Onko vanhoilla WFB figuilla keräilyarvoa? (kuvalinkkejä mukana)

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Simpi2

Onko vanhoilla WFB figuilla keräilyarvoa? (kuvalinkkejä mukana)

Viesti Kirjoittaja Simpi2 » Su 15.10.2017 22:19

Hei.

En viitsinyt laittaa tätä ostaa/myy palstalle vaan ajattelin kysyä täältä. Eli tuttuni (joka ei koskaan ole pelannut mitään) löysi paikasta nimeltä Jemma muutamia vanhoja FB figuja ja kysyi minulta, mitä tehdä niillä. Huomasin, että mukana oli aika monta vanhaa Chaos Championia Wanhoilta Hywiltä Ajoilta (tm) eli 80-luvulta.

Tiedustelisinkin, onko noilla Championeilla (muuthan on ihan perusmatskua) mitään arvoa keräilijöille & kuriositeettien hamuajille, että kannattaako niitä laittaa myyntiin mitenkään erityisesti vaan vetää bulkkina koko roska?

Kuvalinkit tässä:

https://i.imgur.com/wfXRzNH.jpg
https://i.imgur.com/4728BYP.jpg
https://i.imgur.com/2YbI0Dd.jpg

Rutabaga
Valvoja

Re: Onko vanhoilla WFB figuilla keräilyarvoa? (kuvalinkkejä mukana)

Viesti Kirjoittaja Rutabaga » Ma 16.10.2017 11:24

Kyllähän nuo ovat arvonsa pitäneet ja varmasti monissa tapauksissa nousseetkin.
Ilman muuta kaikki kaikki eritellään, ja yksitellen myyntiin. Allekirjottanuttakin kiinnostaa muutamat figut tuosta kasasta.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.

Simpi2

Viesti Kirjoittaja Simpi2 » Ma 16.10.2017 11:54

Mikä olisi hyvä sivusto kenties arvottaa noita? Muutamia nettihuutokauppoja olen toki katsonut.

vonkortez

Viesti Kirjoittaja vonkortez » Ma 16.10.2017 12:02

Figujen tunnistamiseen Stuff of Legends-sivusto ja sitten ebay:sta myytyjen hintoja niille...

Oldhammer forumilla on kauppapaikka ja sen yhteydessä jonkin verran keskustelua vanhan kaman nykyhinnasta.

ile

Viesti Kirjoittaja ile » Ma 16.10.2017 12:18

Simpi2 kirjoitti:
Ma 16.10.2017 11:54
Mikä olisi hyvä sivusto kenties arvottaa noita? Muutamia nettihuutokauppoja olen toki katsonut.
Suomessa Huuto.net ja Tori.fi lienevät ainoat nettihuutokaupat, mutta siellä ei tällaista tavaraa kovin paljon liiku. Tuskin löydät kovin hyvää vertailuaineistoa sieltä.

Facebookissa on myös figujen osto- ja myyntipalsta, mutta en tiedä, miten sieltä voi louhia tietoa. En myöskään muista, että siellä olisi tarjottu just tällaisia ukkoja, mitä sinulla on.

Ulkomaan nettifoorumeilla ja facebook-ryhmissä on valtavasti juttuja. Mutta usein kaupat sovitaan kahden kesken ja viestit katoavat, joten on paha sanoa, onko kovin yleistä hintaskaalaa olemassa. Kaverihinnat joka tapauksessa ovat pienempiä jo sen vuoksi, ettei palvelin (eBay) vedä välistä.

Paras olisi tietenkin tämä Sotavasaran myyntipalsta, mutta myydyt poistuvat 90 päivässä tai nopeammin (myyjän toimesta), joten aineistoa kysynnästä, tarjonnasta ja myyntihinnoista ei kerry.

Olen itse seuraillut eBayn hintoja. Mutta...
1) kannattaa tiedostaa, että markkinat ovat maailmanlaajuiset, eivätkä kerro Suomen kysynnästä ja tarjonnasta paljonkaan.
2) kannattaa katsoa myytyjen ukkojen hintoja. Siellä pyörii myymättöminä iso määrä tosi kalliisti hinnoiteltuja keräily(?)figuja, jotka eivät vuosikausienkaan jälkeen myy niihin hintoihin.
3) kannattaa katsoa Euroopassa (sis. edelleen UK:n) myytyjä ukkoja, sillä USA:n hintoihin lisätään yleensä tosi isot postikustannukset. USA:ssa ukkojen hinnat ovat usein pienemmät kuin Euroopassa, ja siellä keräillään vähän eri ukkoja.
4) kannattaa muistaa, että eBay vetää prosentit a) listaushinnasta, b) myyntihinnasta, c) postituksesta. Joten eBay:n hinnat ovat 10-30 % isommat kuin kaverikaupan hinnat.
5) kannattaa hyväksyä, että Suomessa ei keräilyfiguissakaan yleensä päästä eBayn huippuhintoihin, usein ei lähellekään.

Mä olen käyttänyt tätä hinnoitteluperusteena, kun myyn omia ukkojani. Joskus ukot viedään käsistä, joskus ne eivät myy vuodessakaan. Voihan sitä tietenkin hinnoitella ensin ylös ja sitten laskea hintoja, jos ei mene kaupaksi. Sitten voi toki käydä niin, että potentiaaliset ostajat jäävät odottelemaan, josko hinnat laskisivat... Kerran myin jotain lievästi vaurioitunutta ja maalituheroista Eternal Champion ukkoa, josta maksettiin maltaita eBayssa. Kaveri totesi, että Suomen todennäköisesti ainoa ostaja istui minua vastapäätä. Joten kaveri kertoi, mitä oli valmis maksamaan, ja se oli sen ukon hinta Suomessa sillä kertaa.

Paha kyllä en muista, mihin hintaan sain taannoin omia örkkejä ja kaaosheroja kaupaksi, joten en osaa vihjata, mikä olisi ehkä kiva hinta. Örkkien hinnat joka tapauksessa ovat pienet verrattuna kaaosherojen hintoihin. Örkkejä ei ehkä kannata yrittää myydä yksittäin. Ja tietenkin tuon sotakoneen miehistö kantsii tunnistaa ja laittaa myyntiin sotakoneen mukana.

Ite en nähnyt kuvissa omia keräilykohteitani, joten tämä on tällainen ehkä melko puolueeton arvio. :D

-ile

Vader
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vader » Ma 16.10.2017 15:40

ile kirjoitti:
Ma 16.10.2017 12:18
Simpi2 kirjoitti:
Ma 16.10.2017 11:54
Suomessa Huuto.net ja Tori.fi lienevät ainoat nettihuutokaupat, mutta siellä ei tällaista tavaraa kovin paljon liiku. Tuskin löydät kovin hyvää vertailuaineistoa sieltä.
Tori.fistä nuo figut on ostettu (tai ainakin olivat viime viikolla myynnissä). Koko läjä 20 euroa, oli aika edukas hinta.
Omat mietelmät ja muistelmat, tai ihan vaan figupäiväkirja: http://vainvader.wordpress.com/

Simpi2

Viesti Kirjoittaja Simpi2 » Ma 16.10.2017 19:26

No, kaveri olikin jo ehtinyt myydä koko roskan jollekulle 40€ hintaan. Itsekin olisin antanut enemmän mutta minkäs teet jos on kiire saada hynää....

miP

Viesti Kirjoittaja miP » To 19.10.2017 09:59

Pelkästä Zoatista (jos sille on käsi jossain) olis jo melkeen saanu ton neljäkymppiä. Koko läjästä ehkä 10x+ sen.

Itse siis ostellut lähinnä Epic-kamaa - siellä puolella jostain yksittäisistä figuista porukka maksaa yli satasta. Yli viidenkympin meneviä ukkoja on jo aika laajalla skaalalla.

Jasper

Viesti Kirjoittaja Jasper » To 19.10.2017 12:29

Mikä Zoat? Oonko sokea, vai tarkoitatko nyt kädetöntä Dragon Ogrea? Ja tarkoitatko, että sinun mielestä tuon koko kasan arvo olisi ollut 40€x10, eli 400€? Nyt ois mukava kuulla muiden mielipiteitä omista hinta arvioista, jonka olisi valmis maksamaan tuommoisesta läjästä vanhoja figuja. Ihan vaan mielenkiinnosta ois kiva saada pientä otantaa muiden hinnoittelupolitiikasta. Itse olisin ollut valmis maksamaan 100€ tai jopa vähän ylikin, sillä ajatuksella jos tarvitsisin kaaos armeijaan sotureita ja sankareita.

Laava

Viesti Kirjoittaja Laava » To 19.10.2017 12:53

Kuvissa ei näy zoattia. Muutenkin hankala sanoa, että onko esim. Arbaal tai thirster kokonainen. Noiden kuvien perusteella olisin itse maksanut ehkä juurikin sen 40 € koko läjästä, tuossa kun ei mitään viiden kympin ukkoja ole näkösällä (eikä zoatistakaan kukaan täysjärkinen maksa tuota mainittua hintaa - tai jos maksaa, niin multa kyllä löytyy :P )
"Born to RUNE"

miP

Viesti Kirjoittaja miP » To 19.10.2017 23:12

Joo, se on kyllä dragon ogre. My bad.

Ja ebayssä on paljon vähäjärkisiä ;) on huono sanoo ettei maksais itse jos joku toinen kuitenkin maksaa.

Chaos champion sold items haku ebay.co.uk:sta antaa kyllä aika vinkeitä kappalehintoja noille - useimmat kympin ja kahden välissä, halvimmat kuutisen euroa. Kyllä toi menis aika karmivan suolaseks noilla hinnoilla mitä tuolla on joku vastaavista yksittäin ostettuna maksanut.

Ebayssä suomalaisille myyjille on vaan ongelmana kalliit postimaksut ihan minne vaan...

Kallein epic ’figu’ on muuten tämä - forgeworldin cathedral:

Kuva

Edellinen mitä näin ebayssä myytävän meni reilulla 900 eurolla. Biddasin itekin mukana vielä reilussa satasessa.

Edit: löysin linkin kyseiseen listingiin, se oli toukokuussa tänä vuonna, mutta ei löydy ebaystä jostain syystä ollenkaan, edes sillä linkillä. Ilmeisesti näkyy vain viimeisen 2kk aikana tapahtuneet listingit

... ja toi on siis oikeesti joku 20cm pisimmältä sivulta

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”