Flawed ships

Avatar
Korppi-
Viestit: 349
Liittynyt: To 20.02.2003 17:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Korppi- » La 19.03.2011 14:29

Näin yleisluontoisesti maailma paranee, kun faq2010 yms. tunaroidut erratat unohtaa ja sijoittaa katseen flawed ships fanipatchiin. Kyseessä on siis specialist games foorumilaisten keitos vastavetona em. viralliseen. Virallisen living rulebook tiimin ongelmanahan oli, että GW sitoi heidän kätensä ja muutokset peliin ovat kerrassaan kosmeettisia. Näillä seteillä taasen peliin saanee vähän tasapainoisempaa otetta sekä sääntöpaketin päivitettynä yksiin kansiin.

Klikkaa tästä.

Avatar
Terminator Sergeant
Viestit: 1631
Liittynyt: Ti 10.05.2005 15:39
Paikkakunta: Helsinki, henkisesti ikuinen savolainen

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » La 19.03.2011 21:07

Ei mutta tämähän on aivan mahtavaa! Konsistenttia sääntösettiä on jo kaivattukkin, pitää vaan selailla nuo läpi ja sisäistää muutokset Ropeconiin mennessä.
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

Avatar
Terminator Sergeant
Viestit: 1631
Liittynyt: Ti 10.05.2005 15:39
Paikkakunta: Helsinki, henkisesti ikuinen savolainen

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » Ma 21.03.2011 22:35

Hieman ehin kattella ja itteäni jäi nyt kaivelemaan: miksi tämä tekijäporukka on muuttanut torpedot samoille 20mm alustoille joilla assault craft toimii? Mikä niissä vanhoissa sahalaitaisissa torpedoläpyköissä oli vikana? Tuommoisella neliöalustalla tuntuu itsestäni ainakin erinomaisen typerältä ampua menemään, lähinnä siis aluksiin osumisen takia.
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

Avatar
Korppi-
Viestit: 349
Liittynyt: To 20.02.2003 17:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Korppi- » Ti 22.03.2011 02:34

Ordnancen yhdistäminen yhdelle baselle on hyvä sääntö. Torpedorushaamisesta on tapeltu iät ajat ja tuo oli konsensus ihan viralliselta faq2010 puolelta kanssa.

Hyvin on pelannut omissa peleissä puolen vuoden verran. Huomattavan kätevää pitää nopalla/lättypinolla lukua torpedoista kuin askarrella yksittäisiä paperisia markkereita. Yleisesti ottaen ei tule myöskään ikävä huomattavan leveitä torpedolauttoja. Imperiumillakin pitää oppia pelaamaan ;)

Avatar
Terminator Sergeant
Viestit: 1631
Liittynyt: Ti 10.05.2005 15:39
Paikkakunta: Helsinki, henkisesti ikuinen savolainen

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » Ti 22.03.2011 10:03

Hm, kiintoisaa. Sinälläänhän tuo on järkevämpää kun niitä skaaloja miettii. Nyt vaan joutuu konvertoimaan uudet 3d-markerit vanhojen tilalle :D
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

Avatar
Huru-ukko
Viestit: 2542
Liittynyt: Su 12.06.2005 13:16
Paikkakunta: Oulu

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko » To 24.03.2011 11:31

Voisiko joku vääntää ihan rautalangasta, mikä vika on vanhoissa torpedoissa?
Luumumehu on soturien juomaa

Avatar
Morze
Viestit: 3143
Liittynyt: La 28.04.2007 22:21
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Morze » To 24.03.2011 15:36

Miljoona kilometriä leveä torpedomatto saattaa loukata jonkun realismitajua.

Avatar
Huru-ukko
Viestit: 2542
Liittynyt: Su 12.06.2005 13:16
Paikkakunta: Oulu

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko » To 24.03.2011 19:41

Höps kyllähän Apollo raketin kokoinen torpedo tarvii tilaa ympärilleen :)
Luumumehu on soturien juomaa

Escobar
Viestit: 159
Liittynyt: To 03.03.2011 13:26

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Escobar » Pe 25.03.2011 18:51

Mutta kun yhden aluksen torpedosalvolla saa peitettyä helposti Battleshipin alustaa isomman alueen, niin jokin on pielessä. Kyllä, BFG torpedot ovat isoja, mutta ne ammutaan keulasta eteenpäin, ei viuhkana kuten nykyinen systeemi tekee sääntöpohjaisesti.
rediaD droL ma I

Avatar
Huru-ukko
Viestit: 2542
Liittynyt: Su 12.06.2005 13:16
Paikkakunta: Oulu

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko » Pe 25.03.2011 19:32

En näe tässä pienintäkään haittaa. Voihan ne torpedot levittäytyä leveämpään rintamaan heti kun ne on ammuttu. Sitäpaitsi leveillä salvoilla on taktista merkitystä vihollisalusten liikkumisen hienovaraisessa manipuloinnissa, kun taas pieni neliö ei tee minkäänlaista kuviota.
Luumumehu on soturien juomaa

Avatar
Korppi-
Viestit: 349
Liittynyt: To 20.02.2003 17:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Korppi- » Pe 25.03.2011 20:56

No siis fluffillisesti ajateltuna on vähän vaikea ymmärtää, miten vaikka kolmen dautlessin 18 torpedon salvo venähtää 12,6mm eli pelissä toistasataa tuhatta kilometriä leveäksi kammaksi, jonka jomman kumman pään hipaistessa jotain kaikki torpedot hakeutuvat siihen ja takaisin toiseen päähän jos se koskettanee jotain seuraavaksi.

Uusilla (nyt siis virallisilla) säännöillä sama aalto on 60cm, jolloin naurettava teleporttailu ei osu yhtä pahasti silmään. En myöskään ymmärrä miten kukaan jaksaa mikromanageroida yksittäisiä torpedoja varsinkaan paperisia salvon pienentyessä enkä oikein viihdy moisia vastaan pelatessakaan. Äärimmäisen selkeää 20x20mm kaikki ordnance.

Avatar
Huru-ukko
Viestit: 2542
Liittynyt: Su 12.06.2005 13:16
Paikkakunta: Oulu

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko » La 26.03.2011 09:23

On tämä sanonta fluffista ja pelimekaniikasta, mutta en siitä itsekään tykkää. Onhan niissä moottorit, että voivat varmaan hakeutua muodostelmaan. Olen aina ajatellut, että ne kommunikoivat keskenään, mikä onkin järkevää avaruustaistelussa.

Tuossa ei varmaan pidä olla 60cm? Tässä nyt vain korjataan jotain, mikä ei ole todellakaan ollut rikki. Nyt pitää alkaa miettimään jotain torpedojen ohjautumisjuttua, jotta saadaan korvattua osumatarkkuuden menetys kauaksi ammuttaessa. En rupea tuollaiseen. Tosin kuuden torpedon salvot on isoimpia, mitä koskaan ammun. Joskus voisi olla jopa kahdeksan, mutta squadroneissa olosta on enemmän haittaa kuin hyötyä :) Ymmärrän tilanteen, jos joku todella ampuu jotain ylileveitä mattoja, mutta eipä ole vielä tullut vastaan sellaisia.
Luumumehu on soturien juomaa

Avatar
Thrall Master
Viestit: 102
Liittynyt: Su 11.04.2010 10:37

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Thrall Master » Su 27.03.2011 17:49

Korppi- kirjoitti:12,6mm eli pelissä toistasataa tuhatta kilometriä leveäksi kammaksi
http://fc09.deviantart.net/fs30/f/2008/ ... gelord.png
Jos noin 13 senttinen retribution battleship on vaan 5 kilsaa pitkä, ei 12,6cm voi olla satoja tuhansia kilometrejä.
"Nobody can give you freedom. Nobody can give you equality or justice or anything. If you're a man, you take it."
- Malcolm X, 1965

Avatar
Korppi-
Viestit: 349
Liittynyt: To 20.02.2003 17:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Korppi- » Su 27.03.2011 19:30

Napit ovat vain kuvaavia, nuppineulan pää taisi olla mitta aluksille ja base sen lähimmät 1000 tai 10 000 kilometriä tai jotain muuta merkityksetöntä.

Escobar
Viestit: 159
Liittynyt: To 03.03.2011 13:26

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Escobar » Su 03.04.2011 11:43

Huru-ukko kirjoitti:On tämä sanonta fluffista ja pelimekaniikasta, mutta en siitä itsekään tykkää. Onhan niissä moottorit, että voivat varmaan hakeutua muodostelmaan. Olen aina ajatellut, että ne kommunikoivat keskenään, mikä onkin järkevää avaruustaistelussa.
Eli ne olisivat smart missileita? Se, että torpedo tekee matkalla sivusuunnassa korjausliikettä tai hakeutuu kohteeseen on loogista. Se, että torpedosalvo pystyy valvomaan avaruutta kymmeniä tuhansia kilometrejä sivusuunnassa ja hakeutumaan sivusuunnassa koko valvomalleen alueelle ei ole.
Huru-ukko kirjoitti:Tässä nyt vain korjataan jotain, mikä ei ole todellakaan ollut rikki. Nyt pitää alkaa miettimään jotain torpedojen ohjautumisjuttua, jotta saadaan korvattua osumatarkkuuden menetys kauaksi ammuttaessa.
Se, että sinä tai pelikaverisi eivät ammu parin cruiserin laumasta kymmeniä torpedoja leveitä aaltoja ei tarkoita sitä, etteikö joku tee niin.
Thrall Master kirjoitti: Jos noin 13 senttinen retribution battleship on vaan 5 kilsaa pitkä, ei 12,6cm voi olla satoja tuhansia kilometrejä.
Sääntökirjastakin löytyy kohta, jossa kerrotaan modelin basen kuvaavan aluksen lähialuetta. Mittakaavassa alus on oikeasti jossain basetikun keskellä, tikun päässä oleva miniatyyri on vain suurennos aluksesta jotta sen liikuttaminen olisi mielekästä.
Viimeksi muokannut Escobar, Ma 04.04.2011 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rediaD droL ma I

Avatar
Thrall Master
Viestit: 102
Liittynyt: Su 11.04.2010 10:37

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Thrall Master » Su 03.04.2011 19:24

Escobar kirjoitti:Sääntökirjastakin löytyy kohta, jossa kerrotaan modelin basen kuvaavan aluksen lähialuetta. Mittakaavassa alus on oikeasti jossain basetikun keskellä, tikun päässä oleva miniatyyri on vain suurennos aluksesta jotta sen liikuttaminen olisi mielekästä.
Okei eli ensin keksitään tosi pieni mittakaava, sitten tehään suuria figuja ja torpedo salvoja koska pieniä on aika hankala tehä, niin sit on hyvä figupeli valmis. Et tääkö on specialist gamesin metodi?
"Nobody can give you freedom. Nobody can give you equality or justice or anything. If you're a man, you take it."
- Malcolm X, 1965

Avatar
Huru-ukko
Viestit: 2542
Liittynyt: Su 12.06.2005 13:16
Paikkakunta: Oulu

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko » Ma 04.04.2011 07:58

Pelihän on muuten aivan loistava, eikä mittakaavassakaan ole moitittavaa. Siksihän matkat mitataan aina tikusta tikkuun, koska se alus on mitättömän pieni pikseli siellä tikun sisällä. Muuten peliin askarrellut planeetat olisivat aika pieniä :)

Ei ole tosiaan koskaan tullut vastaan kymmenien torpedojen levyisiä salvoja. Vain kuuden maksimissaan, joten tuo ongelma on täysin tuntematon minulle. Onhan se tilanne tosiaan omituinen, jos koko salvo tekee hyökkäyksen, kun reunimmainen torpedo hipaisee basea. Korjaus vain tuntuu ylireagoinnilta, kun ääritapausten takia koko pelaajakuntaa rankaistaan. Olisivat laittaneet vaikka kuusi tai kahdeksan torpedoa salvon maksimikooksi. Mitä tulee ohjautuvuuteen, niin pakostahan ne hakeutuvat kohteeseen. Tuhansien kilometrien valvottu alue on itseasiassa erittäin looginen ja oikein, kun ne kierroksessa jo lentävät kymmeniä tuhansia kilometrejä. Muutenhan ne eivät voisi koskaan osua mihinkään. Eikä siinä tarvita kuin alle asteen suuruisia radanmuutoksia, niin loppupäässä ero on jo iso. Enempi torpedoa voi verrata mannertenväliseen ydinohjukseen. Kyllähän sekin ohjautuu, vaikka ei mitään äkkikurveja teekään. Itseasiassa ne voivat ollakin nimenomaan niitä...
Luumumehu on soturien juomaa

Avatar
Terminator Sergeant
Viestit: 1631
Liittynyt: Ti 10.05.2005 15:39
Paikkakunta: Helsinki, henkisesti ikuinen savolainen

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » Ma 04.04.2011 08:19

Kyllä ne aika ballistisiin ohjuksiin verrattavia ovat, jokaisella kun on kokoa lähemmäs sataa metriä. Sinällään tämä on ihan ymmärrettävää mutta itseä jää vähän mietityttämään Tyranid-pelaajana että mitä hyötyä enää on ostaa irtonaista ordnancea pelin alkuun, kun se hidasliikkeisenä ei osu enää yhtään mihinkään?
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

Avatar
Merimetsä
Viestit: 2281
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Merimetsä » Ma 04.04.2011 08:52

Löytyyköhän mistään dokkaria, jossa olisi vedetty yhteen mitä on muutettu?
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell

Avatar
Thrall Master
Viestit: 102
Liittynyt: Su 11.04.2010 10:37

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Thrall Master » Ma 04.04.2011 15:25

Huru-ukko kirjoitti:Pelihän on muuten aivan loistava, eikä mittakaavassakaan ole moitittavaa. Siksihän matkat mitataan aina tikusta tikkuun, koska se alus on mitättömän pieni pikseli siellä tikun sisällä. Muuten peliin askarrellut planeetat olisivat aika pieniä :)
En minäkään sitä sano että peli olisi huono, mittakaava vaan vähän häiritsee.
Huru-ukko kirjoitti:Mitä tulee ohjautuvuuteen, niin pakostahan ne hakeutuvat kohteeseen. Tuhansien kilometrien valvottu alue on itseasiassa erittäin looginen ja oikein, kun ne kierroksessa jo lentävät kymmeniä tuhansia kilometrejä.
Niin, jos jo nykyään osataan tehdä kohteensa tunnistavia ja siihen hakeutuvia ohjuksia, niin miksei muka 41 vuosituhannella torpeedot osaisi liikkua sivuttain.
"Nobody can give you freedom. Nobody can give you equality or justice or anything. If you're a man, you take it."
- Malcolm X, 1965

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Battlefleet Gothic”