Aloittelevan pelaajan Journeyman league; Cryx

Mikäli haluat palautetta ja kehitysideoita suunnitteilla olevaan armeijaasi, kirjoita listasi tänne. Voit myös antaa palautetta omista kokemuksistasi muille.
Arctico
Viestit: 708
Liittynyt: Su 02.10.2005 15:43

Aloittelevan pelaajan Journeyman league; Cryx

Viesti Kirjoittaja Arctico » Ti 04.04.2017 21:46

Ostin eilen Cryxin battle boxin ja siitä alkoi WARMACHINE (tai ”masiina”, kuten kokeeneemmat tuntuivat sitä kutsuvan) harrastus Journeyman leaguen merkeissä. Ostin tänään hiukan lisää modeleita ja nyt tekisikin mieli miettiä miten listani kehittyvät liigan edetessä.

Alla kaksi suunnitelmaa:

Suunnitelma 1: Vastustajan modelien kontrollointi
Week 1 (0+29); Battlebox kirjoitti: Agatha (29)
*Deathripper (6)
*Slayer (10)
*Reaper (13)

Lista: 0/0 (+29)
Week 2 (10); Battlegroup+Solos kirjoitti: Agatha (29)
*Deathripper (6)
*Slayer (10)
*Reaper (13)

Lisäykset:
*Deathripper (6)
Machine wraith (2)
Necrotech (2)

Lisäykset: 10/10
Lista: 10/10 (+29)
Week 3 (15); BG+Units+Solos kirjoitti: Agatha (29)
*Deathripper (6)
*Slayer (10)
*Reaper (13)
*Deathripper (6)
Machine wraith (2)
Necrotech (2)

Lisäykset:
min Bane Warriors (10)
Warwitch Siren (4)
Soul Trapper (1)

Lisäykset: 15/15
Lista: 25/25 (+29)
Week 4 (25(23)); BG+Units+Solos+CasterSwap allowed kirjoitti: Scaverous (27)
*Deathripper (6)
*Slayer (10)
*Reaper (13)
*Deathripper (6)
min Bane Warriors (10)
Machine wraith (2)
Warwitch Siren (4)
Necrotech (2)
Soul Trapper (1)

Lisäykset:
*Malice (15)
min Blood Witches (8)

Lisäykset: 23/23
Lista: 50/50 (+27)
Week 5 (15); All allowed kirjoitti: Scaverous (27)
*Deathripper (6)
*Slayer (10)
*Reaper (13)
*Deathripper (6)
*Malice (15)
min Bane Warriors (10)
min Blood Witches (8)
Machine wraith (2)
Warwitch Siren (4)
Necrotech (2)
Soul Trapper (1)

Lisäykset:
*Withershadow Combine (9)
Warwitch Siren (4)
Machine Wraith (2)

Lisäykset: 15/15
Lista: 65/65 (+27)
Week 6 (10); All allowed kirjoitti: Scaverous (27)
*Deathripper (6)
*Slayer (10)
*Reaper (13)
*Deathripper (6)
*Malice (15)
*Withershadow Combine (9)
min Bane Warriors (10)
min Blood Witches (8)
Machine wraith (2)
Machine Wraith (2)
Warwitch Siren (4)
Warwitch Siren (4)
Necrotech (2)
Soul Trapper (1)

Lisäykset:
min Blood Witches (8)
Machine Wraith (2)

Lisäykset: 10/10
Lista: 75/75 (+27)
Suunnitelma 2: Tehokas robottijoukko
Week 1 (0+29); BattleBox kirjoitti: Agatha (29)
*Deathripper (6)
*Slayer (10)
*Reaper (13)
Lista 0/0 (+29)
Week 2 (10); Battlegroup+Solos kirjoitti: Agatha (29)
*Deathripper (6)
*Slayer (10)
*Reaper (13)

Lisäykset:
*Slayer (10)

Lisäykset: 10/10
Lista: 10/10 (+29)
Week 3 (15); BG+Units+Solos kirjoitti: Agatha (29)
*Deathripper (6)
*Slayer (10)
*Slayer (10)
*Reaper (13)

Lisäykset:
min Blood Witch (8)
Warwitch Siren (4)
Necrotech (2)

Lisäykset: 14/15
Lista: 24/25 (+29)
Week 4 (25(22)23); BG+Units+Solos+CasterSwap allowed kirjoitti: Venethrax (26)
*Deathripper (6)
*Slayer (10)
*Slayer (10)
*Reaper (13)
min Blood Witch (8)
Warwitch Siren (4)
Necrotech (2)

Lisäykset:
*Slayer (10)
*Slayer (10)
Necrotech (2)

Lisäykset: 22/23
Lista: 49/50 (+26)
Week 5 (15[16 kirjoitti:); All allowed]
Venethrax (26)
*Deathripper (6)
*Slayer (10)
*Slayer (10)
*Slayer (10)
*Slayer (10)
*Reaper (13)
min Blood Witch (8)
Warwitch Siren (4)
Necrotech (2)
Necrotech (2)

Lisäykset:
*Slayer (10)
Machine Wraith (2)
Warwitch Siren (4)

Lisäykset: 16/16
Lista: 65/65 (+26)
Week 6 (10); All allowed kirjoitti: Venethrax (26)
*Deathripper (6)
*Slayer (10)
*Slayer (10)
*Slayer (10)
*Slayer (10)
*Slayer (10)
*Reaper (13)
min Blood Witch (8)
Warwitch Siren (4)
Warwitch Siren (4)
Machine Wraith (2)
Necrotech (2)
Necrotech (2)

Lisäykset:
min Blood Witches (8)
Machine Wraith (2)

Lisäykset: 10/10
Lista: 75/75 (+26)
Ajatuksia? Kummalla kannattaisi lähestyä tätä peliä?

Avatar
Prkl
Viestit: 3700
Liittynyt: Pe 30.05.2003 13:05
Paikkakunta: Esboo

Re: Aloittelevan pelaajan Journeyman league; Cryx

Viesti Kirjoittaja Prkl » Ti 04.04.2017 21:51

Oletko ajatellut bile thralleja? Pidän itse niiden taustatarinoista. Tuntuu, että niiden ympärille saisi kudottua loputtoman syviä maailmoja.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment

Avatar
Prkl
Viestit: 3700
Liittynyt: Pe 30.05.2003 13:05
Paikkakunta: Esboo

Re: Aloittelevan pelaajan Journeyman league; Cryx

Viesti Kirjoittaja Prkl » Ti 04.04.2017 21:54

Muutenkin tykkään, että sulla on noin hyvin tarinallisesti yhteen sopivat modelit listoissa. Se on mulle myös pelissä tärkeää. Esimerkiksi itse pelaan maan alla asuvien Cephalyxien kanssa myös maan alla asuvia kääpiöitä.
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment

Avatar
Tanan
Viestit: 1876
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Aloittelevan pelaajan Journeyman league; Cryx

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ke 05.04.2017 10:51

Olen havaitsevinani hiukan katkeruutta edelliselta kommentoijalta. Älä huoli, kyllä kesä tänäkin vuonna tulee vaikka nyt voi näyttää pahalta.

Mut noista listoista sen verran, että en oikein näe syytä pelata millään Cryx casterilla yli kahta raskasta jakkia missään tilanteessa. Yksi ja nollakin ovat hyviä numeroita. Kevyitä jakkeja ja Wraith Engineitä tilalle.

Jos mun pitäs valita yks heavy geneeriselle Cryx casterille, niin se ois joko Seether tai Reaper, riippuen siitä uskooko dragin olevan sellainen ominaisuus josta saa tarpeeksi hyötyä geneerisessä pelissä geneeristä vastustajaa vastaan. Ainoa poikkeus on tähän sääntöön on Venethrax, joka haluaa pelata Erebusta, koska counter chargaava jäädytys. Mainitsinko jo, musta ett counter charge on pöljän hyvä ominaisuus.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
nice2beatU
Viestit: 475
Liittynyt: Ti 24.08.2010 08:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Aloittelevan pelaajan Journeyman league; Cryx

Viesti Kirjoittaja nice2beatU » Ke 05.04.2017 11:12

Tervetuloa "masiinan" pariin. Itse olen hyvinkin erimieltä raskaista jakeista (heveistä) cryxillä edellisen postaajan kanssa. Itselläni hevit ovat toimineet hyvin monilla cästereillä.

Listat näyttävät ihan toimivilta kokonaisuuksilta. Itse ottaisin lisää hevejä scaveroukselle, koska hevejä on helpompi saada perille telekinesiksellä kuin jalkaväkeä. Mielellään vielä erilliseen battlegrouppiin skave kun tykkää kuluttaa focuksensa tehokkaasti.

Vene lista sen sijaan on hyvin saman kaltainen kuin itse pelaan / pelaisin eiköhän tuolla pääse hyvään alkuun.
Skorne is love, Skorne is life.

Avatar
Tanan
Viestit: 1876
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Aloittelevan pelaajan Journeyman league; Cryx

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ke 05.04.2017 11:30

nice2beatU kirjoitti:
Ke 05.04.2017 11:12
Mielellään vielä erilliseen battlegrouppiin skave kun tykkää kuluttaa focuksensa tehokkaasti.
Tämä "ongelma" on jokaisella Cryx casterilla poislukien Terminus. Tästä syystä castereille ei mun mielestä kannata laittaa liikaa heavyjä.

Jos kaapista löytyy Aiakos1, niin heavyjen määrää voi luonnollisesti lisätä, joskin ko. nappulan käytössä on omat ongelmansa.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Avatar
Prkl
Viestit: 3700
Liittynyt: Pe 30.05.2003 13:05
Paikkakunta: Esboo

Re: Aloittelevan pelaajan Journeyman league; Cryx

Viesti Kirjoittaja Prkl » Ke 05.04.2017 11:39

Tanan kirjoitti:
Ke 05.04.2017 11:30
nice2beatU kirjoitti:
Ke 05.04.2017 11:12
Mielellään vielä erilliseen battlegrouppiin skave kun tykkää kuluttaa focuksensa tehokkaasti.
Tämä "ongelma" on jokaisella Cryx casterilla poislukien Terminus.
Tarkoitit varmaan kirjoittaa Deneghra3? Ei kai Terminus nykyäänkään tykkää fokuksiaan jakaa?
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment

Avatar
nice2beatU
Viestit: 475
Liittynyt: Ti 24.08.2010 08:55
Paikkakunta: Espoo

Re: Aloittelevan pelaajan Journeyman league; Cryx

Viesti Kirjoittaja nice2beatU » Ke 05.04.2017 12:13

Tanan kirjoitti:
Ke 05.04.2017 11:30
nice2beatU kirjoitti:
Ke 05.04.2017 11:12
Mielellään vielä erilliseen battlegrouppiin skave kun tykkää kuluttaa focuksensa tehokkaasti.
Tämä "ongelma" on jokaisella Cryx casterilla poislukien Terminus. Tästä syystä castereille ei mun mielestä kannata laittaa liikaa heavyjä.
Kyllä skaverous on ihan omassa luokassaan tässä focus hamstrauksessa.

Vene, aspy3, mortenebra1,2, gore1 ja denny3 taas juoksuttavat iloisesti omassa Battlegroupissaan niin montaa jakkia kuin haluaa käyttää. Toki se on pelityylistä kiinni uskaltaako olla cämppäämättä, mutta nuo cästerit nyt erityisesti supporttaavat isoa battlegrouppia. Terminuksella sen sijaan on varaa allokoida muttei anna jakeille juuri mitään.
Skorne is love, Skorne is life.

Avatar
Tanan
Viestit: 1876
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Aloittelevan pelaajan Journeyman league; Cryx

Viesti Kirjoittaja Tanan » Ke 05.04.2017 12:24

petskules kirjoitti:
Ke 05.04.2017 11:39
Tarkoitit varmaan kirjoittaa Deneghra3? Ei kai Terminus nykyäänkään tykkää fokuksiaan jakaa?
Tarkoitin sitä, että koska terminuksella ei ole hyviä* laasereita ja debuffeja, sillä voi olla "ongelma" päästä fokuksesta eroon. En siis sano, että Terminuksella pitäisi pelata jakkeja. Ymmärrät kuitenkin varmaan mitä haen takaa.

Deneghra3 ja Scaverous vastaavasti pääsevät helposti eroon fokuksestaan, koska heiltä löytyy hyvät laaseri-debuffit.

* Viittaan siis tässä laajempaan keskusteluun, jossa loitsun hyvyys on sidoksissa casterin focus stattiin, muihin loitsuihin, erikoissääntöihin jne. Esim. Mortenebran Doom spiral on hyvä laaseri, koska sillä voi triggeröidä Overrunin.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Arctico
Viestit: 708
Liittynyt: Su 02.10.2005 15:43

Re: Aloittelevan pelaajan Journeyman league; Cryx

Viesti Kirjoittaja Arctico » To 06.04.2017 14:36

Kiitokset kaikille kommentoijille, tässähän oppii pelistä yhtä sun toista ihan vain kirjoittelemalla foorumille.
Tanan kirjoitti: Yksi ja nollakin ovat hyviä numeroita.
Kyllä, samalla tavalla kuin "o" ja "k" ovat kirjaimia.
Tanan kirjoitti: Kevyitä jakkeja ja Wraith Engineitä tilalle.
Mitä kevyitä jakkeja suosittelisit eritoten? Helldivereitä? Luin internetistä että moni niitä ainakin MK2 aikoina pelasi, vieläkö tämä pitää paikkansa?

Miksi koet WE:t noin vahvoiksi suhteessa heavyihin? Saan kaksi Counterchargaavaa Slayeriä mahdollisella Terminal Velocityllä melkein samaan hintaan? Onko tässä fokustehokkuus mielessä?
Tanan kirjoitti: Ainoa poikkeus on tähän sääntöön on Venethrax, joka haluaa pelata Erebusta, koska counter chargaava jäädytys. Mainitsinko jo, musta ett counter charge on pöljän hyvä ominaisuus.
Et maininnut, ja olen samaa mieltä counterchargen voimasta. Tästä syystä mielestäni suuri määrä robotteja toimisi mukavasti juuri Venethraxilla. Samoin Terminal Velocityn hinta-laatusuhde kasvaa kun sitä pääsee hyödyntämään useampi robo. Tässä toki myönnän että kevyet robot ovat roboja myös.
Tanan kirjoitti: Jos kaapista löytyy Aiakos1, niin heavyjen määrää voi luonnollisesti lisätä, joskin ko. nappulan käytössä on omat ongelmansa.
Voisitko avata näitä ongelmia? Jotain muuta kuin sisällyttää se incerementeissä jakin kanssa Journeyman leaguen sääntöjen puitteissa?

Pahoittelen että lainasin vain tekstiäsi, mutta tunnen olevani enemmän samaa mieltä muiden kommentoijien kanssa. Haluiaisin mieluusti kuulla perustelujasi näihin virtaa vastaan menevien kommenttiesi tueksi.

Avatar
Tanan
Viestit: 1876
Liittynyt: Ke 28.04.2004 14:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Aloittelevan pelaajan Journeyman league; Cryx

Viesti Kirjoittaja Tanan » Pe 07.04.2017 11:43

Arctico kirjoitti:
To 06.04.2017 14:36
Mitä kevyitä jakkeja suosittelisit eritoten? Helldivereitä? Luin internetistä että moni niitä ainakin MK2 aikoina pelasi, vieläkö tämä pitää paikkansa?
MK2:ssa Helldiverit oli kovia, koska ne pystyi liikkumaan ja hyökkäämään (tai vaihtoehtoisesti kaivautumaan takaisin) sillä vuorolla kun ne tuli pintaan. Käytännössä ne siis joka pelissä ehti skenaarioalueelle ehjinä ilman että niitä pystyi mitenkään pysäyttämään tai edes kunnolla hidastaman. Parhaassa tapauksessa pari minimibattlegroupin muodostamaa Helldiveria kävi kaatamassa vastustajan casterin nurin joko slämmäällä omia tai ihan rehellisesti headbuttilla. MK3ssa ne ei enää tee em. asioita ja hintaakin nostettiin pikkasen, joten ei ole ihme että ko. nappeja näkee pelikentällä harvemmin.
Mut kaikki Cryxin light jackit on musta omalla tavallaan hyviä, jopa em. Helldiverit. Omasta mielestä arkkinoodikanat on kuitenkin parhaita, koska alhainen pistehinta, hyvä DEF ja arkkinoodit.
Arctico kirjoitti:
To 06.04.2017 14:36
Miksi koet WE:t noin vahvoiksi suhteessa heavyihin? Saan kaksi Counterchargaavaa Slayeriä mahdollisella Terminal Velocityllä melkein samaan hintaan? Onko tässä fokustehokkuus mielessä?
Siis yksi Wraith Enginehän maksaa nykyään vain 15p, koska PP:n mielestä se ei ollut tarpeeksi kova. Kaksi Wraith Engineä ja pakollinen Darragh Wrathe maksaa siis yhteensä 39 pongoa. Mut ehkä mun pitää vähän avata ajattelua miks tää moduuli on niin kova.
- Masiinassa kaikki pistehintaan suhteutettu kestävä on hyvää, koska skenaariolla ja attritiolla ne pelit yleensä voitetaan. Wraith Enginet ovat erittäin kestäviä, koska ovat inkorporaaleja niillä kierroksilla kun ne eivät hyökkää. Kaksi Wraith Engineä on aivan erityisen kestävä ARM20 panssarillaan (ARM22 eläviä vastaan jos Wrathe on lähistöllä) ja 20 hitboxillaan.
- Koska Wraith Enginet ovat battle engineitä, niiden pelaaminen ulos ja debuffaus on erittäin vaikeaa. Battle engineitä ei voi disruptoida, kaataa maahan, pushata, slämmätä, heittää, rikkoa raajoja tai ottaa hallintaan. Wraith Engine hyötyy siis keskitason DEF12 huomattavasti todennäköisemmin kuin muut Cryxin nappulat. Inhat ase-salamatkaan eivät niitä rasita, kun ovat inkorporaaleja.
- Koska Wraith Enginet ovat inkorporaaleja aina halutessaan, ne voivat vapaasti chargailla omien ja vihulaisten läpi (ottaen tietysti free striket, joilla ei ole väliä jos ei-maagisia). Omat ja vihulaiset näkevät myös inkorporaalien läpi ja voivat juosta, chargailla ja ampua wraith engineiden läpi miten haluavat.
- Wraith enginet voivat luoda Machine Wraithin, jos elävä vihulainen sattuu kuolemaan lähistöllä. Wraith Enginen ei ole pakko itse tehdä tappoa. On itse asiassa suotavaa, että Wraith Engine juoksee tapettavan vihollisen viereen ja kääntää sille takapuolensa, että vihu ei saa target-in-melee bonuksia puolustukseensa. Haamuksi muuttaminen on kiva RFP efekti, jota etenkin peikkojen kivikantaja osaa arvostaa. Machine Wraith voi luonnollisesti aktivoitua sillä kierroksella kun se tulee pelikentälle ja tappaa yhden nappulan lisää tai vaihtoehtoisesti ottaa vihollisen jakin hallintaan.
- Wraith Enginet saavuttavat kunnioitettavan threat range 13” Wrathen avulla ilman mitään apua casterilta. Sivuhuomiona mainittakoon, että Terminal velocityllä chargaava Slayerillä on threat range 12” eläviä vastaan.
- Wraith Enginet levittävät Dark Shroudia, joka käytännössä pudottaa vihollisen nappulan kestokykyä niin, että se on triviaalia poistaa.
- Wraith Engine ei ota vahinkoa omasta ampumista eikä saa itse koskaan hyödy target-in-melee bonuksesta, mikä on tärkeää jos pelaat Kraken-kolossaalia. Ao5" templaatti on pikkuisen isompi kuin Wraith Enginen base, eli voit ajaa Wraith Enginen kiinni joihinkin jalkaväkinappuloihin ja ampua Wraith engineä selkään päätykillä (osuen selkään vitosella) --> Viholliset ottavat dark shroudilla terästetyn blast vahinkoheiton, Wraith Engine ei ota vahinkoa.

Terminal Velocity on musta ns. trappispelli. Trappispelli on loitsu, joka päällepäin näyttää sellaiselta, että sen ympärille pitäisi rakentaa lista, mutta oikeasti ei kannata koska alla olevat ongelmat:
- Terminal velocity maksaa 3 fokusta: Eli sellaisessa tilanteessa jossa moni jakki hyötyisi terminal velocitystä, et voi allokoida maksimaallista määrää fokusta jakeille. Et todennäköisesti heitä myöskään Mortalityä, joka on pelin parhaimpia laasereita, jota oikeasti kannattaa ampua joka vuorolla.
- Terminal velocity ei lisää jakkien threattiä kuin eläviä vihuja vastaan. Boostatut hyökkäyksetkin tulevat vain eläviä vastaan.

Vaihtoehtoisesti voisit pelata Seethereitä, jotka chargaavat aina ilmaiseksi ja niiltä löytyy MAT8.
Oulun Höyryliiga Ropeconissa (taas). Katso raportti ja kuvat!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “PP: Armeijalistat”