Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Avatar
Tanan
Viestit: 1883
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Tanan » To 12.11.2015 14:08

Ehkä isoin yllätys fFnatikissa oli se, että cryxiä ja PoM ei pelattu ollenkaan. Circleäkin pelas vain yksi ja hänkään ei ulkoiluttanut Morvahnoita. Mistä tämä johtuu? Suomen cryx, PoM ja circle pelaajat, onko tämä vain tavallista kausivaihtelua, laajempi kyllästyminen factioon vai kenties eDenny nerffaamisen aiheuttama shokki? Mun listan pressgangereiden rfp mekaniikat meni ihan hukkaan, kun yksikään oikea factio ei pelannut rekursiota.
Pressgangereistä puheenollen, niitä on vaikea pelata oikein. Periaatteessa ne kestää ihan hyvin rankaisua pistehintaansa nähden ja lyö lujaa warrior modeleita Hawkilla. Käytännössä ne on kuitenkin AD:n ansiosta liian nopeita Zerkovalle ja joutuivat toistuvasti allekirjoittaneen huonon pelitaidon takia tilanteisiin, jossa ne kuoli helposti.
Zerkovan battlegroup menee täysremonttiin. Kodiak ja Devastator olivat kivoja, mutta lista kaipaa enemmän punttia (A&H) ja kirveitä vastustajan heavyjen ja kolossaalien teilaamiseen. Devastaattori joutaa ihan hyvin mekaanikkojen ohjattavaksi. Torchin vois kans vaihtaa Ruiniin, mutta toisaalta Zerkova arvostaa pathfinder jakkia jota ei voi poistaa helposti kaukaa.
Toinen iso ongelma on Khadorin kyvyttömyys tappaa vihollisen supporttia kuten esimerkiksi peikkojen kivimiehiä. Widowmakerit ja pEiryss tekevät tätä kohtalaisen hyvin, mutta tuppaavat kuolemaan vähän turhan helposti (varsinkin nykyisillä juoksuhautasäännöillä). Supportin tappamisessa ei myöskään olisi pahitteeksi arching fire, koska fiksu vastustaja osaa blokata LoSeja omilla heavyillä. Käytännössä listassa pitää olla Destroyereita, Black Ivan, Behemoth, mortareita, MoW bombardierit, WGI rakettimiehiä tai WGRC. Tulen kokeilemaan näitä kaikkia vaihtoehtoja lähiviikkojen aikana, mutta aloitan luonnollisesti huonoimmista eli Bombardiereistä. Lista voisi näyttää vaikka tältä:

System: Warmachine
Faction: Khador
Casters: 1/1
Points: 50/50
Koldun Kommander Aleksandra Zerkova (*6pts)
* Juggernaut (7pts)
* Juggernaut (7pts)
* Torch (10pts)
* Sylys Wyshnalyrr, the Seeker (2pts)
Battle Mechaniks (Leader and 3 Grunts) (2pts)
* Demolisher (9pts)
Lady Aiyana & Master Holt (4pts)
Man-o-war Bombardiers (Leader and 4 Grunts) (11pts)
Alexia, Mistress of the Witchfire (4pts)

Sitten pitäisi keksiä käyttöä isolla vaivalla maalatuille pressgangereille ja pAlexialle. Koska pressgangerit ovat nopeita, casterin pitäisi itse olla nopea, tehdä pressgangereistä parempia tai nopeuttaa muuta armeijaa. Ehdotuksia otetaan vastaan. Alla pari omaa listaideaa:

System: Warmachine
Faction: Khador
Casters: 1/1
Points: 50/50
Zevanna Agha, the Old Witch of Khador (*3pts)
* Devastator (9pts)
Alexia Ciannor & the Risen (Alexia and 9 Risen Grunts) (5pts)
Press Gangers (Leader and 9 Grunts) (6pts)
Press Gangers (Leader and 9 Grunts) (6pts)
Bosun Grogspar (2pts)
Doc Killingsworth (2pts)
Eiryss, Angel of Retribution (3pts)
First Mate Hawk (2pts)
Lord Rockbottom (2pts)
Thor Steinhammer (2pts)
* Ghordson Basher (7pts)
* Ghordson Basher (7pts)
- Lista voi estää featillä ja eEiryksellä jakkeja tramplaamasta kahden vuoron ajan. Voiko se riittää pressganger jammin kanssa skenaariovoittoon?
- Bashereiden funktio on screenata nopeasti liikkuvaa arkkinoodia, casteria ja kriittisiä sooloja sekä töniä Devastaattoria lojumaan zoneille.
- Ekana menevillä pressgangereillä on KD immuniteetti, 4+ tough, DEF16 ja ARM12. Onko tämä tarpeeksi, että niitä ei heti tapeta?
- Pitäisikö Devastaattori vaihtaa johonkin toiseen "skenaariojakkiin" kuten Kodiakkiin, Decimaattoriin tai Marauderiin? Pitäisikö supporttia (kuten esim pAlexia vähentää) ja ottaa tilalle yksi ylimääräinen jakki?

System: Warmachine
Faction: Khador
Casters: 1/1
Points: 50/50
Vladimir Tzepesci, the Dark Champion (*5pts)
* Juggernaut (7pts)
* Ruin (10pts)
* War dog (1pts)
Alexia Ciannor & the Risen (Alexia and 9 Risen Grunts) (5pts)
* Koldun Kapitan Valachev (2pts)
Assault Kommandos (Leader and 5 Grunts) (5pts)
* 1 Assault Kommando Flame Thrower (1pts)
Kayazy Eliminators (Leader and Grunt) (3pts)
Kayazy Eliminators (Leader and Grunt) (3pts)
Press Gangers (Leader and 9 Grunts) (6pts)
Press Gangers (Leader and 9 Grunts) (6pts)
Bosun Grogspar (2pts)
Doc Killingsworth (2pts)
First Mate Hawk (2pts)
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Tanan
Viestit: 1883
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ke 25.05.2016 22:22

Ensimmäinen peli mk2.99ä takana. Allekirjoittaneen 30p rhulic-merkut ottivat mittaa SpartanMk1 Llaelese-merkuista. Päällimmäiseksi pelistä jäi mieleen se, että korkea DEF on arvossaan, kun omia nappuloita ei voi chargailla, slammailla tai muuten heitellä. Tiukan painin jälkeen SpartanMK1 voittaa skenaariolla kun epäonnistun tappaamaan Ashlynniä assassinaatiolla. Thorn gun maget, Rutger+Talon ja Repositioiva Ashlynn (Major Gibbs) on selvästi OP.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Barricade
Viestit: 447
Liittynyt: Ke 26.03.2014 21:13
Paikkakunta: Turku

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Barricade » To 26.05.2016 00:19

Omia saa slämmäillä (se oli yhdessä ensimmäisistä insidereista, samassa missä kerrottiin tuosta chargesta). Ja kai niitä saa heitelläki, ainaki lyöminen onnistunee kun slämi atackikin on samlittu ja jotku abilityt mvaatii nimenomaan enemy modelin tappamisen, mikä vihjais että omiaki saa tappaa jos tahtoo.

Thorn maget on varmaan ihan jeppis juu :)
Make love, not peace.

Avatar
Tanan
Viestit: 1883
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ma 27.06.2016 13:29

Kangasala-turnaus ahistaa. Millä factiolla ja castereilla kehtaa lähteä Oulua edustamaan? Sotavasaran kommentaattoreita kaivataan avuksi!

RoS: Garryth, Kaelyssa
- Pieni figukokoelma..
+ ... Jotka on suurimmalta osin jakkeja. En omista yhtään jalkaväkisyksikköä. Jakit on hyvii mk3ssa, jopa retriborkenilla?
+ ... En oo ulkoiluttanut haltioita yli vuoteen.

Khador: Karchev, Zerkova, Vlad2, Strakhov maalattuina, muut osittain maalattuina
+ Paljon MoWeja ja jakkeja ...
- ... mutta ei sitten paljon muuta

Mercenaries: Gorten, Durgen, Ossrum, Ashlynn, Drake, Shae, Fiona
+ Paljon kaikkea, mutta erityisesti kääpiöiden kevyitä ja raskaita jakkeja. Kaksi kääpiölistaa 10+ bunnyllä vois toimia?
+ Lähes kaikki soolot löytyy
+ Alexiat löytyy
+ Kaksi ryhmää press gangereita täysillä herkuilla. Onko ne pelattavia?
- Ei-kääpiöiden battlegrouppiin on aika vähän vaihtoehtoja (4x buccaneer, freebooter, Nomad/Mule/Rover)
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

shoddie
Viestit: 1255
Liittynyt: Ke 28.09.2011 15:16

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja shoddie » Ma 27.06.2016 14:27

commodorecannon. Need i say more?

Lukkimus
Viestit: 400
Liittynyt: To 13.04.2006 18:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Lukkimus » Ma 27.06.2016 15:54

Aiempaa kompaten, tolla valikoimalla aloitat ottamalla Shae+Commodore+mitä nyt huvittaa. Toimii vähä kaiken kanssa. BG vaikka buccaneer, freebooter & Rover. Sit ehkä wrongeye koska se on vaan ihan tyhmän hyvä nappi.
Pariks Gorten, 2/3 hevii, pari blasteria, ragman&Orin, wrongeye & Snapjaw, kayazyt/nyssit ja mitä nyt mahtuu. Lanyssa vois olla ihan kova paranteleen threat ongelmia.

Shae hoitaa gunlinet pääosin ja Gorten ratkoo peltiongelmat.

Miltä noi kuulostaa?

Avatar
Celebdae
Viestit: 4366
Liittynyt: Ti 28.01.2003 21:14
Paikkakunta: Leppävaara

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Celebdae » Ma 27.06.2016 17:12

Outoconin listat suoraan?
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.

Avatar
Tanan
Viestit: 1883
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ma 27.06.2016 23:28

Lukkimus kirjoitti:Shae hoitaa gunlinet pääosin ja Gorten ratkoo peltiongelmat.
Valitettavasti kokoelmiini ei kuulu commodooria. Wrongeyen ja snapjawin saisin varmaan lainaan jos tarpeen. Ilmeisesti se star-scrossed on todettu toimivaksi melee listoja vastaan?
Lukkimus kirjoitti:Miltä noi kuulostaa?
Mun täytyy myöntää, että en ihan tajuu tätä "shae+commodore on pöljän hyvii ja voittaa melkein kaikki ampumiskisat" argumentaatiota. Commodore on vain 7p nappi, jonka threat range on ilman feattiä/minifeattiä 20" ja POW16. Siinä on yksi iso kohtalaisen kestävä kohde ja 3 helposti tapettavaa piraattia (joita ei enää saa täydennettyä muista piraattiyksiköistä). Pistettä halvempi kääpiötykki threattaa yhtä pitkälle, omaa arching firen, tekee suoralla osumalla keskimäärin 1,5 pongoa enemmän vahinkoa ja pitää tappaa viimeiseen (kohtalaisen blasti-immuuniin) tykimieheen.

Miksen vaan ottas enemmän peltiä tai yksiköitä, jotka vaan poistaa muita yksiköitä?

Mercenary Army - 75 / 75 (+28) points
(Ossrum 1) General Ossrum [+28]
- Grundback Gunner [6]
- Grundback Gunner [6]
- Grundback Gunner [6]
- Grundback Blaster [6]
- Grundback Blaster [6]
- Grundback Blaster [6]
- Grundback Blaster [6]
- Grundback Blaster [6]
- Ghordson Avalancher [17]
- Ghordson Avalancher [17]
- Ghordson Basher [9]
Horgenhold Artillery Corps [6]
Horgenhold Artillery Corps [6]

tai

Mercenary Army - 75 / 75 (+31) points
(Gorten 1) Gorten Grundback [+31]
- Grundback Blaster [6]
- Ghordson Basher [9]
- Ghordson Basher [9]
- Ghordson Avalancher [17]
- Wroughthammer Rockram [14]
- Wroughthammer Rockram [14]
Brun Cragback [16]
- Lug
Thor Steinhammer [4]
- Ghordson Avalancher [17]

tai

Mercenary Army - 75 / 75 (+31) points
(Fiona 1) Fiona the Black [+31]
- Buccaneer [6]
- Buccaneer [6]
- Freebooter [9]
- Nomad [11]
Captain Sam MacHorne & the Devil Dogs (max) [18]
- Buccaneer [6]
Press Gangers (max) [12]
Rhupert Carvolo, Piper of Ord [4]
Dahlia Hallyr [17]
- Skarath
Anastasia di Bray [3]
Eiryss, Angel of Retribution [6]
Lanyssa Ryssyl, Nyss Sorceress [3]
Alten Ashley [5]

tai

Mercenary Army - 75 / 75 (+30) points
(MacBain 1) Drake MacBain [+30]
- Rover [15]
- Buccaneer [6]
- Buccaneer [6]
- Buccaneer [6]
- Buccaneer [6]
Alexia Ciannor & the Risen [10]
Press Gangers (max) [12]
Press Gangers (max) [12]
Doc Killingsworth [4]
Bosun Grogspar [4]
First Mate Hawk [4]
Ogrun Bokur [5]
Rhupert Carvolo, Piper of Ord [4]
Lady Aiyana & Master Holt [8]
Anastasia di Bray [3]
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Tanan
Viestit: 1883
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ma 27.06.2016 23:42

Celebdae kirjoitti:Outoconin listat suoraan?
Katsotaampas... Eli jotain tällaista:

Khador Army - 75 / 75 (+30) points

(Karchev 1) Karchev the Terrible [+30]
- Devastator [14]
- Decimator [16]
- Marauder [10]
Man-O-War Shocktroopers (max) [16]
Man-O-War Shocktroopers (max) [16]
Man-O-War Shocktroopers (max) [16]
Man-O-War Drakhun [9]
Battle Mechaniks (max) [5]
- Battle Mechanik Officer [3]

(muuten sama paitsi että edikanvaihdos anto pisteet yhteen marauderiin, joka on musta Khadorin paras jakki)

Khador Army - 72 / 75 (+27) points
(Vladimir 2) Vladimir Tzepesci, The Dark Champion [+27]
- Juggernaut [12]
- Ruin [17]
- War Dog [3]
Battle Mechaniks (max) [5]
- Battle Mechanik Officer [3]
Man-O-War Shocktroopers (max) [16]
Man-O-War Shocktroopers (max) [16]
Man-O-War Drakhun [9]
Alexia Ciannor & the Risen [10]
- Koldun Kapitan Valachev [4]
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist [4]

EDIT - olihan mulla gorman ja doge mukana
Viimeksi muokannut Tanan, Ti 28.06.2016 09:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Tanan
Viestit: 1883
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ma 27.06.2016 23:48

Haltioille oon miettinyt jotain tällaista:

Retribution Army - 75 / 75 (+29) points
(Garryth 1) Garryth, the Blade of Retribution [+29]
- Hypnos [18]
- Aspis [6]
- Aspis [6]
- Aspis [6]
- Chimera [8]
- Madelyn Corbeau, Ordic Courtesan [4]
Arcanist Mechanik [2]
Eiryss, Angel of Retribution [6]
Lanyssa Ryssyl, Nyss Sorceress [3]
Dahlia Hallyr [17]
- Skarath
Mage Hunter Assassin [4]
Mage Hunter Assassin [4]
House Shyeel Artificer [5]
- Hydra [15]

- Tästä listasta oon ehkä eniten innostunut. Niin monta asiaa, jotka vaan tappaa vastustajan casterin mistä tahansa.


Retribution Army - 75 / 75 (+29) points
(Kaelyssa 1) Kaelyssa, the Night's Whisper [+29]
- Hyperion [36]
- Aspis [6]
- Aspis [6]
- Aspis [6]
- Sylys Wyshnalyrr, The Seeker [4]
House Shyeel Artificer [5]
- Manticore [14]
Dawnguard Destor Thane [7]
Dawnguard Destor Thane [7]
Arcanist Mechanik [2]
Eiryss, Mage Hunter of Ios [7]
Mage Hunter Assassin [4]

- DEF15 Hyperion, joka näkee kaikesta läpi. Stationary + disruption.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Lukkimus
Viestit: 400
Liittynyt: To 13.04.2006 18:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Lukkimus » Ti 28.06.2016 08:05

Tanan kirjoitti:
Lukkimus kirjoitti: Miltä noi kuulostaa?
Mun täytyy myöntää, että en ihan tajuu tätä "shae+commodore on pöljän hyvii ja voittaa melkein kaikki ampumiskisat" argumentaatiota.
Ne ei voita ampumiskisoja, ne voittaa gunlinet. Shae pystyy suojaamaan omiaan lähestyessä ja sillä on kovat threat extenderit joilla päästään sitoon ampujat. Commodore tuo controllia kentälle släm kudeillaan. Se istuu valitsemassasi, phantasm päällä ja ampuu vastustajan jaskoja tai contestaavia modelleja.

Avatar
Tanan
Viestit: 1883
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ti 28.06.2016 09:57

Lukkimus kirjoitti:[Ne ei voita ampumiskisoja, ne voittaa gunlinet. Shae pystyy suojaamaan omiaan lähestyessä ja sillä on kovat threat extenderit joilla päästään sitoon ampujat. Commodore tuo controllia kentälle släm kudeillaan. Se istuu valitsemassasi, phantasm päällä ja ampuu vastustajan jaskoja tai contestaavia modelleja.
OK. Eli meta* on muuttunut siinä määrin, että Shaella voi uskottavasti hakea skenaariovoittoa? Mitä kaikkia nappuloita tämän listan pitäisi sisältää? Mää en yritä tässä naljailla ja trollailla, vaan oon oikeasti kiinnostunut.

* Mää en ole ihan varma mitä Shaella piti hakea mk2ssa, koska sitä ei kauheesti pelattu. Kai se tappoi Hawkin kanssa ihan kohtalaisesti warrior modeleita?
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Lukkimus
Viestit: 400
Liittynyt: To 13.04.2006 18:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Lukkimus » Ti 28.06.2016 11:08

Oma lista oli Fanassa:
Shae
-Nomad
-Vanguard
-Talon
-Sylys
Commodore
Nyssit (min)
Croet (max)
Eliminaattorit
Devils shadow
Rockbottom
Wrongeye & Snapjaw

Shaella haettiin alfaa käsittääkseni mk2, käsittääkseni, eikä se oo muuttunut hirveesti. Ite vaihdan tosta listasta sen verran että croet menee minimiin ja nyssit maxiin.

Dedikoitua gunlinee vastaan idea on juosta kiinni tai voittaa skenulla. Commodore auttaa hallitteen niiden skenu piecejä ja shae kyll uskaltaa tulla alueelle ite ihan helposti. Vanguard pitää eirykset tms pois kimpusta. Tää luottaa aika paljon myös maaston käyttämiseen omaks eduks koska Shaen featti antaa siihen mahdollisuuden.
Oon tosiaan pelannu tätä brickki listan parina ja vain 3 peliä joten ei oo ihan hirveesti dataa kui hyvä tää oikeesti tulee oleen. Itelle vaan tuntuu hyvältä.

Avatar
Tanan
Viestit: 1883
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ti 28.06.2016 11:24

Lukkimus kirjoitti:Oma lista oli Fanassa
Kiitos listasta! Ilmeisesti coup de mainea ei ihan kauheesti tullut heiteltyä, koska se vaikuttaa vain pieneen osaan listasta?
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Lukkimus
Viestit: 400
Liittynyt: To 13.04.2006 18:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Lukkimus » Ti 28.06.2016 12:30

Ei oikeastaan, se on kiva olla olemassa jos oikeesti tarvii lisää kävelyä commodorelle tms. Toki kyllähän tohon voi piraatti paatin pultata kii ja antaa hyvin vauhtia niille, mutta en itse omista niin siksi ei ole listassa.

Avatar
Tanan
Viestit: 1883
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ti 28.06.2016 14:13

Lukkimus kirjoitti:Ei oikeastaan, se on kiva olla olemassa jos oikeesti tarvii lisää kävelyä commodorelle tms.
Öh, commodore ei itse aktivoidu, joten se ei saa +2 liikettä coup de mainista. AInoat nappulat jotka hyötyy sun listasta coup de mainista ovat Shae, DSM ja Rockbottom. DSM tykkää tuosta buffista totta kai kuin hullu puurosta.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Lukkimus
Viestit: 400
Liittynyt: To 13.04.2006 18:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Lukkimus » Ti 28.06.2016 15:21

Katos perhana, en ollut tota aktivaatio hommaa huomannut Commodoressa. Onneks ei tullut käytettyä :D

Avatar
Tanan
Viestit: 1883
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Tanan » Pe 01.07.2016 22:58

Voitin sitten Kangasala-turnauksen em. puhtailla kääpiölistoilla (tai noh Ossrum listasta vaihdettiin yks Avalancher ja Blasteri toiseen Basheriin ja Rockramiin ja Gorten listassa Thor marsaloi Basherin Avalancherin sijaan Walzin ehdotusten pohjalta). Borken Searforge contract theme forcee odotellessa...
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Tanan
Viestit: 1883
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Tanan » To 28.07.2016 08:32

Kääpiöt on liian kovii mulle. Pakko vaihtaa factiota. Muuten mulle käy samoin kuin cryx- ja circlepelaajille, jotka ottavat nyt pataan keneltä tahansa n00bilta, koska päästivät pelitaitonsa repsahtamaan napsimalla helppoja voittoja MK2:ssa ylikovilla armeijoillaan.

Vaikeutta tulikin sopivasti, kun testailin eilen uutta G-man listavariaatiota vhernen S-man listaa vastaan. Sain vuorolla 2 mojovan attritioedun, mutta hävisin ens vuorolla assassinaatioon, jonka mahikset oli jotain 15-20% paikkeilla*.

Mietin kanssa hieman Helunaa. Mitä sillä kannattaa pelata? Jotain ampuvaa, vai kenties jotain mikä hyötyy eniten huispauskepistä? Onko puhdas jakkilista uhka vai mahdollisuus? Mitä jakkeja kannattaa laittaa battlegrouppiin?

* Stryker 2 piti oneshottia paria fokusta kämppivä Garryth Runewoodin osumaboostilla (8+) Fokusta ei voinut käyttää koska feat. Stryker 2 piti pyörittää korkea tulos kolmen nopan lisävahinkoon, muttei kuitenkaan yli 13, koska oli ottanut jo muutaman pongon sisään G-manin maagisesta pistoolista.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Tanan
Viestit: 1883
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Tananin punakone ei jätä kylmäksi

Viesti Kirjoittaja Tanan » Pe 05.08.2016 10:17

Lisää murhahaltioiden testailua eilen. Tällä kertaa Kaelyssa veti pitkän väännön jälkeen skenaariovoiton Möllin Bartista vastaan. Ja listahan oli:

Retribution Army - 75 / 75 points
(Kaelyssa 1) Kaelyssa, the Night's Whisper [+29]
- Chimera [8]
- Griffon [8]
- Aspis [6]
- Manticore [14]
- Hyperion [36]
- Madelyn Corbeau, Ordic Courtesan [4]
Dawnguard Destor Thane [7]
Dawnguard Destor Thane [7]
Mage Hunter Assassin [4]
Mage Hunter Assassin [4]
Eiryss, Angel of Retribution [6]

Haltiat on siitä kivoja, että niillä on helppo rakentaa lista, jossa jokainen nappula on nopea ja tappava. Kestokykyäkin löytyy joiltain nappuloilta, mutta useimmiten pitää luottaa etäisyyteen ja flänkkäykseen, mikä on virkistävää vaihtelua OP kääpiöiden tuhoutumattomiin jakkilinjoihin. Ainoa asia mikä vähän arveluttaa on noin MHAt, ne tuntuu vähän liian satunnaisilta mun makuun. Tilalle voisi ottaa pari ghost sniperii ja arcanistin.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”