Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Black scars
Viestit: 1548
Liittynyt: Ke 29.05.2002 12:55

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja Black scars »

Ile kirjoitti:Tiedossa on, että Kutosen Vampit ja Delffit löi yli...
Tuon kommentin jälkeen on aika selvää, että olet tutustumassa kuudenteen laitokseen... Kuudennen laitokset Dark Elf armybook aiheutti pelin suurimman vinkumaratoonin tähän asti, koska varsin suosittu armeija oli kohtuullisen heikko. Lopulta GW taipui ja antoi armeijalle lisää narua... tapahtuma, joka herätti lähinnä hilpeyttä pelaajien keskuudessa. Dark Angels codex aiheutti vähän saman 40k:n puolella, mutta enkelipelaajien valituksissa ei ollut samaa volyymia, kuin massiivisella dark elf pelaajalaumalla.

7. laitoksessa käytetty (eli nykyinen) dark elf kirja räjäytti pankin kohtuullisen hurjalla power boostilla...

Seiska olisi todella hyvä edikka, jos siihen lisäisi 8. laitoksen charge-säännöt (tai niitä vastaavaan noppapohjaisen ratkaisun). Aikaisemmissa laitoksissa oli usein todella hankala määrittää, kantaako charge, kun kääntyminen chargen aikana piti laskea mukaan jne. Mielestäni parempi tietty satunnaisuus, kuin millinilli chargen määrityksessä.

Seiskaan voisi myös yhdistää winds of magic -power noppa generoinnin ja 12 nopan maksimin.
*Hu*
popo
Viestit: 320
Liittynyt: To 07.10.2004 21:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja popo »

ile kirjoitti:Jos tässä ketjussa keksittäisiin pätevä tapa pelata tykkejä BS-pohjalta, olisin tosi iloinen. Ilmeisesti osumattomien keihäänheittimien sääntöjä ei kannata käyttää? Ilmeisesti WHABin tykkien sääntöjä ei kannata käyttää? Ilmeisesti Artillery Dicen käyttöä pidetään toimivana? Mitä näiden marginaalien sisällä voisi saada aikaan? Miten yhdistää BS, Artillery noppa, tykkien perinteinen tarkkuus ja toisaalta välttää tykkien liiallinen tarkkuus?
Tykin ensimmäisen osumakohdanhan voi scatteroida. Siitä voi sitten jatkaa tutulla tavalla eteenpäin. Kymmenen tuuman sivu skatteri tuntuisi kyllä överiltä.
ile kirjoitti:Samoin, jos hirviöiden ja tykkien käyttö samassa pelissä saataisiin tasapainoon, olisin iloinen. Ilmeisesti tykkien tehoa just hirviöitä vastaan haluttaisiin vähentää? Ilmeisesti hirviöiden woundeja ei haluta lisätä? Onko jokin rakentava tie näiden marginaalien välillä?
Tykin tekemät woundit 1+d3, 2+d3 tjsp?
ile kirjoitti:Tiedot kutosen magian/loitsujen tasapainosta ja tasapainottamisyrityksistä ovat tervetulleita. Ilmeisesti casting noppia ja rullien määrää kannattaa rajata, samoin tuon yhden nimeltä mainitun taian käyttöä. Onko muita kokemuksia/näkemyksiä? Muutenko se on ihan kelvollinen paketti?
Kaikissa edikoissa (6/7 sekä 8) on ollut hyvät ja huonot puolensa magian suhteen. Kutosessa ja seiskassa loret olivat mielestäni nykyistä mukavempia. Toisaalta magianoppien luomismekaniikasta johtuen taikureita otettiin joko maksimit hyökkäämistä varten tai minimit puollustusta silmälläpitäen. Kasissa Loitsulistat ovat osaltaan hyviä, mutta doomsday loitsut ovat mielestäni huono idea. Signature loitsut, loitsujen eri tasot ja lore attribute ovat hyviä. Vaikkakin 4. tason maagi on todella tarpeellinen, voi pienelläkin investoinnilla magiaan saada jotain järkevää aikaan. Paras vaihtoehto olisi mielestäni jossakin edikoiden välillä.
ile kirjoitti:Lisäksi on mainittu kutosedikan ongelmat Fearin, eliittiratsuväen Chargejen ja oman puolen pakenevien yksiköiden suhteen. (Osa näistä saattoi nousta esiin ulkomaan palstalla.) Ehkä seiskaedikka korjasi nämä ongelmat, ja sääntömodauksia kantsii etsiä sieltä? Vai onko teillä rakentavia ehdotuksia?
Psykologia on ylipäätään ongelmallista tuossa kuutosessa. Fearin lisäksi terrori pystyi tuhoamaan yksiköitä, kun re-rollien ja immuniteetin saaminen oli vaikeaa. Seiskassa muistaakseni paniikkia aiheuttavia asioita vähennettiin, mikä oli mielestäni ihan hyvä asia.
Avatar
Pahvivalmiste
Viestit: 503
Liittynyt: Su 17.01.2010 12:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja Pahvivalmiste »

ile kirjoitti:Jos Seiskan perusmekaniikat oli Kutosta parempia, mun kannattais ehkä sittenkin ottaa Seiska pohjaksi ja tuoda siihen Kutosesta mun mielestäni olennaisia hyviä juttuja (overlap, neljän levyiset rivistöt, aseet, Dogs of War, linnoitukset ja piiritykset - aika paljon juttuja). Mitä mieltä tästä?
Smaxxiilta tuli tähän (asiaan) hyvä kommentti. Warseerissa on joku (muu kuin sinä?) kehittelemässä 6th/7th edition yhdistelmää:
http://www.warseer.com/forums/showthrea ... B-veterans

Kolmoseen kannattaa mielestäni myös tutustua, jos teet jonkinlaista synteesiä eri laitoisten säännöistä. Siinä on ainakin muutama hauska muodostelmasääntö (esim. jalkaväen kilpimuuri ja "kilpikonna"), joita ei muissa laitoksissa ole.
Avatar
ile
Viestit: 1429
Liittynyt: Pe 01.05.2009 02:01
Paikkakunta: Helsinki | Malminkartano

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja ile »

Kiitos kommenteista! Saatan tosiaan pyytää sen Kolmosen lainaan. :)

Ketjun avausviesti oli harhaanjohtava, koska en avannut siinä tämän proggiksen voimakasta simulatiivista pohjavirettä. Keskustelu kävi vähän jankuttavissa asetelmissa, mutta oli kyllä opettavaista. Toki Kasi on ihan hyvä peli niinkuin gamena ja ajanvietteenä ajateltuna. Siinä vain on Horde ja Jonotus Kuolemaan. Ne tuovat jalkaväen voimakkaasti takaisin pelilliseksi tekijäksi, mutta mä kaipaan silti Overlappia ja Pakoherkkyyttä Tappioiden Kasautuessa. Ja useampaa pienempää rykmenttiä parin horden sijaan. Ja sitoutumista skaalaan. :)

Näyttäisi siltä, että pohjaksi kannattaa sittenkin ottaa Seiska, johon sitten lisäilee Kutosen yms. edikoiden *mun mielestäni* toimivia sääntöjä ja finesseä, sekä viilaa joitakin juttuja ihan uusiksi.

Armeijakirjakohtaisia muutoksia peli saattaisi kaivata. Toisaalta listat rakennetaan strategisten kampanjasääntöjen perusteella, eikä figukentälle mennä tasapistein tai tasaisissa asetelmissa. Ei ehkä ole hirveän iso juttu, jos pelaajalla A on "kova" armeijakirja, mikäli pelaajalla B on tuplasti joukkoja, jotka hyökkäävät lisäksi sivustalta. Strateginen asetelma tulee määräämään niin paljon, ettei turnaushammerin idea "tasaisista kohtaamistaiteluista" varmaan toteudu montaakaan kertaa. Hyvä kenraali saattaa voittaa taisteluitta.

Warseerin palstalla halutaan tehdä hyvää peliä (vrt. Kasi). Mä haluan painottaa simulaatiota - silläkin uhalla, että peli on vähemmän "hauskaa" tai "tasaista". Nimittäin simulatiivisessa hengessä pelaaville peli on aina hauskaa, kun on sitä simulaatiota. :D Jos se rajoittaa taktisia mahdollisuuksia ja luo overkill-tilanteita, niin sitten vaan on. Taktiikka on annetuissa rajoissa toimimista. Kaikkein rajatuimmissiakin tilanteissa pääsee pohtimaan taktisia juttuja.

Ja jos tämä tarkoittaa, että eri armeijoiden taktiikat viilautuvat yksipuolisiksi, niin se sitten on. Kyllähän ne viilautuvat yksipuolisiksi oikeassakin sodankäynnissä. Välillä sodankäynti on juuttunut ihan älyttömiin comboihin, vrt. 1700-luvun linjataktiikka tai 1. maailmansodan jalkaväkirynnäköt linnoituksia ja konekiväärejä vastaan. Elävän voiman sokeaa tuhlaamista, mutta sodan sääntöjä ei vaan saatu muutettua.

Tulee mieleen Talvisota-elokuvan repliikit (jotenkin näin): "Kuinkahan kauan ne yrittää tolla lailla pystyssä tulla?" "Niillä on sellanen ohjesääntö, eikä ne pääse siitä heti eroon." Kuka haluaa pelata Talvisodan asemasotavaiheen komppaniatason simulaatiossa venäläisiä? Hommassa on järkeä vasta, kun yhden taistelun taktinen kuvio sitoutuu strategiseen kokonaistilanteeseen, puolustuksen hupeneviin voimavaroihin - ja viime kädessä poliittiseen painostukseen. (Tosin petomiehet ja örkit eivät taida harrastaa moista.)

-ile
Avatar
Korppi-
Viestit: 360
Liittynyt: To 20.02.2003 17:15
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja Korppi- »

Tykille nerffejä;

Arviopisteen jälkeen linja scatteroituu d6 / d6-bs / jne.

Osumat multiwound modeliin kuten normaalisti (1 randomoitu hitti) eikä kuin templaatti (ghey). Tosin maalit kuten stegan howdah olisi kiva tiputtaa kerralla eikä yhtä skinkkiä, joten ei oikotie onneen.

--

Yksi kasin kovista mainitsemattomista jutuista on pelien keston raffisti puolittuminen em. peliä nopeuttaneiden sääntöjen ansiosta.

Muutama peli 6/7 liikettä abusoivilla armeijoilla lopettaa pelihimot kivasti :)
kasvi
Viestit: 857
Liittynyt: Su 15.02.2004 23:32
Paikkakunta: Tampere

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja kasvi »

En ihan jokaista kommenttia ole jaksanut lukea, mutta pistämpä tähän muutamia ajatuksia, mitä kutonen tuo mieleen ja mitkä olivat IMO epätasapainossa.
-Vain eturivi lyö takaisin
-Chargessa lyöt ensimmäisenä
-> Heavy cavarly meni ihan mistä vaan läpi, kun kaverin jalkaväki blocki ei saanut edes mahdollisuutta vastaiskuun.
-Ritarit yleensä
-Power nopissa ei ylärajaa
-Lore of Heavensin re-rollit 1.taikana ja komeetta. Taisi olla pelatuin lore juuri varmojen re-rollien vuoksi.
-Aika paljon ylihintaista jalkaväkeä.

Olihan tota ihan kiva pelata, vaikka vastassa olikin useimmiten Tzeentchiä parillakymmenellä PD:lla, liiteli siellä myös ammunnalle puoli-immuuni loharikin. Toinen vaihtoehto oli sitten Empiren tykkipatteri.
Ehkä tästä voi jo päätellä, että tykkään nykyisestä laitoksesta enemmän ^^
Palkkamaalausta
"Oikeat figut on niille, jotka eivät osaa proxyttaa"
-Nojatuoli
Oskari
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma 19.05.2003 10:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja Oskari »

kasvi kirjoitti:En ihan jokaista kommenttia ole jaksanut lukea, mutta pistämpä tähän muutamia ajatuksia, mitä kutonen tuo mieleen ja mitkä olivat IMO epätasapainossa.
-Vain eturivi lyö takaisin
-Chargessa lyöt ensimmäisenä
-> Heavy cavarly meni ihan mistä vaan läpi, kun kaverin jalkaväki blocki ei saanut edes mahdollisuutta vastaiskuun.
-Ritarit yleensä
-Power nopissa ei ylärajaa
-Lore of Heavensin re-rollit 1.taikana ja komeetta. Taisi olla pelatuin lore juuri varmojen re-rollien vuoksi.
-Aika paljon ylihintaista jalkaväkeä.

Olihan tota ihan kiva pelata, vaikka vastassa olikin useimmiten Tzeentchiä parillakymmenellä PD:lla, liiteli siellä myös ammunnalle puoli-immuuni loharikin. Toinen vaihtoehto oli sitten Empiren tykkipatteri.
Ehkä tästä voi jo päätellä, että tykkään nykyisestä laitoksesta enemmän ^^
On pelaajan oma moka, jos ei osaa käyttää ohjailu yksiköitä, skreenaajia ym. vaan antaa toisen puolen heavy cavalryn tulla suoraan iholle ja rikkoa omat blokit. Tässä tilanteessa ansaitseekin hävitä.

Lore of Heavens oli kova joo, mut sitä sai suurinpiirtein kaikki, niin mitä väliä.

Vain eturivin takaisinlyönti sääntö piti naurettavan kokoiset hordet pois pelistä, nykyään iniativella ei ole juuri väliä ja siksi GW on aivan ylikova muihin ase optioihin nähde, ASL sääntö ei juuri heikkous ole, se joka heittää isomman saavillisen GW noppia voittaa klosarit.

Chargessa ensin lyönti pakotti ottamaan riskejä ja luottamaan omiin arvioihin. Nykyään ei ole mitään väliä kumpi chargen saa, oikeestaan chargeavan yksikön movement valuellakaan ei ole juuri väliä, kosma M3 yksikkö voi chargeta 15 tuumaa ja M10 yksikkö 12 tuumaa, trolololololololol.

Power nopat oli ainoo iso ongelma noista listaamistasi.

Kutos edikka oli umpi surkea, mutta voittaa kasin sääntöjen puolesta minä päivänä tahansa, roskaa molemmat any way.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Oskari kirjoitti:Vain eturivin takaisinlyönti sääntö piti naurettavan kokoiset hordet pois pelistä, nykyään iniativella ei ole juuri väliä ja siksi GW on aivan ylikova muihin ase optioihin nähde, ASL sääntö ei juuri heikkous ole, se joka heittää isomman saavillisen GW noppia voittaa klosarit.

Chargessa ensin lyönti pakotti ottamaan riskejä ja luottamaan omiin arvioihin. Nykyään ei ole mitään väliä kumpi chargen saa, oikeestaan chargeavan yksikön movement valuellakaan ei ole juuri väliä, kosma M3 yksikkö voi chargeta 15 tuumaa ja M10 yksikkö 12 tuumaa, trolololololololol.
Aika eri mieltä noista, mutta makuasioitahan nämä lopulta on :)

Hyvä kanssa huomata, että kasiedikka on nyt varsin eri asia kuin kasedikan alussa. Kirjat ovat muuttuneet, ja kentällä olevat armeijat ovat muuttuneet.

Nykyään initiativella on paljonkin väliä, koska ei niitä hordeja nyt paljoa näy kentillä, vaan ensin lyömisellä on hyvinkin paljon väliä. Usein siellä lyövät nykyään isot möröt toisiaan, tai yksiköt joissa ei niitä rivejä niin paljoa ole. Sankareidenkin inillä on merkitystä. Aikaisemminhan inikalla ei ollut mitään merkitystä ekalla kiekalla. Nyt on.

Chargen ajoittaminen on edelleen ihan yhtä oleellista kuin ennenkin. Chargeajalla on taikavaihe jossa vaikuttaa combattiin ja chargeaja voi vaikuttaa mitkä combatit syntyvät. Ihan tarpeeksi etua vaikka vastapuolikin saa lyödä.

Itse en pidä 7.5'':n erottamista 8.1'':sta minään oleellisena taitona pelissä, ja siksi arvostan kaikissa figupeleissä sitä, että matkat saa aina mitata. Itse asiassa en enää pelaa mitään missä pitäisi matkoja arvioida. Aikaisemmin on jo viitattu 6/7 -edikoiden matkan mittaamisen epäkohtiin, jotka siis random chargematka, ja chargematkan mittaaminen ilman wheelaamista tuo.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Mikke
Viestit: 883
Liittynyt: La 21.09.2002 11:11
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja Mikke »

Yksi kutosedikassa ärsyttäneistä piirteistä oli kyllä juurikin inititativen merkityksettömyys. Great weapon oli vielä kovempi, mitä nykyään. Kunhan vain pääsi chargeamaan, niin sai lyödä eka ja jos ei päässyt, niin sitten löi joka tapauksessa vikana. Haltioiden korkealla inilla ei ollu mitään väliä, päälle tulevat ihmisritarit vaan pyyhki rivit tyhjiksi, eikä päässyt edes takas lyömään. Aika harvoin taisteluissa mentiin ekaa kiekkaa pitemmälle, charge etu oli sen verta överi. Chargen överiys johti myös pelin degeneroitumiseen skirmishereiden, diverttausyksiköiden ja lentäjien hipaksi, jossa blokkipeliä harrastavat jäivät auttamatta alakynteen. Ei nykyedikassa ole mitään tzeentchin lentohässäkkään verrattavaakaan. Sitä vastaan ei monella armeijalla voinut edes pelata. Oli jotenkin hassua, kun pelasi vihollista vastaan, joka ei pelannut ollenkaan samoilla säännöillä kuin oma armeija. Kaikkine puutteineenkin nykyedikka on nimenomaan pelinä huomattavasit parempi ja viihdyttävämpi kuin edeltäjänsä, jossa voitto saavutettiin ensisijaisesti käyttämällä yksiköitä, jotka eivät menneet perusmekaniikan mukaan.
"Concrete is heavy ; iron is hard - but the grass will prevail."
-Edward Abbey
Zelekendel
Viestit: 327
Liittynyt: Pe 21.02.2003 15:14
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja Zelekendel »

Tosiaan, kutosen korjatut Battle Magic-loret olivat paljon paremmassa kuosissa, vaikka Pit of Shades esimerkiksi olikin jo olemassa (en tosin muista, tappoiko silloin multiwoundiset monsteritkin kerralla), mutta itse magiasysteemi oli syvältä. Nykyään on taas parempi systeemi, mutta rikkinäiset perusloitsulistat, mutta koska armeijakirjoissa olevat loitsut ovat paljon parempia (siis tasapainossa), minulla on toiveita ysiedikan loreja kohtaan. Saisi tulla jo.

Olen pelaillut on / off yli 20 vuotta, ja olen edelleen surkea matkan arvaamisessa, vaikka olen sitä aina välillä harjoitellutkin (pelien ulkopuolella!). On ärsyttävää kuulla, että se nyt vaan on sitä pelitaitoa, ja parempi pelaaja ansaitsee voittaa sen perusteella. Kuinkahan moni huono tai keskinkertainen arvioija on tuota mieltä? En kiistä, etteikö mekaniikka olisi periaatteessa hyvä (ideaalisessa maailmassa, jossa kaikilla olisi yhtäläinen arviointikyky), mutta hahmottamiserot pilaavat sen.

Oikeastaan koko mittaamisjuttu on sellainen, ettei se varsinaisesti liity mitenkään sääntörakenteeseen, ja eri pelejä pelatessani tulee vain sellainen fiilis, että jotkut suunnittelijat pitävät siitä, toiset eivät, ja laittavat oman mielipiteensä sääntöihin. Antaisivat pelaajien valita!

On kyllä huvittavaa ajatella tuota FAban tykkiä ja lentävää lohikäärmettä - nyt voin aina sadatella 40k-peleissä, Heldrakea tai lentomonsteria ampuessa, että missä minun maaginen it-mustaruutikanuunani onkaan?
Avatar
Half-breed
Viestit: 10351
Liittynyt: Ma 01.03.2004 12:11
Paikkakunta: Turku

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Glabro kirjoitti:Tosiaan, kutosen korjatut Battle Magic-loret olivat paljon paremmassa kuosissa, vaikka Pit of Shades esimerkiksi olikin jo olemassa (en tosin muista, tappoiko silloin multiwoundiset monsteritkin kerralla)
Instakillaus oli kasin kuningasidea. Ei kukaan ollut aiemmin niin hullu, että olisi edes ehdottanut mokomaa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Zelekendel
Viestit: 327
Liittynyt: Pe 21.02.2003 15:14
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja Zelekendel »

No ihmekös, kaveri aloitti innoissaan Sfinksi-armeijan kasiedikan alkuun, ja voitte arvata, pelaako hän nykyään (sain juuri hänet suostuteltua kokeilemaan ysiä jos se on kunnossa automaattisen viiden vuoden jäähyn sijaan).
En tiedä, mikseivät ihmiset vain reilusti jätä tuollaisia rikkinäisyyksiä hyödyntämättä, jottei kaveri masentuisi pelaamiseen - minä en esim. Space Wolfeilla ota JotWW:ia Tyranideja vastaan.
Mithrandir
Viestit: 2490
Liittynyt: Su 16.05.2004 21:47
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Glabro kirjoitti:No ihmekös, kaveri aloitti innoissaan Sfinksi-armeijan kasiedikan alkuun, ja voitte arvata, pelaako hän nykyään (sain juuri hänet suostuteltua kokeilemaan ysiä jos se on kunnossa automaattisen viiden vuoden jäähyn sijaan).
En tiedä, mikseivät ihmiset vain reilusti jätä tuollaisia rikkinäisyyksiä hyödyntämättä, jottei kaveri masentuisi pelaamiseen - minä en esim. Space Wolfeilla ota JotWW:ia Tyranideja vastaan.
Kavereiden välisissä peleissä jatkuvasti porsaanreikiä ja toisen armeijan heikkouksia maksimaalisesti hyödyntävä ihminen on henkisesti niin epäkypsä, ettei sellaisen kanssa ole helppoa löytää ylipäätänsä minkäänlaista peliä josta jäisi kivat fiilikset. Töitä joutuu tuon eteen näkemään ihan tosissaan, ja lopulta kun löytyy jokin systeemi joka pitää kaiken balanssissa, tämä tyyppi yleensä kokeilee sitä vain kerran eikä enää toiste. Hän kun ei saanut tuntea siinä olevansa tarpeeksi ylivertainen toisiin nähden.

Turnauksissa tms. kilpailullisemmissa olosuhteissa sen sijaan on helpompaa panostaa armeijansa vahvuuksiin, kuin kuvitella etukäteen kaikkia vastaantulevia armeijoita ja tehdä niitä varten myönnytyksiä ettei toisille tulisi pahaa fiilistä. Jotkin armeijat GW:n peleissä ovat vaan surkeampia kuin toiset eikä sille mitään mahda, paitsi voit olla ostamatta sitä surkeinta sakkia. Ysiedikassa kuitenkin voi helposti käydä niin että kuutostuloksen automaattiwoundaus poistuu kokonaan, jolloin Sfinksit ovatkin melko hottiksia.
Zelekendel
Viestit: 327
Liittynyt: Pe 21.02.2003 15:14
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja Zelekendel »

Kuvitelmat tosiaan olivat hänellä siitä, ettei kutosella aina woundattaisi vanhojen aikojen tapaan, mutta se ei ilmeisesti ehtinyt edes olemaan ongelma, kun sfinksit menivät kahdessa ensimmäisessä pelissä suoraa päätä kuoppiin. Hullu idea kyllä tuo instant death template, joka rankaisee niin eri tavalla eri armeijoita - haltioita ja rottia ei kiinnosta, liskomiehet, ogret ja sfinksit ovat tuomittuja.

En tosin osaa sanoa, mitkä todennäköisyydet dispellaamiseen on jos keskittää kaiken PoS:n (sopiva lyhenne) torjumiseen keskiarvolla, ja toki se scatteroi, mutta silti. Eikä kaiken magiapuolustuksen keskittäminen ja kaiken muun päästäminen läpi voi olla täysin terveellistä.
Avatar
Half-breed
Viestit: 10351
Liittynyt: Ma 01.03.2004 12:11
Paikkakunta: Turku

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Glabro kirjoitti:Hullu idea kyllä tuo instant death template, joka rankaisee niin eri tavalla eri armeijoita - haltioita ja rottia ei kiinnosta, liskomiehet, ogret ja sfinksit ovat tuomittuja.
Siksipä siellä on myös niitä muita instadeath spellejä jotka kiinnostaakin muita. Ja tietty pelissä on Dreaded 13th ja Gate, jotka kiinnostaa kaikkia.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Tou84
Viestit: 224
Liittynyt: Ke 24.10.2012 21:46

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja Tou84 »

Half-breed kirjoitti:
Glabro kirjoitti:Hullu idea kyllä tuo instant death template, joka rankaisee niin eri tavalla eri armeijoita - haltioita ja rottia ei kiinnosta, liskomiehet, ogret ja sfinksit ovat tuomittuja.
Siksipä siellä on myös niitä muita instadeath spellejä jotka kiinnostaakin muita. Ja tietty pelissä on Dreaded 13th ja Gate, jotka kiinnostaa kaikkia.

Dreaded 13th Ogreja vastaan no saahan sillä gnoblareita... ja Gate nyt on aika meh entiseen verrattuna... vaikka kyllähän potentiaalinen 3d6 str 10 iskuja pelottaa... Elffit jotka ovat saaneet 8 kirjansa on molemmat top tier kansaa ilman nerffejä, jos pelaa siis hampaat irveessä... rotat myöskin kovaa kansaa nerffittöminä... mutta onhan ylivoimaisesti 8edikan kovin kirja WoC...
Avatar
Half-breed
Viestit: 10351
Liittynyt: Ma 01.03.2004 12:11
Paikkakunta: Turku

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Tou84 kirjoitti:Gate nyt on aika meh entiseen verrattuna... vaikka kyllähän potentiaalinen 3d6 str 10 iskuja pelottaa...
Gaten hulluus ei tullut tosta (Vaikka tuo on jotain aivan kipeää.), vaan sen mahiksesta paskoa koko yksikkö ja sankarit sen sisällä helvettiin 1/18 mahiksella edellisessä kirjassa. Taivaan kiitos järki voitti kerrankin ja GW:ltä löyty henkilö joka ymmärtää pelin päälle, ja joka meni järkeistämään ton spellin.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Avatar
rpr
Viestit: 494
Liittynyt: Ti 24.07.2007 17:04
Paikkakunta: esPoo
Viesti:

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja rpr »

Ah, kolmosedikka maneuver-testeillään (ei voinut edes wheelata ilman ld-testiä) ja "2 rankkia saa kasvattaa tai pienentää per maneuver" ja muut ihanat säädöt yksiköille että ne varmasti olivat todella staattisia ja toivottiin että osutaan vastustajaan kun kävellään suoraan kohti..

Ja jos kasissa on muka supertaikoja niin kolmosedikan 4th levelin taioista vasta juustoa löytyikin (esim. kutsu "kaikki statit 10" -elementalin - aikaan, jolloin tarvittiin vähintään S7 tuosta läpi pääsemään..., tai necromancerin _kaikkiin_ kentällä eläviin kohteisiin S3 hitin aiheuttava). Toki turnauksissa taidettiin bannata kaikki lvl 3+ taiat, mutta oli siellä levelillä 2 vortex of chaos joka erosi auringosta siinä että kaikki alueella taisi kuolla ilman mitään savea. Siinä vaikka lensi jollain lentävällä keskelle vihollista ja avot... (siihen aikaan lentävät tosiaan pystyi tipahtaa minne tahansa kentällä). Eli siellä oli rankkaa bannausta ilmassa jos haluttiin peli yhtään järkeväksi, mutta ainakaan ei tarvionnut pelata "herohammeria" (vähän kuin 1st edikan 40k:ssa) kun tehokkaita instakillejä löytyi...

Tulipas nostalginen olo :]
Avatar
Half-breed
Viestit: 10351
Liittynyt: Ma 01.03.2004 12:11
Paikkakunta: Turku

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

rpr kirjoitti:Ja jos kasissa on muka supertaikoja niin kolmosedikan 4th levelin taioista vasta juustoa löytyikin (esim. kutsu "kaikki statit 10" -elementalin - aikaan, jolloin tarvittiin vähintään S7 tuosta läpi pääsemään..., tai necromancerin _kaikkiin_ kentällä eläviin kohteisiin S3 hitin aiheuttava). Toki turnauksissa taidettiin bannata kaikki lvl 3+ taiat, mutta oli siellä levelillä 2 vortex of chaos joka erosi auringosta siinä että kaikki alueella taisi kuolla ilman mitään savea. Siinä vaikka lensi jollain lentävällä keskelle vihollista ja avot... (siihen aikaan lentävät tosiaan pystyi tipahtaa minne tahansa kentällä). Eli siellä oli rankkaa bannausta ilmassa jos haluttiin peli yhtään järkeväksi, mutta ainakaan ei tarvionnut pelata "herohammeria" (vähän kuin 1st edikan 40k:ssa) kun tehokkaita instakillejä löytyi...

Tulipas nostalginen olo :]
Eli GW:n idiootit olivat jo kerran paskoneet pelin supertaioillaan, joista pelaajat eivät tykänneet yhtään, joten niiden mielestä sitä kannatti kokeilla toisen kerran?!

Joo ei minulla GW:n apinalaumasta kovin hyvää kuvaa nykyään ole, mutta ristus, jotenkin ne vaan onnistuu kaivaan sitä kuoppaansa syvemmäksi koko ajan.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Avatar
Rune
Peliporukkavalvoja
Viestit: 6380
Liittynyt: Ma 06.01.2003 15:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kutosedikan kauneus - ja kirot?

Viesti Kirjoittaja Rune »

Half-breed kirjoitti:
rpr kirjoitti:Ja jos kasissa on muka supertaikoja niin kolmosedikan 4th levelin taioista vasta juustoa löytyikin (esim. kutsu "kaikki statit 10" -elementalin - aikaan, jolloin tarvittiin vähintään S7 tuosta läpi pääsemään..., tai necromancerin _kaikkiin_ kentällä eläviin kohteisiin S3 hitin aiheuttava). Toki turnauksissa taidettiin bannata kaikki lvl 3+ taiat, mutta oli siellä levelillä 2 vortex of chaos joka erosi auringosta siinä että kaikki alueella taisi kuolla ilman mitään savea. Siinä vaikka lensi jollain lentävällä keskelle vihollista ja avot... (siihen aikaan lentävät tosiaan pystyi tipahtaa minne tahansa kentällä). Eli siellä oli rankkaa bannausta ilmassa jos haluttiin peli yhtään järkeväksi, mutta ainakaan ei tarvionnut pelata "herohammeria" (vähän kuin 1st edikan 40k:ssa) kun tehokkaita instakillejä löytyi...

Tulipas nostalginen olo :]
Eli GW:n idiootit olivat jo kerran paskoneet pelin supertaioillaan, joista pelaajat eivät tykänneet yhtään, joten niiden mielestä sitä kannatti kokeilla toisen kerran?!

Joo ei minulla GW:n apinalaumasta kovin hyvää kuvaa nykyään ole, mutta ristus, jotenkin ne vaan onnistuu kaivaan sitä kuoppaansa syvemmäksi koko ajan.
Toisaalta - ja tämä on sanottu jo aiemminkin tässä viikon sisään yleisesti - nyt ollaan Warhammer-foorumilla ja kuluneen kuukauden aikana minulle ainakin on tullut jo selväksi että joillakin henkilöillä ei ole paljoa hyvä sanottavaa itse pelistä. Se on jo sanottu. Shit's getting old.

Entä jos positiivisen kautta vaihteeksi?

On miulla ainakin nimittäin ollut keskimäärin aina lopulta aika kivaa pelata 'hammeria kunhan siihen on sitten ruvennut. Ei välttämättä sääntöteknisen nerokkuuden vuoksi, mutta kaikki muu on viihdyttävää sinänsä. Paremminkin voisi jutella siitä miten joitain juttuja voisi ehkä PARANTAA house ruleille tai muulla, kuin mankua siitä että kaikki on ikävää ja huonoa ja siitä että se on oletusarvoisesti muiden vika.

Mur gräyh avauduin. Move along.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”