[Old] Warhammer Armies Project 8th ja 9th edition. Päivitystä ja lisää hyvää 8th ja 9th editioniin.

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Avatar
St. Jimmy
Viestit: 336
Liittynyt: La 21.10.2006 22:18
Paikkakunta: Vantaa ja Tampere

[Old] Warhammer Armies Project 8th ja 9th edition. Päivitystä ja lisää hyvää 8th ja 9th editioniin.

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy » To 15.10.2015 18:12

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Warhammer Armies Project


9th editionin asiat:

9th Edition Beta sääntökirja nyt julki!

Lataus tästä linkistä. v1.074 Beta
Sääntökirja päivitetty 23.03.2018

Ravening Hordes listat:
Empire
High Elves
Dark Elves
Wood Elves
Dwarfs
Lizardmen
Vampire Counts
Warriors of Chaos
Daemons of Chaos

Kokonaiset kirjat:

Beastmen
Bretonnia
Empire
High Elves
Ogre Kindoms
Orcs & Goblins
Skaven
Tomb Kings

Albion
Amazons
Araby
Cathay
Chaos Dwarfs
Cult of Urlic
Dogs of War
Estalia
Halflings
Hobgoblins
Kindoms of Ind
Kislev
Nippon
Norse
Pirates Of Sartosa

Laajennukset:

Empire Knightly Orders
Regiments of Renown
Empire Steam Tanks


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------



8th editionin asiat:


Pitäähän tälle nyt ihan oma topic kanssa tehdä.

Warhammer Armies Project

Warhammer Armies Project on 8th editionia silmällä pitäen tehty projekti, joka tuo lisää uusia ja vanhoja armeijoita ja yksiköitä, päivittää nykyisiä ja päivitysten jälkeen olisi myös "8,5th edition" tulossa. Suurin osa armeijakirjoista tällä hetkellä on muita kuin niitä virallisia GW:n julkaisemia armeijoita, mutta tällä hetkellä on tulossa päivitystä juurikin virallisille armeijoille. Skaven ja Bretonnia saivat hetki sitten päivityksen 8th editioniin ja Beastmenit ovat seuraavaksi vuorossa. Sivumäärät armeijakirjoille tällä hetkellä vaihtelevat 60-170 välillä, joista Skaven on isoin.

Armeijakirjoja täysin kuvitettuna ja väritetyttyinä fluffeineen päivineen satoje sivujen verran löytyy seuraaville roduille:

Vähemmän tuttuja armeijoita:
Albion
Amazons
Araby
Cathay
Estalia
Kindoms of Ind
Nippon
Norse
Pirates of Sartosa

Todennäköisesti tutumpia nimiä:
Chaos Dwarfs
Cult of Ulric
Dogs of War
Halflings
Hobgoblins
Kislev

Päivityksiä löytyy myös seuraaville tutuille armeijoille ja kaikille pitäisi olla tulossa tämän ja ensi vuoden aikana kirjat:
Beastmen
Bretonnia
Ogre Kingdoms
Orcs & Goblins
Skaven
Tomb Kings

Ravening Hordes listoja:
Empire
High Elves
Dark Elves
Wood Elves
Dwarfs
Lizardmen
Vampire Counts
Warriors of Chaos
Daemons of Chaos


Sivulta löytyy myös parit tutut expansionit. Regiments of Renown on päivitetty:
Empire Knightly Orders
Regiments of Renown
Special Characters


Armeijakirjat ovat pyrkineet tuomaan vanhat tutut hahmot ja yksikötkin mukaan kaukaa vuosien takaa 8th editioniin.


Vaihtoehtoarmeijoista kiinnostuneille, sivulta löytyy myös linkkejä näille sopiviin figuvalmistajiin ja figuihin.
Viimeksi muokannut St. Jimmy, Ma 26.03.2018 18:14. Yhteensä muokattu 45 kertaa.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5349
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: Warhammer Armies Project. Lisää armeijoita ja yksiköitä 8th edikkaan ja 8,5th päivitys myöhemmin.

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Su 18.10.2015 18:25

Tää on kiva homma :). Täytyy tätäkin projektia seurata.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
Dethos
Viestit: 404
Liittynyt: Ma 02.03.2015 23:54
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Warhammer Armies Project. Lisää armeijoita ja yksiköitä 8th edikkaan ja 8,5th päivitys myöhemmin.

Viesti Kirjoittaja Dethos » Su 18.10.2015 19:13

Jes tulihan se uusi skaven kirja vihdoin, pitääpä vilkaista :)
www.Eightpeaks.net - Karak Eight Peaks - Dwarffit, Skavenit ja O&G

Avatar
St. Jimmy
Viestit: 336
Liittynyt: La 21.10.2006 22:18
Paikkakunta: Vantaa ja Tampere

Re: Warhammer Armies Project. Lisää armeijoita ja yksiköitä 8th edikkaan ja 8,5th päivitys myöhemmin.

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy » Su 25.10.2015 21:14

Beastmen sai kirjan.

Seuraavaksi vuorossa Empire. Siitä jo lukemaan vähän suunnittelua. Kuulemma pitäisi vähän pidempää kestää tämän kirjan teko.

Päivitysjärjestys näyttäisi olevan seuraavanlainen tällä hetkellä:
Empire
WHFB 9th Edition
Dark Elves
High Elves
Wood Elves
Dwarfs
Orcs & Goblins
Lizardmen
Tomb Kings
Vampire Counts
Warriors of Chaos
Ogre Kingdoms
Daemons of Chaos

Eli varmaankin loppu/alkuvuodesta voisi olla jo jonkinlainen uusi editioni ulkona.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5349
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: Warhammer Armies Project. Lisää armeijoita ja yksiköitä 8th edikkaan ja 8,5th päivitys myöhemmin.

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ma 26.10.2015 14:52

Breteillä oli paljon hyvää. Knightit ovat vaan ylikalliita. Saa vähemmän kentälle muiden vastaaviin verrattuna.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
ile
Viestit: 1757
Liittynyt: Pe 01.05.2009 02:01
Paikkakunta: Helsinki | Malminkartano

Re: Warhammer Armies Project. Lisää armeijoita ja yksiköitä 8th edikkaan ja 8,5th päivitys myöhemmin.

Viesti Kirjoittaja ile » Ma 26.10.2015 15:46

Ainakin Empiren suunnitteluprinsiipit ja figupuolen edustus ovat mun mieleeni.

En ole katsonut muita kirjoja, mutta tän perusteella saattaisin tykätäkin niistä. Kasiedikasta en kuitenkaan kauheesti pidä. Osaatteko sanoa, mitä 8,5 muuttaa peruskirjasta?

Edit: Osasinkin lukea itse. Ei penteles, toihan on suunnitteluprinsiipeiltään 6.-7. edikkaa! Näin sitä pitää! Pitäisi varmaan olla 7,5 ennemmin kuin 8,5. :D

-ile

Avatar
St. Jimmy
Viestit: 336
Liittynyt: La 21.10.2006 22:18
Paikkakunta: Vantaa ja Tampere

Re: Warhammer Armies Project. Lisää armeijoita ja yksiköitä 8th edikkaan ja 8,5th päivitys myöhemmin.

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy » Ma 25.01.2016 20:28

Also want to give an update on work of 9th Ed. I've finished 113 pages so far, have yet to finish the Lores of Magic, Magic Items, Scenarios and charts and diagrams. If possible, I'm going to try and finish version 1.0 before the end of the month so you can playtest it. After that I will probably make smaller Ravening Hordes style lists for all official army books until I can finish their complete army books, and update all my complete books to 9th ed. So you players who won't have the complete army books out for quite some time will still be able to look forward being able to play using the revised versions rather than the outdated 8th ed books. New units and special characters will have to wait until the finished books are out, however.
http://warhammerarmiesproject.blogspot. ... mment-form

Eli tän kuun lopussa tai ens kuussa mahdollisesti jonkin näköinen 8.5th/9th edition tulossa. Myös jonkinmoinen Raveining Hordes lista sen jälkeen kun sääntökirja ulkona. Näin on kaikille armeijoille jonkinlaiset listat, kun jotkut kirjat joutuvat luonnollisesti odottaa kauemmin päivitettyjä kirjojaan.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.

Avatar
St. Jimmy
Viestit: 336
Liittynyt: La 21.10.2006 22:18
Paikkakunta: Vantaa ja Tampere

Re: Warhammer Armies Project 9th edition. Lisää armeijoita ja yksiköitä. 9th Edition Beta ulkona!

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy » Ti 16.02.2016 18:35

9th Edition Beta ulkona!

Pitäisi olla ihan mukavalukuinen, kun pohjana on tuttu 8th sivut ja fontit. Kuviia ei vielä luonnollisesti ole havainnollistamassa tai antamassa muuten parempaa yleisilmettä, eli kirja on ulkoilmeeltään tällä hetkellä kuin 8th kirja ilman kuvia ja muokatuilla säännöillä.

Otetaas blogista lainaus jos jostain syystä ei siellä jaksa lukea
Finally finished the beta version! It might look a little bare-bones and unfinished at the moment as there's still quite a lot of things left to be finished in regards to the layout, diagrams, artwork etc, but I will hold that off while I gather some feedback for the rules themselves, and can work on the army books in the meantime. For now, please refer to the 8th ed books in case you need a graphic representation of the various diagrams. As far as the rules text is concerned, this should be pretty much complete, except any future update content of course. I plan to add rules for both campaigns, sieges and more scenarios later on as well.

9th Edition is somewhat of a "Best of" collection of Warhammer rules, using a mixture of 6th, 7th and 8th edition all in one, as well as several additions. These rules will not make everybody happy, and that's fine, satisfying every single player would be impossible. I therefore leave it to the community to pick and choose the rules changes they like, and ignore the rules changes they do not like. I aim to have all 8th Edition books be compatible with 9th Edition as much as possible, so there will not be a need to change everything in all of them as well.

This book focuses solely on the rules of the game. For simplicity's sake, I have mainly used the rules as written in the 8th ed book and simply rewritten the rules changes. I do suggest both new and old gamers to read through everything carefully, as there are quite a lot of small tweaks that might otherwise be overlooked if you just assumed everything works the same as 8th Edition.

I've added nearly all things from the official errata and the FAQ, and I've added several small tweaks here and there that removes a lot of straight up cheesy tactics like conga lines, corner-to-corner charges, rail-roading, double flee etc. This means that a lot of old tactics will be invalidated, just as they should.
In general, the game will allow for the use of more smaller units, similar to 6th ed, while still keeping the infantry in the fighting with steadfast. Flanking and manoeuvring is now much more important, war machines need to be positioned more carefully, and basic missile weapons have gotten a needed boost. Monster Lords are more resilient but not overly so, and spear-armed basic infantry will be more useful compared to great weapon wielding elites. Panic will be a lot more important factor to the game, making ItP units more useful, as is keeping your leadership high due to no re-roll from the BSB.
In short, I think you will find the game will be a more about tactics and less about exploiting the game mechanics. Of course, there might still be a holes that needs plugging, which is why I hope you guys will playtest the crap out of these rules and let me know how they work out for you.
I'm going to get to work on making the Ravening Hordes lists soon as well, so you can start using them as quickly as possible.
Below you can see most of the changes, there are some minor ones besides that I have probably forgot to list here:

Basic Rules:

For one model to have line of sight to another, you must be able to trace an unblocked line from its base to the base of the target.
A unit may never have more ranks than it has files, i.e a unit must be at least as wide as it is deep (no more conga lines, enforces frontage rather than columns.
Unit Strength (US) is back, affects several factors such as aligning, steadfast, panic and so on.


Movement:

Charges cannot be completed unless you can get at least half the models in the front rank into base contact with the enemy (avoids corner-to-corner charges). The exception to this is if the enemy unit have too few models in the arc you are attempting to charge for this to be possible, in which case you may charge as normal.
Charge distance is 2D3+M" for infantry, 2D6+M" for cavalry (still measured from closest point with free "close the gap").
Units with less than US5 align to the charger rather than the other way round (removes lone models from directing the entire flow of battle).
Units that fail to roll high enough to reach their charge target may still complete their charge against another unit as long as they roll high enough to move into a new unit in a straight line ahead (makes double-flees less abusive).
Units may turn/pivot on the spot within 1" of an enemy unit, as long as they won't end their movement within 1" of an enemy unit. You may also nudge your unit so this is not the case (removes rail-roading of units like Abomination and Steam Tanks).


Magic:

Wizards roll D6 for each wizard level, 4+ to channel extra dice. Wizard level divided by half for dispel dice.
Wizards choose spells instead of rolling for them. Spell level availability = wizard level + 2.
The number of power dice allowed when casting = wizard level + 2.
Miscast is based on number of dice rolled. Miscast result = D6 + number of dice used, the higher score, the worse result.
Wizards do not get bonuses to cast/dispel based on wizard level (makes lower-level wizards more playable).


Shooting:

Long range penalty removed, +1 To Hit on short range (25% of maximum range)


Close Combat:

Supporting attacks and horde is gone, making spears and additional hand weapons more useful, and nerfs halberds and great weapons.
Models with more than twice the WS of their opponent will hit on a 2+.
Rank and file models may always be targeted, even if only characters are in direct base contact (removes character walls).
Steadfast does not work when disrupted, requires US10+. It's based on the unit's unmodified Leadership value (so no more Goblins or Slaves being steadfast on Ld 9/10, and makes placing several close combat characters spread out over multiple units more important).
Outnumber is back, gives additional bonuses the more you outnumber your foe.
Flank attack can be gained twice, one for each flank.
Rank bonus is combined for each unit involved, as long as they are fighting in different arcs.
Units with wider frontage gets CR bonus (basic replacement for lapping around, and means having bigger bases is not always negative in combat) .


Troop Types:

Cavalry/MC/Mo uses the highest number of W and T value available. They also cause impact hits (D6 for Mo). No longer receives AS for being mounted.
Monsters work like MC (means you won't require separate on foot models in case mount dies, is easier to keep track of, and makes Lords on Monsters more resilient).
Shrines (Sh) added a unit type, replaces Unique Units.


Special Rules:

Always Strikes First does not give re-rolls.
Ambushers may choose to deploy as normal.
Ward saves capped at 4+, can be combined with other ward saves.
Expendable rule added (for slaves and the like).
Immunity (*) added, replaces ItP and covers all immunities like Flaming , Poison, KB, Fear etc.
Regeneration more similar to 6th ed, cannot be used if slain (units can regen while some members are still alive). Can be combined with Ward saves.
Hatred must re-roll successful rolls to restrain from pursuit.
Fast Cavalry can make one free reform while moving. Characters with lower than 5+ AS can join. FC can't have better than 5+ AS.
Fear gives -1 to Ld, Terror -2.
Monsters and handlers include Monster Reaction chart, rather than ridden monsters.
Stomp removed (replaced by Impact Hits).
Magic Resistance works against all spells, including ones that does not allow saves.
Volley Fire allows all models to fire with a -1 To Hit penalty.
Frenzied units do not need to test to restrain from charges, but must instead move towards closest enemy within LoS (means less failed charges, and makes screening Frenzied units more important).


Weapons and Armour:

All bows and slings can fire Multiple Shots (2) if the unit does not move. Does not work with stand and shoot.
Slings have AP rule.
Morning stars counts as hand weapons for simplicity (since there are no units that only uses morning stars anyway).
Great weapons -2 Initiative instead of ASL.
Bucklers added (tower shield would have no drawbacks for spear armed infantry, and limit model availability)
Pikes added.
Pikes and spears give Initiative bonuses when charged.
Spears and lances give Initiative bonuses when charging.
Medium armour (5+) and full plate armour (3+) added. Most units with heavy armour will have it replaced with medium armour, heavy cavalry will have heavy armour (4+) which makes their save the same as before in total. Elves and Dwarfs will have a mix of medium and heavy armour. Fast and medium cavalry will have lower AS in general, but will get cheaper in return.


Command Groups:

Champions can no longer make challenges or be attacked separately, allows re-rolling failed reforms, redirects, marching instead.
Swift Reform does not allow decreasing/increasing ranks (avoiding slingshot tactics).
"Look Out, Sir!" works against all templates, including spells. Can only be used on one character per missile attack (deters Deathstars with multiple characters, which is now much more risky).


Characters:

BSB only allow re-rolling break tests.


War Machines:

War Machines have a front arc like normal units, pivoting outside it counts as movement.
Normal Cannons cause D6 W on impact, D3 W on bounce.
Cannon balls scatter D3" before bounce, "Hit" = no scatter.
Bolt Throwers does not ignore armour saves, have AP instead.


Magic Items:

Several new items added, some are removed.


I hope you guys will enjoy most of the changes, and as usual, let me know of any bugs, unclear rules, things you feel should be changed and so on.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.

Avatar
St. Jimmy
Viestit: 336
Liittynyt: La 21.10.2006 22:18
Paikkakunta: Vantaa ja Tampere

Re: Warhammer Armies Project 9th edition. Lisää armeijoita ja yksiköitä. 9th Edition Beta ulkona!

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy » Ma 07.03.2016 16:28

Ensimmäisiä "Ravening Hordes" listoja tullut ulos. Kannattaa antaa palautetta blogeihin niin saa bugit ja aivopierut poistettua ja vähän enemmän näkökantaa tasapainosta. Viikko oli väliä Empiren ja High Elvesin listoilla ja varmaan samaa tahtia tulee loputkin. Eli kevään lopussa mahdollisesti kaikki listat ulkona.

Empire

High Elves

Seuraavat pitäisi tulla tässä järjestyksessä:
Dark Elves
Wood Elves
Dwarfs
Orcs & Goblins
Lizardmen
Tomb Kings
Vampire Counts
Warriors of Chaos
Ogre Kingdoms
Daemons of Chaos
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5349
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: Warhammer Armies Project 9th edition. Lisää armeijoita ja yksiköitä. 9th Edition Beta ulkona!

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ma 07.03.2016 18:50

Onkos tää 9th edition sun mielestä parempi kuin 9th age (kerro vain oma mielipide =) )? Ite en oo viel ehtinyt paljon lukea tätä 9th editionia?
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
St. Jimmy
Viestit: 336
Liittynyt: La 21.10.2006 22:18
Paikkakunta: Vantaa ja Tampere

Re: Warhammer Armies Project 9th edition. Lisää armeijoita ja yksiköitä. 9th Edition Beta ulkona!

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy » Ma 07.03.2016 22:42

Lord of Carcassonne kirjoitti:Onkos tää 9th edition sun mielestä parempi kuin 9th age (kerro vain oma mielipide =) )? Ite en oo viel ehtinyt paljon lukea tätä 9th editionia?
9th Age taitaa olla enemmän sellanen turnaushenkimäinen systeemi ja tämä 9th Edition on enemmän vähän tutumpaa ja turvautuu vanhaan fluffiin. Eli tämä ei välttämättä sovi aivan tosikoille. 9th Edition tulee todennäköisesti antamaan vähän paremmin optioita armeijakirjojensa puolesta. Voi päivitellä haarniskojaan vapaammin, yksikkökoot ei oo rajalliset, löytää todennäköisesti vanhallekkin napille WYSIWYGiin sopivat varusteet päälle ja erilaisia sankareita tulee löytymään.

Itse olen 9th Editionin puolella, mutta ei se 9th Age huono ole. Tähän todennäköisesti pitää tehdä turnauskompit, jos sellasessa ympäristössä haluaa pitää pelit enemmän tasapainossa. Sitten kun turnauksia haluaa pelata, niin eiköhän se 9th Age ole varmemmin tasapainossa.

Niin ja jäi mainitsematta, että samalla tulee 8th editioniin päivitetyt armeijakirjat. Eli voi pelailla ihan tuttua ja turvallista kasiakin ;) Blogilinkeissä on erilliset 8th ja 9th editionin linkit. Niissä ei tosin pitäisi mitään suuria eroja olla toisiinsa nähden. Bretonnia, Beastmen ja Skaven saivat jo jonkin aikaa sitten ihan kokonaiset kirjansa ja taitavat olla jo aikalailla 9th editionia silmällä pitäen tehty. Nyt loput saavat eka 8th editionin "ravening hordesit" näin alkuun samalla 9th editionin kanssa.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.

Avatar
St. Jimmy
Viestit: 336
Liittynyt: La 21.10.2006 22:18
Paikkakunta: Vantaa ja Tampere

Re: Warhammer Armies Project 8th ja 9th edition. Lisää armeijoita ja yksiköitä. 9th Edition Beta ulkona!

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy » Ma 21.03.2016 01:12

Sama tuttu kirja per viikko on mennyt eli nyt on kaikilla haltijoilla listat.

Dark Elves
Wood Elves

Dark Elvesit tuli jo viime viikolla ja niistä on jo aika hyvin palautetta annettu. Wood Elvesit tuli just tänään, joten siellä on vielä jotakin vikoja tai ihmeellisyyksiä.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.

Avatar
St. Jimmy
Viestit: 336
Liittynyt: La 21.10.2006 22:18
Paikkakunta: Vantaa ja Tampere

Re: Warhammer Armies Project 8th ja 9th edition. Lisää armeijoita ja yksiköitä. 9th Edition Beta ulkona!

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy » Ti 29.03.2016 22:42

Pikkupäivitys isoon sääntikseen:
- Killing Blow ignores armour saves against targets it cannot instantly kill.
- A unit that successfully charge/pursue down a fleeing enemy unit inflict 1W with no saves allowed for each point of US the pursuing unit has. It then stops 1" behind the fleeing unit (if any models survive). If it completely destroys the enemy unit, it may reform as normal.
- Skirmishers now have the Vanguard special rule.
- Sword of Anti-heroes added.
- Trickster's Shard removed.
Ja sitten Dwarfs listakin tuli juuri. Suurin juttu käpsille taitaa olla tuo triplattu marssiliike, mutta marssiblokkia voi ihan kuten muitakin armeijoita (tarvitsee ottaa liippatesti eli ei paha) ja Resolute lähti pois. On vielä tietenkin jonkinverran buginen.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.

Avatar
St. Jimmy
Viestit: 336
Liittynyt: La 21.10.2006 22:18
Paikkakunta: Vantaa ja Tampere

Re: Warhammer Armies Project 8th ja 9th edition. Lisää armeijoita ja yksiköitä. 9th Edition Beta ulkona!

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy » Su 17.04.2016 23:04

Pieni päivitys sääntikseen. http://warhammerarmiesproject.blogspot. ... t-now.html
Vanguard is 6" for Infantry.
Removed Wide Frontage bonus, the rule of no more ranks than files is enough.
Limited Outnumber to +1 for twice or more US.
Added "Legendary Army" for 5000+ pts battles.
Bound Spells within Magic Items add 1 free power dice when casting. This will increase the price and power level for some items.
Bound spelleistä on taas jotakin hyötyä. Kasissa ne oli aikas turhia ja aikasemin niitä ei tarvinnut edes castaa. Ihan hyvältä kulostava kompromissi.
Massarykmenteillä oli vähän liikaakin bonusta eliittejä vastaan, joten siihen tuli vähä nerffiä.

Orcs & Goblins, Lizardmen ja Tomb Kingsit saivat myös päivityksen.

Ei ole enää montaa jäljellä, jonka jälkeen voikin alkamaan miettiä tasapainoa enemmän.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5349
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: Warhammer Armies Project 8th ja 9th edition. Lisää armeijoita ja yksiköitä. 9th Edition Beta ulkona!

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ma 18.04.2016 19:45

Ite aloitin ton warhammer new dawn projektin jossa teen army listat kaikille factioneille 8th editioniin (jossain vaiheessa tehdään muutoksia perus sääntöihin) jossa tuon jokaiselle armeijoille vanhoja juttuja takas ja tuon uutta. Samalla saan pisteytettyä uudelleen. Jokaisen armeijan army lista tulee sisällöltään olemaan aika laaja. Samalla tuon paljon optioneja. Myös yksikkö koot tulee olemaan jokaisella yksiköllä.

Warhammer armies projekti on musta hyvä ja breteilläkin on hyviä juttuja joten krediitit tekijälle/tekijöille. Mutta brettien listasta puuttui joitaiin juttuja jonka vuoksi tein oman version bretti army listasta. Käytin tosin paljon samoja juttuja kuin warhammer armies projektin army bookissa joten se on ollut hyvä tietolähde. Ite en tohon warhammer armies projektiin voi vaikuttaa joten oma vastine army listaan on se millä tahdon tuoda oman näkemykseni. Mutta innostuin niin että haluan tehdä muillekin army listoille saman. Mutta toisin kuin warhammer armies projekti niin mun projektiin voi antaa ideoita ja ehdotuksia.

Turhaa työtä ei ole warhammer armies projektin tekijät ollenkaan tehneet. Niiden tekemien sääntöjen pohjalta on hyvä kehittää omaa.

Mun kaverit jotka pelasivat fabaa aikanaan odottavat mielenkiinnolla mitä saan aikaan.
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
St. Jimmy
Viestit: 336
Liittynyt: La 21.10.2006 22:18
Paikkakunta: Vantaa ja Tampere

Re: Warhammer Armies Project 8th ja 9th edition. Päivitystä ja lisää hyvää 8th ja 9th editioniin.

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy » Su 05.06.2016 19:45

Kaikki ravening listat on nyt julki ja Skaven ja Bretonnia saivt kokonaiset kirjansa jo.

Ravening VC out!
Ravening OG out!
Ravening WoC out!
Raveining Daemons out!

Bretonnia 8th and 9th edition books out!

Skaven 8th and 9th edition books out!


Sääntikseenkin pientä päivitystä.
- All characters that join a unit must be able to fit in the front rank next to command groups (except Bretonnia ofc). This is to prevent character walls and force players to divide their characters more evenly (or at least have a really wide unit that can be charged by multiple units). No longer can you hide your wizards behind a bunch of other characters.
- Ruby Ring of Ruin 35 pts.
- Clarified that Innate Bound Spells does not get free power dice (such as Warrior Priest prayers).
- Strength Bonus/Charge Bonus (*) special rule added. Strength Bonus = extra strength first round of combat. Charge Bonus = extra strength when charging. Rather than having a bunch of different special rules and exceptions for flails, choppas, lances, Juggernauts, War Boars and so forth, they all use these rules instead.
- Fight in Extra Ranks allow MI to fight with up to 3A.


/////
EDIT:

Bretit saivat vähän nerfiä http://warhammerarmiesproject.blogspot. ... t-now.html
Quick balance update based on feedback:

- Nerfed Armand to not give negative Ld to enemy units. In 8th ed, enemy units test at their unmodified Ld (so no Steadfast with General's Ld).
- Nerfed Tristan to give +1 to Ward save rather than 4+ ward against all strength.
- Nerfed Knightly Temper to only give attacks after saves, 25 pts.
- Some new-ish fluff blurbs.
- Morning stars removed from 9th ed.

Ja tämän hetkinen päivitysjärjestys näyttää tältä:
Beastmen
Albion
Amazons
Araby
Cathay
Chaos Dwarfs
Cult of Ulric
Dogs of War
Estalia
Halflings
Hobgoblins
Kingdoms of Ind
Kislev
Nippon
Norse
Pirates of Sartosa
Empire
High Elves
Dark Elves
Wood Elves
Dwarfs
Eli hetki kestä ennen kuin perusarmeijat saavat kokonaiset kirjansa. Albionista Pirateseihin taitaa mennä ihan, että olemassa olevat kirjat saavat suoraan päivityksen.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.

Avatar
Lord of Carcassonne
Viestit: 5349
Liittynyt: Ke 18.01.2006 13:03
Paikkakunta: Orivesi

Re: Warhammer Armies Project 8th ja 9th edition. Päivitystä ja lisää hyvää 8th ja 9th editioniin.

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ma 06.06.2016 22:50

Mites projektin tekijään/tekijöihin saa yhteyttä?
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Avatar
St. Jimmy
Viestit: 336
Liittynyt: La 21.10.2006 22:18
Paikkakunta: Vantaa ja Tampere

Re: Warhammer Armies Project 8th ja 9th edition. Päivitystä ja lisää hyvää 8th ja 9th editioniin.

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy » Ma 06.06.2016 23:18

Lord of Carcassonne kirjoitti:Mites projektin tekijään/tekijöihin saa yhteyttä?
Pistämällä johkin blogiposteista viestin http://warhammerarmiesproject.blogspot.fi/. Sillä pitäisi tulla ilmoitus jokaisesta viestistä, joten ohi ei ainakaan pitäisi mennä.

Google+ kautta voi ainakin ottaa yhteyttä, jos jotain yksityisempää https://plus.google.com/115348235567147815775/posts

Sitten on kanssa Google Group https://groups.google.com/forum/?hl=en# ... es-project
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.

Avatar
St. Jimmy
Viestit: 336
Liittynyt: La 21.10.2006 22:18
Paikkakunta: Vantaa ja Tampere

Re: Warhammer Armies Project 8th ja 9th edition. Päivitystä ja lisää hyvää 8th ja 9th editioniin.

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy » To 14.07.2016 18:18

White Dwarf artikkeleista halutaan scannauksia, niin saa taidetta ym. kirjoihin:

https://warhammerarmiesproject.blogspot ... icles.html
White Dwarf #250 - article on WFB 6th Ed, especially any short stories.
White Dwarf #251 - article on Orcs and Goblins.
White Dwarf #252 - article on the Empire.
White Dwarf #253 - article on Dwarfs.
White Dwarf #255 - article on siege and Dwarfs.
White Dwarf #263 - article on Dark Shadows.
White Dwarf #270 - article on Hordes of Chaos.
White Dwarf #271 - article on Archaon and Haargroth.
White Dwarf #342 - article on Daemons.
White Dwarf #353 - article on the Empire.
White Dwarf #362 - article on Beastmen.
White Dwarf #368 - article on Island of Blood.
White Dwarf #372 - article on Skaven.

All the issue numbers below is the UK version, the US number is the same as UK minus 1.
Tuo -1 artikkeli päteneen myös suomesta ostettuihinkin. Siitä vaan auttamaan, jos löytyy halua ja White Dwarfit.


Sääntis sai 1.051 päivityksen.

  • Sw, WB, MB and Mo without riders or handlers may not use Hold Your Ground! or Inspiring Presence.
  • Always Strikes First and Last returns, but will be limited to spells and magical abilities unlike the much more common ASF of 8th ed. ASF only gain re-rolls if the Initiative is higher than the foe, and ASL vs ASL strike in Initiative order. This makes it easier than having to rewrite everything as "strike at initiative 1/10" and "re-roll failed rolls to hit" for characters that would otherwise lose it (since striking initiative 10 for units with I6 or higher is pretty redundant in most situations).
  • Stomp returns for Mo, Impact Hits will only apply to those Mo that actually uses their bulk to charge into enemy formations.
  • Chart added for better balancing different sized battles in regards to multiple choices.
  • Briona's Timewarp give ASF.
  • Sword of Swift Slaying gives ASF.



Albinon, Amazons, Araby ja Cathay saivat kirjansa:
https://warhammerarmiesproject.blogspot ... d-8th.html
https://warhammerarmiesproject.blogspot ... t-now.html
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.

Avatar
St. Jimmy
Viestit: 336
Liittynyt: La 21.10.2006 22:18
Paikkakunta: Vantaa ja Tampere

Re: [Old] Warhammer Armies Project 8th ja 9th edition. Päivitystä ja lisää hyvää 8th ja 9th editioniin.

Viesti Kirjoittaja St. Jimmy » Ma 29.08.2016 13:46

En tiedä kumpi ois parempi tagi [Old] vai [8th]. Tässä nyt on 8th edikkaan iso laajennus, mutta sitten samalla uusi editioni Oldhammeriin. Laitoin nyt [Old] tagin, kun ehkä hieman laajempi kuin pelkkä 8th edition.

Päivitykset on tullut seuraaville:
Chaos Dwarf
  • Resolute removed.
  • Shieldwall added.
  • Relentless allow marching 3xM.
  • Acolytes gain magical attacks.
  • You may not have more Infernal Guard units than you have units of Chaos Dwarf Warriors.
  • Infernal Guard may have great weapons.
  • Tau'ruks have A4.
  • Re-added Blood of Hashut, Naptha Bombs and Dark-forged weapons to Daemonsmiths.
  • Devastators may take Bazukas/Inferno Guns.
  • Spear Chuckas have slipshod rule.
  • Black Hammer of Hashut removed from Magic Items, only Zhatan may use it.
  • Plenty of new fluff blurbs and a short story.
  • Improved quality pictures from Tamurkhan.
Cult of Urlic
  • Children of Ulric are now WB, same as Ulfwerenar.
  • White Cloak of Ulric replaces Cloak of Anraheir.
  • Teutogen Guard and Seneschals have white wolf cloaks.
"Miniatyyripelejä pelatessa pitää kuunnella speed metallia."
Sanoi Santeri Kinnunen levyraadissa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”