, kerroit kyl pelis et se on snäpin animus ni olis mul pitäny soida kellot jo pelin aikana kans :) ja kuka tietää mitä kaikkee mä oon pelannu väärin, ainaki emppuu vastaa mul oli vähä väärä käsitys raketien stateist minkä emppu onneks tajus kyseenalaistaa heti.
Hän on puhunut.

Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ma 12.12.2016 10:16

MESTARIEN TURNAUS 2016

Tuli otettua irti arjesta ja matkustettua Stadiin mestarien turnaukseen (hyvin otettu että jengi puolsi minun kutsumista, kiitoksia kaikille). Aikataulutus oli ihan hullua kaiken maailman dead-linejen ja tenttien keskellä, mutta kerkesin perjantaina Jaakon luokse majapaikalle vähän ennen puolta yötä, ja sitten pelattiin eka kierros yöllä. Matsi saattin streamattua nettiin mutten löytänyt sitä enää uudestaan, joten saatte lukea minun ei ollenkaan väritetyn version. Castereiksi olin valinnut 6 Kaelyssa ja toivonut et saan pelata yhen niistä 2 kertaa, ja sitte varalle Rahnin, Thyronin, Ossyanin, Issyrian ja molemmat Vyrokset jos joku alkaa siitä nillittää.

Listoista ja metoista nopeast sen verran, että omani oli kaikki otettu suoraan warroomista ja metattu joskus mk3 ekoilla viikoilla, sen verran katsoin että löytyy suunnilleen tarpeeksi maalattuja nappeja että kehtaan ottaa mukaan. Suurinta osaa castereista en ollut vielä pelannut peliäkään. Tavoitteenani oli voittaa edes yksi peli koska sen ensimmäisen Fanan jälkeen jossa Hebe oli tehnyt mun listat ei oikein sujunut.

PELI1 vs Jaakko: Vyros1 vs Caine1

Heti alkuun joku tämmönnen Jaakko kun silmät on jo ihan ristissä. Kelaan että varma tappio joten droppaan pois Vyros ykkösen niin ei tarvi murehtia enempiä niitä. Taisin uhkailla Rahnia tai Ossyania kakkosvalintana. Itse juoksutin Imperatusta ja peenistä ja discoa sekä sentinelei ja electromancereita. Jaakolla oli se keihäsrobotti jota ei voi chargata, ironcladi ja thorn, junnu fireflyellä ja sit raskas ponirykmentti. Skenaariona kaksi laatikkozonea ja obot.

Pääsin menee eka ja pingoin varovaisesti discopallossa just ponien threatin ulkopuolelle. Pistin arm buffin sentineleihin et ne olis ampumista vastaan arm 21 ja e-leappejä vastaan 19 niin toivottavast ees pari pääsis perille tekee töitä. Pari vuoroo katellaan toisiamme ja sitten Ironclad pääsee chargettaa Discordian, mutta damagessa olisi ollut parannettavaa ja kaikki aspetkit toimii. Keihäsrobotti pakitteli ulos zonelta ettei sitä chargettais. Vastapalloon sentineltit rikkovat ironcladin melkein jo pelkil vengenaseil ja sitten Vyros fiittaa ja sentinelit juoksee kiinni juttuihi antamaan flankkiä ja tappamaan jotain sooloja. Imperatus chargee firelyen ja murhaa sen yhellä svingillä ja side steppaa kiinni keihäsrobottiin ja viuhtoo senkin romuksi. Vähän jännitti free strike höyhenrobotista mut onneks kuoli ekaan svingiin. Dominoin vastustajan aluetta ja rikoin kaikki hevit niin oon ihan hyväs asemas. omaa aluetta kummiskin vartioi vain jotain electromancereita kun ovat immuneja ponien sähkölle ja kaikki cygnarjutut on kans sille immunei ni ei niistä ole muuhunkaan. Jaakko putsaa sen alueen ja sit pelataan scenuhippaa parivuoroa samalla kun imperatus kaksintaistelee meleessä Cainen kanssa. Lopulta voitan assassinatiolla jossain 5-3 tai 5-2 tilanteessa. Tavoite saavutettu, nyt ei tarvi enää stressata.

PELI 2 vs Hebe: Kaelyssa vs Irusk1

Hebe pudottaa molemmat Iruskit ja minä Kaen ja Rahnin. En haluu kummiskaan vielä pelata Rahnia pois ku sil on hyvää vaikutusta list chiken vaiheessa ja Kaelyssa vs Irusk2 on ainoo matsi mitä oon jopa treenannu ennen turnausta. Lopulta tuleekin ykkönen vastaan MoWeilla ja konquestilla. Ei ahista koska omassa listassa on hanskatontut rikkomaan shield walleja (tää siis ennen kuin tajusin et Hebellä on jo MoW UA, vois ens kerralla lukea huolella vastustajan listat läpi. En muista skenaariota mut siinä on Killbox

Juostaan eteenpäin ja sit Hebe ei kehtaa mennä ulos skillboxista joten ammun sen. Kaelyssa <3

PELI 3 vs Pauli: Thyron vs Sturm und Drang

Pauli hävisi kaks ekaa matsia ja sitä kismittää, joten se sai mut uskomaan sitä kun se uhkaili dropata muhun Raskin. Koitin viisastella et Dahlmanniin se kannattaa vast pudottaa kun se on parempi pelaamaan. Mä uhkailen Rahnilla ja sit kuitenkin päädytään classikko matchuppiin Thyron-SturmundDrang (mikä Haley Denegra?). Mulla on listassani kaks bänsheetä ja sit pelkkii griffonei, loput pinnat meni nisteihin ja lanyssaan. Miks? En mäkään tiedä.
En osannu mennä zonelle joten Paulin oli helppo TK casterin ja bulldoze possujen kanssa tyhjentää alue pari kertaa ja viedä matsi 5-0. Pekoni on liian hyvää. Oli sen Thyron taian pakko loppua joskus..

PELI 4 vs Joonas: Issyria vs Rautamutsi

Tää oli kans striimimatsi, mutta tekniset haasteet ja pääsen kertomaan oman versioni matsista, ettekä ikinä saa tietää onko värikynää käytetty :) Joonaksen molemmissa listadropeissa on vähintään yksi kolossi, joten Issyrian blinding light kuulosti kivalta. Mutsilla oli myös kolme leijuvaa robottia jotka vaan tuhoaa infantryn, joten pienii haasteita tulis olemaan mutta kylhä tää nyt plussamatsi silti on. Plääni oli heittää joka vuoro blinding light mutsiin ja prime axiomiin ja sit jyrätä yli omilla heveillä niil sentineleillä jotka pääsee perille asti koska out threttaan ne crusaders callilla. Sit ekalla vuorolla derppailen ihan sikana ja kaikki modellit on vääris paikoissa enkä jostain syystä heitäkkään BLlää mutsiin. Mutsi heittää dominaten discordiaan joka kävelee prime axiomin murhattavaksi. Ansaitsen hävitä pelin. Joonas kummiskin derppaa kanssa ja jättää Mutsin alle 13” Imperatuksesta vain yhen kämppiin, eikä edessä ole mitään muuta kun yks pikkunen robotti.

Kyl tää nyt oli sellanen virhe et pakko hakea helppo assassinaatio. Lasken vähän fokustarpeita ja nistejä ja totean et totean et banshee joutuu pärjää ilman meleebuffii koska Imppi on ahne eikä pow 17 ole tarpeeksi. Teen kaiken muun melkein oikein patsi et unohdan et Issyrialla olis fiitti jonka ois voinu kans käyttää. Nuffle rankasee heti virheestä ja banshee heittää kaks swingiä DEF 11 robotista ohi ja jätän sen kahteen pinnaan. Sentinelit joutuu viimeistelemään mut nekin lyö kaikki ohi. Ei auta muu ku huokaista, pitää hiljainen hetki ja nostaa hametta. Sit rautamutsin cockelit tuli kovaa ja tanassa ja Issyrialla on vieläkin paikat vähän hellänä. GG

PELI 5 vs Juho: Ossyan vs Issyria

Skenaariona on mun lemppari eli incursion. Juho pelaa jotain ihan rikkinäisii haltioita, miten se kehtaa?? Issyllä on tupla sentinleti, mulla on tupla strikeforce ja tupla stromfallit. Oli siistii pelata taas strikeforcea, ihan nostalginen tunne!

Issyria BLlää toiset magehuntterit ja mä mietin mitä ihmettä keksin noihin sentineleihin. Sokeat magehuntterit rikkoo noden ja ampuvat ampuu discordiaa pysyen yli 10” sentineleist. Teen jotain 9 pinnaa mikä on reippaast yli keskiarvon ja silti nillitän (mun magehuntterit on nähny niin monta taistelua et odotukset on korkealla). Vasemmassa flänkissä alkaa pikkuhiljaa magehunttereiden ja sentinelien melee grindi, kumpikohan vie? Oikealla Issyria joutuu tulla eteen heittämään BLlää mutta soules escort pilaa Juhon suunnitelmat. Sentinelit minufiittaa ja tulee keskelle kenttää ja disco pysyy edelleen kaukana.

Nyt on ongelma koska pakko tehä sentineleille jotain tai tulee perikato, mutta ne on ARM 20-22 ampumista vastaan ja parhaimmillaan voin saada vain pari hengiltä, mikä on vielä huonompi juttu. Sit kekkasin et mulla on stormfall archereita, ja päätän kokeilla vähä dead eyetä Ossyanilla. Stromaffit sytyttää 90% sentineleistä tuleen satuttamatta kuitenkaan ketään ettei tule vengeancea. Putsaan oikean lipun ja Heavy rifle tiimi aloittaa skoraamisen.

Sentinelit palaa ja ahistus helpottaa. Mun banshee on discordian thretissä joten Juho lataa sen täyteen ja chargaa mutta ei huomaa mun Admonition toksua ja livahdan karkuun. Sentinelit ei saa mun jaskoja rikki ja nokitan fiittaamalla ja ampumalla discordian pois ja jaskat putsaa sentinelti. Siirryn skenaariossa enemmän johtoon mutta vasemppalla alkaa mage huntterit olla viimeistelty ja pitäis vielä pärjätä puolelle tusinaa sentinelejä. Jos oisin fiksu oisin kuitenkin tajunnu että vointan skenulla ennen kuin Juho pääsee toiselle puolelle contestoimaan, mutten ole ja kellotan itseni.

PELI 6 vs Teemu: Rahn vs Doomis2

Teemun pari oli Tosi kauas tulevat heavit tai mountain king. Mulla jäljellä Rahn-Vyros2. Kunnon list chicken siis, ja kerrankin vien pidemmän korren, Teemu jopa sanoi ”hävisin” heti kun casterit julistettiin. Skenuna kaks palloaluetta ei skillboxia.

Mentiin varovaisesti toisia kohti, sitten kalastelin yhen peikon tosi kaukaa sphinx mitteneillä murhasin sen sentineleillä. Tyhmä metsä keskellä mun AD linjaa pakotti viemään peeniksen yksin Mulkin trettiin. Teemu nokitti Berzerk rökillä joka rikkoi chimera, puolet sentineleistä ja melkein sphinxinkin. Mulk pisti peeniksen nippuun parilla huitasulla ja Teemulle jäi fokusta pistää animuskin päälle.

pistin rökin nippuun ja yks whelppi jäi zonelle kun molemmat sentinelti jotka pistin siihen heitti snake eyet osumises joten Discordian piti sprayaa ne kaikki pois et pääsen scoraa. Mulkku oli täyis fureis joten Doomis ei ottanu furei Rökistä kun se kaatui, joten kekkasin että TKlla voisin ottaa Mulkun pois Doomiksen controllista ja vähän kettuilla. Sit aivot oli ihan jumissa kun ensin muistin että TK on RNG 10” ja kelasin että pelkän sylyksen avuin voin heittää sen Mulkun animuksen ulkopuolelta. Sit kun tajusin et näin ei ole niin käytin jotain 5min miettimään että mitäs nyt? Lopulta ärsytti niin paljon että päätin fiitata, heitin TK:lla mulun ympäri ja annoin vielä force hammerillä potkun pyllylle ja moukan tuurilla Mulkku slämmäänty suunnilleen koko pyssypygi yksikön yli.

Teemu masentui niin pahasti että juoksi zonet tyhjäksi että pääsisin voittaa äkkii ja päästäisiin syömään, joki tällä moukka oli aivot niin jumissa että Teemu joutui vähän pitämään kädestä että miten se Rahn juostaan dominoimaan et saisin kolme pinnaa omalla vuorolla.GG

PELI 7 vs Samu: Vyros2 vs Tanith

Peliväsymystä alkoi olla joka näkyi kiukutteluna kun Samu teki hyviä päätöksiä ja itse vain derppailin menemään. Tanithilla oli perus circle jutut, kaks mannekiiiniä neljä sutta ja star crossed.

Perjaatteessa tää matsi ois voinu olla plussa mulle, mutta pistin kaikki omat napit ruuhkaan koko ajan ja kesti kolme vuoroa ennen kuin osasin aktivoida Lanyssan niin ei ollut helppoa. Taisin triggeröidä admonitionin kolme tai neljä kertaa ja joka kerta se pilasi täysin omat suunnitelmat. Samun olis kaikkien perusteljen mukaan kuulunut voittaa mutta tämä oli Samun eka peli tällä warlockilla joten mun fiittivuoroon häneltä meni yli puoli tuntia ja voitin kellolla. GG ja anteeksi jos kiroilin liikaa.

Neljä voittoa ja niistä tarpeeksi monta skenaariolla tarkoitti, että lopullinen sijoitukseni oli 3/8, ei hullumpaa. Jatkot oli taas ihan huiput, kiitos paljon paikalla käyneille katsojille! Tällä kertaa osasin ottaa varovaisesti etanolinkin kanssa. Pahoittelen kirjoitusvirheitä ja ens kertaan :)
Hän on puhunut.

Barricade

Viesti Kirjoittaja Barricade » Ke 14.12.2016 18:36

Mainiota settiä! Mestarien turnaus oli hyvä paikka yleisöllekin, oli ihan siisti katella kuinka proot hoitaa hommat :) Äläkä masennu kirjoitusvirheistä, ne on oikein karismaattisia ;p
Make love, not peace.

shoddie

Viesti Kirjoittaja shoddie » Ke 14.12.2016 20:52

Du tala bra finska

Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo » To 15.12.2016 01:11

shoddie kirjoitti:Du tala bra finska
Siis yleensä läser jag två gånger koko setin läpi ennen lähettämistä, mutta tällä kertaa päätin mielummin hakea kaffea restaurangvagnenista koska teki mieli fiikata
Hän on puhunut.

Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ma 06.11.2017 01:01

KUOPION VALLOITUS

Jeps tuli käytyä Kuopiossa pelailemassa. Turnaukseen piti tulla joku 18 osaallistujaa joista scouttasin että neljä pelaa Khadoria, mikä vaikutti listavalintoihin. Mulla oli tosi siisti Elara2 kaks lista metattuna jota halusin testata, mutta sillä on ongelmia CoCia ja winter guard commandia vastaan, eikä varmaan Cryxkään ihan plussaa olisi. Joten lopulta päätin että dodgeen Cockelit ja otan WTC Kaelyssa listani vielä kerran mukaan kakkosnyrkiksi kun siinä on aika hyviä juttua Khadoria vastaan. Elara nappaa kaikki muut.
Elara - Defenders of Ios (3/3 free cards)

Elara2
-Peenis
-Manticore

Arcantric Force Generator

Arcanist Mechanic
Arcanist Mechanic
Pain Knight
Eiryss1
Houseguard Thane

max Halberdiers
-C&S
max Halberdiers
-C&S
Heavy Rifle Team
Heavy Rifle Team
House Vyre Electromancers
lista on nopea, mikä on Elaralle hyvä sillä hän ei suojaa armeijaansa lainkaan. Jokainen listan elementti on tuunattu tekemään töitä, jotta late gamessa voidaan edelleen painia tehokkaasti. Teemasta ilmainen Eiryss 1 jolla on vielä repositio on aika silly
Kaelyssa - no theme

Kaelyssa
-Banshee
-Sphinx

Elara1
-Discordia
Arcanist Mechanic
Arcanist Mechanic
Eiryss1

max Sentinels
-C&S
House Shyeel Battlemages
House Vyre Electromancers
pre-thememachie muinaisjäänne, mutta Discoria ja Kaelyssa ovat erittäin hyviä yhessä pilaamaan Khadorin päivän, ja edelleen melkein 1/4 osaallistujasta oli tulossa sillä factiolla turnaukseen.

Noh, droppauksia sateli juuri ennen turnausta ja meitä olikin vain 12, joista vain yksi taisi olla Khadorilla. Oh well dodgeen edelleen CoCin niin pitäis mennä ihan hyvin.

En muista mitä scenaariot olivat kaikissa matsissa

MATSI 1

Vastustajalla on vain yksi Calaban lista, jossa on kaksi sokkoa krokoa ja yksi wrastleri. Sacral vaulttiakaan ei ole, ja scenuna spread the net. Elaran pitäisi nopeudellaan ja lyöntivoimallaan pystyä jumittamaan vastustajan kamat kauas mun zonelta ja lipusta kun itse contestaan hänen. Voitin vielä aloituksen ja pääsin menemään ensin.

Matsi meni enimmäkseen game plaanin mukaan. Tein Hilpareilla pari juttua hyvin ekoilla kiekoilla: esim osasin heittää scything touchin ja osasin käyttää pre-measurea tarpeeksi, ettei tarvinnut chargea käyttää toisella yksiköllä kun mentiin brigandien naamaan, vaan desperate phasella päästiin mätkii shield wallissa.

Sit myöhemmin matsissa derppasin niillä makeasti kun tarkoitus oli vaan jatkaa shield wall grindiä, mutta pain knight ja tykistö ei saanukkaan yhtä krokoa hengiltä niin päätinkin minifiitata ja chargata UAn siihe, muiden jäädessä brigandien kanssa painimaan, mutta lippu oli kuollu ja kaikki muut gruntit jäi ulos commandille, joten poltin mini fiitin (gang) mutta kukaan ei saanut siitä mitään hyötyä, ja hilparit jäivät ilman shield wallia ja vailla kykyä lyödä free strikeja. Onneksi tässä vaiheessa oli jo tarpeeksi etua skenussa, ja voitin lopulta 7-2 tommosista super-derpeistä huolimatta.

MATSI 2

Circleä pukkasi vastaan ja tarjolla oli Kaya3 ja Baldur1. Vastustaja kertoi ettei tontut ollut kovinkaan tuttuja hänelle ja heitti noppaa siitä kumman listan droppaa. Itse olin suunnitellut Elaran koppaavaan nämäkin matsit kun Wurmwoodia ei ollut. Baldur sieltä tuli ja listassa oli kaksi feralia, kaksi woldwyrdiä, joku isompi woldi, reevesit ja warpwolfit. En muista kuka voitti aloitusnopan mutta minä päädyin valitsemaan puolen ja otin sen missä metsät oli kauempana minusta että Baldur joutuisi tekemään enemmän töitä jos kuvitteli assassinoivansa minut. Selitin mitä omat juttuni tekevät ja kerroin maximi thretit mihin mikäkin kantaa kun galaxit osuvat minulla kohilleen ennen matsin alkua ja vastustaja muistutteli minulle omien nappiensa temppua. Peukkua hyvästä urheiluhengestä.

Vastustaja ei oikein välittänyt varoituksistani Hilparien thretistä, vaan juoksutti heti advance moovini jälkeen molemmat warppisudet charge etäisyydelle. Ehkä se oli huolimattomuutta, tai sitten vastustaja ei kuvitellut että uskaltaisin fiitata ennen kuin Baldur on fiitannut, kun omani on hänen fiitilleen täydellinen counteri (ghostly ei välitä Baldurin "no pathfinder" roughista).

Noh minä fiittasin ja sain toisen suden pelistä pois, toinen oli sentään niin hyvin metsän takana ettei sitä oikein nähnyt chargeta tarpeeksi monella jutulla. Pääsin kivasti vielä repositiolla sitomaan reevesit meleeseen. Grindailtiin sitten hetki ja itse sain taas juttuja contestaamaan hänen helppoja pinnoja eikä hän päässyt tekemään samaa minulle. Peenis oli tulessa ja boundless chargella tyhjentsi yhden alueen tyhjäksi wordwyrdeistä, sitten woldheavy tuli ja heitti sen alueelta pois jonka jälkeen peenis nosi ylös ja boundless chargella ja arcanistien avulla tyhjensi alueen vielä uudestaan. Se oli ihan siistiä. Voitin lopulta 5-0

MATSI 3

Sain Joensuun Pekan vastaan joka vihdoin tuli takaisin pelin pariin, Grymkineillä. Mitä nää tekee? Vastaan saan Hereticin, ja Pekan melkeinpä jo nimikkotapaan 50+ infantrymodellia (ensin Mk2 Axis tier, sitten Exulon Thexus, nyt tämmönen). Droppaan taas elaran koska siinä on mullakin enemmän lihaa myllyyn ja kelaan että manticoren covering fire ja battle enginen pow 9 aoe 4" blastit roughilla on enemmän hyödyksi tässä.

Voitan kriittisesti ekan vuoron joka meinasi, että grindi tehtäisiin lähempänä hänen reunaansa ja minun on helpompi floddaa ja contestoida alueita ja lippuja kuin hänen. Derppailin vähän alussa ja päästin Hereticin heittämään "ei käskyjä" loitsun toisiin hilpareihin turhan aikaisin mikä hankaloitti juttuja. Muita juttuja osasin tehdä oikein: osasin varautua ambushiin joka säästi muutamia nappeja, osasin ampua roughi templateja joka vuoro battle enginellä ja ees vähän estää Pekan juttujen liikkumista coverin firellä (vaikka siinä on vieläkin opeteltavaa), ja osasin ampua Skeryth issyenin vastustajan lipulle joka kontestoi siellä kriittisen vuoron ajan. Grindi oli odotettavasti hitaasti kääntymässä pekalle mutta vähän kuin varkain onnistuin tyhjentämään toisen alueen kaksi kertaa (electromancerit olivat tulessa niissä parissa kriittisessä d3 e-leappeja heitoissa) ja loput kolme pinnaa tuli omasta lipustani eikä Pekka saanut omalta lipultaan scorattua kertaakaan. Voitin 5-0 ja molimmilla oli alle 5 minuuttia kellossa.

MATSI 4

Vastoin kaikkia odotuksia oli Joensuun oma WTC edustaja (itse oli Lohjalainen vaikka Jossussa asunkin) Teemu selvinnyt Axiksen destruction initiativen kanssa finaaliin. Ehkä oli vähän tyhmää multa jättää Issyria kotiin ja varautua Khadoriin, nyt ainakin se päätös harmitti. Oltiin joskus harjoitusmatsissa pelattu Axis - Kaelyssa ja jostain syystä mulla meni silloin tosi hyvin, joten päätiin uskoa Kaelyssan voittamattomuuteen.

Lyhyestä virsi kaunis, menin ekalla vuorolla vähän huolimattomasti eteenpäin ja derppasin niin että sentinelit ei saanut Blurria. Teemu tuhosi 2A:lla kirjaimellisesti kaiken muun oleellisen paitsi sphinxin joka jäi puolille tehoille ontumaan yhellä jalalla. Kyllä näkyi teemun otteissa että viime harkkamatsista oli saatu lisää treeniä ja lista oli nyt miehellä hallussa juuri niin hyin kun joka miehellä oma CoCkeli kuuluu olla. GG

Yksi vastustajistani droppasi myöhemmin turnauksessa joten SoS jäi sen verran pieneksi että Pekka meni musta ohi joten lopputulos oli kolmas sija. Hyvät fiilikset jäi mutta Kaelyssan taika loppui ainakin kunnes löytyy uusi listavariaatio missä hän pärjää theme-machinen maailmassa. Noh Elara debyytti sentään meni hyvin #VoittamatonElara #ElaraIsTheNewKaelyssa
Hän on puhunut.

Charad

Viesti Kirjoittaja Charad » Ma 06.11.2017 10:18

Kiitos rapsoista. Mainiota luettavaa taas kerran.
Rats keep running!

Inexis

Viesti Kirjoittaja Inexis » Ma 06.11.2017 12:51

Huikeeta settiä. Turnaus kun turnaus on lupaus seikkailusta Robinin kanssa!
Warmachine & Hordes ranking: http://ordoaboensis.fi/wmh-ranking

Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ti 07.11.2017 11:11

Elara lista toimii oikein näppärästi todella moneen matchuppiin, mutta nyt tarvitaan jotain mikä paikkaa hänen ongelma-matist. Haasteena on että niitä on monenlaisia. Axis ja TEPit on yksi pahimmista, mutta myös winterguard Kommand ja upkeepvihan puute haittaavat. Ei myöskään haittaisi jos voisimme haastaa infantry spammit Elaraa paremmin joka on enemmän tuunattu panssarintorjuntaan.

Yksi casteri tulee ennen muita mieleen kun lähetään retrinn casterpoolista katselemaan vaihtoehtoja: Issyria. Blinding light on täydellinen vastaus TEPeihin ja haittaa myös puna-armeijan gunlinejä. Issyllä on myös arcane vortex.

Ongelmaksi koituu että mitä hänelle ottaa? Mage hunterit ovat loistavia CoCiin ja Cygnariin, mutta WTC:ssä tuli opittua että Cryxille se ei oikein pärjää vaikka Ghost Fleetin counteroikin. Pelkään myös ettei armouri riitä Khadorin blasteja vastaan vaikka blinding light auttaakin. Katse kääntyy siis jälleen Defenders of Iosia kohti. Tuleeko tästä liian 'tårta på tårta?' En usko, "refugees" teema on aika monimuotoinen.

Joten mitä tähän listaan halutaan? Tässä on isoin haaste kosta niitä juttuja on niin plajon että pinnat loppuvat jo alkumetreillä kesken. Mutta listataan kuitenkin:
-Kolossi, jotta Issyllä on late gamessakin mahiksia
-Vähintään kaksi nodea, jotta blinding lightia saa jaettua kaikille tasapuolisesti. Ehdoton vaatimus
-Magic weaponeja (aiyana ja holt?), koska cryx
-Upkeep vihaa (souless escorteja/ Eilish), koska cryx
-paljon atackeja (isoja uniitteja/electromancereita), koska haluamme pärjätä infantry spammeille
-nyss huntereita, koska yllättävän usein vihu on coverissa

Kompromisseja ja leikkauksia on pakko tehdä. Laitetaas muutamia listoja tähän ja mietitään risuja ja ruusuja:

Retribution Army - 75 / 75 points
[Theme] Defenders of Ios

(Issyria 1) Issyria, Sibyl of Dawn [+29]
 - Chimera [8]
 - Chimera [8]
 - Manticore [14]
 - Manticore [14]
Arcanist Mechanik [2]
Arcanist Mechanik [2]
Eilish Garrity, the Occultist [5]
Houseguard Thane [0(4)]
Cylena Raefyll & Nyss Hunters (max) [19]
Houseguard Halberdiers (max) [13]
 - Houseguard Halberdier Officer & Standard [0(4)]
 - Soulless Escort (1) [1]
 - Houseguard Halberdier Officer & Standard [4]
Tupla coveringfire on tosi hyvä, ja upkeepvihaa löytyy. CoC on ihan paskat housussa, mutta listassa ei ole mitään vastausta wraith enginelle. Joudun defaulttaa Elaraan jos engine löytyy jolloin vastustajalla on aika iso etu jos pelaa jotain debuff abominaatiota. Ei jatkoon.

[Theme] Defenders of Ios

Issyria, Sibyl of Dawn [+29]
 - Chimera [8]
 - Chimera [8]
 - Hyperion [36]
Arcanist Mechanik [2]
Fane Knight Skeryth Issyen [0(8)]
Houseguard Thane [0(4)]
Houseguard Riflemen (max) [15]
Hyppe olis hyvä kohde anciliary attackeille, ja se tykittää paljon maagisia paukkuja. Tässä listassa kuitenkin Issy on tosi kovilla focuksen käytön kanssa, ja nistejä on vain yksi. Myöskin nyssit on vaihdettu halvempiin riflemaneihin, jotka toki toimivat ihan hyvin. Vaihtoehtoisesti Hypen voisi vaihtaa Heliokseen ja toiseen nistiin, Helios on vaikeampi poistaa ja voi kalastella juttuja kauempaa menemättä itse syötäväksi, mutta se ei ammu kummituksia. Upkeepviha jää kuitenkin nyt yhden Soulessin ja arcane vortexin varaan, ja riflemaneillä on aina se kysymys että saako rat 5 pow 10 tehtyä tarpeeksi töitä?

[Theme] Defenders of Ios

Issyria, Sibyl of Dawn [+29]
 - Hemera [16]
 - Phoenix [18]
Arcanist Mechanik [2]
Arcanist Mechanik [2]
Houseguard Thane [0(4)]
 - Houseguard Halberdier Officer & Standard [0(4)]
Houseguard Riflemen (max) [15]
Näyttäisi nopeasti löytyvän melkein kaikki mitä halutaan, mutta dear Scyrah onkohan liian ruuhkainen? En myöskään pidä siitä, että molemmat hevit saattavat joutua node-pykälään.

- Chimera [8]
 - Hemera [16]
 - Phoenix [18]
Arcanist Mechanik [2]
Arcanist Mechanik [2]
Houseguard Thane [0(4)]
Jos riflet lähtevät, saadaan enemmän irti thanesta, ja voidaan käyttää chimeraa ensimmäisillä vuoroilla nodailuun, mikä säästää hevejä paremmin late gameen. Hemeran pyssy on ihan hyvä anciliary attack kohde, silloin kun uskalletaan mennä eteenpäin. Eilish on soulesseja parempi anti-taika techi koska voidaan poistaa se upkeep ennen uniitin activaatiota.

Joten listapari olisi tällainen:
[Theme] Defenders of Ios

(Elara 2) Elara, Death's Shadow [+28]
- Manticore [14]
- Phoenix [18]
Arcanist Mechanik [2]
Arcanist Mechanik [2]
Eiryss, Mage Hunter of Ios [0(7)]
Houseguard Thane [0(4)]
Heavy Rifle Team [4]
Heavy Rifle Team [4]
House Vyre Electromancers [8]
Arcantrik Force Generator [17]

[Theme] Defenders of Ios

- Chimera [8]
- Hemera [16]
- Phoenix [18]
Arcanist Mechanik [2]
Arcanist Mechanik [2]
Houseguard Thane [0(4)]
CoC ei voi droppaa TEPejä, molemmat listat tuovat jotain Cryx matsiin, Elara murtaa panssaria ja pelaa aggressiivista skenaariota hyvin, Issyrialla on paljon lihaa ja hyvä fiitti isompiin attritiogrindeihin. Kompromisseja on toki tehty mutta "kaikki on pelkkää plussaa" on sellainen juttu mitä kenenkään ei pitäisi masiinassa pystyä sanomaan.

Kritiikkiä otetaan vastaan.
Hän on puhunut.

Inexis

Viesti Kirjoittaja Inexis » Ti 07.11.2017 13:06

Vastaan lyhyesti siltä osalta mitä osaan. Mun mielestä Elara on suoraan melko hyvä matsi Axikseen, koska elaran fiitti sanoo suoraan heihei TEPeille. Luulisi, että pystyy sen jälkeen painimaan loput ropotit kyykkyyn? Tai näin se Axiksen näkövinkkelistä mun mielestä menee.

Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ti 07.11.2017 14:30

Se on pelattava matsi, mutta ei mikään autowin. Teoriassa Lanyssalla, thaanilla ja fiitillä hilparit tulevat yhtä pitkälle kun TEP ampuu Axiksen fiitissä, eli 17". TEP:it saavat perjaatteessa useammin ekan iskun. Plussana on se, että Axis pääsee harvoin tarpeeksi pitkälle saadakseen kaikkia henkiin jääviä hilpareita fiittiinsä, jolloin TEPit lähtevät pois vastapalloon. Kysymys onkin kumman jämät voittavat late game grindin. En tykkää siitä matchupista, varsinkin kun retri on vähemmän anteeksiantava faktio (ainakin mun mielestä). Terraini ja skenaario vaikuttavat siihen myös paljon (kunka pahasti razor wall kusee Elaran chargelinjat, pääseekö Elaran joukot metsien taakse piiloon mistä TEPit kuitenkin näkyvät?).
Hän on puhunut.

Inexis

Viesti Kirjoittaja Inexis » Ti 07.11.2017 15:47

Joo, mun päässä ainakin maasto on ihan valtava tekijä. Elaran fiitti kun mahdollistaa chargeamiset vaikkapa obstructioneiden läpi, joihin cocilla on vastauksia huonosti. Ymmärrän myös tuskan, onhan se axis pelkän battlegrouppinsa kanssa rasittava pala purtavaksi, ja counter charge on aina rasittava juttu. Omalla Axis-kokemuksella olisin silti sitä mieltä että triplahilparit on miinusmatsi. Tuplat olisivat ehkä vielä jotenkin kontrolloitavissa...?

Tanan

Viesti Kirjoittaja Tanan » Pe 10.11.2017 09:41

Hyvää analyysiä ja taistelurapsoja on aina kiva lukea. Oon itsekkin pyörinyt samojen haltiakysymysten* kanssa kun käpsät ovat ansaitulla talvilomalla.

* Kuinka tappaa Wraith Engine? Kuinka tappaa TEP? Onko Thyron paras vai huonoin casteri factiossa?
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”