Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaan

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Avatar
smaxx
Valvoja
Viestit: 8421
Liittynyt: Ti 13.02.2007 17:29
Paikkakunta: Kirkkonummi

Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaan

Viesti Kirjoittaja smaxx » Ma 05.09.2011 20:28

Avataan tänne oma aiheensa, missä voi kysellä ja kommentoida Warhammer Fantasy Battlea koskevia asioita. Jos on jotain pientä kyseltävää, mikä koskee nimenomaan fabaa, muttei kaipaa omaa topicciaan, niin tämä on oikea paikka kysyä sitä. Tänne voi myös laittaa kysymysten lisäksi muutkin vähemmän merkittävät huomiot warhammeria koskien, siis sellaiset mihin ei kovin polveilevaa keskustelua odoteta tulevan.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

Nihilant
Viestit: 69
Liittynyt: Su 01.10.2006 13:12
Paikkakunta: Porvoo

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja Nihilant » Ke 07.09.2011 17:35

Jos TK:n hierophant mutatoituu rotaksi (13th Spell), alkaako armeijan lahoaminen vaikka teknisesti ei olekaan "removed by casualty"?
My will be done!

Avatar
Half-breed
Viestit: 10352
Liittynyt: Ma 01.03.2004 12:11
Paikkakunta: Turku

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja Half-breed » Ke 07.09.2011 17:42

Nihilant kirjoitti:Jos TK:n hierophant mutatoituu rotaksi (13th Spell), alkaako armeijan lahoaminen vaikka teknisesti ei olekaan "removed by casualty"?
Ei ole enää Hierophanttia kentällä, joten armeija lahoaa.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.

Nihilant
Viestit: 69
Liittynyt: Su 01.10.2006 13:12
Paikkakunta: Porvoo

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja Nihilant » Ke 28.09.2011 18:59

Tää on ilmeisesti meikäläisen yksinäinen n0b0ketju mutta rohkeana kysytään lisää:
Jos Skavenien Deathmaster Snichk (tai mikälie) on rykmentissä ja paniikki iskee taistelun jälkeen,
1) rivirotat heittävät oman Ld:nsä koska Deathmasterin Ld:tä ei saa käyttää, mutta käyttääkö DMS omaansa vai rykmentin jossa on mukana?
2) ja jos eri Ld-heitot ja rotat feilaavat mutta ninjamme ei, mitä tapahtuu pursuitissa? Jääkö Snizi blokkaamaan perään juoksijoita?
My will be done!

Avatar
Morrslieb
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 04.10.2010 01:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja Morrslieb » Ke 28.09.2011 19:12

Pahalla viskasit. En nyt aivan tarkkaan muista, mutta eikös ryhmä (ja siihen liittyneet charrut) viskaa yhteistä Ld-testiä.
I am who I pretend to be

Avatar
Pathfinder
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 15.11.2002 14:08
Paikkakunta: Loimaa

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja Pathfinder » Ke 28.09.2011 22:10

Charrut joutuvat menemään yksikön massan mukana, eivätkä ne heitä "omaa" Ld-heittoa. Tämä lukee siis sääntiksessä. Assasineilla on vain erikoissääntönä, etteivät yksiköt voi käyttää niitten Ld:ä.
Mordheim
Sisters of Sigmar
Marienburgers
Cult of the Possessed
Clan Eshin Skaven

Guardian of Chaos
Viestit: 252
Liittynyt: La 25.02.2006 14:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja Guardian of Chaos » To 29.09.2011 00:50

Tuli tässä mietittyä tämänlainen pähkinä.
Jos WoC sankarilla on Necrotic Phylactary (immunity deathin lorelle etc) ja se on yksikössä X.
Yksikköön X heitetään doom and darkness eli -3ld, mutta kysymys kuuluu
1) Ignorataanko spelli
2) Tuleeko spelli läpi ja yksikkö saa silti käyttää sankarin ld:tä
3) Tuleeko spelli läpi ignoraten kyseisen itemin?
4) Jotakin muuta, mitä?
Samsson kirjoitti:Minullapas on kanta-asiakas kortti Abloylle, joka koskee ainoastaan lukkoja ilman avaimia.

Avatar
Kylis
Viestit: 1122
Liittynyt: La 23.08.2008 11:52
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja Kylis » To 29.09.2011 01:09

2) Yksikkö käyttää korkeintä LD:tä yksikössä = tässä tapauksessa characterin, joka on immuuni deathin lorelle ja sen vaikutuksille. Yksikön LD tippuu tuolla -3:lla, characterin ei ja yksikkö käyttää sen charan LD:tä.

MakeH
Viestit: 3033
Liittynyt: To 18.07.2002 15:21

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja MakeH » To 29.09.2011 01:27

Miksei unitti käytä charrun ld:tä -3?

En sano, että olet väärässä mutta mielelläni vähän vielä näkisin asiaa hiukan avattavan. Jos yksikkö on kenun ld:n alaisena ja häviää combatin 5:llä; eihän kenraalin ld modifoidu mutta yksikkö käyttää silti kenun ld-5:ttä testiin.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head

Avatar
Kylis
Viestit: 1122
Liittynyt: La 23.08.2008 11:52
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja Kylis » To 29.09.2011 11:00

MakeH kirjoitti:Miksei unitti käytä charrun ld:tä -3?

En sano, että olet väärässä mutta mielelläni vähän vielä näkisin asiaa hiukan avattavan. Jos yksikkö on kenun ld:n alaisena ja häviää combatin 5:llä; eihän kenraalin ld modifoidu mutta yksikkö käyttää silti kenun ld-5:ttä testiin.
Siis jos se kenraali/character on immuuni deathin lorelle, niin se ei ota tuota -3 LD:tä, kun se loitsu ei toimi k.o. charaan. Muutenhan sen kenun LD otetaan modifiereiden kanssa esim. Break testiin yms.

Avatar
Warchef
Viestit: 2147
Liittynyt: Su 11.03.2007 21:19
Paikkakunta: Espoo

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja Warchef » To 29.09.2011 11:21

FAQ
Q. If an enemy unit is affected by the Doom and Darkness spell,
and the unit is within the general’s Inspiring Presence radius, does
the Leadership value conferred by Inspiring Presence suffer the
modifier even if the General is not affected? (Reference)
A: Yes.
plox

MakeH
Viestit: 3033
Liittynyt: To 18.07.2002 15:21

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja MakeH » To 29.09.2011 11:50

Indeed
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head

Avatar
Kylis
Viestit: 1122
Liittynyt: La 23.08.2008 11:52
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja Kylis » To 29.09.2011 11:59

Tossa Guadian of Chaoksen esimerkissä se sankari sillä death immunitylla ON siinä yksikössä, ei puhuttu inspiring presencistä mitään.

MakeH
Viestit: 3033
Liittynyt: To 18.07.2002 15:21

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja MakeH » To 29.09.2011 12:06

Okei, tilanne ei ole identtinen.

Mutta siinä kuitenkin vain käytetään sankarin ld:tä. Sankari ei ole se, joka ottaa testiä, sankarin immuniteetti ei tule missään vaiheessa kysymykseen eikä sillä ole tilanteen kannalta väliä, statusta ei niin sanotusti "tarkasteta" missään vaiheessa. Spellihän ei muutenkaan vaikuta sankariin mitenkään, oli se immuuni tai ei. Yksikkö taas kärsii efektin normaalisti.

Eikö tämän vuoksi tilanne efektiivisesti siis ole sama joka on FAQ:ssa esitetty?
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head

Avatar
Warchef
Viestit: 2147
Liittynyt: Su 11.03.2007 21:19
Paikkakunta: Espoo

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja Warchef » To 29.09.2011 15:00

S.100 BRB

Characterin special rulet eivät siirry yksikölle eikä yksikön special rulet characterille jos ei ole erikseen mainittu. Seuraavassa kohdassa on mainittu että eräät taiat ja esineet antavat bonusta yksikölle JOS niiden säännöissä on erikseen mainittu siitä.

Tän ja sen faqin perusteella sanoisisin että toi esine ei siellä auta edelleenkään.
plox

Avatar
Pathfinder
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 15.11.2002 14:08
Paikkakunta: Loimaa

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja Pathfinder » To 29.09.2011 17:25

Warchefin FAQ-lainauksella ei ole mitään tekemistä esillä olevan asian kanssa, koska yksikkö testaa korkeimman Ld:n mukaan. Erikoissääntöjen siirtymisellä tai siirtymättömyydelläkään ei ole mitään tekemistä Guardian of Chaoksen esittämän ongelman ratkaisemisessa. Toivottavasti tämä nyt avaa asiaa:
BRB s. 10 ja 100
Mordheim
Sisters of Sigmar
Marienburgers
Cult of the Possessed
Clan Eshin Skaven

Avatar
Warchef
Viestit: 2147
Liittynyt: Su 11.03.2007 21:19
Paikkakunta: Espoo

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja Warchef » To 29.09.2011 17:45

Mun tulkinnan mukaan tää on ihan verrattavissa magic resistanceen jossa mainitaan selkeesti että efekti vaikuttaa myös yksikköön jossa ko hahmo on.

A) Meillä on yksikkö missä on sankari tuolla hassulla wocci itemillä. Siihen yksikköön heitetään DaD, se heittää jostain syystä Leadership heittoa. Katsotaan mikä on korkein LD yksikössä, vähennetään yksikön korkeimmasta 3. Missään kohtaa tuolla itemillä ei ole oikeutusta toimia niinkuin väitätte koska aina katsotaan yksikköä mitä sillä on eikä yksittäistä nappulaa.

B) Yksikkö jossa on MR omaava hahmo. Sinne heitetään magic missile. Hahmon säännöt kertovat että koska hän on yksikössä se antaa koko popolle ward savea. Sit heitetään sitä.
plox

MakeH
Viestit: 3033
Liittynyt: To 18.07.2002 15:21

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja MakeH » To 29.09.2011 18:15

Mielestäni ei ole esitetty järkevää syytä, miksi yksikkö käyttäisin sankarin modifioimatonta ld:tä. Yksikkö ei ole immuuni spellille joten ennen testiä käytetystä ld:stä vähennetään ihan normaali toimenpiteiden mukaan kolme.

Huomion arvoista on, että charrun ld ei tosiaan vähene missään vaiheessa spellin toimesta, spelli ei edes missään vaiheessa kohdistu sankariin. Tätä ei kukaan ole ehdottanutkaan. Itemillä ei ole merkitystä koska charruun ei kohdistu spelli eikä itemin efekti kanna yksikköön. Yksikön käyttämästä ld:stä tosin vähennetään spellin efektin luoma miinus. Jos jollain on tähän lisättävää tai eriävä kanta niin luen mielelläni lisää ajatusprosessistanne.
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head

Waltio
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 28.01.2011 22:43
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja Waltio » Su 02.10.2011 00:28

Moi!

Aattelin aloittaa FaBaa niin haluaisin tietää muutama kysymyksen

1. Mikä on perus pistemäärä FaBassa ?
2. Onko Dark Elves hyvä valinta alotteeks ?
3. Onko suositelluja mitä kannattaa hankkia jos alottaisin Dark Elfeill ?

Kiitos vastauksesta! =D

Avatar
Kylis
Viestit: 1122
Liittynyt: La 23.08.2008 11:52
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienet fabakysymykset, jotka eivät kaipaa omaa topicciaa

Viesti Kirjoittaja Kylis » Su 02.10.2011 00:48

Waltio kirjoitti:1. Mikä on perus pistemäärä FaBassa ?
Tuhannesta pisteestä ylöspäin, nykyedikka taitaa olla paraimmillaan 2000-3000 pisteisllä armeijoilla.
Waltio kirjoitti:2. Onko Dark Elves hyvä valinta alotteeks ?
Kyllä noilla pärjää, aika monipuolinen armeija, kun löytyy erilaisia coreyksiköitä, varsijousimiehiä, muutama eliittiyksikkö,sotakone (Bolt thrower) ja monsteri(Hydra) sekä vahvat maagit ja lordille saa tietty lohikäärmeen. Armeija ei myöskään ole vaikeimmasta päästä opetella pelaamaan.
Waltio kirjoitti:3. Onko suositelluja mitä kannattaa hankkia jos alottaisin Dark Elfeill ?
Armybookki alkuun ja nykyinen (kasiedikan) sääntökirja (kovakantista halvemman pokkarimallin saa ostettua Sotun myyntiosiosta). Rulebookista sitten nähdään miten armeija rakennetaan ja army bookista sitten mitä mikäkin yksikkö tekee. Armybookin ja sääntökirjan ostamisen jälkeen tarttee sitten figuja eli alkuun suosittelen jotain heroa ja paketti perusyksiköitä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”