Aloittamassa Bloodbowlia

Devilish

Aloittamassa Bloodbowlia

Viesti Kirjoittaja Devilish » To 03.11.2016 22:59

Moi,

Olen pitkään harkinnut aloittaa blood bowlin pelaamisen. Luin jo aloittamista koskevan artikkelin ja sain siitä hyviä vinkkejä. Enemmän mietin tätä päivää, kun block diceja saa jo erikseen ostettuna muilta valmistajilta ja pelialustan saa kätevänä rullattavana mattona.

Löytyykö heittomitta mistään erikseen myytävänä? Mitkä on sen eri heitto vyöhykkeiden mitat?

Minulla on jo työn alla norse joukkue jotka konverttaan maraudereista. Mietin niille vastustajaa, jolla voisin koukuttaa muita aloittamaan BB:n aloittamista. Toimisiko Pro Elffit hyvänä heittojoukkueena Norsejen hakkaapäällejoukkuetta vastaan? Tärkeintä olisi se että se on eri pelityyliltään ja se on helppo omaksua.

Nyt huomasin GWn herättämässä BBtä henkiin. Aloitusboksi näyttää hyvältä, etenkin örkit. Pitäiskö sitä odotta? Saa kaikki mitat ja nopat sekä kaksi joukkuetta. Toivottavasti se ei olisi hirveän kallis kun se jossain vaiheessa tulee.

Mazikainen

Re: Aloittamassa Bloodbowlia

Viesti Kirjoittaja Mazikainen » Pe 04.11.2016 09:49

Melkein odottaisin itse tässä vaiheessa sitä uutta versiota ja katsoo mitä siitä tulee. Toistaiseksi kaikki vaikuttaa lupaavalta vanhankin pelaajan silmään, mitä nyt tiimivalikoimaa on supistettu rutkasti.

Heittotemppaa en tiedä mistä saa ostettua mutta ilmankin pärjää kun tavaa tätä:
http://bloodbowl.odk.com/kick-passing-guide.jpg
http://mazikainen.blogspot.com Figu- ja sotapeliprojekteja.

Celebdae

Viesti Kirjoittaja Celebdae » Pe 04.11.2016 12:51

Uusi versio on tulossa uusimpien huhujen mukaan jo tänä vuonna tai viimeistään ensi vuoden alussa. Sitä odotellessa kätevää maalata tiimit valmiiksi ja boksin tullessa sen kun kimppuun vaan.

Toki mikään ei estä ostamasta jotain pelimattokenttää jo ennakkoon ja pelaamasta sillä, etenkin jos löytää omaa silmää miellyttävän kentän. Säännöt eivät tule muuttumaan, joten ne voi opetella nykyisistä. Heittoihin tuo linkitetty taulukko riittää mainiosti. Interceptionit (kuka saa yrittää) ovat pieni ongelma, mutta saa ne jotenkin säädettyä. Vaikka käyttämällä tätä: http://www.luccini.it/bloodbowl/downloa ... rcetti.pdf
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.

Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.

Devilish

Viesti Kirjoittaja Devilish » Pe 04.11.2016 13:45

Kiitos vastauksista!

Toivoisin sen uuden edikan tulevan jo tämän vuoden puolella.

Mikä joukkue sopii Norsen vastutajaksi joka ei pelaa samalla tavalla, enemmän pallon käsittely joukkue?

Kuinka aktiivista on BBn pelaaminen pääkaupunkiseudulla? Onko liiga johon voi tulla mukaan oppimaan pelaamaan?

Jopotzuki

Viesti Kirjoittaja Jopotzuki » La 05.11.2016 21:23

Päääkaupunkiseudulla on tietääkseni useampi liiga, jotka toimivat aktiivisesti. Kannattaa liittyä facebookin Blood bowl-finland ryhmään ja huudella myös siellä. Norseille vastustajaksi ottaisin dark elffit. Norset hakkaa aika kovaa ja dark elffit on elffeistä kestävimpiä. Siten on pienempi chance, että tulee demottaessa sellainen peli, että elffit kuolee pois.
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.

Squirreli
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Squirreli » Ma 07.11.2016 15:06

Uusi BB tulee ennakkotilaukseen ensi lauantaina 12.11.2016, eli kauaa ei tarvitse odottaa. Jenkkilän hinta on $99, eli suoralla valuuttamuunnoksella 90 euroa. http://natfka.blogspot.fi/2016/11/blood ... e-and.html
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.

Devilish

Viesti Kirjoittaja Devilish » Ma 07.11.2016 17:16

Hienoa!

Saa tuhlattua viime joulun lahjakortit siihen. Saa tehtyä 4 joukkuetta. Tästä se lähtee.

Mazikainen

Viesti Kirjoittaja Mazikainen » Ti 08.11.2016 10:05

Julkkaripäivän ostoshan tuo on vaikka minulla löytyy kyllä yllin kyllin boulikamaa entuudestaan. No, ehkä nuo uudet muoviörkit on marginaalisesti nätimpiä kuin se minun vuoden 1993 muoviörkkitiimi :P

Vaan joktap pitää nyt äänestää kukkarollaan ja antaa GW:lle viesti että mikäli ne tekevät hyvää shittiä niin kyllä se vielä minulle kelpaa.
http://mazikainen.blogspot.com Figu- ja sotapeliprojekteja.

Devilish

Viesti Kirjoittaja Devilish » Ke 09.11.2016 20:40

Onhan ne uudet figut makeet etenkin örkit, mutta olen kahden vailla.

Löytyi kiinostava kauppa comixininos.com , sieltä löytyy kaikenlaista bloodbowl kamaa. Rullattava pelimatto, 6 block noppaa ja passaus viivotin n. 50€ posteineen suomeen.

Onko kyseisestä kaupasta kokemuksia?

Uudet ja vanhat figuthan käy aika hyvin yhteen 29 vs 32mm ruudut kentällä? Ovatko uudet ihmiset hirveästi vahoja figuja isompia? Ihmettelen jos mauraudereista konffaamani Norsit jäävät uusia ihmisiä pienemmiksi?

Devilish

Viesti Kirjoittaja Devilish » Su 04.12.2016 21:58

Nyt on ensimmäinen peli pelattu.

Tiukka 1-2 häviä vastaan örkit, mutta peli pysyi jännänä koko matsin ajan ja molemmilla mahdollisuuksia voittoon luppumetrielle asta.

Pelattiin boxin figuilla ja sain kaverin kiinnostumaan pelistä että osti örkkini ja joululomien aikana tulee uusinta matsi.

Koko ero ei ole huima uusien ja vanhojen nappien kanssa, beissit on juuri ainoa ero.

Kuva

Nyt jatkuu Dark Elffien teamin kasaaminen. Katsotaan miten ne pärjää örkki massaa vastaan

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Blood Bowl”