[KoW] Kings of War (Mantic Games)

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Re: Kings of War (Mantic Games)

Viesti Kirjoittaja El Capitan » La 13.08.2016 20:39

116 kirjoitti:varsinkin hordearmeijoissa pitää olla varovainen lentomonsujen ja sen sellaisten kanssa, kun hordet reagoi mihinkään todella huonosti
Mie kanssa itse vähän pelkään vastustajan heikkoja ja hordeani nopeampia trooppejakin.

Mikäli olen jättänyt omasta armeijastani tukiyksiköt vähemmälle, hyvin nopeasti divert-yksiköt tulevat hordejeni chargelinjalle estäen heiltä pääsyn mihinkään hyödyllisempään kohteeseen. Huonolla säkällä trooppi hidastaa hordea kaksi vuoroa, jonka aikana otamme turhia irtohaavoja ja divert-yksikön kuoltua olemme alttiina vastustajan (yhteis)chargelle antaen heille ensimmäisen iskuvuoron.

Tällä viikolla pelasin pelin, jossa insane couragen vuoksi Varangurin Warband-hordeni tuhosi ainoastaan ghoul troopin eikä aiheuttanut yhtään irtohaavaa kellekkään muulle. 200p yksikölle 65p saldo ei ole ihan sellainen, mitä olisin toivonut.

Hordet ovat kivoja yksiköitä, mutta minä itse en ole ihan niin innoissani niistä, että ottaisin useamman armeijaani. Kääntyminenkin on niin vaikeaa kun ei olla neliömäisellä alustalla liikkeellä.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti

Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic » La 13.08.2016 21:21

Joo, jos tyydyn yhteen koira-hordeen, vai olisiko kolme rykmenttiä parempi? Vai onko armeijassa hyvä yleensä olla yksi horde?
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » La 13.08.2016 22:21

Heretic kirjoitti:Joo, jos tyydyn yhteen koira-hordeen, vai olisiko kolme rykmenttiä parempi? Vai onko armeijassa hyvä yleensä olla yksi horde?
Jotta voisit ottaa 3 koira-regimenttiä, sinulla pitää ensin olla kaksi muuta regimenttiä armeijassasi. 3 koira-regiä tekee jo yksinään 495p ja kun tähän lisätään tarvittavat kaksi muuta regimenttiä/horde ja avautuneet sotakoneet/sankarit, meillä saattaa olla lähemmäs jo tuhat pistettä kasassa. Onko tämä kannattavaa, en osaa sanoa. Sinulla on hyvin regimenttejä armeijassasi, mutta tulituki ja sankariosasto on hyvin laihan puoleinen.

Jos minä itse pelaisin League of Rhodialla, tahtoisin listaani seuraavat:
- Battle Shrine (Lightning Bolt5 + Rallying2)
- Standard Bearer (Halpa Inspiring)
- 2x Volley Gun (Varma ja tehokas)
- Baron hepalla (Uhkaa kaikkea pientä tehokkaasti + Inspiring)
- Halfling Sergeant with bow(+poni) (Uhkaa kaikkea pientä)

Jotta saan mahdutettua ylläolevat listaani, minulla pitää olla slotteja avattuna. Ottamalla paljon koiria, en saa slotteja. Armeijan erikoiskyvyn ollessa Very Inspiring, käyttäisin sitä mahdollisimman paljon, koska koko armeijalleni yltävä Inspiring on erinomaisen miellyttävä armeija komennettavaksi.

Suosittelen listan kyhäämistä haluamallesi pistekoolle, niin voimme helpommin sanoa, millainen se on. Kokonaiskuvaa katsoessa on helpompi sanoa, että oletko sinä liian kova koiraihminen.
- Sinitähti

Ipp3

Viesti Kirjoittaja Ipp3 » Su 14.08.2016 10:00

Aijuu, lisäys vielä KoWin aloitteluun:

Ensin kannattaa pelata pieniä pelejä (1000pts) jotta oppii perusasiat ilman, että ison armeijan logistiikkahärdelli tulee tielle.

Ja liika theorycraftaaminen pois, pelejä sisään vaan heti kun saa. Sitä kautta oppii, mistä yksiköistä tykkää ja mitkä ei omaan pelityyliin niin hyvin sovi.

Aloittelijalle "hirviöyksiköt", esim. boostattu Dogs of War saattaa vaikuttaa tosi houkuttelevalta vaihtoehdolta, mutta yksikköalivoima on todella vaarallinen tilanne olla, varsinkin jos erot droppien määrässä alkaa olla jotain 3-5 luokkaa. Mikään yksikkö ei kestä kunnon combochargeja, vaan usein käy niin, että numeeriseen alivoimaan joutunut yksikkö kestää ekan vuoron, tappaa yhden yksikön omalla vuorollaan ja sitten waveraa tai kuolee kun vastustajan jäljelläolevat yksiköt ottavat toisen rundin.

TLDR: pelaa pari peliä, ja ala sitten miettiä, mistä tykkäät.

Ippe

Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic » Ma 15.08.2016 01:21

Aattelimme paikallisen pelaajan kanssa ottaa keskiviikkona 1k matsin, hänellä taisi kääpiöt olla, Alla oma lista

Regiments:

City militia (20) 100p

Tuntuvat aika hepposilta, kuolevat mulkasuun, vähemmän iskuja kuin keihäillä. Crushing strength korvaa vähän? Voi varmaan nakata hidastustöyssyksi

Spear militia (20) 120

House guard (20) 135

Household knights (10) 195

Ritarit tuntuu aika kalliilta, mutta kovaa iskevät. Näillä lähtis sivustaa hakeman?

Troops

Musket block 100

War engines

Volley gun 85

Jos käpsät löntystäis ampumaetäisyydelle

Herot

Battle shrine 130

Liian kallis näin pieneen peliin?

Baron
- mounted, Ensorcelled armour

Def6 niin luulis kestävän, jakaa myös sitä very inspiring-efektiä

15p uupuu, saisi jonkun kivan esineen jollekkin yksikölle?
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl

116

Viesti Kirjoittaja 116 » Ma 15.08.2016 03:14

city militian CS1 on kyllä aika korvaava- keihäsblokki lyö enemmän (kaikki keihäät lyö enemmän kuin ei-keihäs variaationsa) mutta huonompi mitään isompaa vastaan. Jos vastaan tulee jokin def 6 supertuhokone mallia steamtonk niin itse kyllä laittaisin ekana city militiaa sitä vastaan painimaan kuin spear militian. käytännässä se CS1 meinaa että city militia tekisi 16.6% enemmän tuhoa siihen samalla iskumäärällä, ja koska keihäät iskee vähän enemmän niin tuhon määrä on 10% enemmän kuin keihäillä.
lisäksi milita on halvempaa kuin keihäsmiehet.

tl:dr city militia hakkaa isompaa juttua paremmin kuin spear militia. ideaalitilanne olisi että spear militia ottaisi charget vastaan koska isoilla megamonsuilla tuppaa olemaan thunderous charge jonka phalax mukavasti poistaa, ja sitten city militia rynnäisi rinnalle tai vaikka kylkeen.
Spear militia taas paremmin puolustaa ja ei hajoa niin luultavasti niihin empire knightien horden thunderous charge (3) chargeihin jotka hajottaa about kaiken muun pelissä kerrasta.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » Ma 15.08.2016 09:28

116:nhan sen sanoi. Def5+ ei ole kovin harvinainen tässä pelissä ja etenkin kääpiöillä on mahdollista saada Def6+ jalkaväkeä reippaasti armeijaan. Ilman CS:ää kyseisiä, ja vähän muitakin, yksiköitä vastaan taisteleminen on todella ankeaa. Def3+ on sääli, koska irtohaavoja tulee helposti, mutta yksikön halpuus kohentaa mieltä kummasti. Tässä pelissä kun ei voi ottaa sitä yhtä goblinia sieltä yksiköstä pois ja maagisten esineiden pois ottaminen ei ole aina niin ihanteellinen vaihtoehto, yleensä pisteitä haetaan juuri ottamalla näitä "huonompia" vaihtoehtoja.

Spearien Def4+ on parempi mielestäni ainoastaan kaikkea Thunderous Chargen omaavia vastaan, boweja ja fireballia. Kaikki mikä lyö Crushing Strenalla tai ampuu Piercingillä, tappaa ihan samalla tavalla niin Spearia kuin Militiaakin.

Listasi puolestaan näyttää oikein hyvältä. Battle Shrine ei ole koskaan liian kallis vaan minulle itselleni se olisi ensimmäinen ja pysyvä valinta jokaiseen listaan Leaguella. Sen nostaessa yksiköittesi nerveä, sen pitäisi olla jo hyödyllinen, mutta Lightning Bolt(5):lla, se myös aiheuttaa itse puolestaan irtohaavoja vastustajaan. Metsästäisin tällä ensimmäiseksi vastustajan pienet ampujayksiköt, jonka jälkeen kiinnittäisin huomioni sotakoneisiin. Ihan vain sitä varten, että luotan Ra5+ todennäköisyyksiin ampua ohitse. Näkyvää vahinkoa saadaan myös tehtyä helpommin Def4+ ampujiin. Baron hevosellaan voi käydä kokeilemassa sotakoneiden kestoa. Muistathan triplata iskusi, jos pääset kiinni!

Listassasi on vielä käyttämättömiä pisteitä ja niillä saisi juuri sopivasti joko muutettua jotain tiettyä yksikköä tai lisättyä maagisia esineitä. Ensimmäiseen peliin en suosittele, mutta jatkossa voit pohtia, oletko haluakas "upgradeamaan" jonkun yksikkösi toiseksi. Militia ei vielä näillä pisteillä saavuta Speariutta, mutta Spearit olisi mahdollista korottaa House Guardiksi. Kannattaa kuitenkin peluuttaa erilaisia yksiköitä ensin, että saat jonkun kuvan millaisia ne ovat.

Tästä syystä itse suosittelisin joko Pipes of Terrorin lisäämistä House Guardille, koska osaavat taistella ja tarvitsevat kaikista eniten lisäbuustia taistelemiseen. Brutal on oikein hieno kyky omistaa. Toinen vaihtoehto on lisäliike jollekin yksiköllesi. Vaikka olet jo alustavasti kääpiöitä nopeampi, vapaan mittauksen vuoksi yleensä vastapuoli pysyttelee chargekantamasi ulottumattomissa, mutta vain niukasti. Sinun ei tarvitse paljastaa vastustajallesi todellista nopeuttasi ennen kuin olet hyödyntänyt lisäliikettäsi ensimmäisen kerran, jonka vuoksi hän saattaa tietämättään kävellä todelliselle chargekantamallesi.

Lisää pisteitä sinun on mahdollista saada Baronisi taikahaarniskasta. Vaikka hän joutuukin olemaan sotakoneiden kantamalla päästäkseen chargaamaan, hänen individual-sääntönsä suojelee häntä oikein mallikkaasti. Jotta hänet one-shotattaisiin pois kentältä, vaaditaan todella paljon tulitusta ja onnea. Hänen tehtävänsä ei ole lähteä yksin taistelemaan suurta maailmaa vastaan, jonka vuoksi hänen pitäisi pärjätä Def5+:llaankin.

Näillä pisteillä sinun on mahdollista saada itsellesi vaikka Crushing Strenght jollekin yksiköllesi tai vaihtoehtoisesti Eliteä ja jotain muuta pientä siihen päälle.

Pistäs sitten ke raporttia miten meni peli.

Ps. Missä on listasi koirat?
- Sinitähti

Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic » Ma 15.08.2016 12:44

Aattelin lisätä kaksi koira-rykmenttiä sitten 1800p peliin, yhdessä velhon ja bösbin kanssa. Ehkä myös militia yksikkö myös ja lentävä duke. Otan nyt pienempään peliin näitä perusyksiköitä.

Väkertääkö ihmiset ite liikutusalustansa, vai ostatte jostain? Manticin omat ei yhtään hassumpia olleet.

Ps: sääntokirja tilattu, kympin pehmeäkantisena waylandin ebaysivulta. Ei pahan hintanen kyllä.
Ville Oulusta.

Mysterous
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mysterous » Ma 15.08.2016 15:08

Itsellä GWn vanhoja muovisia alustoja, sekä pahvista+jäätelötikuista väsättyjä. Ei ole vaikea rakentaa.
Maalausblogi taas pystyssä.

Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic » Ma 15.08.2016 15:10

No perskules, miljoona pakettia noita ns jäätelötikuja, äkkiäpä niitä silpoo tähän.
Ville Oulusta.

Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart » Ke 17.08.2016 13:44

Jos ei itse jaksa vääntää, niin täältä saa vaikka millaisia melko huokeasti:
http://war-bases.co.uk/
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.

Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic » Ke 17.08.2016 23:19

Nyt on matsi käytynä, lista oli tuo ylläoleva, paitsi keihäät sai kabanossi-jousen ja baroni sai liekinheittimen, toimi kyllä hyvin, että se on ainakin pitolistalla.

Kaverilla oli:

King
army standard kabanossi-jousella
regimenttinä ironbreakkerit, ja kahdet ironguardit, se deffa6 on jotain kauheeta.
hordena ironcladit, eli oliko ne perusjoukot.
tykki ja organ gun.

Pöydällä oli aika hyvin maastoa, pelattiin 4x4 pöydällä, ja keskellä pöytää oli muutama metsikkö. Voitin alotuksen ja alotin depotuksen hilpareista. Pietän tätä virheenä, koska omien ampujien kantamalla ei ollut mitään ja päälle piti mennä, joten ekat damaget tuli vastustajalta meille.

Vastustaja pelkäsi war alttarin kykyjä, joten orgaani ampui sitä, ja itse toin sen lähemmäs, niin se ylsikin vielä. Toisen ammunnan jälkeen heitti nerveen liikaa ja lähti pakoon. Kaverin tykki oli myös kova, heitti kuudesta laakista kolme osumaa (6+) Teki sen verta damagea, että city milita, musketti blokki ja volley gun lähti haneen. Minun ampuminen teki lähinnä irto damagea muutamiin yksikköihin. Tilanne näytti pahalta jo, kunnes sain tuplarynnäkön honourguardilla ja spearmilitialla sen ironguardiin joka oli jo 7 nervedamagea ottanut, jos siitä ei mennä läpi, niin kummatkin yksiköt sais kylkeen rynnäkön vastaansa. Noh, nelsotuloksella kääpiöt haistatti pitkät peet, ja hakkas lopuista ihmisistä ilmat pihalle. Jäljellä paroni ja ritarit. Paroni liekitti breakkerit ja hakkas tykin, ritarit jylläs guardin, bösbin ja ironcladit, kunnes kuningas poras peppuun vimpalla vuorolla ,tehden yhden nerven damagea, tähänhän ne kiiltokuva-pojat vain routtas ittensä, ei auttanut paroni vieressä. Tämä aiheutti häviön sitten muutaman karvaan mitalla, kaverille jäi kunkku ja guardi-yksikkö, minulle paroni.

Jäi hyvä maku, peli kesti varmaan alle kaks tuntia laskien sääntöjen katsomiset ja joukkojen asettelut. Pidin siitä, ettei voinut sanoa kuka voitti. Pelasimme siis core-rulesseista sen kumpi tappo enemmän-skenun vain, siinä ei oboja yms ole.

Vastustajan armeijassa kovin hankalaksi päässä keihäsporoilla ja muilla raukoilla läpi tuosta kääpiöiden rautamäärästä, panssari pyöri 5-6 kokoajan, itellä taas ritareilla oli se viis, sen takia ne varmaan selviski loppuun asti... ainakin melkein. Sääntökirja tulee perjantaina tai ensviikosta, niin pääsee pyöritteleen uusia comboja ja saa koiratki pöydälle.
Ville Oulusta.

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » To 18.08.2016 09:40

Jäi hyvä maku, peli kesti varmaan alle kaks tuntia laskien sääntöjen katsomiset ja joukkojen asettelut. Pidin siitä, ettei voinut sanoa kuka voitti.
Tämähän on se yksi tämän pelin suolista. Minun itseni on enää KOWittelun jälkeen vaikea pelata niitä pelejä, jotka vievät +2h. Miten ikinä sellaisen pelin pelaamiseen on löytänyt aikaa? Voisihan sitä olla kyyninen ja sanoa, että Fabassa pelattiin kaksi kertaa suurempia pelejä, mutta mitä minä näen, jo tuhannen pisteen KOW-armeijallakin pääsee samaan yksikkömäärään ja 1500p:llä kenties jopa suurempaankin.

Itsenikin piti pelata tätä peliä eilen ja päätinpäs siinä sitten kokeilla viimeinkin ensimmäisenä sääntiksen avauskerralla minun turneekääpiöitäni. Def6+ on ihan kauheata oikeasti kohdata, niin minusta voisi olla siistiä joskus tulla päälle pelkästään Ironguardilla ja Earth Elementeillä. Siinä saakin sitten kaveri lyödä ihan kaikessa rauhassa. Peli kuitenkin peruuntui ja vielä on testilista korkkaamatta.
Vastustaja pelkäsi war alttarin kykyjä, joten orgaani ampui sitä, ja itse toin sen lähemmäs, niin se ylsikin vielä.
Mie itse olen huomannut käteväksi asiaksi antaa vastustajan aloittaa suuremmaksi osaksi ajasta. Suurin osa tämän pelin ampumisesta on kuitenkin 24" kantamalla, niin taktisesti depottamalla millin paitsi maksimista, toinen ei välttämättä voi ampua mitään. Jos siellä on se tykki, niin ei se osu kuitenkaan mihinkään tärkeään. Suuret ja tärkeät otuksethan laitetaan siltä coveriin, että se osuu 6+:lla eli toisin sanoin ei osu :P

Vasta kun vastustaja näyttää laittavan niitä sotakoneita, jotka kantavat (Elffien Bolttis) tai joitain heikkoja maageja/jousiyksiköitä, ja minulla on muutama Lightning Bolt, jolla käydä kutittelemassa ja laittamassa waveriin, minua alkaa kutkuttamaan ensimmäisen vuoron saaminen. Yleensä kuitenkin tahtoisin ampua ensimmäisellä vuorollani itse, niin toisella vuorolla pitäsi olla joukot kantamassa.

Onhan siellä totta se lisäkantama ampumiselle, mutta en näe sitä kovinkaan hyödyllisenä esineenä. Harvoin kesken pelin kolmannella vuorolla kantamat ovat jääneet lyhyiksi, jonka vuoksi sen esineen tärkein hyöty tulee ensimmäisellä vuorolla ainoastaan. Itse en ole vielä nähnyt montaa peliä, joissa se olisi ollut todella hyödyllinen.

Harvoin myös pelaan ampujia trooppia isompana, niin mitään niin kallista tai taikaesinettä ylipäätänsä ei tule paljoa pohdittua.
- Sinitähti

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » To 18.08.2016 11:55

Mitä mieltä muuten väki on Porista? Onko Ässät hyvä joukkue vai onko teillä fobioita Poria kohtaan?

Koska Ropeconissa oli niin kivaa, aloin tiedustelemaan vuokrattavia tiloja täältä Porista, jos yritettäisiin luoda jotain säännöllistä turneeskeneä KOWin pariin tänne Suomeen. Kenties helpottaisi meidän pyrkimystä päästä fantasiapelien valtaistuimelle 9th Agen sijaan ja rekrytoida vanhoja Fabailijoita palaamaan pelikentille. 5min kävelyn päästä keskustasta löysin hyvän rauhallisen pelitilan 8h:ksi 60e:n vuokrahintaan. Lähinpään Kebab-paikkaankin kävelin 3min ja Lidli on kulinaristisempaan makuun myös nurkan takana, melkein kirjaimellisesti.

Eihän tuo ole käytännössä hinta eikä mikään, koska jo kuudella ihmisellä saadaan hyvin katetuksi tilojen vuokra ilman päätähuimaavaa osallistumismaksua. Mie voin omasta pussista kustantaa karkkia palkinnoiksi ja väsätä jonkun kivan kunniakirjan paint-taidoillani. Hoidetaan vuokra pelaajien pusseista, joten kutsukaa kaikki kaveritkin mukaan.

Lokakuulle saisin varattua tilan ilman suurempia ongelmia heidän puolestaan. Alustavasti puhuimme 29.10:ttä, mutta sen voi muuttaa. Kai tänne uskaltaa joku saapua pelailemaan?
- Sinitähti

Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic » To 18.08.2016 22:37

Tuossa tuli muutama sääntökyssäri mieleen, jos ampuu korkeus2 yksikköä, esim ritareita, niin saako ampuja -1 osumiseen jos ritareiden edessä on esim militiayksikkö?
Ville Oulusta.

Gilaelin
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Gilaelin » To 18.08.2016 23:01

Herrasmiehet! Nyt on mahdollisuus päästä tapaamaan muita KoWittajia, kun ensikuussa Outokummussa järjestetään toista kertaa Outocon - ja samalla toista kertaa maan mainio ja kiitosta saanut KoW-karttakampanja. Sääntöpaketti ja suorastaan huisin jännittävä pörröpaketti julkaistaan pian! Tällä hetkellä pelinjohtajat (allekirjoittanut & Rune) paahtavat pää kolmantena jalkana yksityiskohtia, npc-miniatyyrejä ja suorastaan shakespearemaisia käänteitä omaavia eventtejä kuntoon. Tulkaa siis mukaan kokemaan KoW-karttakampanja ja sotimaan silkasta sotimisen ilosta!
Sweet is the wind as it gently blows
The day away and the night time comes
Great are the wonders that silence shows
I fall asleep and I dream of the sun

Mysterous
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mysterous » Pe 19.08.2016 00:24

Heretic kirjoitti:Tuossa tuli muutama sääntökyssäri mieleen, jos ampuu korkeus2 yksikköä, esim ritareita, niin saako ampuja -1 osumiseen jos ritareiden edessä on esim militiayksikkö?
Kyllä. Shooting vaiheen cover laatikossa aika suoraan sanotaan että coveria tulee välissä olevista yksiköistä.
Maalausblogi taas pystyssä.

Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic » Pe 19.08.2016 04:42

Joo, kiitoksia. Ei ollu sääntökirjaa niin puhelimella katoimma kesken pelin niitä pdf-sääntöjä, niin varmaan ohitima sen.
Ville Oulusta.

Ipp3

Viesti Kirjoittaja Ipp3 » La 20.08.2016 09:44

Kysymys ampuvia armeijoita pelaaville:

Riittääkö teillä oikeasti vuorot ampua? Itse örkkipelaajana tuntuu, että ensimmäisen kahden vuoron jälkeen ampujat saa neutraloitua joko tappamalla tai liikkumalla asemiin joihin on vaikea ampua. Toki mitään puhtaita gunlinejä en ole vastaani saanutkaan...

Lisäksi Skenaariot huomioonottaen sen tyylinen armeija ei tunnu kovinkaan vahvalta muutoin, kuin Kill-skenaariossa.

Iooe

El Capitan
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja El Capitan » La 20.08.2016 12:56

Minä olen kahdesti peluuttanut armeijaa, jossa jokainen yksikkö on ollut kykeneväinen ampumaan joko useamman ammuksen tai vähintään piercing 2:lla blastin kera vihollista. Lähitaistelusta ei ole tarvinnut kantaa paljoa huolta, jos vastustaja ei osaa liikkua ja törmää jokaiseen esteeseen matkan aikana tai vaihtoehtoisesti tulee yksi yksikkö kerrallaan kohti. Osaavaa pelaajaa en lähtisi haastamaan kuitenkaan gun linellä, koska klosikselta ei voida välttyä. Jonkun on armeijassa osattava lyödä. Itse olen haastanut gun linen armeijalla, jossa suurin osa yksiköistä omasi Def3+:lla, mutta pääsin siitä huolimatta tasapeliin.

Vastustajan ampumisessa mielestäni tekee vaikean kaksi asiaa. Ensimmäinen vuoro on käytännössä hyödytön, koska suurin osa armeijasta ei ole kantamassa. Boweilla voin päästä ampumaan -1 to hitin kanssa ja mikäli vastusaja omaa Def5+:n, en saa paljoa tuhoa aikaiseksi. Vastustajan saadessa ensimmäisen vuoron, hän voi päästä sitomaan jo toisella vuorollaan muutaman yksikköni lähikseen ratsuyksiköillään, tärkeät kohteet menevät coveriin tai LOSin ulkopuolelle tai vaihtoehtoisesti omilla joukoillaan saa minun 10/12 troop yksikköni waveriin, jolla on käytännössä sama vaikutus kuin aikaisemmalla. Minulla on tehokasta ampuma-aikaa yksi vuoro. Kaikkea muuta kutsuisin kepillä jään testaamiseksi.

Toinen vaikea asia on yksiköiden nervet. Jokin nopea yksikkö kuten esimerkiksi kääpiöiden Brock Riderit ovat vaarallisia, koska lähikseen päästessään teurastavat todella tehokkaasti melkein kaiken. Yksikössä ei ole kiinni mahdottomasti pisteitä, mutta -/22 nerve on todella vaikea saavuttaa edes jokseenkin realistisesti. Mikäli vieressä sattuu olemaan inspiring, en luottaisi 8:n rout heittoonkaan kovinkaan paljon. Nämä yksiköt ja muut hordet vaativat todella paljon kuritusta, johon minulla ei ole välttämättä aikaa tai joukkoja. Oli miten oli, kyseisen yksikön on mahdollista poistaa kentältä, mutta 210p hintalapun vuoksi siellä on vielä suuri armeija täysin ehjänä, lähestymässä vaarallisesti omia linjojani.

Vastustajan armeijasta riippuen myös tahtoisin lisätä kolmannen kompastuskiven. Legion of Dustin, Basileanin ja Forces of Naturen on mahdollista saada todella tehokas Heal-patteristo linjoilleen. Legioonan Monoliitti yhdistettynä maagien Heal4:een on ihana turva omalle armeijalleen. Basileanin Phoenixin Heal6 + otuksen oma regeneraatio 3+ on täysin naurettavaa enkä myöskään tahdo väheksyä yhtään Pegasuksen Heal5/7:aa. Itse olen joskus ottanut kahden nihtiboksin chargen omalla Def5+ Phalanx-yksikölläni ja yhdessä vuorossa kyseisillä yksiköillä poistin heidän kahden vuoron aikaansaannoksensa. Temppu ei hymyilyttänyt vastustajaa eikä varmasti myöskään hymyilytä gun lineäkään yhtään vähempää.

En näkisi gun lineä kovinkaan vaarallisena ja voitokkaana. Tylsänä ja turhauttavana pikemminkin. Objektiivipelissä oikeastaan mielelläni kohtaisinkin tämän kaltaisen listan. Etenkin Invadessa.

Tehokkaimmillaan omien kokemusteni mukaan ampujat ovat Sp+7:lla ja nimblellä. Nämä ovat minun mielestäni armeijoiden parhaimmat ampujayksiköt ja varmaan tähän mennessä koko pelini suosikkiyksikkö onkin Ghekkotah Hunterit boweilla. Myös Varangurin Horsemenit boweilla ovat ihania, koska maksavat niin tuhottoman vähän. Att3 piercing(1) bow sankaritkin ovat saaneet oman huomioni, josko vaikka pitäisi alkaa katsomaan heidänkin mahtia.

Ongelma tässä "gun linessä" on puolestaan Ra5+ ja Att7 suurimmaksi osaksi. Ei niillä Def5+ regimenttiä vuorossa poista. Hyvä kun edes waveroi.

Ps. Full Melee myös mielestäni on todella ankea. Itse en uskaltaisi lähteä pelailemaan. Ääripäät ovat huonoja, ihan sama minkä pää on kyseessä.
- Sinitähti

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”