Miten saa kaverit innostumaan lajista(Faba)

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
NuuNuuWarrior

Miten saa kaverit innostumaan lajista(Faba)

Viesti Kirjoittaja NuuNuuWarrior »

Kun asustelen aika korvessa,mutta kyllä yläastetta käyn,niin miten saisi kaverit innostumaan tästä lajista? Tunnustaa siltä että täällä kukaan ei harrasta kuin väliltä:jääkiekko-jalkapallo..
Kelf

Viesti Kirjoittaja Kelf »

Jos kaikki kerta harrastavat vain jalkapalloa ja jääkiekkoa niin sinulla ei ole muuta mahdollisuutta kuin vaihtaa paikkakuntaa tai aloittaa niistä jompikumpi ja unohtaa friikkiharrastukset. ;)
Viimeksi muokannut Kelf, Su 26.11.2006 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuuNuuWarrior

Niin nyt on kyllä käynyt mielessä että harrastuksen lopetan(tai siis en ole vielä ostanut edes aloitusboksia,mutta kumminkin):(
Draktaron

Viesti Kirjoittaja Draktaron »

Kelfille pisteet aloittelevan pelaajan moraalin tuhoamisesta.

Itse olen onnistunut korruptoimaan 4 figuista kiinnostumatonta kaveriani pelaamaan. Yleensä olemalla ylpeä omasta harrastuksestaan ja puhumalla siitä kavereille kiinnostus herää, näin ainakin minulla. Kannattaa ostaa aloitusboksi puokkiin jonkun luotettavan kaverin kanssa, ja jakaa armeijat keskenänne. Näin pääsette vähällä rahalla kokeilemaan peliä.

Warhammer ja muut figupelit yleensäkään eivät ole ihan jokapäiväistä hommaa. Oma porukkani pelaa 1-3 kertaa viikossa, mutta useimmiten pelejä pelataan paljon harvemmin. Figujen maalausta voit harrastaa yksinkin.
Iceman
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Ennen hankintoja kannattaa jutella frendien kanssa, koska ilman peliseuraa pelaaminen kuolee aika luonnostaan. Lisäksi kannattaa muistaa, että tämän ei ole pakko olla mikään 24/7 harrastus, vaan silti ehtii harrastamaan muutakin.

Mikäli löytyy joku kiinnostunut, niin aloitusboksin osto puoliksi antaa jo mahdollisuuden pelailuun. Mikäli kumpikin ( ja mahdolliset muut peliin sittemiin tutustuneet ) innostuvat, niin voi hankkia enemmän materiaalia. Aloitusboksista saa kuitenkin ripeästi pienimuotoisen pelin, mitä voi sitten pelailla kaveriporukalla.
"I reject your reality and substitute my own!"
Adam Savage
NuuNuuWarrior

Joo! Varmaan voisin näin aluksi isoveljen kanssa kokeilla,kunhan saan joululahjaksi tai ostan jonkun aloituspakkauksen!:) Ja kun tuolta yläasteelta pääsen niin olen miettinyt,että tuolla lukion puolella olisi enemmän tästä lajista kiinnostuneita,vai onko näin?
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Dwarfmies kirjoitti:Joo! Varmaan voisin näin aluksi isoveljen kanssa kokeilla,kunhan saan joululahjaksi tai ostan jonkun aloituspakkauksen!:) Ja kun tuolta yläasteelta pääsen niin olen miettinyt,että tuolla lukion puolella olisi enemmän tästä lajista kiinnostuneita,vai onko näin?
Se vähän riippuu, mutta voi ajatella ehkä niin, että lukioon eksyvät ehkä ne enemmän nörtit ikätoverit, joten peliseuran saaminen sieltä voinee käydä helpommin.

Kelfillä oli kuitenkin minusta pointtia, vaikka ilmaisu vähän ontuikin. Iceman korjasikin tämän sitten, eli - vaikket sitä sanonutkaan - jalkapallo ja pikku-ukot eivät todellakaan poissulje toisiaan. Liikunta on jees ja muutkin harrastukset kuin maalailu ja pöydän ääressä noppien viskely auttavat mycket av. Treenit vaan pelien jälkeen, niin saa sopivasti purettua agressiot häviöistä; tai toisin päin jos pelissä on tullut takkiin. ;)

Sori, vähän män ohi aiheesta. Mutta joo, lukiosta siis aika varmasti saanee enempi kiinostunutta peliseuraa, ellet törmää vanhoihin warhammerkonkareihin uudessa koulussa. On pikku-ukkoilu kuitenkin sen verta suosittu harrastus täällä korvessakin, että joka kaupunkiin saa ainakin yhden tai kaksi edes kiinostunutta ihmistä.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Jos tarkoituksena on värvätä uusia, epäluuloisia pelaajia, suosittelen jotain peliä tai varianttia, jota pystyy pelaamaan järkevästi vähemmilläkin figuilla. Motivaatio laskee kummasti täräyttämällä heti kättelyssä, että tähän tarvitsee 300 eurolla figuja, satasella maaleja sun muuta sälää ja vähintään puolen vuoden vapaa-ajan säätämiseen. Jos jotain valmista ja pelikelpoista syntyy ripeästi, epätoivo ei iske niin pahasti.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Shadow Warrior

Viesti Kirjoittaja Shadow Warrior »

Itse sain muutaman tyypin innostumaan fabasta vain puhumalla ja muutenkin kertomalla harrastuksesta. Ja kun sen verran mukavia (tai lapsenmielisiä) tyyppejä olivat etteivät heti leimanneet sitä joksikin "friikki" meiningiksi niin eipä se kovin hankalaa ollut. Heitä alkoi sitten enemmän ja enemmän kiinnostamaan ja kyselivät kaikenlaista pelin säännöistä, armeijoista yms. ja minä vastailin parhaani mukaan.

Lopulta kun toin sääntökirjan kouluun (siis sen viime edikan punaisen kovakantisen) ja näytin heille kuvia armeijoista ja selitin säännöistä hiukan tarkemmin, he alkoivat pelaamaan. Tällä hetkellä kahdella heistä on ihan mukavan kokoinen armeija koossa ja käyttäjät sotussa.

Ei se siis mitään ihmeitä vaadi. Ei kuitenkaan kannata yrittää tuputtaa väkisin. Se ei auta ollenkaan. Jos raha-asiat ovat heillä esteenä niin kannattaa muistuttaa että ei se jääkiekkokaan mikään halpa harrastus ole.

Minäkin pelailin alussa vain isoveljeni kanssa ja otin joka kerta turpaan massacrella. Hän oli kuitenkin paljon kokeneempi kuin minä joten en viitsinyt alkaa kiukuttelemaan. En ole edelleenkään mikään kokenut pelaaja tai edes ollenkaan hyvä mutta nautin itse pelaamisesta.

Toivottavasti tästä oli jotain apua
Karl Van Dieter

Viesti Kirjoittaja Karl Van Dieter »

Itse teen jatkuvaa käännytystyötä, no ei ehkä ihan jatkuvaa, mutta kuitenkin, ja tällä hetkellä näyttää, että ainakin kaksi harrastukseen ennen perehtymätöntä olisi aikeissa alkaa harrastuksen. Toinen oli kyllä maalaillut figuja joskus nuorempana, jolloin taas en itse ollut vielä kiinnostunut tästä, mutta toinen oli untuvikko.

Tietty rohkeuttahan se kenties vaatii lähestyä kavereita, jotka eivät ole pätkääkään kiinnostuneita figuilusta, koska aina voi olla olemassa jonkinlaisia ennakkoasenteita, mutta se tuntuu auttavan, jos kaveri on yleensä kiinnostunut kaikennäköisistä peleistä, kuten pian käännytetty untuvikkokaverini on.
"Your prayers shall not reach into my heart!" - Amorphis
NuuNuuWarrior

Olen kai jotenkin pelkuri,tai jotain kun en oikein uskalla puhua harrastuksesta juuuri näiden ennakkoasenteiden takia!:)
Remington

Viesti Kirjoittaja Remington »

Tinaukkojen maalamista pidettiin ennen herrasmiesten ja käsityönmestareiden harrastuksena.
"You're right. The Devil has come. Look
at me. I am the Devil." -Charles Remington-
Karl Van Dieter

Viesti Kirjoittaja Karl Van Dieter »

Remington kirjoitti:Tinaukkojen maalamista pidettiin ennen herrasmiesten ja käsityönmestareiden harrastuksena.
Paljon on maailma muuttunut noista ajoista... :(
"Your prayers shall not reach into my heart!" - Amorphis
Tyranni

Viesti Kirjoittaja Tyranni »

Karl Van Dieter kirjoitti:Itse teen jatkuvaa käännytystyötä, no ei ehkä ihan jatkuvaa, mutta kuitenkin, ja tällä hetkellä näyttää, että ainakin kaksi harrastukseen ennen perehtymätöntä olisi aikeissa alkaa harrastuksen. Toinen oli kyllä maalaillut figuja joskus nuorempana, jolloin taas en itse ollut vielä kiinnostunut tästä, mutta toinen oli untuvikko.

Tietty rohkeuttahan se kenties vaatii lähestyä kavereita, jotka eivät ole pätkääkään kiinnostuneita figuilusta, koska aina voi olla olemassa jonkinlaisia ennakkoasenteita, mutta se tuntuu auttavan, jos kaveri on yleensä kiinnostunut kaikennäköisistä peleistä, kuten pian käännytetty untuvikkokaverini on.
Ja jos ne ei halua aloittaa uutta harrastusta ja alkaa haukkua sitä nörttöilyksi, nii nokat verille vaan... :D
"I Speak Spanish to God, Italian to Women, French to Men, and German to My Horse"
- Charles V
http://fi4.gloryoffellowland.com/?ref_a=asdius
Gilaelin
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Gilaelin »

Samppa93 kirjoitti: nii nokat verille vaan...
Ja tämkö nyt sitten antaa hyvää kuvaa harrastuksesta, saati sitten ihmisestä itsestään.

Oletan tämän nyt kuitenkin olleen sarkasmia, johtuen hymiöstä.

Itse olen tutustuttanut harrastukseen sellaisia ihmisä, jotka ovat jo valmiiksi olleet hyviä ystäviäni. Olen huomannut, että ihmiset jotka ovat jo valmiiksi samanhenkisiä ovat huomattavasti vastaanottavaisempia, kuin muut. Lisäksi on hyvä, että tuntee ihmisen jo valmiiksi, jotta näkee onko hän sen tyylinen ihminen joka voisi olla potentiaalisesti kiinnostunut näistä puuhista. Toisaalta, tottahan on, että monenlaisia ihmisiä on olemassa ^^ .

Jos joku tosiaan haukkuu harrastusta, antakaa olla. Se on silloin ihmisen omaa tyhmyyttä, jos provosoituu tuosta ja vajoaa samalle tasolle.
Viimeksi muokannut Gilaelin, Su 26.11.2006 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eyes that fire and sword have seen
And horror in the halls of stone
Look at last on meadows green
And trees and hills they long have known.
riimumestari

Viesti Kirjoittaja riimumestari »

Ja jos ne ei halua aloittaa uutta harrastusta ja alkaa haukkua sitä nörttöilyksi, nii nokat verille vaan... Iso hymy
Jos ajattelit ollenkaan... saattaa olla näin että me ns. "heiveröiset nörttifriikit" olemme osalti heikompia "Closiksessa" kuin nämä "muut" herrat/neidit/hermafrodiitit niin saattaa tulla takkiin pahemmin.. ellet asu sitten Friikkien peittämänä jolloin tulee lätkäfaneille takkiin 10/0 johtuen "outnumberista" ja championista ekassa rankissa (meillä se on Puolenkuun pelien pitäjä :twisted: )

Niin ja itse tämän harrastuksen joskus 5 vuotta sitten aloittelin ja on nyt tullut jo toista tuhatta euroa tuhlattua näihin pikkumiehiin, ja tosiaan suuri osa ystäväpiiristäni olen myös "warpannut" mukaan,
se taisi käydä niin että esittelin figuille ja sanoin että tästä lähtee puoleen hintaan, niin oli siinä jo muutama kaveri ottamassa velkaan.. :)
tässä pari kuukautta olleet jo sen 400e(ostivat ison erän) velkaa xD

-rakastan "tätä"
Lukkimus

Viesti Kirjoittaja Lukkimus »

tai sitten on ite lätkän pelaaja kuten allekirjoittanut :)

eipä noihin muihin ole lisättävä ku ei oikein omassa kaveripiirissäkää kiinnostusta ole. Ihmisen luonne vaikuttaa paljon.
Drak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drak »

Heh, minulla kävi toisin päin. Kiinnostuin kavereiden näyttämistä figuista, ja ostin laatikon örkkejä. Puol vuotta, ja kaverit oli kyllästyny koko hommaan, mutta minä silti jatkoin. Johtunee siitä, että löysin peliseuraa nopeasti. Nyt oon yrittäny saada niitä takasin, mut WoW kiinnostaa enemmän(cursed be that game!). No, pelatkoon sit wowii ja puhutkoo wowista.
Lumppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lumppu »

Minäkin olen yrittänyt suostutella kavereita pelaamaan. Kerran olen onnistunutkin kaverin tuella :)

Mutta se johtunee siitä, että hän on yhtä fantasia-fani kuin mekin, joten ei ollut vaikeaa.

Olen muillekkin kuin fantasiasta kiinnostuneille yrittänyt puhua, mutta kaikilla menee rahat wowiin :o (tunnustan..minäkin pelaan.. :roll: ).Kerran sain yhden kiinnostumaan harrastuksesta, mutta taisi jo unohtaa kesäloman mennessä, enkä jaksa yrittää suostutella (Tai kiristää ;) ) uudelleen.
"Entä mitä syötte aamupalaksi? Minkäväriset kalsarit teillä on?" - Matti Niemelä.
Blood for the blood God! Skulls for the skull throne! Milk for the Khorne flakes!
Erax

Viesti Kirjoittaja Erax »

Jep, no nytkun tästä kehittyi keskustelu miten alotettiin figuilu, mä olin joskus 10 kun hyvä kaverini näytti mulle innoissaan Thousand sons - figujaan, ja minä innostuin heti. Siitä se ajatus lähti...
Lukittu

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”