Flawed ships

Escobar
Viestit: 159
Liittynyt: To 03.03.2011 13:26

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Escobar » Ma 04.04.2011 20:25

Thrall Master kirjoitti: Niin, jos jo nykyään osataan tehdä kohteensa tunnistavia ja siihen hakeutuvia ohjuksia, niin miksei muka 41 vuosituhannella torpeedot osaisi liikkua sivuttain.
Ongelma ei ole torpedon hakeutumisessa (tosin tällöin pitäisi määrittää se kohde mihin tähdätään, F&F ohjuksetkin pitää ensin lukita). Ongelma on siinä, että torpedojen määrä nostaa suorassa suhteessa niiden kattamaa aluetta ja vastaavasti kun osa torpedoista osuu kohteeseen alue taas kutistuu. Tämä vaikuttaa ihmeelliseltä hive-mind AI tekniikalta, jota voisi olettaa Taulta, ei Imperiumilta.
rediaD droL ma I

Avatar
Thrall Master
Viestit: 102
Liittynyt: Su 11.04.2010 10:37

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Thrall Master » Ma 04.04.2011 21:17

Niin, hassuahan se on. Ja kun avaruushan on kolmiulotteinen niin ne torpeedot saattavat olla tuhansia kilometrejä myös alempana kohteestaan, joten niiden pitäisi myös liikkua ylös/alas ja sivulle. Hassua.
"Nobody can give you freedom. Nobody can give you equality or justice or anything. If you're a man, you take it."
- Malcolm X, 1965

Escobar
Viestit: 159
Liittynyt: To 03.03.2011 13:26

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Escobar » Ma 04.04.2011 22:14

Parempi ettemme ala keskustella BFG:n kolmannesta ja puuttuvasta ulottuvuudesta.
rediaD droL ma I

Avatar
Terminator Sergeant
Viestit: 1631
Liittynyt: Ti 10.05.2005 15:39
Paikkakunta: Helsinki, henkisesti ikuinen savolainen

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » To 07.04.2011 08:36

Tulipas kysymys. Lueskelin tuon nyt läpi mutta en mielestäni löytänyt selityksiä sille että mitä ovat seuraavat ominaisuudet: Hunter ja Fast-tracking Turrets ? Onko myöskään kenelläkään tietoa siitä tulevatko Tyranidit saamaan jossain vaiheessa vastaavan erratan?

TermEdit: Hunter selviskin jo, ase osuu 4+ ordnanceihin.
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

Avatar
Korppi-
Viestit: 349
Liittynyt: To 20.02.2003 17:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Korppi- » To 07.04.2011 16:08

Saa re-rollata turrentit. Tyranideista ei hajua.

Escobar
Viestit: 159
Liittynyt: To 03.03.2011 13:26

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Escobar » To 28.04.2011 13:42

Jaa, Eldareista tuli sitten vielä viimeistä seuraava versio. Täytyy sanoa, ettei tuota oikein enää Eldareiksi tunnista. Vaikka se Holofield oli/on ikävä ja aiheuttaa päänvaivaa niin ei se mikään jumallaite ollut. Oisivat antaneet olla vain erillisenä savena. Ja vielä se, että Lock-on poistaa sen? No, onneksi Holofieldin nova-cannon kohdan outo lauserakenne jaksaa naurattaa.
Myös kääntämisen rajoittaminen tuntuu turhalta rampauttamiselta.
rediaD droL ma I

Avatar
Korppi-
Viestit: 349
Liittynyt: To 20.02.2003 17:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Korppi- » To 28.04.2011 15:50

Olen tallennellut kaikki versiot noista varmuuden vuoksi jos menee väärään suuntaan. Tuolla specialist gamesin foorumeittein jäänteillä, missä tuota reviisiota kasataan ryhmämielellä, konsensus on että eldarit oli tehtävä näinkin uusiksi. Itsellä ei juuri Eldareista kokemuksia, mutta kieltämättä holofield oli se juttu.

Tässä linkki foorumille ja asianomaiseen säikeeseen jossa hommaa on pureksittu 84 sivun verran.

Avatar
Terminator Sergeant
Viestit: 1631
Liittynyt: Ti 10.05.2005 15:39
Paikkakunta: Helsinki, henkisesti ikuinen savolainen

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » To 28.04.2011 15:59

Aika härskiltä tuntuu pudottaa joittenkin avaruustonttujen kääntyminen 45 asteeseen, mutta se ehkä vähän tasapainottuu kyseisten alusten voidessa kääntyä 4 kertaa Come to New Headingillä...
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

Escobar
Viestit: 159
Liittynyt: To 03.03.2011 13:26

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Escobar » To 28.04.2011 17:31

Juu mutta tuo toisaalta pakottaa käyttämään "liikaa" special ordereita. Itse en pelaa Eldareilla, mutta ne ovat rakkain vastustajalaivasto ja siksi on harmi, jos koko armeijan pääpiirteet, jotka tekivät siitä uniikin, heitetään pois ja siitä tehdään "vain vähän erilainen". Okei, ei tuolla ole pakko pelata, mutta harmi kun muuten on toimiva sääntöpäivitys.
rediaD droL ma I

Avatar
Terminator Sergeant
Viestit: 1631
Liittynyt: Ti 10.05.2005 15:39
Paikkakunta: Helsinki, henkisesti ikuinen savolainen

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant » To 28.04.2011 19:36

True, true. Mutta pitänee tuollakin ensiksi pelailla että osaa kunnolla sanoa, koska huolimatta 180 asteen käännöksien puutteesta ovat eldarit silti mobiilein laivasto kaikista. Se mikä minua lähinnä huolettaa on eldarien kuoleminen torpedoihin joka tuntuu fluffin puolelta naurettavalta. Ennenhän niihin sai ympätä koko laivaston torpedot samaan escorttiin ja pysähtyä palvomaan noppajumalia jos edes se yksi 45 pojon alus upposi.
"The inhabitants of this earth are of two types. Those with brains but no religion, and those with religion but no brains."

Avatar
Korppi-
Viestit: 349
Liittynyt: To 20.02.2003 17:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Korppi- » Pe 29.04.2011 02:46

Kieltämättä, mutta vaihtoehtona on toki jättää 1.4 eldarit pois ja pelata 1.3 versiolla. Haiskahtaa vaan että Necronit ovat silloin vain se sakset paperia vastaan turhan selvästi. Voinee olla että päivittävät tuosta vielä, kunhan pitävät symposiumia. Yleisesti ottaen listat ovat näyttäneet varsin järkeviltä.

Escobar
Viestit: 159
Liittynyt: To 03.03.2011 13:26

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Escobar » Pe 29.04.2011 12:55

Mitä pahaa kivi-paperi-sakset-lisko-spock pelissä on? Ei kaikella ole tarkoitus voittaa kaikkea. Ja nos SPG pelottaa, niin siihen on yksinkertainen ratkaisu. Ei lentele sen alueella.
rediaD droL ma I

Avatar
Celebdae
Viestit: 4366
Liittynyt: Ti 28.01.2003 21:14
Paikkakunta: Leppävaara

Re: Flawed ships

Viesti Kirjoittaja Celebdae » La 28.05.2011 09:48

Vanhoilla säännöillä Eldareita pelanneena voin sanoa, että kyllä jotain muutosta kaivattiin. Pelissä ei ole käytännössä mitään järkeä, jos tiedät jo taiston alussa ottavasi käytännössä salettiin kuokkaan (vs. Necronit). Myöskin jos muut laivastot (Imperium, Chaos) pääsevät suunnittelemaan laivastoa Eldareita vastaan ja varustavat kunnolla pitkän kantaman gun batteryjä, on siinäkin pelistä ilo kaukana. Toisaalta taas örkkien ei pahemmin laudalle kannata edes vaivautua. Ja kyllä Eldar-pelurina sekin ketutti, että käytännössä jokainen ykkönen minkä heittelet maksaa ainakin luokkaa 50 pojoa olevan aluksen... ja sitten vielä muutamat celestal phenomenomit...

Uusia en ole vielä lukenut, mutta idea vaikuttaa hyvältä. Pitääpi tutustua.
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Battlefleet Gothic”