Päätä seinään

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Avatar
Inexis
Viestit: 486
Liittynyt: Ke 29.10.2003 16:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Inexis » Pe 10.11.2017 10:19

Elara2 ainakin tarjoaa fantastisen ratkaisun wraith engineen loitsunsa "Marked for Death" muodossa. Tepeistä höpötinkin jo aiemmin.

Thyron, kaksi avaruussirkkaa ja ryysyläiset(hilparit) eteen saattaisi myös olla hävytön lista pelattavaksi.
Warmachine & Hordes ranking: http://ordoaboensis.fi/wmh-ranking

Avatar
Tanan
Viestit: 1892
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Tanan » Pe 10.11.2017 12:22

Ääh, Thyron on jakkicasteri. Kysymys on lähinnä siitä marsaloidaanko artificereille Griffonit vai Manticoret. Molemmissa on puolensa.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Veripallo
Viestit: 987
Liittynyt: To 05.10.2006 10:38

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Pe 10.11.2017 18:55

Inexis kirjoitti:
Pe 10.11.2017 10:19
Elara2 ainakin tarjoaa fantastisen ratkaisun wraith engineen loitsunsa "Marked for Death" muodossa.
Jep, marked for death on kyllä fantastinen loitsu pitää takataskussa.
Tanan kirjoitti:
Pe 10.11.2017 12:22
Thyron on jakkicasteri.
Cleave tekee kyllä Thyronista ihan OK juoksuttamaan jakkeja, varsinkin shyeel teemassa mihin saa fokustakin niille. En ole silti vakuuttunut riittääkö se plus assail tekemään hänestä oikeasti hyvää.
Tanan kirjoitti:
Pe 10.11.2017 12:22
Kysymys on lähinnä siitä marsaloidaanko artificereille Griffonit vai Manticoret.
Nyt kyllä ollaan taas Oulun metanurkassa :D Kuuntelen kyl mielellään minkä takia manticore haluaisi marshalloitua Thyronilla? Oisko kuitenkin Hydra se jakki joka voittaisi sen paikan (jos siis haluaa jakki marchalleja)? Saa pitää fokuksensa ja pow 17 on ihan hyvä rng 15 pyssyssä.
Hän on puhunut.

Avatar
Tanan
Viestit: 1892
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Tanan » La 11.11.2017 10:15

Veripallo kirjoitti:
Pe 10.11.2017 18:55
Cleave tekee kyllä Thyronista ihan OK juoksuttamaan jakkeja, varsinkin shyeel teemassa mihin saa fokustakin niille. En ole silti vakuuttunut riittääkö se plus assail tekemään hänestä oikeasti hyvää.
Featin ja spellpiercerin ansiosta Thyronin jakit menee läpi ihan mistä vain.
Tanan kirjoitti:
Pe 10.11.2017 12:22
Nyt kyllä ollaan taas Oulun metanurkassa :D Kuuntelen kyl mielellään minkä takia manticore haluaisi marshalloitua Thyronilla? Oisko kuitenkin Hydra se jakki joka voittaisi sen paikan (jos siis haluaa jakki marchalleja)? Saa pitää fokuksensa ja pow 17 on ihan hyvä rng 15 pyssyssä.
Koska sää tietysti pelaat kahta yksikköä Shyeel Arcanisteja ja fokusta tulee ovista ja ikkunoista. Marsaloitu Manticore kolmella fokuksella lyö lähes yhtä lujaa kuin Hyperion (5xP+S20 vs. 5xP+S21). Vastaavasti marsaloitu griffon lyö lähes yhtä lujaa kuin kolmen fokuksen Juggernaut.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Veripallo
Viestit: 987
Liittynyt: To 05.10.2006 10:38

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Veripallo » La 11.11.2017 12:44

Oon pettynyt, ei se ollukaan niin out of the box Oulu tecki :D Mutta: joudut valitsemaan Crushin jos meinaat 5 kertaa lyödä ja saada maksimi p+s 22, mutta onhan se mahdollista. Tuo paatti tosin maksaa jo 23p (oon valmis laskemaan, että artificer tulee teemasta ilmaiseksi ja tarvitset vain toisen uniitin mittenistejä suorittmaan focus roolia mutta sidot silti yhden makaanicon ja yhden uniitin mittenistejä) ja threttaat uhmakkaat 7". Tietenkin voit sitoa Thyronin Assailin sinne tai kutusa Lanyssan auttamaan (27p) jolloin aletaan jo puhua. En kuitenkaan pidä siitä, että jotain neljäsosan ja kolmasosan väliltä listasta on sidottuna yhden hevin suorituskyvyn takaamiseen. Okei se ei välttämättä ole ihan reilua, sillä arat nistit ja mittenistit löytävät kyllä jaskoja mitä tukea vaikka tuo manticore romuuntuisikin.

Ihan hyvä vaihtoehto kyllä, itse menisin silti Hydralla ennemmin näin vain papeilla katsottuna. Sen jackelin ja jack marchallien säännöt clickaavat yhteen vain niin hyvin. Hydrakin pääsee p+s 19 asti kuudella lyönnillä ja mahdollisella grab and smash lisälyönnillä kun saman verran supporttia sijoitetaan. Itse asiassa vähemmällä supportilla todenäköisesti, koska sillä on focus battery kinetic capacitor.
Hän on puhunut.

Avatar
Tanan
Viestit: 1892
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Tanan » La 11.11.2017 17:54

Veripallo kirjoitti:
La 11.11.2017 12:44
Oon pettynyt, ei se ollukaan niin out of the box Oulu tecki :D
Juuri tällaiset kommentit katkoo kamelin selkiä. Olet täysin oikeassa. Marsaloidut manticoret on aivan liian boxissa. Oululaisempi ratkaisu on ottaa kahdelle artificerille Griffonit ja ottaa molempia tukemaan 9 pistettä supporttia (arcanisti ja shyeel arcanistit). Tällä mennään sitten TaTaPen turnaukseen.
Veripallo kirjoitti:
La 11.11.2017 12:44
Ihan hyvä vaihtoehto kyllä, itse menisin silti Hydralla ennemmin näin vain papeilla katsottuna. Sen jackelin ja jack marchallien säännöt clickaavat yhteen vain niin hyvin. Hydrakin pääsee p+s 19 asti kuudella lyönnillä ja mahdollisella grab and smash lisälyönnillä kun saman verran supporttia sijoitetaan. Itse asiassa vähemmällä supportilla todenäköisesti, koska sillä on focus battery kinetic capacitor.
Hydra ihan ok jakki marsaloituna (joskin vielä parempi Elara1:llä), mut onko se oikeeasti se jakki jota haluut pelata, jos listassasi on käytännössä äärettömästi fokusta? Tilannetta voisi verrata siihen, että olet lottovoiton voittamisen jälkeenkin valmis kävelemään kilometrin kauempana olevaan kauppaan saadaksesi leipää 10 senttiä halvemmalla.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Veripallo
Viestit: 987
Liittynyt: To 05.10.2006 10:38

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Su 12.11.2017 14:28

Tai sitten asian voi katsoa niin, että vapautat itsellesi 7 pistettä listaan lisää, koska pärjäät yhdelläkin yksiköllä mittenistejä. Ja vaikken olekkaan tuota matkikkaa laskenut loppuun niin joissais listoissa tuo 7 extra pinnaa jakkeihin voi olla se erottava tekiä, saatko sen toisen artificerin ilmaiseksi vai et. Eli kävelet 5km vähemmän jotta saat toisen leivän kaupan päälle.
Hän on puhunut.

Avatar
Tanan
Viestit: 1892
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Tanan » Su 12.11.2017 18:01

Raja ei tule vastaan. FoWiin saa kolme ilmaista sooloa (2xArtificer+Magister/Lanyssa/Sylys/Eiryss) jos pystyy pitämään ei-sotajakkien yhteispistemäärän casterin WJP:n sisällä, mikä ei ole kauhean vaikea. Käytännössä se onnistuu aina, jos pelaa korkeintaan kahta yksikköä tai yhtä yksikköä ja käärmenaista.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Veripallo
Viestit: 987
Liittynyt: To 05.10.2006 10:38

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ma 04.06.2018 14:22

IRON MAN O WARRIORS

Peltiä päälle ja päätä seinään! Nyt alkaa olemaan Man o War figuja tarpeeksi, että voi ruveta kunnolla suunnittelemaan listoja. Pelataan siis Khadoria Armoured Korps teemassa, ja handicapataan itseämme sen verran, että molemmat listat tulevat tästä teemasta.

Omaan nilkkaan ampuminen tässä ei sinäänsä satu niin pahasti kuin aluksi kuvittelisi, koska MoWit esittävät aina kysymyksen vastustajalle, että pystytkö handlaamaan näin paljon boxeja näin kovan panssarin alta. Näin ollen teoriatasolla voin usen katsoa vastustajan listaparia, ja odottaa hänen pudottavan sen joka paremmin rikkoo peltiä, ja sitten pudottaa itse sen joka counteroi vastustajan dropin paremmin. MoW listoja voi kuitenkin rakentaa yllättävän hyvin vastaamaan monenlaisiin uhkiin.

Pidemmittä puheitta tässä ensimmäinen listapari draft ja alla hiukan avausta ajatuksista valintojen takana:
Khador Army - 75 / 75 points
[Theme] Armored Corps

[Vladimir 1] Vladimir Tzepesci, The Dark Prince [+28]
- Marauder [11]
- Spriggan [17]
Man-O-War Suppression Tanker [0(6)]
Man-O-War Suppression Tanker [0(6)]
Battle Mechaniks (min) [3]
Kommandant Atanas Arconovich & Standard [7]
Lady Aiyana & Master Holt [8]
- Koldun Kapitan Valachev [4]
Man-O-War Bombardiers (max) [16]
- Man-O-War Bombardier Officer [0(5)]
Man-O-War Bombardiers (max) [16]
- Man-O-War Bombardier Officer [5]
Man-O-War Bombardiers (max) [16]
Aluksi tämähän näyttää ihan naurettavalta, koska 3 uniittia bombaderejä ei yhdenkään Mk2 aikana pelanneen masinistin korvassa kuulosta mitenkään hyvältä, mutta kuunnelkaas! Bombaderien pyssyt ovat nykyään rng12 pow14 rat6, UA antavat pathfinderin jos etenee joten threat on 18", arching fire, Vladilla signs and portens nopan heiton iloksi ja tarvittaessa voin pussata kohdetta vielä Ayanalla. Infantryn pitää pelätä koska niskaan satavat pow7/9 blastit murhaa juttuja sighn and portensilla, ja pow14/16 direct hitit cripplaa hevejä. Listan idea on yksinkertaisesti ampua kaikki pois pöydältä.

Battlegroupissa Spriggan tarjoaa stealthin ja pilvimuurien counterointia, Marauder koska pinnat siihen riittävät ja onhan se ihan hyvä jaska edelleen. Atanas (kutsun häntä MoW Tyrrant commanderiksi) jeesaa tacticianilla. Hänen tarpeellisuus on vähän vaakalaudalla koska arching fire, mutta omien läpi liikkuminen auttaa todella paljon kun pitää ruveta lähistelemään, eikä hänen abilitytkään huonoja ole.
Khador Army - 75 / 75 points
[Theme] Armored Corps

[Vladimir 2] Vladimir Tzepesci, The Dark Champion [+27]
- Juggernaut [13]
- Juggernaut [13]
- War Dog [3]
Man-O-War Kovnik [4]
Man-O-War Kovnik [4]
Man-O-War Strike Tanker [5]
Man-O-War Strike Tanker [5]
Man-O-War Suppression Tanker [0(6)]
Man-O-War Suppression Tanker [0(6)]
Battle Mechaniks (min) [3]
Kommandant Atanas Arconovich & Standard [7]
Man-O-War Bombardiers (max) [16]
Man-O-War Demolition Corps (max) [14]
- Sergeant Dragos Dragadovich [0(6)]
Man-O-War Shocktroopers (min) [10]
- Man-O-War Shocktrooper Officer [4]
Kakkoslistan tekeminen on mutkikkaampaa, koska en ole ihan varma mitä siltä tarvitsen. Voin joko keskittyä counteroimaan jotain pelottavaa (liian vähän pelejä alla tällä jotta tietäisin mitä ne ovat), tai keskittyä esittämään jokin erilainen kysymys. Menin hiukan enemmän toisen suuntaan tässä versiossa.

Tämä lista tulee MoWeiksi pelottavan äkkiä naamalle kiitos Vlad2:sen fiitin ja kovnikit, ja hakkaa paljon kovempaa kuin ensimmäinen. Aluksi minulla oli max shokkarit ja kaksi dragoonaa listassa myös, mutta halusin tunkea sisään yhden uniitin bombaderejä, koska Vlad2:lla bombaderit tuovat hurjan assassinaatiouhan. Tyrrant commander on täällä oleellisempi kuin ekassa listassa: relentless charge, retaliatory strike a tough ovat kaikki hyviä abilityjä tässä listassa, ja tactician voi usein olla todella tärkeä hyvien chargelinjojen saamiseksi. Huoli listassa on kuitenkin, että kestänkö alfan vai joudunko fiittaamaan defensiivisesti?

Vaihtoehtoisia kakkoslistoja, joita olen muusaillut ovat Sorcha1 ja demolition corpseja (shatter!), Strakhov2 (last stand, sanguine bond, vengeance, critical freeze ja shatter on yksi härskeimmistä synnergioista pelissä ja takaa kovat naurut joka pelissä kun pääsee kokeilemaan), Kozlov ja shokkaripaatti (buffaa vähän kaikkea mitä MoVit haluaa), ja Irusk1/2 shokkareilla (sama juttu). Kaikkia ois kiva päästä kokeilemaan, mutta kommentit kelpaisivat ohjaamaan suuntaa :)
Hän on puhunut.

Lukkimus
Viestit: 413
Liittynyt: To 13.04.2006 18:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Lukkimus » Ma 04.06.2018 20:39

Siis Atanas on MACOM ni pysyy helpommi erillään. Nyt ku tää on ratkaistu ni siirrytää listoihi.

Nyt noi tekee aikalailla samaa juttua. Ite jopa ehkä pelaisin tota vladi2 tos ekas listas mut kaksil bombil ja draguunoil ku olis monipuolisempi ja hakisin sit sen kaveriks jotai mikä paikkaa heikkoudet. Katsoisin kans jotai strakhov2 ja sorsa1 linjoilta.

JArrow
Viestit: 1134
Liittynyt: Ke 17.01.2007 11:35

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja JArrow » Ti 05.06.2018 09:33

Panssariahan rikotaan pääpiirteissään kahdella tavalla: weaponmaster jalkaväki ja jaskat/pedot. Eli jos haluat varautua molempiin, niin toisen listan tulee hoitaa jalkaväki ja toisen taas jaskat. Kyllä mun mielestä toi bombardier lista vaikuttaa ihan käyttikseltä tohon hommaan, mutta suurempi kysymys on miten toi hoitaa sitten ne jalkaväen takana tulevat pari jaskaa.
Tosiaan kuten Antti jo saoi, toi toinen lista on IMO liian samanlainen, eikä oikein hoida tuota jaskojen poistoa riittävän tehokkaasti. Democorpset on eittämättä tuon listan sielu, mutta en ole ihan varma saako ne toimitettua riittävän hyvin perille vai menettääkö liikaa matkalla. Toisaalta ilman kärryjä voi ylipäätään tupla MOW listalla tulla skenaario liian kovaa vastaan, jos vastaan tulee joku hyvä controlli featti.

Avatar
Tanan
Viestit: 1892
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ti 05.06.2018 22:12

Kun huomasin päivityksen tulleen, niin ensiksi mieliin palasi Zerkova1. Featti ja pilvimuuri suojelevat kirmaavia MOWeja ja neljän nopan frost hammerilla voi kalastella jäädytyskrittejä jo kohtalaisen hyvällä mahiksella.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Veripallo
Viestit: 987
Liittynyt: To 05.10.2006 10:38

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Veripallo » To 07.06.2018 10:19

Kiitos paljon palautteesta. Muutama peli alla Cocceleita vastaan ja ollaan vähän viisaampia (ehkä). Ensimmäisessä kokeiltiin Kozlovia shocktrooppereilla Orionia vastaan ja toisessa bombadierit ottivat mittaa Axiksesta. Tiukkoja grindejä joista opittiin pari läksyä:

-TEPit one shottaavat minkä tahansa movin keskivertonopilla, poislukien arm buffatun shokkarin shield wallissa, mutta:
-2 laakia riittää, ja Inverterit lyövät muutenkin shield wallin ohi. Tähän matsiin olisi parempi vain pudottaa paljon demoja, koska ovat halvempia ja lyövät lujempaa.
-MACOM ihan taida olla 7 pisteen arvoinen bombadier spamissa. Arching fire paikkaa LoS ongelmat jo. En oikein näe kaipaanavi omien läpi kävelemistä tarpeeksi usein joten voisi kokeilla sen tilalla kolmatta CA:ta.
Lukkimus kirjoitti:
Ma 04.06.2018 20:39
Nyt noi tekee aikalailla samaa juttua.
Joo. Ensin tosiaan pidin Vlad2 listan täysin meleepainoitteisena, mutta tosiaan tykkään ajatuksesta että yhden bomberit pakottaa vastustajan casterin varpailleen. Toinen mitä listan olisi tarkoitus tehdä on mennä rakuunat ja soolot edellä naamalle ja muodostaa läpäisemätön peltimuuri, mutta se vaatii toki aikaisen fiitin ja postaa bombadier fiittiuhan, joten vähän on mietittävä uusiksi.
JArrow kirjoitti:
Ti 05.06.2018 09:33
...mutta suurempi kysymys on miten toi hoitaa sitten ne jalkaväen takana tulevat pari jaskaa.
Kyllä Signs and Portens sekä haltianaisen pusu riittävät yllättävän pitkälle ;) Listan yksi isoimmista nautinnoista on ollut katsoa kun vastustaja laskee että kyl mun jaskat noi pow14 paukut kestää ja sitten repii hiuksensa päästään kun aletaan heittämään noppaa. Lisäksi Vladilla on itselläänkin pari jaskaa jeesaamaan viimeistelyssä.
JArrow kirjoitti:
Ti 05.06.2018 09:33
Toisaalta ilman kärryjä voi ylipäätään tupla MOW listalla tulla skenaario liian kovaa vastaan, jos vastaan tulee joku hyvä controlli featti.
Ai kuten Grim1? :D Ai että SPD 1 MoWit ilman chargeja ei muka kerkiä alueelle? Joo, pointti on hyvä ja controllicasterit ovat epäilemättä Armour Korpsin heikoin lenkki. Teeman Advance Move bonus auttaa kuitenkin huimasti, koska usein pystyn juoksemaan alueelle jo ykkösvuorolla jos on oikeasti kova kiire.
Tanan kirjoitti:
Ti 05.06.2018 22:12
...niin ensiksi mieliin palasi Zerkova1. Featti ja pilvimuuri suojelevat kirmaavia MOWeja ja neljän nopan frost hammerilla voi kalastella jäädytyskrittejä jo kohtalaisen hyvällä mahiksella.
Zerkova tietty yks vaihtoehto kanssa, pilvimuurit nyt toimii melkein millä vaan. Hänen fiittinsä on kanssa aika kiva. Eiköhän tämäkin pääse kokeiluun ennemmin tai myöhemmin.

Tässä kuitenkin nyt draft 2:

Koodi: Valitse kaikki

Khador Army - 75 / 75 points
[Theme] Armored Corps

[Vladimir 1] Vladimir Tzepesci, The Dark Prince [+28]
 - Marauder [11]
 - Spriggan [17]
Man-O-War Suppression Tanker [0(6)]
Man-O-War Suppression Tanker [0(6)]
Battle Mechaniks (max) [5]
Lady Aiyana & Master Holt [8]
 - Koldun Kapitan Valachev [4]
Man-O-War Bombardiers (max) [16]
 - Man-O-War Bombardier Officer [0(5)]
Man-O-War Bombardiers (max) [16]
 - Man-O-War Bombardier Officer [5]
Man-O-War Bombardiers (max) [16]
 - Man-O-War Bombardier Officer [5]
Eli MACOM vain vaihdettu kolmanteen bomba CA:han ja mekaanikot isoiksi. Lisää dakkaa.

Koodi: Valitse kaikki

Khador Army - 75 / 75 points
[Theme] Armored Corps

[Vladimir 2] Vladimir Tzepesci, The Dark Champion [+27]
 - Juggernaut [13]
 - Juggernaut [13]
Man-O-War Drakhun [9]
Man-O-War Drakhun [9]
Man-O-War Kovnik [4]
Man-O-War Kovnik [4]
Man-O-War Suppression Tanker [0(6)]
Man-O-War Suppression Tanker [0(6)]
Battle Mechaniks (min) [3]
Man-O-War Bombardiers (max) [16]
Man-O-War Demolition Corps (min) [8]
Man-O-War Demolition Corps (min) [8]
Man-O-War Demolition Corps (max) [14]
 - Sergeant Dragos Dragadovich [0(6)]
Tässä on nyt ideana tuoda paljon lyöntejä (demot on kumma kyllä halvempia per nappi min yksikkönä). Dragoonat tulevat oikeasti pitkälle päälle ja nopeasti, ja monilla on varmaan käsitys siitä, kuinka mukavia ne ovat Vladin fiitillä. Demot saavat arcane mightillä myös apua crittien metsästämiseen jos niitä tarvitaan. Tavallaan haluaisin mielummin strike tankereita mutta suppressionit estävät ja clearaavat paremmin throwavay juttuja milla vastustaja voi yrittää jammaa ja blockailla chargelinjoja. Isoimmat kyssärit ovat:
-Ovatko dragoonat pisteittensä arvoiset? 18p on aika paljon
-Pitäisikö MACOM ahdata sisään listaan? Tässä listassa tactician, relentless charge ja retaliatory strike on kaikki juttuja, mitä haluaisi mukaan.
-Ammunko itseäni jalkaan, jos kumpikaan lista ei tarjoa maksimoitua arm spämmiä? demot ja bombat nyt kuitenkin ovat vahingoitettavissa pienemmälläkin powilla.
Hän on puhunut.

Lukkimus
Viestit: 413
Liittynyt: To 13.04.2006 18:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Lukkimus » Ti 19.06.2018 23:23

Kyl toi vladi2 hyvältä näyttää, tulee uhkaa vähä joka suunnasta. Isot demot vois tiputtaa pienii ni saatas ua bombile. Tulis lisää dakkaa ja tästö jäis yks pinna sit johonki. MACOM olis tosi jees mutta voi olla ettei ole niin tarpeellinen. Toki sen ja toisen mim yksikön meksui sais tiputtamal drakuunan ja käyttämäl aikasemmam ylijäämä pisteen. Ite tykkään polleista mut toi muutos tois sulle sopivaa regenaraatioo ettei manowarit kaadu ennen linjoihin pääsyä ja olis muutenki ehkä vähä pidempää attritioo pelaava lista.

Avatar
Veripallo
Viestit: 987
Liittynyt: To 05.10.2006 10:38

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Veripallo » Ma 23.07.2018 12:24

JOENSUUN TURNAUS 22.7.18

Kova helle verotti itä-suomen pelaajia, mutta kahdeksan jantteria saatiin paikalle jolla pelataankin jo ihan hyvä kolmen kierroksen turnaus. Neljää kierrosta ei kukaan olisikaan kestänyt hikisessä kellarissa. Olin saanut muutaman treenipelin vyöni alle Man-o-Wareilla, ja niistä oli jäänyt hyvä fiilis. Karsin unesta neljä tuntia ja sutaisin suurimman osan napeistani edustuskelpoisiksi.


Khadorin neljännen border legioonan panssarikunta, "Iron Man-o-Warriors", olivat vihdoin valmiita liittymään sotaan. Prototyyppi powerhaarnikoihin pukeutuneet, parhaimmista parhaimpien keskuudesta valikoidut eliittisotilaat, olivat vihdoin viimeistelleen koulutuksensa "Olympian" varuskunnassa. Rivien välissä puhuttiin "suuresta ristiretkestä" ja "Khadorin keisarillisesta totuudesta". Läntinen Immoren tuotaisiin vihdoinkin takaisin keisarittaren lipun alle. Legioona otti motokseen "peltiä siältä, pelitä päältä", mutta yhtä yleinen oli sanonta "keisaritar suojelee". Lojaalisuutta ja rohkeutta nosti vielä korkeammalle heidän johtajansa primarch Vladimir "demon prince" Tzepesci, keisarittaren henkilökohtainen fugboi. Häntä he seuraisivat urcaeniin kaaottisiin syövereihin.


Listat olivat:

Koodi: Valitse kaikki

YKKÖSLISTA

Khador Army - 75 / 75 points
[Theme] Armored Corps

[Vladimir 1] Vladimir Tzepesci, the Dark Prince [+28]
 - Marauder [11]
 - Spriggan [17]
Man-O-War Suppression Tanker [0(6)]
Man-O-War Suppression Tanker [0(6)]
Battle Mechaniks (min) [3]
Man-O-War Bombardiers (max) [16]
 - Man-O-War Bombardier Officer [0(5)]
Man-O-War Bombardiers (max) [16]
 - Man-O-War Bombardier Officer [5]
Man-O-War Bombardiers (max) [16]
 - Man-O-War Bombardier Officer [5]
Man-O-War Demolition Corps (min) [8]
 - Sergeant Dragos Dragadovich [6]

Koodi: Valitse kaikki

KAKKOSLISTA

Khador Army - 75 / 75 points
[Theme] Armored Corps

[Vladimir 2] Vladimir Tzepesci, the Dark Champion [+27]
 - Juggernaut [13]
 - Juggernaut [13]
Man-O-War Drakhun [9]
Man-O-War Drakhun [9]
Man-O-War Kovnik [4]
Man-O-War Kovnik [4]
Man-O-War Strike Tanker [0(5)]
Man-O-War Suppression Tanker [0(6)]
Battle Mechaniks (min) [3]
Man-O-War Bombardiers (max) [16]
Man-O-War Demolition Corps (max) [14]
 - Sergeant Dragos Dragadovich [0(6)]
Man-O-War Demolition Corps (min) [8]
Man-O-War Demolition Corps (min) [8]

Bombardierit on secretly op, mutta se ei pärjää meidän local metan boogeyman Axikselle, joten kakkoslistani on tarkoitus haasta se. Democorpit hakkaavat kaikista lujimpaa ja maksavat vähiten joten 'spämmään' niitä. Yhdet bombardierit pitävät monta casteriä reheellisinä, ja advance move drakuunat ottavat pelilautaa hyvin haltuun alkukierroksilla. Vlad2 tuo myös hyvän kitin näille napeille. Hyvin asetettu wind wall auttaa todella paljon neutralisoimaan TEPien uhkaa, ja sitten on vielä Vladin fiitti. Teemu kuitenkin päätti olla mulkku ja tulikin jollain Circlen gargantuan paskarastaalla. Ykköslistasta sen verran, että koska Valachevini ei ole saapunut, otin Ayianan pois, vähensin mekaanikot pieniksi ja otin tilalle pienet demot kessulla.

PELI 1: Vlad2 vs Karchev (jaws of the wolf)
Scenario: The Pit II

Keväällä harrastuksen aloittaneen Antin kehistystä on ollut kiva seurata. Journeymanliigan lopulta lähtien ollaan saatu noin yksi peli viikkoon, ja jokaisessa se voitto on tullut lähemmäksi. Oltiin aikaisemmin testattu tätä matchuppia, ja Vlad2 democoret olis suorittanut kiitettävästi joten menin sillä. Antilla on toistaiseksi vain yksi lista, mutta se on hardcore paint vaatimusten mukainen, isot propsit!

Koodi: Valitse kaikki

Khador Army - 75 / 75 points
[Theme] Jaws of the Wolf

[Karchev 1] Karchev the Terrible [+30]
 - Behemoth [25]
 - Devastator [14]
 - Devastator [14]
 - Juggernaut [13]
 - Juggernaut [13]
 - War Dog [3]
Greylord Forge Seer [0(4)]
Greylord Forge Seer [0(4)]
Widowmaker Marksman [0(4)]
Battle Mechaniks (max) [5]
Kayazy Eliminators [5]
Kayazy Eliminators [5]
Widowmaker Scouts [8]
SETUP
Voitin aloituksen, joten hatkoin harjoituspelimme käsikirjoituksen mukaan ja menin ensin. Toivoin agressiivista skenaariopainetta ja vahvan fiittivuoron kantavan pelin minulle. Laitoin jaskat flankeille hakemaan pinnoja, supression tankerin keskelle jotta se voisi parhaiten siirtyä sille flänkille missä widowmakerit tulevat olemaan.

Antti teki aika symmetrisen depon ja asetti behiksen ja karsun keskelle, 8 pallot flankeille, widowmakerit minusta katsottuna oikealle eli vastapuolelle bombardierreitä. Eliminaattorit asettuivat molemmille flankeille.

Advance depolla otin dragoonat, molemmat pienet demot ja supression tankerin eteenpäin.

jossu11.jpg
Taistelusuklaajuna on paras muodostelma

1A
Dragoonat juoksivat eteen taunttaamaan Karchevia yli 11" päähän. Pistin assailin toiseen jaskaan, Hand of Faten (HoF) isoihin demoihin ja arcane mightin päälle.

1B
Antti tuli eteenpäin, pysyen yli 14" democoreista ja muodostaen countercharge muodostelman. Carchev heitti battlechargedin päälle ja ampui drakuunaa. Behis liittyi pyssyttelyyn mukaan mutta drakuuna otti vain 3 pinnaa sisään. Widowmakerit ja marksmanni päättivät siinä kohtaa tulla flankiltä lähemmäs keskustaa ja ampuivat loput 7 pinnaa, dismountaen ensimmäisen ratsuni. Toiset eliminaattorit juoksevat Karchevin eteen, hankaloittamaan casteri killin yritystä.

2A
Nihkeetä. En oikein voi vielä fiitata kun saisin vain yhden napin fiksusti fiittiin, mutta ilman sitä en pääse tarpeeksi syvälle aiheuttaakseni oikean skenupaineen. Pohdin hetken josko fiittaan kuitenkin, mutta eliminaattoritlopulta muuttavat mieleni kun niitä ei oikein jammata. Counterchargejen välttäminensyö kelloani, mutta saan lopulta ihan ok charget drakuunoilla, tehden ihan hyvää lämää juggernaughtiin vasemmalla ja tappaen yhden eliminaattorin. Vasemmalla yritän bombardiereilla putsata eliminaattoreita, mutta ne istuvat trenchissä. Viides laukausu kuitenkin onnistaa ja poksahtaa juoksuhaudan sisällä ja tapan toisen. Pidän hallussani kaikkia alueita joten Antin on pakko tulla vastaan.

2B
Antti putsaa dragoonat pois ja tulee varvistamaan vasenta neliöaluetta 8-pallolla, pysyen yli 10" päässä assail juggernaughtista. Kahta muuta aluetta varvistaa toinen 8-pallo, ja vielä kätevästi metsän takana. Yksinäinen eliminaattori chargee ja murhaa yhden bombardierin ja side steppaa leaderin taakse. Antti unohtaa minun coverin firen ja toinen eliminaattori kokee last samurait juostessaan supression tankeria kohti. En ollut minifiitannut isoja demoja, ja maksan siitä kun behis ampuu supression tankerin pois, vieden blasteilla yhden tai kaksi brotheria.

3A
Fiittivuoro, heitän 5 eli saan täydet 6 jantteria. Karchev on 5 fokuksessa joten en usko caster killiin Olen liian ahne ja kuvittelen voivani poistaa sekä kahta zonea klippaavan 8-pallon että toisen juggiksen, joten jaan charge kohteet tyhmästi. Vasemmalla bombardierit on OP ja heitän kahella nopalla hard 10n tappaen eliminaattorin, ja tuhoan objektiivin. En kuitenkaan yllä slämmätä kasipalloa assaililla, ja minun on pakko kunnioittaa Antin juggernaugtia joka on nyt vapaa tulla painiin mukaan drakuunan jäljiltä, joten joudun pakittamaan. En siis saa vasenta aluetta vielä pariin vuoroon. Oikealla sidon widowmakerit yhdellä demolla ja saan 2 tai 3 kiinni 8-palloon. Joku heistä krittaa ja rikon korteksin, mutta jaska jää eloon. Tämän jälkeen unohdan jään ja isojen demojen (jotka vihdoin minifiittaavat) damaget heitän yhdellä nopalla liian vähän, ja 8-pallo jää 7 pisteeseen. Juggernaughtin sentään rikon, mutta skoraan vain 1 pisteen.

3B
Karsu ja behis tulevat leikkiin mukaan ja putsaavat isot demot pois ilman ongelmia fiitistäni huolimatta.

4A
Pahalta näyttää. Jaskani ovat kaukana flankeillä metsien takana ja keskustani on murtumassa. Vlad ei haluaisi ottaa behistä naamaan, joten lähden karkuun metsän taakse. en uskalla käyttää arcane mightia damagenoppien boostaamiseen, joten en saa vieläkään 8-palloja rikki.

4B
Karchev fiittaa ja hakee jostain road to warin, siirtää behiksen asemiin joka sitten chargee Vladin. Antin kello kuitenkin loppuu ennen attackia.

jossu12.jpg
Behis Vladissa kiinni, kello pelasti.

Huh huh. Omat pienet virheet tekivät pelistä paljon pahemman kuin olisi tarvinnut. Jos olisin laittanut tarpeeksi resursseja 8-palloon kolmannella vuorolla olisin ottanut 3 pistettä ja tehnyt Karchevin skenaariopelin todella tukalaksi, mutta nyt keskustani pääsi murtumaan ja casterini melkein kuoli kun olin vasta 1 pisteen edellä. Toinen juggikseni oli huonon positioinnin vuoksi irrelevantti koko pelin. Kello kuitenkin pelasti. Kiitoksen Antille hyvästä matsista, pidän matchuppia lähtökohtaisesti todella vaikeaksi hänelle mutta peli siitä tuli. Antti pelaa myös todella tarkkaa, reilua ja fiksua peliä. Kaikista reenipelin virheistä oli läksyt tehty. Muutamia mosavirheitä sattuu edelleen ja joka matsissa tulee joitain uusia sääntöinteraktioita edelleen uusina, mutta Antin kehitystä on kyllä ollut kiva seurata. Ja tulihan hänelle se ensimmäinen turnausvoittokin vikalla kierroksella :)

1-0

PELI: Vlad1 vs Ossyan (legions of dawn)
Scenario: Standoff

Pääsen pelaamaan Kuopiolaisia tonttuja vastaan. Tupla hilpari Issyriaa ja tupla invictor Ossyania olisi tarjolla. Listavalinta oli vaikea, mutta luulen tehneeni oikean valinnan, vaikka olisikin Issyria tullut vastaan.

Koodi: Valitse kaikki

Retribution Army - 75 / 75 points
[Theme] Legions of Dawn

[Ossyan 1] Lord Arcanist Ossyan [+28]
 - Harpy [9]
 - Harpy [9]
 - Hypnos [18]
 - Sylys Wyshnalyrr, the Seeker [0(4)]
Arcanist Mechanik [2]
Arcanist Mechanik [2]
Arcanist Mechanik [2]
Dawnguard Sentinel Scyir [0(4)]
Dawnguard Invictors (max) [16]
 - Dawnguard Invictor Officer & Standard [0(4)]
 - Soulless Escort (1) [1]
Dawnguard Invictors (max) [16]
 - Dawnguard Invictor Officer & Standard [4]
 - Soulless Escort (1) [1]
Dawnguard Sentinels (max) [18]
 - Dawnguard Sentinel Officer & Standard [4]
 - Soulless Escort (1) [1]

SETUP

Häviän aloituksen, ja otan intuitiolla toisen puolen. Deploymentissä tuntuu että otin väärän puolen, ja tästä sitten myöhemmin väiteltiin Teemun kanssa. Mulla on plajon metsiä edessä, tosin clear cut auttaa. Mulla on myös muuri tällä puolella.

Vastustajan depo on hyvin symmetrinen, sontanelit keskellä ja invictorit flankeillä. Kohtaan hänet laittamalla omat tankerini, jaskani ja demot keskelle, bombardierit flankeille. Tarkoitukseni on olla niin laajalla rintamalla, etten jätä montaa nappia Ossyanin fiittiin. Advance movet tankereihin ja bombardiereihin.

jossu21.jpg
Oon nähny nää retrit joskus suomen Turussa.

1A
Quicken menee sontaneleihin ja kaikki juoksee.

1B
Vastustaja tarjoaa puoli uniittia sontanelejä tankerien thretille, eikä käyttänyt minifiittiä. Paria kukkulalla seisovaa lukuunottamatta tarvitsen 8 osumiseen ja 8 tappamiseen, saan averagella 8 laukausta ja boostatut osumiset. Sign and portens vielä mukaan niin mun matikalla tämä on parempi kuin heittää coverin firet ja rukoilla että hard 9t tappaa minifiitattuja sontanelejä. Nopat kuitenkin pettävät mut pahasti: saan yhteensä tankerien kesken vain 7 laukausta, joista 2 menee ohi ja 3 ei läpäise panssaria. Tapan kaksi ja annan vengensen 9 muulle. Obo ja tankerit kuitenkin blokkaavat tien kaikelle muulle keskustassani. Laitan jaskat muurin taakse niin että vain sivuilta yltää lyödä. Flankeillä levitän ja jään niin kauas, että inviktoreiden on pakko minifiitata ensi vuorolla.

2A
Ossyan fiittaa, ja spikkaa tankerin yhellä kudilla hengiltä. En ole pelannut Mk3 Hypnosta, niin ghost shot yllättää mut täysin ja metsän takana olevat bombardierit ottavat massiivisen balstin. Onneksi vain kaksi kuolee loppuun asti. Harpit ampuvat toisen tankkerin, ja sontanelit chargeavat syvälle ja minifiittaavat. Vastustaja onneksi derppaa lippunsa yli 5" päähän comentajasta ja useat sontanelit ovat ulkona 8" commandista. Flankeillä levittäytyminen palkitaan, enkä menetä kovin montaa nappia invictoreille.

2B
Aluksi unohdan allokoida jaskoille koska miksi haluisin tehä niillä duunia? Tankerien katoaminen halvalla vähän yllätti, mutta viime vuoron suorituksen jälkeen ne ansaitsivat sen. Ammun fiitin ulkopelta täyslaidalliset invictoreihin, tappaen ehkä 2/3 totaalisti. Jaskojen ja vengeansaavien democorppien kesken putsaan myös noin 2/3 sentineleistä. Molemmat skoraavat oman puolen neliöt. Attritio on selkeästi menossa mulle.

3A
Viimeiset sontanelit painii, harpit ampuu juttuja. demot kuolee kessua lukuunottamatta ja vastustaja tulee contestoimaan mun aluetta. 1-2

3B
Mistakes were made. Saisin fiitillä sprigganin ossyaniin kiinni kun vastustaja ei ole huomioinut bulldosea, mutta jostain syystä en ota assassinaatiopaikkaa. Kelaan, että saisin molemmat pyöreät alueet itselleni ja 1 tai 2 jaskaa tuhottua tällä vuorolla ja peli alkaisi olla taputeltu. Allokoin siis kaiken koska muurin takana olen def20 eli kuolematon... Putsaan pyöreät alueet, mutta en huomaa metsien takana piilottelevia souless escortteja. Hypnos karkaa admonitionilla sprigganilta, joka vaihtaa kohteen harppyyn ja feilaa täysin damagenopissa, jättäen mokoman 7 pinnaan cortex ja pyssy ehjänä. Marauderi smittaa hypnoksen huitsin nevadaan ja putsaa vikat sentinelit.

4A
Vastustajalla on jäljellä battlegroup ja soulessit. Ainoa outti on assassinaatio, jonka hän suorittaa hyvin. Ossyan antaa hypnokselle quickenin ja shakettaa knockdownin. Oma kuti Vladista menee ohi, mutta arcantrik bolt tappaa harppia sitovan demokessun. Vapaa harppi ampuu sprigganin thunderboltilla pois meleestä, vapauttaen 7 pinnan harpin. Hypnos tulee ghost shotilla ampumaan Vladiin shadowbindin, jonka jälkeen harppi lentää muurin sivulle ja viimeistelee työn.

jossu22.jpg
Retribroken is broken please nerf :D

JÄLKIVIISAUDET
Hävisin täysin mosavirheeseen eikä siihen ole tekosyitä. Intuitiokin sanoi oman vuoron alussa, ettei tämä välttis ole fiksua. Kun vastustajan ainoa outti assassinaatio, älä jätä casteriä tyhjiin. Niin ja oman ykkösfaktion nappuoiden säännöt voisi osata :D Toki olin 2 pinnaa skenaariossa jäljessä, mutta ei ensi vuorosta alkaen vastustajalla ollut enää mitään millä scorata, ja omat jaskani olivat jo ossyanin luona. Ehkä se assassinaatio vuorolla 3 olisi ollut oikea valinta.

1-1

PELI: Vlad2 vs Xekaar (imperial warhost)
Scenario: spread the net

Katson että toinen lista on Xekaar joten en edes katso sitä vaan keskityn Makeda1 listaan. Päätän että Vlad2 on parempi, ja sitten yllätyn kun vastustaja pelaakin Xekaaria. Eikös tää ole ihan surullinen? Vastustaja on eri mieltä joten katsotaan lista:

saattaa olla pieiä vihreitä, en muista tarkalleen

Koodi: Valitse kaikki

Skorne Army - 75 / 75 points
[Theme] Imperial Warhost

[Xekaar 1] Beast Master Xekaar [+31]
 - Basilisk Drake [8]
 - Basilisk Drake [8]
 - Basilisk Krea [0(7)]
 - Basilisk Krea [0(7)]
 - Basilisk Krea [0(7)]
 - Chiron [19]
 - Cyclops Brute [8]
 - Rhinodon [12]
 - Rhinodon [12]
 - Titan Gladiator [15]
 - Titan Sentry [15]
Mortitheurge Willbreaker [4]
Paingiver Beast Handlers (min) [5]

Eli vastustajan sanoin reilu 300 boxia jyrsittävänä ja paljon kovan powin spray pyssyjä. Kyllä tämä voi olla haastava mutta otan game plaaniksi spämmäillä wind blasteja joka vuoro kunnes päästään meleeseen tuhotakseni hänen muodostelmansa. Democoret taas ovat mestareita ottamaan paljon boxeja kerralla veke.

SETUP
Häviän heiton ja menen kakkosena. Tosella puolella on paljon metsää joten annan vastustajan painia sen kanssa.

Vastustajan depo on symmetrinen, titaanit ja mega basiliski keskellä, pienet basiliskit niiden vieressä ja rhinodonit flankeillä.

Spread the netissä mun on pakko edetä vasemmalla puolela aggressiivisesti, jotta saan oman puolen lippuni enkä häviä skenaarioon. Koska matkaa on omalle lipulle hiukan yli 8" joudun polttamaan yhden advance moven kovnikkiin häneen että voin käyttää desperate pacea molempina vuoroina ja päästä lipulle. Luon task force Alphan vasemmalle jossa on bombardierit, pienet demot, kovnik ja yksi juggernaught. Tavoite: saavuttaa vastustajan puolen zone viimeistään 3B, ottaa haltuun oman puolen lippu 2B, ja tuhota kohdattu vihollinen. Loput armeijasta menevät task force bravoon. Tavoite: Ota haltuun oman puolen zone 2B, contestoi keskialuetta ja tuhoa hyökkäävä vihollinen torjuntataistelulla. Oikeassa flankissani on viimeinen kovnik, joka saa yksin tehtäväkseen saavuttaa vastapuolen lippu 2B, ja contestoida sitä mökin takaa.

AM:t menevät siis drakuunoille, yhdelle kovnikille task force alphassa, bombardiereille ja yhdelle pinelelle demoyksikölle task force bravossa.

1A
Vastustaja juoksee täysillä eteen, kreat laittavat aurat päälle.

1B
Näen heti mahollisuuden nopeaan assassinaatioon. Vastustaja ei selkeästikkään kunnioita 21" threttaavia rat9 Hand of Fate bombardiereitä. Saisin fiitillä neljä ampumaan, ja toisella drakuunalla on vapaa chargelinja. Xekaarilla on 1 cämpissä ja yksi shield guard. Mittaan ja drakuuna on kuitenkin puoli tuumaa liian kaukana, hyvin positioitu.

En siis fiittaa, vaan etenen puoli tuumaa hevien chargethrettien päähän. Laitan kaksi wind blastia mega basiliskin eteen ja ammun bombardiereilla yhtä drakea, jättäen sen pariin pinnaan. Cyclooppi koppaa yhden kudin ja hyper agressioi mua kohti.

2A
Wind blastit pelastavat pahimmalta, mutta mega basiliski pääsee kuitenkin sprayaamaan kaksi demoa hengiltä kessu uniitista, rangaisten minua siitä etten minifiitannut. Vastustaja derppaa eikä fiittaa Xekaarilla, ja olen ankara enkä anna take backia. Tilannetta pahentaa vielä, että monet hevit ovat jo edenneet juuri minun threttini ulkopuolelle ilman fiittiä, eli varmasti oli tarkoitus tankata Xekaarin fiitillä minun fiitti. Cyclooppi juoksee juttujeni eteen.

2B
Nyt on täydellisen fiittivuoron paikka, mutta mulla on pieni pähkinä ensin purtavana edessä olevan cycloopin kanssa. Vengeance aloittaa sen pehmittämisen, mutta kun täyteen ladattu juggernaughtikaan ei saa viimeisteltyä sitä, alkaa pohtiminen, että millä sen clearaan jotta saan democoret ja toisen draguunan sisään. Lopulta annan tehtävän toiselle draguunalle, mikä on toki valtava ps17 wm hukkaan heittämistä, mutta se voi sentään repositiolla mennä jumittamaan muita eikä jää omien eteen. Fiittaan täydet 6 modellia taas ja annan toksut molemmille rakuunoille, kahdelle demolle task force alphassa ja kahdelle demolle pienestä yksiköstä task force bravossa.

Task force alpha suoritti tehtävänsä esimerkillisesti. Kovnikki otti lipun haltuun ja rohkaisi demoihin vauhtia desperate phasella. Bombardierit baittasivat megabasiliskin counter blastin ja ampuivat draken pois, ja fiitatut democoret chargesivat rhinodonin: ensimmäinen crittaa ja 19 pistettä sisään, toinen viimeistelee vaatimattomalla 16. pisteellä. Tavoitteet saavutettu etuajassa ja vasen flankki on meidän.

Task force bravo suoriutui yhtä ansiokkaasti tosin vähemmän näyttävästi. Strike tankeri ampui titaania, Drakuuna viimeisteli edessä olevan cycloopin ja repositioi syvälle linjoihin. Toinen drakuuna ja demot ryntäävät sisään, mega basiliski ja titan sentry ovat vuoron lopussa muutamassa pinnassa, ja basiliski on jäässä. Pääsen meleeseen ilmankin desperate phasea, joten oikean puolen kovnik on vapaa juoksemaan mökin taakse kontestoimaan lippua, ja otan juggiksella oman alueeni haltuun. Menen 2-0 johtoon skenaariolla ja olen polttanut 40 minuuttia kelloa.

jossu31.jpg
2B loppu. Huomatkaa kui sneakisti kovnikit on piilossa mökkien takana.

3A
Vastustaja menee hiukan tilttiin. Hän unohti/ei tiennyt, että stationary kuuluu sheikata controlla vaiheessa, ja alkaa buffaamaan mega basiliskiä piiskoilla. Xekaar ja titaanit raapivat drakuunoiden panssarin maalia, yhteisvoimin battlegrouppi saa yhden kaadettua. Sitten tulee iso tiltti kun basiliski ei saakkaan tehdä mitään. Lopulta skorne saa vielä muutaman Mowin hengiltä, mutta ei pääse kontestoimaan mun alueita ja menen 4-0 johtoon.

3B
On niin kuuma kellarissa etten jaksa enää miettiä, vaan passaan vaan vuoron 6-0 voittoon, vaikka olisin vapaasti voinut juosta juggiksen vastustajan alueelle ja ottaa 7-0 voiton. Onneksi tie-breakerit ei mennyt Skenaarioon kuitenkaan.

jossu32.jpg
Taistelukenttä on meidän.

JÄLKIVIISAUDET
Kiitokset vastustajalle kivasta pelistä, tykkäsin basiliskiteemaisesta skornesta. Peli olisi varmasti ollut tasaisempi, jos fiitti ei olisi mennyt ohi. Kiitokset Teemulle, että on vaatinut wtc tason tiukkaa kuria casuaalipeleissäkin, osasin itse olla tiukka ja vaatia tarkkaa peliä nyt.

----

Lopullinen sijoitus kolmas, SoSsilla toinen 2-1 sijoittuneista. Turnausvoitto meni Teemulle, joka oli nössö eikä uskaltanut laittaa rahaansa sinne missä suu oli, ja piti paskarastaan koko ajan tarjottimella (oli pakko sanoo).

Turnaus oli kiva, vaikka nörttihiki kellarissa nousi lopussa jo sietämättömille tasoille. Ainoan tappion voi selkeästi laittaa omien mokien piikkiin, joten MoWit toimii :)
Viimeksi muokannut Veripallo, Ma 23.07.2018 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hän on puhunut.

Avatar
Tanan
Viestit: 1892
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ma 23.07.2018 13:07

Hyvä raportit! Onnittelut kolmossijasta!
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Charad
Viestit: 823
Liittynyt: Su 25.02.2007 23:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Charad » Ke 25.07.2018 08:38

Me likes.

Kiitos, hyvät rapsat.

Pehmoiset rautapeikot pärjäsi ihan ok.
Rats keep running!

Avatar
Barricade
Viestit: 453
Liittynyt: Ke 26.03.2014 21:13
Paikkakunta: Turku

Re: Päätä seinään

Viesti Kirjoittaja Barricade » La 04.08.2018 17:51

Legioona otti motokseen "peltiä siältä, pelitä päältä", mutta yhtä yleinen oli sanonta "keisaritar suojelee". Lojaalisuutta ja rohkeutta nosti vielä korkeammalle heidän johtajansa primarch Vladimir "demon prince" Tzepesci, keisarittaren henkilökohtainen fugboi.
Kiitos taas rapsoista ja onnea voitoista :)
Make love, not peace.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”