Kasiedikan N&T Living Rulebook

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja smaxx »

smaxx kirjoitti:
Luolapeikko kirjoitti:Aloitanpa omat pohdinnat kirja pari kerrallaan. Yleisesti tähän mennessä silmiin pistää lähinnä keihäiden erilaiset säännöt eri roduilla. Itse suosittaisin asf / str+ /jtn. ratsuväkeä tms. vastaan keihään sääntöön ylipäätään, rodusta riippumatta.
Aikalailla samaa mieltä. Ainakin kun ottaa chargen vastaan, ja pitää tietty tarkistaa kaikki keihäsmiehet, mutta eipä tule mieleen minkään rodun keihäsmiehiä jotka olisi jotenkin erityisen käyttökelpoisia.
Lisäsin ton nyt sääntöihin. Ei sillä että se nyt olisi pelin kannalta se oleellisin asia, mutta keihäsmiehet on vaan niin sympaattisia rodusta riippumatta :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Oskari kirjoitti:Demonien giftit pitäs hinnotella erikseen joo. Mun mielestä ne pitäs valita. Random giftit tuo peliin täysin turhaa satunnaisuutta. Reign of chaos taulukolla vois kans heittää vesilintua.
Ehdota noille järkevät pisteet, kyllähän peli paranee jos tollasia ei tartte arpoa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Pari lisäystä perussääntöihin, saa ottaa kantaa...
Reform :
A unit can add or reduce in maximum 3 rows or columns in reform.
Combat reform : Units side that is in contact with an enemy does not move in combat reform. You can add / reduce models in compliance to other rules to/from the sides of the unit.
Charge :
In addition to maximizing models in close combat, You must try to get centers of the contacting sides of units to as close to each other as possible. Ie, no clipping unless something else makes it a must.
Noi on lähinnä häirinneet mun immersiota pelissä, eli menee kikkailuosastolle... Suomeksi : Pidetään reformointi rajoissa, ei liu'uteta combat reformissa
unitteja sivusuunnassa, ja chargessa mennä rehellisesti painimaan single modeleilla / modeleita ilman clippailukikkailuja.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Luolapeikko
Viestit: 170
Liittynyt: La 12.10.2002 00:00
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja Luolapeikko »

Luolapeikko kirjoitti:
Aloitanpa omat pohdinnat kirja pari kerrallaan. Yleisesti tähän mennessä silmiin pistää lähinnä keihäiden erilaiset säännöt eri roduilla. Itse suosittaisin asf / str+ /jtn. ratsuväkeä tms. vastaan keihään sääntöön ylipäätään, rodusta riippumatta.

Aikalailla samaa mieltä. Ainakin kun ottaa chargen vastaan, ja pitää tietty tarkistaa kaikki keihäsmiehet, mutta eipä tule mieleen minkään rodun keihäsmiehiä jotka olisi jotenkin erityisen käyttökelpoisia.
Tarkoitinkin juur chargea vastaanottaessa. Helpointa tosiaan, jos sääntö on keihäässä - säätöä lähinnä, ketä vastaan (cavalry, monstrous cavalry, kuka muu mikä?) ja minkälainen sääntö on (I+, asf, S+, ap, mikä tai mitkä). Esim. voima boonus saattaa olla jo melko kova, tosin vastaisi ainakin "todellisuutta" keihäiden / piikkien tehosta ratsuväkeä vastaan.
Olisko kuitenkin oikea ratkaisu yksinkertaisesti antaa yhdistää Pedot Wocciin ja/tai demoneihin ? Minot on alipisteytettyjä, centigorejen ominaisuuksia en muista :)
Kaaoksen yhdistämisessäkin on puolensa, joskin saattaa olla vaara että se luo jotain "hankalia" comboja. Tässä tapauksessa hakisin kenties itse muistaakseni 6. laitoksen Realm of Chaos - laatikon opuksesta mallia. Tässä laitoksessa kaaoksen joukot olivat samassa kirjassa, mutta tarvitsivat aina "warlordin" johtamaan joukkojaan yhtenäisessä armeijassa - valitsit sotalordisi ja tälle vähintään omalla hinnallaan omasta armeijastaan joukkoja "warbandiksi". Jos pisteitä oli jäljellä, saatoit ostaa toisen sotalordin, vaikkapa eri "armeijasta" ja tälle sotajoukon. Vaatisi säädön core, yms. joukkoihin liittäen (miten sotajoukossa pitää olla core yksiköitä - 25% pisteistä?), mutta tekisi sen, ettei tietystä listasta napsita vain jotain charactereita (Beast banner BSB) tai joukkoja (Skillcannon).

Ovatko minot siis mielestäsi liian halpoja? Monstrous infantryksi melko tyyriitä omasta mielestäni, tai ainakin impacteille pitäisi tehdä ogremaista säätöä. 25p suojattomille cantigoreille on hankala keksiä käyttöä, fasteina sopisivat paremmin armeijan ideaan ja voisivat mm. hyödyntää joskus heittokirveitänsä ^^
Reform :
A unit can add or reduce in maximum 3 rows or columns in reform.
Combat reform : Units side that is in contact with an enemy does not move in combat reform. You can add / reduce models in compliance to other rules to/from the sides of the unit.
Charge :
In addition to maximizing models in close combat, You must try to get centers of the contacting sides of units to as close to each other as possible. Ie, no clipping unless something else makes it a must.
Huzaa! Kannatan

Kirjoissa eteenpäin:
Demonit: Smaxxin aatokset Oskarin ehdotuksista tähän mennessä omassa linjassani. Demoneiden Reign of Chaos on kyllä melkoisen hanurista, mutta toisaalta saattaa pissiä myös demoneiden nilkkaan. Niille kun pitäisi saada jotain tasapainotusta aivan liian varmaan pysymiseen - olisiko ihan normi Unstable liian rankka? Demonipelaajat?

DE: Näihin tullut jo oivaltavia säätöjä, joskin warlockkeja säädettäessä voisiko demonisen wardisaven pistekorotuksen sijaan laskea demoniselle tasolle? Onko myös 100p pegasuksesta jo liikaakin, vai riittäisikö pienempi korotus pisteissä? En ole harjoittanut ylempää matematiikkaa, miten vaikuttaa, mutta tuntuu isolta nostolta. Itseäni myös häiritsee SoSien kilvet, jotka antavat sen mahti 6+ saven ja joiden parrya eivät voi käyttää erikoiswardinsa ansiosta - närkkimiseksi menee, mutta mokoma terälätkä olisi omasta puolestani saanut olla additional mieluummin, mutta joo.

Dwarfs: Kääpiöiden vihasta onkin ollut jo puhetta. Lisäksi sekä kääpiöillä, että ihmisillä sotakoneiden tarkkuus on melkoista - olisiko siis yhteinen insinöörien tuunaus tavalla tai toisella paikallaan? Riimualasimet katosivat pöydiltä, mikä on varmasti monen kääpiöpelaajan harmitus. Taikoessaan se on täysi floppi. Tämän myötä myös monet mainarit hyllytettiin - voisiko minimiyksikkö olla edelleen 5+, jolloin edes pieniä ryhmiä voisi kentillä kohdata? Myös slayerit kaipaisivat rakkautta (kuten jo monta edikkaa), olisiko vihdoin KB heille liian paha? Anyone? Suuremmille sankareille olisin itse valmis kippaamaan vaikka HKB:n.

Empire: Flagellanteille kaipaisin rakkautta - nykyisellä pistehinnallaan tämä persoonallinen osa Empireä jää turhan usein hyllyille - figutkin ovat niin tyylikkäitä! Eivät tee paljoa ja menettävät lähiksessä jo siihen niitä kalliita miehiään, että tekisivät sen vähän. Joko stattien viilausta The End is Nigh säännön kustannuksella tai mieluummin pisteiden edes pieni tuunaus.

Boonuksena pohdinta perussääntöihin 50+p rarejen tuplaamattomuudesta - tuo mahdollistaa ainoastaan tupla kotkat ja spawnin WoCille (ilman merkkiä, toim. huom.) - asettamalla rajan alle 100p lisääntyvät mahdollisuudet huomattavasti, joskaan eivät mahdottamasti. "Suolaisimpia" tuplia alle satasen rareissa taitavat olla HElffien RBT:t, örkkien sotakoneet ja manglerit, brettien trebut ja tunkkujen kirkupultit - ei välttämättä hirmuisimpia asioita maailmassa?
Viimeksi muokannut Luolapeikko, Ma 06.07.2015 10:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Elämä on muutakin kuin white metallin syömistä -
Avatar
tneva82
Viestit: 8632
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Luolapeikko kirjoitti:Kaaoksen yhdistämisessäkin on puolensa, joskin saattaa olla vaara että se luo jotain "hankalia" comboja. Tässä tapauksessa hakisin kenties itse muistaakseni 6. laitoksen Realm of Chaos - laatikon opuksesta mallia. Tässä laitoksessa kaaoksen joukot olivat samassa kirjassa, mutta tarvitsivat aina "warlordin" johtamaan joukkojaan yhtenäisessä armeijassa - valitsit sotalordisi ja tälle vähintään omalla hinnallaan omasta armeijastaan joukkoja "warbandiksi". Jos pisteitä oli jäljellä, saatoit ostaa toisen sotalordin, vaikkapa eri "armeijasta" ja tälle sotajoukon. Vaatisi säädön core, yms. joukkoihin liittäen (miten sotajoukossa pitää olla core yksiköitä - 25% pisteistä?), mutta tekisi sen, ettei tietystä listasta napsita vain jotain charactereita (Beast banner BSB) tai joukkoja (Skillcannon).
Tuo oli 5:s edikasta ja pojat et rakastin tuota systeemiä.

Kuutosedikassa taas pystyit yhdistämään armeijoita siten että jos kenraali oli warrior mortalit corea, muut spessua ja rarea. Beasti ja beastit corea etc.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Minot siis on tietysti ylipisteytettyjä :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Luolapeikko kirjoitti:DE: Näihin tullut jo oivaltavia säätöjä, joskin warlockkeja säädettäessä voisiko demonisen wardisaven pistekorotuksen sijaan laskea demoniselle tasolle?
Toi on ehdottomasti hyvä idea.
Luolapeikko kirjoitti:Dwarfs: Kääpiöiden vihasta onkin ollut jo puhetta. Lisäksi sekä kääpiöillä, että ihmisillä sotakoneiden tarkkuus on melkoista - olisiko siis yhteinen insinöörien tuunaus tavalla tai toisella paikallaan? Riimualasimet katosivat pöydiltä, mikä on varmasti monen kääpiöpelaajan harmitus. Taikoessaan se on täysi floppi. Tämän myötä myös monet mainarit hyllytettiin - voisiko minimiyksikkö olla edelleen 5+, jolloin edes pieniä ryhmiä voisi kentillä kohdata? Myös slayerit kaipaisivat rakkautta (kuten jo monta edikkaa), olisiko vihdoin KB heille liian paha? Anyone? Suuremmille sankareille olisin itse valmis kippaamaan vaikka HKB:n.
Slayereihin en osaa suoraan mitään, mutta Anvilissa voisi olla paikallaan askel entisen kirjan suuntaan. Kääpiöt saa nyt 5+:lla hatredin, mitäs jos joutuisivat kokonaan ennen deploymenttia valitsemaan että saavat Hatredin, mutteivat saa ekaa vuoroa ? Silloin vastustaja voi depota sen mukaan, ettei tule eka kiekalla murkulaa päähän. Tai jotain muuta. Sitten on sekin vaihtoehto, että käpsillä vaan olisi Hatred. Tai, että ottava Hatredista -1 aloitusheittoon.
Luolapeikko kirjoitti:Empire: Flagellanteille kaipaisin rakkautta - nykyisellä pistehinnallaan tämä persoonallinen osa Empireä jää turhan usein hyllyille - figutkin ovat niin tyylikkäitä! Eivät tee paljoa ja menettävät lähiksessä jo siihen niitä kalliita miehiään, että tekisivät sen vähän. Joko stattien viilausta The End is Nigh säännön kustannuksella tai mieluummin pisteiden edes pieni tuunaus.
Flaguihin samoin askel edellisen kirjan suuntaan olisi paikallaan.
Luolapeikko kirjoitti:Boonuksena pohdinta perussääntöihin 50+p rarejen tuplaamattomuudesta - tuo mahdollistaa ainoastaan tupla kotkat ja spawnin WoCille (ilman merkkiä, toim. huom.) - asettamalla rajan alle 100p lisääntyvät mahdollisuudet huomattavasti, joskaan eivät mahdottamasti. "Suolaisimpia" tuplia alle satasen rareissa taitavat olla HElffien RBT:t, örkkien sotakoneet ja manglerit, brettien trebut ja tunkkujen kirkupultit - ei välttämättä hirmuisimpia asioita maailmassa?
Tota pitää harkita.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Avatar
anwil
Viestit: 417
Liittynyt: Su 11.09.2011 17:26

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja anwil »

Hyvää settiä!

Pohdin ekalta sivulta notta onko steadfastin säilyminen disruptissa ongelma? Vai johtaako toi muutos vaan vielä enemmän stubborn yksiköiden / crown of commandin suosimiseen - infantryblokit menettää entisestään kiinnostavuutta.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
http://www.nopat.fi
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja smaxx »

anwil kirjoitti:Hyvää settiä!

Pohdin ekalta sivulta notta onko steadfastin säilyminen disruptissa ongelma? Vai johtaako toi muutos vaan vielä enemmän stubborn yksiköiden / crown of commandin suosimiseen - infantryblokit menettää entisestään kiinnostavuutta.
Kiitos !

Lopulta on aika harvinaista saada unitti disruptoitua, vaatii minimissään 10 jalkaväkimodelia kylkeen/taakse. Mutta harkitaan.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Luolapeikko
Viestit: 170
Liittynyt: La 12.10.2002 00:00
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja Luolapeikko »

anwil kirjoitti:
Hyvää settiä!

Pohdin ekalta sivulta notta onko steadfastin säilyminen disruptissa ongelma? Vai johtaako toi muutos vaan vielä enemmän stubborn yksiköiden / crown of commandin suosimiseen - infantryblokit menettää entisestään kiinnostavuutta.

Kiitos !

Lopulta on aika harvinaista saada unitti disruptoitua, vaatii minimissään 10 jalkaväkimodelia kylkeen/taakse. Mutta harkitaan.
Steadfastin poistaminen olisi ehdottoman tärkeää. Jos ei tulisi ylimääräistä säätöä, ehdottaisin jopa vanhan unit strength systeemin palauttamista tähän avuksi.. Mutta disrupt tod. näk. riittää. Stubbornienhan kuuluu ollakin kovia, tästä lisä pisteissä, eikä niitä ole liikaa mielestäni ollut.
- Elämä on muutakin kuin white metallin syömistä -
Avatar
Rune
Peliporukkavalvoja
Viestit: 6380
Liittynyt: Ma 06.01.2003 15:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja Rune »

Anvilin ja kääpiöiden yleensä siirtyminen lähemmäs taikanoppamentaliteettia on minusta vain hyvä idea. Yksi täysin missattu phase on vähän surullinen.

Anvilin ongelma tässä kirjassa on se että sillä ei ole tarpeeksi hyviä loitsuja, ja kirjan ongelma se ettei lisää taikomisriimuja tai muita vermeitä ole. Itse lähtisin korjaamaan ongelmaa siihen suuntaan rohkeasti, ja yrittäisin löytää uniikin taikavaiheen partatyypeille.

Lisäksi minusta M3 on kääpiöille täysin naurettava. Tai sitten niille pitäisi löytää paljon lisää liikepunkua jostain. Scoutit ja vanguardit ovat ihan veikeitä, mutta eivät vielä riitä. Ne tippuvat hyödyttömiksi jos vasta-armeija voittaa kyseiset heitot ja sulkee armeijan suohon. M4, miksei?

Metsäkääpiöille olen aina kaivannut +1 tai +2 pisteellä skirmish-optiota. Sama homma WoCin Forsakeneilla - ei ole oikeastaan syitä sille mikseivät ne skirmaisi. WoC kaipaisi erilaisia yksiköitä täyttämään eri rooleja.

Ite kirjoitin ehdotelmaa Steadfastista omaan versiooni, johon olen paperilla tyytyväinen: Disruptaus poistaa sekä Steadfastin, että Supporting Striket. Huom: Horden iskut ovat Supporting Strikeja. Pelitestausta tosiaan ei vielä(kään) ole, joten hyöty on teoreettinen.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Oskari
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma 19.05.2003 10:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja Oskari »

smaxx kirjoitti:
Oskari kirjoitti:Demonien giftit pitäs hinnotella erikseen joo. Mun mielestä ne pitäs valita. Random giftit tuo peliin täysin turhaa satunnaisuutta. Reign of chaos taulukolla vois kans heittää vesilintua.
Ehdota noille järkevät pisteet, kyllähän peli paranee jos tollasia ei tartte arpoa.
Magic weaponit ja hellforged artefactit on ihan ok IMO.

Olisko näin:

Impenetrable hide 75 pts.
Massive Might 60 pts.
Aura of Disruption 50 pts.
Souleater 50 pts.
Unholy Flurry 50 pts.
Unbreakable skin 45 pts.
Incorporeal strike 40 pts.
Bringer of the swarm 40 pts.
Sorcerous lodestone 35 pts.
Corpulence 30 pts.
Unholy sacrifice 25 pts.
Unnatural swiftness 25 pts.
Skill Shallower 25 pts.
Noxious Breath 20 pts.
Cleaving blow 20 pts.
Crushing mass 15 pts.
Dark Blessing 10 pts.

Lisäksi laittaisin listaan vielä tämän: Spell Breaker (dispel scroll) 25 pts.

En myöskään näe mitään syytä kieltää uusien bloodthirsterien pelaamista.

Instability on ihan ok, mutta unbreakable/unstable on paljon miellyttävämpi pelata. Reign of chaos table haittaa todennäköisesti enemmän vastapuolen peliä. Armeijan kenun räjähtäminen randomisti taulukkoon on aika tylsää.
First law: You can't win
Secod law: You can only lose
Third Law: You can't get out of the game
Avatar
Scumboogie
Viestit: 4376
Liittynyt: Su 02.03.2008 12:26
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Ei kyllä minä niin mieleni pahoitin kun kaikki alkavat vääntämään pelistä sellaista, mikä suosii omaa armeijaa vaan, kaiken maailman ETC-komppia ja sen sellaista. Missä on vanha kunnon kompiton warhammer fantacy battle. :(
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Skarsnik, the Lord kirjoitti:Ei kyllä minä niin mieleni pahoitin kun kaikki alkavat vääntämään pelistä sellaista, mikä suosii omaa armeijaa vaan, kaiken maailman ETC-komppia ja sen sellaista. Missä on vanha kunnon kompiton warhammer fantacy battle. :(
Fantasy bättle on kuollut, eläköön jokaisen oma versio aiheesta :)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Avatar
Tankki
Viestit: 630
Liittynyt: La 03.08.2002 21:02
Paikkakunta: Vampula/Pori

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja Tankki »

Pari pikaista ajatusta kokeneempien pureksittavaksi.

Eikös Bösbin LD re-roll ole hieman hölmö, kun se tekee pelistä staattisempaa ja joistakin kyvyistä melko turhia (kuten Fear). Voisiko toimiva ratkaisu olla vähentää bösbin vaikutusaluetta?

Toinen pohdinta liittyy TK:n loren signatureen. Voisiko tuon liikutustaian sallia taiottavaksi myös lähiksessä olevaan uniittiin, jolloin kyseinen uniitti hyötyisi vain loren atribuutista eli nostatuksesta?
Quanto fa due meno uno? Fa uno.
Avatar
Scumboogie
Viestit: 4376
Liittynyt: Su 02.03.2008 12:26
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Tankki kirjoitti:
Toinen pohdinta liittyy TK:n loren signatureen. Voisiko tuon liikutustaian sallia taiottavaksi myös lähiksessä olevaan uniittiin, jolloin kyseinen uniitti hyötyisi vain loren atribuutista eli nostatuksesta?
Tähän pointtiin liittyen, kyllähän se sigge antaa lore attributen toimintaan vaikkei rangella olisikaan unengaged unitteja. Itse spellin efekti ei tule voimaan ellei rangella ole unengaged friendly uniteja, mutta sigge tapahtuu kuitenkin.
Avatar
Dolmot
Valvoja
Viestit: 3521
Liittynyt: Su 04.08.2002 23:10
Paikkakunta: HenkisESti tamperelAinen

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Rune kirjoitti:Lisäksi minusta M3 on kääpiöille täysin naurettava. Tai sitten niille pitäisi löytää paljon lisää liikepunkua jostain. -- M4, miksei
No siksi kun aina on ollut M3. Vaarillakin oli M3 ja se oli ihan hyvä. Miksi pitäisi olla eri lailla kun ennen? Nuoriso on pilalla. Ihmisillä on M4 mutta ne nyt ovatkin jotain vilpistelijöitä. Kuka hullu haluaisi pelata peliä, jossa kaikilla on sama liikestatti, häh? Ei potentiaalia, ei jatkoon.

Sitä paitsi pitää noudattaa WYSIWYGiä. On hyvin kyseenalaista, onko GW:n kääpiöfiguilla jalkoja lainkaan.

Olikos se seiskan kirja, jonka julkistusartikkeleissa selitettiin ummet ja lammet miten kääpiöillä on huono liike, mutta sen kanssa pitää oppia elämään ja loistaa jossain muualla. Paitsi että samaan aikaan joka ainoa erikoissääntö, laite, taikaesine sun muu antoi lisäliikettä, teleporttia ja ties mitä. Ei paljon tarvinnut vaivata päätään kompensoinnin ongelmilla kun viivan alle jäävä liike oli jopa parempi kuin M4-roduilla. Ei sekään minusta ole ihan oikea lähestymistapa armeijan teemoitukseen.

Kyseessä on tietenkin jonkinlainen fluffin ja pelattavuuden välinen ongelma. Kun ei M3-rodulle ole annettu ratsuväkeäkään, mitä jää jäljelle? Seistä ja ampua? Toivoa, että kuuden vuoron tahtimarssilla ehtii juuri ja juuri saavuttaa jonkun miehitysobjektiivin? Ehkä joku kääpiöpelaaja osaa kertoa.

Jos eivät jalat kanna mutta tekniikka on hallussa, oikea ratkaisu olisi hypätä pyörille. Siispä minusta kääpiöillä pitäisi olla höyrytankki, jonka peesissä edetä. Viilaa vain kaamosversiosta piikit pois?
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 6084
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Skarsnik, the Lord kirjoitti:Ei kyllä minä niin mieleni pahoitin kun kaikki alkavat vääntämään pelistä sellaista, mikä suosii omaa armeijaa vaan, kaiken maailman ETC-komppia ja sen sellaista. Missä on vanha kunnon kompiton warhammer fantacy battle. :(
Nyt sen kompittoman faban arvostuksen tuntee kun peliä ei enään firma tue. Mä arvostin 8 edikkaa valtavasti sellaisena kun se oli. Tosin olin hiukan kiukkunen siitä että bretit jäi ilman 8 edikan kirjaa mutta eipä sillä ole suuresti väliä enään kun gw ei enään asialle aio tehdä mitään.Kyllähän se olis kiva että saataisiin tänne oma yhteinen sääntökokonaisuus joka olis kaikille reilu ja tasapuolinen ja korjataan kaikki lähelle samaa viivaa jotta pelistä voi nauttia vaikka gw ei sitä enään tuekaan. Smaxxille ja runelle täytyy nostaa hattua että haluavat tehdä asialle jotain. Meillä kuitenkin tullaan pelaamaan aikapaljolti (lähes)kompitonta warhammer 8 edikkaa pitkään
Joitakin faction kohtaisia muutoksia on luvassa ja niistä ilmoittelen. Mutta ehdotuksia tullaan ottamaan vastaan.

Joitain maksimikokoja tulen ehdottamaan jos ihmiset kerran pelkää skaven slaveslaattoja. Piste kattoa yksiköille en anna mitä etc tekee.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Tankki kirjoitti:Eikös Bösbin LD re-roll ole hieman hölmö, kun se tekee pelistä staattisempaa ja joistakin kyvyistä melko turhia (kuten Fear). Voisiko toimiva ratkaisu olla vähentää bösbin vaikutusaluetta?
Ei mun mielestä, se on kasiedikan hyviä päivityksiä :) Vähentää turhaa randomiutta, ja on järkevä synergiaelementti. Antaa toimivia työkaluja pelaajan käteen.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8429
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kasiedikan N&T Living Rulebook

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Oskari kirjoitti:Olisko näin:

Impenetrable hide 75 pts.
Massive Might 60 pts.
Aura of Disruption 50 pts.
Souleater 50 pts.
...
Lisäksi laittaisin listaan vielä tämän: Spell Breaker (dispel scroll) 25 pts.

En myöskään näe mitään syytä kieltää uusien bloodthirsterien pelaamista.
Kiitos, tsekkaan noi kun pääsen ihmisten ilmoille, ei ole kirjoja matkassa, eikä pdf:inä.
Dispel Scroll : ei, Thirsterit : tsekataan
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”