Miten saa kaverit innostumaan lajista(Faba)

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
NuuNuuWarrior

Re: Miten saa kaverit innostumaan lajista(Faba)

Viesti Kirjoittaja NuuNuuWarrior »

Jep!:) Vähän vaan kyrsii kun kaveri nyt koulussa sanoi, että hän huijasi, kun ei halunnut hävitä ensikertalaisella.:S Ja voitti.(Pelattiin siis sunnuntaina) Vähän alkoi ärsyttää tällainen. Pitää ilmeisesti alkaa harjoitella itse kunnolla noi säännöt.
Dark Elf69

Viesti Kirjoittaja Dark Elf69 »

Itse kaverin kanssa (joka minut lajiin houkutteli) pelasimme monta peliä jossa monia sääntöjä unohtui(esim. kaikista pahin kun unohdimme helffien vanhemman edikan säännön jolla helffit ei voi ottaa panic testejä jota delffit muuten aiheuttais niille.)

Mutta kyllä se siitä kummalakin meillä yli 2000.p armeijat aluksi havahdutti harrastuksen hinta mutta katsoin sitä sormieni läpi ja totesin "kerranhan täällä vain eletään!"
Lepakko siipiä maalarin teipistä ja rautalangasta, DE69:n Blogi
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
zer0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja zer0 »

Lueskelin tätä topicia ja tuli sellainen olo, että voisi ''vähäsen avautua" omasta faba historiasta.

Minun innostukseni alkoi siitä, kun kaverini (Tupe täällä) rupesi harrastamaan sitä tässäkin aiheessa niin monta kertaa mainostettua aivopesua ja hoiti asian ammattimaisesti, kuten näytti GW:n sivuja ja kyseli mikä armeija näyttää mielenkiintoiselta. Sitten kun itsekin olin ilmaissut mielenkiintoni kyseiseen peliin kokeilimme harjoituspeliä hänen omilla figuilla ja veljensä figuilla. Sittemmin on tuota armeijaa kertynyt jo melkein 2k verran ja nyt on sitten jo toisen kansan aloitus vuorossa. Myöhemmin olemme vielä mainitun kaverin kanssa aivopesseet yhden kaverin lisää aiheen pariin (olen aivan samaa mieltä muiden kanssa kyllä meillä on se luontainen skilli aivopesuun ;) ).

Tokihan asiassa auttaa se, että kun on hyviä kavereita joita houkutella mukaan uskallusta riittää, koska eivä reilut ystävät yleensä sinulle suoraan naamaa päin sano ootko joku v***n napero ku tollasilla pikku-ukoilla leikit? tai, jos sanovat niin kannattaa hommata uusia kavereita.

Tavallaan ymmärrän Dwarffimiestä, koska 9:ellä, kun olen en edes uskalla, erään toisen samaan aiheeseen kiinnostuneen pojan (40k hänellä kiinnostuksena) kanssa mainita sanaa miniatyyrit, koska muulla luokalla on niin kovat ennakkoluulot asiaa kohtaan, että saan juuri samanlaisia kommentteja, kuin yläpuolella mainitsin. Yleensä he väittävät, että harrastan Ville viis veelle sopivaa aihetta, ja haukkuvat samalla lapselliseksi, itse kyllä mietin, että kukahan se siinä tilanteessa lapsellinen on, ja kyllä suoraan sanottuna, välillä tekee niin pirusti mieli pikkuisen tujauttaa kaverin naamaan uutta punoitusta.

Ja lätkäpelaajilla ei yleensä ole muuta mielessä ku chiksit (nyt varmaan saan monta vihamiestä :D) tosin kyllähän tässäkin aiheessa auttaa se, että on reilut joukkuetoverit ainakaan kukaan omassa korisjoukkueessani ei hauku minua toisin kuin naperot luokallani.

Ja muutenkin, jos et muualta kavereita saa niin kyllähän täällä sotussa voi (kai) huudella omalta alueelta löytyviä harrastajia.

zer0 lopettaa myöhäisyön muistelmansa tippa linssissä ;) ja menee nukkumaan, koska huomenna (eikun siis tänään) saan koko päivän maalailla hyvän kaverin kanssa.

zer0Edit: huomasin juuri, että viestissäni on aika paljon Ot asiaa, mutta ei voi mitään, sitten se poistetaan, jos poistetaan.
Blood Bowl Amateur League: Lowland Raiders (Orcs)
W - D - L
4 - 3 - 2
WHFB: Dark Elves (7ed.)
W - D - L
24 - 8 - 8
HE-man

Viesti Kirjoittaja HE-man »

zer0 kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän Dwarffimiestä, koska 9:ellä, kun olen en edes uskalla, erään toisen samaan aiheeseen kiinnostuneen pojan (40k hänellä kiinnostuksena) kanssa mainita sanaa miniatyyrit, koska muulla luokalla on niin kovat ennakkoluulot asiaa kohtaan, että saan juuri samanlaisia kommentteja, kuin yläpuolella mainitsin. Yleensä he väittävät, että harrastan Ville viis veelle sopivaa aihetta, ja haukkuvat samalla lapselliseksi, itse kyllä mietin, että kukahan se siinä tilanteessa lapsellinen on, ja kyllä suoraan sanottuna, välillä tekee niin pirusti mieli pikkuisen tujauttaa kaverin naamaan uutta punoitusta.
Meiän luokallamme voi aivan vapaasti puhua Warhammereista (ja yleensä vielä kaikki muut luokkalaiset ymmärtävät mistä on kyse kun puhe on esim. jonkun yksikön ominaisuuksista), sillä luokallamme on 5 miniatyyrejä harrastavaa persoonaa. Jos niin moni kerran pitää miniatyyrejä niin kiinnostavina ja monimutkaisina, niin ei se silloin voi olla pikkulasten puuhaa... Se on mukavaa kun voi yläasteen käytävilla voi puhua ryhmässä aiheesta... Muu luokka suhtautuu Warhammer-harrastukseen aivan kuin esim. jonkun toisen jääkiekkoharrastukseen :P (kerran yks teki esitelmän wh:sta ja toi ukkoja näytille; monet katselivat jopa kiinnostuneina "pikku-ukkoja"...)

Itse aloin harrastaa Wh:ta, koska: a) isovelikin aloitti keräämisen b) kaveri keräsi...
Näiden vaikutteista aloin katsella mielenkiintoista armeijaa ja päädyin korkeisiin haltioihin (sillä pienet eivät houkutelleet :P)
"Katso sääntiksestä, lol. Oot muuten myös ruma."
napalautanen

Viesti Kirjoittaja napalautanen »

Hyvin on asiat koulussa sulla HE-man. Ittelläni ei ole ihan sama tilanne, ainoa kun olen...

Eipä tuohon keverin houkutteluun paljoa tarvinut. Eikös vaan peacehammer ;)
ajappat

Viesti Kirjoittaja ajappat »

napalautanen kirjoitti:Hyvin on asiat koulussa sulla HE-man. Ittelläni ei ole ihan sama tilanne, ainoa kun olen...

Eipä tuohon keverin houkutteluun paljoa tarvinut. Eikös vaan peacehammer ;)
Veljen acco jolla kirjottelin :D noh, viesti tuli perille kuiteki...
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
RaivokasMagma

Viesti Kirjoittaja RaivokasMagma »

Itse aloitin harrastuksen neljä vuotta sitten, kun isoveljen kaveri toi maalit ja figuja mukanaan meille. Hän jätti ne meille ja maalasin sitten ensimmäisen figuni(space mariini, aika yksinkertainen). Sitten innostuin veljen ja siskon kanssa harrasteleen. Ensimmäiset figut ja maalit vanhemmat osti meille Tampereen Fantasiapeleistä. Muistan kun luokkaretkellä lähdimme opettajan ja kaverin kanssa etsimään Fantsua Helsingistä. Kun olin saanut ostokseni tehtyä opettajani totesi: "Met tulimma tänne asti ja vain siksi, että sie saisit ostaa kolmenkympin eestä kaks metalli ukkoa!". Sitten kiinostukseni lopahti tapahtuman jälkeen kolmeksi vuodeksi kunnes noin kuukausi sitten kaverini(täällä Rod) hetken mielijohteesta kysäisi "Alettaisko pelaan Warhammeria?". Minä vastasin myönteisesti ja houkuttelimme siskoni mukaan myös. Heitimme nopalla pelaisimmeko Fabaa vai 40koota(noppa sanoi Faba). Nyt olen onnellinen Empire Battalionin omistaja.

Täällä Kolarissa on vaikeata saada ihmisiä innostumaan näin sosiaalisesta harrastuksesta. Täälä ihmiset ovat amiksia, CS nörttejä, TeiniXejä tai asenteella "Ei kiinnosta". Kaverit tai kukaan muu ei oikein innostu kun on sähly kiinostavampaa. Surullista...

Itse en ole peitellyt kiinnostustani. Olen kirjoittanut jo kaksi äidinkielen ainetta Warhammereista.
"Every modern band is just copying Judas Priest"

Wood Elf armeijasta maalattu:
20/20 Glade Guard, 12/12 Dryad, 5/5 Wild Rider ja 0/2 Hero (vieläki)
Rod

Viesti Kirjoittaja Rod »

Yhdyn RaivokasMagmaan. Olemme onnekkaita, että näinkin syrjästä löyttyy kolme pelaajaa tai meitä olisi viisi, mutta kaksi ei kerkiä pelata sillä heillä on kiireitä. Yhdelle kaverille olemme yrittäneet kertoa lajista, mutta hänellä on varmaan tavallinen reaktio, että: "Miten joku muoviukko voi maksaa nuin paljon??? On kallis harrastus teillä." siihen sittea aloimma laskemaan paljonko muut harrastukset maksaa ja tämä oli halvimmasta päästä.
Banzereita, spinnereitä, gyroja mä oon pökkiny kaikkia. (cyberpunk)
StrigoiVampire

Viesti Kirjoittaja StrigoiVampire »

Mää sain vaan kertomalla fabasta kaverille jonkisen aikaa, sitten pidin sille pienen demopelin ja sit kerran otin hänet Games nightiin mukaan :) Ja sehä sit meni ja innostu, ja nyt hää on mua parempi pelaan (ainaki mun mielest vaikka se saattaa vaan johtuu sotakoneista :P ).
Kraztog

Viesti Kirjoittaja Kraztog »

Rod kirjoitti:Yhdyn RaivokasMagmaan. Olemme onnekkaita, että näinkin syrjästä löyttyy kolme pelaajaa tai meitä olisi viisi, mutta kaksi ei kerkiä pelata sillä heillä on kiireitä. Yhdelle kaverille olemme yrittäneet kertoa lajista, mutta hänellä on varmaan tavallinen reaktio, että: "Miten joku muoviukko voi maksaa nuin paljon??? On kallis harrastus teillä." siihen sittea aloimma laskemaan paljonko muut harrastukset maksaa ja tämä oli halvimmasta päästä.
Kyse aina paljonko tuntee saavansa jotakin/jostakin suhteessa hintaan. Itse olen huomannut ettei hinta ole aina se ratkaiseva tekijä, vaan taistelu vapaa-ajasta muiden harrastusten kanssa. Ainakin näin "vanhempien" ihmisten parissa. On töitä, perhettä ja muita harrastuksia. Warhammer armeijan rakentaminen, kerääminen ja maalaaminen on projekti johon uppoaa kuukausia tai jopa vuosia. Moni jättää sen "vaivan" kokematta, varsinkin jos kipinä hammereihin/figupeleihin on vain lievä ;)
:) hymiöt ei ole tosikoille :)
Pummi

Viesti Kirjoittaja Pummi »

HE-man kirjoitti:
zer0 kirjoitti:
Meiän luokallamme voi aivan vapaasti puhua Warhammereista (ja yleensä vielä kaikki muut luokkalaiset ymmärtävät mistä on kyse kun puhe on esim. jonkun yksikön ominaisuuksista), sillä luokallamme on 5 miniatyyrejä harrastavaa persoonaa. Jos niin moni kerran pitää miniatyyrejä niin kiinnostavina ja monimutkaisina, niin ei se silloin voi olla pikkulasten puuhaa... Se on mukavaa kun voi yläasteen käytävilla voi puhua ryhmässä aiheesta... Muu luokka suhtautuu Warhammer-harrastukseen aivan kuin esim. jonkun toisen jääkiekkoharrastukseen :P (kerran yks teki esitelmän wh:sta ja toi ukkoja näytille; monet katselivat jopa kiinnostuneina "pikku-ukkoja"...)

Itse aloin harrastaa Wh:ta, koska: a) isovelikin aloitti keräämisen b) kaveri keräsi...
Näiden vaikutteista aloin katsella mielenkiintoista armeijaa ja päädyin korkeisiin haltioihin (sillä pienet eivät houkutelleet :P)
Vähän optimistinen asenne kyllä ;) Niistä 5 miniatyyrejä harrastavasta persoonasta 2 pelaa FaBaa aktiivisesti (minä ja HE-man), yhdellä on Dark elffejä kyllä, mutta sen harrastukseen innostaminen on aina aika kovan työn takana ja se on tähän asti onnistunut parhaimmillaan noin viikoksi, yksi maalailee ja keräilee 40K:ita, muttei pelaa ja viides maalailee ja keräilee LoTR:eja ja pelaa omien sanojensa mukaan aika harvoin. Mutta, asioiden voi silti sanoa olevan erittäin hyvin: sananvapaus toimii, ei tarvi mennä komeroon kuiskimaan, jos haluaa puhua Warhammereista ja välillä tulee kiinnostuneita kommenttejakin.

Yleisesti ottaen kaverien aloittamaan saamista suurempi ongelma lienee niiden harrastuksessa pitäminen aloittamisen jälkeen. Impulsiiviset persoonat innostuvat ja viikon päästä eivät jaksa puhua koko aiheesta. Syitä voi olla monia, suurimpia lienevät kuitenkin "kasvojen menetyksen" pelko (mitä kaverit ajattelee, jos mä näprään jotain pikku-ukkoja) ja rahan meno, joka voi tuntua aika massiiviselta. Otetaan vertauskappaleeksi se vanha tuttu jääkiekko. Lapsi haluaa pelata jääkiekkoa, vanhemmat mielellään maksavat liikuntaharrastuksen, lisenssit ja varusteet ja kaikki. Sitten kun lapsi haluaa kerätä miniatyyrejä, vanhemmat ovat aika pihalla ja ajattelevat, että antaa lapsukaisen leikkiä kun haluaa, mutta saa kyllä maksaa itse, elleivät satu olemaan sitä sorttia, jotka antavat lapselle rahaa niin paljon kuin tämä haluaa, joka luullakseni aiheuttaa lasten impulsiivisuutta, kaikkea kokeillaan kun vanhemmat syytävät rahaa, mutta kun itse ei ole tarvinnut sen eteen mitään tehdä, niin nopeasti kyllästytään... Itse olen lähemmäs kymmenentä kaveria tai "kaveria" saanut mukaan käännytettyä, joista jopa mahtavat 1 on säilynyt harrastuksen parissa, sillä on nyt n. 1500-2000 pisteen armeija Tomb Kingejä ja Welffejä vähän pienempi joukko.
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Alkuperäiseen aiheeseen vastatakseni suosittelen joko aivopesua, uhkailua tai kiristystä. Tai kaikkia yhdessä. Tai kavereitten vaihtamista. Tai unohtaa koko juttu.
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
ajappat

Viesti Kirjoittaja ajappat »

Morhgoz kirjoitti:Alkuperäiseen aiheeseen vastatakseni suosittelen joko aivopesua, uhkailua tai kiristystä. Tai kaikkia yhdessä. Tai kavereitten vaihtamista. Tai unohtaa koko juttu.
Nii kyllä ne kaverit siitä innostuu jos innostuu. Jos ei innostu, niin tuskin niitä mitenkään voi pistää innostumaankaan.
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
Poistuja

Viesti Kirjoittaja Poistuja »

Täältä jumalten perän takaa ei löydy vissiin kuin kolme omanikäistäni (15 v.) figuilijaa, joista kahdella ei ole kuin muutama hätäisesti sudittu ukko pölyttymästä hyllyn perältä, kolmannella hieman aktiivisemmalla tyypillä vain LotRia, jota itseltäni ei löydy. Ei siis peliseuraa juuri ole, paitsi mitä nyt kaksi pikkuveljeä, joista molemmilla on armeijat kasassa. Niiden kanssa en kyllä välttämättä haluaisi pelata.

En ole vielä aivopesua yrittänyt, pitäisi kai koittaa... Pitää vain löytää sopiva 'uhri' tai pari...
goblin demolitioner

Viesti Kirjoittaja goblin demolitioner »

no, rune on ihan oikeessa, ne ei sulje toisiaan pois, oon 0,5v XD keräilly warhammereita ja 7v pelannu jalkapalloa eli ne ei sulje toisiaan!
RYNNÄKKÖÖN!, Ei mtn Helv väliä miestappiosta!
Juige

Viesti Kirjoittaja Juige »

Surullista lueskella näitä kiusaamis juttuja. Itsellä ei koulussa ollut mitään ongelmaa harrastuksesta, vaikka oli vain muutama muu figuilija. Kai se osin johtui siitä että ihmiset kertovat nyt myöhemmin että näytin figuilu kaverini kanssa siltä ,että vedän lättyyn ja pöllin karkit. Mistä lie johtuu, aina sitä mentiin pienempiä puolustamaan jos joku kiusasi. :)

Oma figuilu lähti siitä kun kaverin naapurissa oli poika joka pelaili, ostettiin sitten siitä figut pois alettiin säveltämään sääntöjä. (Pelattiin 20 sivuisella nopalla) Taisin tuohon aikaan olla 9 vuotias. Siihen aikaan oli useampikin figuilija mukana, joista nyt 11 vuotta myöhemmin minä olen ainut joka vielä pelailee. Semmoista on-off toimintaahan tämä on ollut, kun ei ole kavereita saanut pidettyä mukana. Sittemmin yläasteella tutustuin muutamaan muuhun joista 2 vielä pelailee. Tosin joudun tekemään aika lailla töitä että pysyvät mukana :D

noh noh vähän OT mutta ovatpa muutkin näitä kokemuksia laittaneet.
Vexild

Viesti Kirjoittaja Vexild »

ajappat kirjoitti:
Morhgoz kirjoitti:Alkuperäiseen aiheeseen vastatakseni suosittelen joko aivopesua, uhkailua tai kiristystä. Tai kaikkia yhdessä. Tai kavereitten vaihtamista. Tai unohtaa koko juttu.
Nii kyllä ne kaverit siitä innostuu jos innostuu. Jos ei innostu, niin tuskin niitä mitenkään voi pistää innostumaankaan.
Olen samaa mieltä, joillakin kiinnostus on matalan aidan takana, toisilla jykevän linnakkeen. Itse tunnen olono "uhriksi" sillä kiinnostuin heti kun kaverini otti miniatyyrit aiheeksi :) ja sanontahan kuuluu: ketään ei voi pakottaa (no ehkä venäjällä mutta eipäs loikita aiheesta...)
Ayexen

Viesti Kirjoittaja Ayexen »

Itse aloitin kun pelasin demopelin, mutta kaverin sain aivopestyä tähän jaloon harrastukseen jatkuvalla figupälpätyksellä, demopelillä, antamalla maalata meikän nappeja, ja tulostamalla kapun armeijanvalintaoppaan. Ei se vaikeaa ollut, kun tyypillä oli muutenkin jo laaja roolipelitausta, ja fantasiainnostus muutenkin, vai mitä hese94?
Mess with the best, and die like the rest.
Lefaa

Viesti Kirjoittaja Lefaa »

No itse sain suostuteltua jatkuvalla pälpätyksellä, juuri tuolla "maalapa tosta pari vanhaa figuani" - kikalla, ja eipä aikaakaan kun sillä oli BFSP ja omat maalauskamppeet.. nyt pitäisi vielä värvätä se tänne sotuunkin.
Sellasta se on.
Viral Infection

Viesti Kirjoittaja Viral Infection »

Messinar kirjoitti: ja selvitin 12 vuotiaille tytöille harrastuksestani. Ensimmäinen kommentti:" ootsä tosiaan niin lapsellinen et maalaat jotain leluja". Justiinsa tällaisia pissis tyyppejä.
Mutta muista aina, että jos et tarvitse heidän ystävyyttään voi kommentoida heidän hajua! Jokainen 12v likka käyttää liikaa hajuvettä jossain vaiheessa (tai huulipunaa pitkin poskia!) ja kun siitä kommentoit on tämä hiljaa loppu vuoden! Tai läjäyttää avokämmenellä päin pläsiä, mutta ei se nyt niin paljoa satu. Minuakin hakattiin kirjalla päähän 2 vuotta! Eikä mitään aivovaurioi-oi-oi-oi-oita...

Sitten vähän IT:nä
Oma kiinnostus alkoi kun kaveri oli hehkuttanut minulle tyranidejä jotain... olisko ollu 1,5v ja sit mentiin joku kaunis kerta Tampereen Fantsuun. Siitä se ajatus sitten lähtikin!
Jatkuva pälpätys on takuuvarma juttu!
Oberon_ kirjoitti:No se on voivoi sitten. Paskan möivät, mitäs läksit, kikkeliskokkelis.
Lukittu

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”