Fabahuhuista ja uutisista keskustelu

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Scumboogie

Re: Fabahuhuja & uutisia

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Huvittava mielikuva AR-tiimistä muovaamassa viimeisintä ETC-komppidraftia.

- "Annetaan näille vampyyreille tupla deathinlore koska Väinö pelaa niitä, sit se voittaa kaikki!"
- "Joo, ja Beasteille markit koska mä pelaan niillä ni sit mäki voitan kaikki!"
- "Mun poika pelaa demoneilla, tehään niistäkin tosi hyviä!"
- "Mutta muistetaan sitten nerffata Bretonniaa, ei laiteta niille mitään rajoituksia."
*diabolical laughter*

Eiköhän tääkin ole käyty läpi jo aika monta kertaa. :)
Tankki

Viesti Kirjoittaja Tankki »

Vaadin että suomalaisen työllisyyden lisäämiseksi Suomeen perustetaan valtiollinen virka, jonka tehtävänä on valvoa GW:n pelien sisäistä tasapainoa.

Sitten asiaan... Aika jännä tuo huhu, ettei aloitusboksi sisältäisikään mini-sääntökirjaa. Toki sillä tapaa GW-saisi myytyä erillistä rulebookkia paremmin, mutta eikös tuo söisi uuden pelin tuontia markkinoille, kun ostaja ei saisi välttämättä kokonaisuudesta hyvää kuvaa? Miten aloittelija lähtee tuosta aloituspaketista kehittämään harrastustaan? Vai haetaanko tuolla sitä, että paketin hinta saadaan hilattua niin alas, että yhä useampi innostuu kokeilemaan, jonka jälkeen kivijalkakaupan sedät ja tädit sitten opastavat eteenpäin? Toisaalta taas halpa ja GW eivät juurikaan sovellu samaan virkkeeseen...
Quanto fa due meno uno? Fa uno.
Mithrandir

Viesti Kirjoittaja Mithrandir »

Dolmot kirjoitti:
Lord of Carcassonne kirjoitti:Dolmot, kannattaa muistaa että jos haluaa tehdä typerille säännöille korvaavat säännöt niin silloin ei saa tehdä sellaisia muutoksia joissa tekijöillä itsellään olisi oma lehmä ojassa (näitäkin on nähty).
On nähty tätä, sekä myös ääretöntä epäluuloa muiden ehdotuksia kohtaan koska oletetaan että näillä on oma lehmä ojassa.

Figupeleissä esiintyy huomattavaa kiintymystä omaa sakkia kohtaan, koska siihen on kuitenkin saatettu investoida satamäärin euroja ja tunteja. Alkuperäinen valintakin on usein tehty mieluisen teeman vuoksi, joten vaihtaminen on kankeaa. Kortti- ja lautapeleissä taas voi vaihtaa puoltaan useammin kuin sukkia, joten ei ole niin suuria intressejä valvoa juuri tietyn osa-alueen etua.

Kutosedikan aikaan tämä suuri kyräily pitkälti torpedoi kaikki yritykset muokata sääntöjä mihinkään suuntaan. Skenen reaktio oli yleensä "katsomatta paskaa". Sitten pelattiin perussetillä kaikkine ongelmineen. ETC-buumi oli melkoinen täyskäännös skenen yleisessä asenteessa. Saas nähdä, mistä päin seuraavaksi tuulee.

Suurempaa armeijaotosta edustava komissio on joka tapauksessa keskimäärin luotettavampi muokkaajataho kuin kukaan yksittäinen yhden armeijan ihme. Jälkimmäisellä voi olla melko värittynyt näkemys ja tietämyksen määrä eri armeijoiden "saavutetuista eduista" ja ongelmista.
Kutosedikan aikaan 95% tuntemistani pelaajista oli vielä sen verran nuorta sakkia, että omat sääntöviritelmät olivat väistämättä pelkkää oman armeijan buustaamista. ETC:n ilmestymisen aikaan nämä ihmiset olivatkin jo kasvaneet aikuisiksi, mikä varmasti auttoi aika lailla tuon formaatin rakentamisessa ja ylläpitämisessä.

Nyt valitettavasti Age of Sigmarin myötä tullaan näkemään vielä suurempi romahdus veteraanipelaajien määrässä kuin kasiedikan tullessa, joten en kyllä ennusta valoisaa tulevaisuutta edes ETC:lle.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Ja jos veteraanipelaajien määrä romahtaa, ketkä toimivat sisäänheittäjinä pelille? Kivijalkapuodit? Niissäkin kuitenkin taitaa olla fokus enemmän 40k:n puolella.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L
Mysterous
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mysterous »

Että säännöt olisivat ilmaiset ja 4 sivuiset? Vaikea uskoa että saisivat mahdutettua mitään FaBa skaalan figuja kattavaa sääntösysteemiä niin pieneen tilaan, tahi että oikeasti tarjoaisivat säännöt ilmaiseksi.
Maalausblogi taas pystyssä.
Rejector

Viesti Kirjoittaja Rejector »

Warmahordesin perussäännöt mahtuvat kyllä yhdelle A3:lle, joka tulee aloituspakkauksen mukana. Ehkä tässä ollaan vähän menossa tähän. Vähän oudolta silti kuulostaa, ettei peliä voisi pelata suoran laatikosta, vaan tarvitsisi printata netistä säännöt. O tempora o mores!
Galleriaan pääsee tästä.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Rejector kirjoitti:Warmahordesin perussäännöt mahtuvat kyllä yhdelle A3:lle, joka tulee aloituspakkauksen mukana. Ehkä tässä ollaan vähän menossa tähän. Vähän oudolta silti kuulostaa, ettei peliä voisi pelata suoran laatikosta, vaan tarvitsisi printata netistä säännöt. O tempora o mores!
Kasiedikan boksista, eli Island of Bloodista puuttui boksissa tulleiden unittien statit kokonaan, eli ei sitäkään voinut pelata. Siihen tuli sitten viiveellä nettiin statit, joita voi käyttää ilman army bookkeja, eli pääsi sääntiksiksen kanssa pelaaaan laatikon figuilla. Aika moka mun mielestä sekin.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

No varmaankin siinä tulee mukana vähintään tuo nelilehtinen läpyskä ja mainitaanhan tossa sisällössäkin säännöistä joukoille.

Lisäksi kovasti näyttäisi, että Empirellä pysyy mustaruutiaseet vielä toistaiseksi.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Mysterous
Viesti:

Rejector kirjoitti:Warmahordesin perussäännöt mahtuvat kyllä yhdelle A3:lle, joka tulee aloituspakkauksen mukana.
Karsitut säännöt kävisivät paremmin järkeen. Sain sen kuvan että yrittävät väittää koko aloittelijoille rautalangasta väännetyn sääntösysteemin koostuvan 4 sivuisesta pdf:ästä, + jotkin battlescrollit (stattilistat?).
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Mysterous kirjoitti:Että säännöt olisivat ilmaiset ja 4 sivuiset? Vaikea uskoa että saisivat mahdutettua mitään FaBa skaalan figuja kattavaa sääntösysteemiä niin pieneen tilaan, tahi että oikeasti tarjoaisivat säännöt ilmaiseksi.
Ei kokosääntöjä toki mutta senverran ehkä että boksin figuilla pystyy pelaamaan jotenkuten kyllä.

Noh toinen huhu tunnetusti epäluotettavalta lähteeltä ja toinen tuntemattomalta tyypiltä todisteen jonka pystyy helposti feikkaamaan ihan kotikonstein.

Kuva

Kesti about 5sec muuttaa tuo(huomaa Sign in or register alla). Enemmän kesti uploadata kuva nettiin :) Voisin vääntää screenshotin täydellisesti muokatusta GW:n sivusta jos haluaisin. Isoin ongelma olisi kuvat koska en ole artisti mutta teksti on peace of cake.

GW+ilmainen ei ole ihan yleisimpiä yhdistelmiä joten en kuolaisi tuon perään viellä ;)
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Tankki

Viesti Kirjoittaja Tankki »

Yleensähän kun GW on sääntöjä jakanut ilmaiseksi, niin kyseinen peli on kuopattu suhteellisen lyhyen ajan sisällä. :D
Quanto fa due meno uno? Fa uno.
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Mä näin tällasen, en ole ihan varma onx tää feikki vai aitoa vuodettua kamaa. Ainakin näyttää kyl tosi uskottavalta, ja jos on väärennys niin kyl tosi taitava :

Kuva

Kuva

Kuva

(Sorry on se feikki...)
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Kyllä fabamaisen pelin säännöt yhteen sivuun saa:
https://onepagerules.wordpress.com/port ... e-fantasy/
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

smaxx kirjoitti:Mä näin tällasen, en ole ihan varma onx tää feikki vai aitoa vuodettua kamaa.
Liian vähän kalloja kuvituksessa. Muuten hyvinkin uskottava.

Jätetään nyt se "In Lion Rampant, -- -lause huomioimatta.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
116

Viesti Kirjoittaja 116 »

Nelikulmainen base antoi leikin ilmi.
Kokeilkaa Kings of Waria. Hilpeän hauska fantasia-blokkimähinäpeli. Ilmaset säännöt kanssa.

Manticin uuden scifi-taistelupelin alphasäännöt on ulkona!
Check them out!
Mysterous
Viesti:

Hammerheart kirjoitti:Kyllä fabamaisen pelin säännöt yhteen sivuun saa:
Joo, rules summaryt on helposti pikkuisia. Tarkoitin lähinnä noboille rautalangasta väännettyä sääntösettiä, tökkää 1pFB:hen beginners guide ja advanced rulesit niin sivuja tulee jo 13.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Mysterous kirjoitti:
Hammerheart kirjoitti:Kyllä fabamaisen pelin säännöt yhteen sivuun saa:
Joo, rules summaryt on helposti pikkuisia. Tarkoitin lähinnä noboille rautalangasta väännettyä sääntösettiä, tökkää 1pFB:hen beginners guide ja advanced rulesit niin sivuja tulee jo 13.
mutta tuskin siihen4 sivun settiin esmes advanced saantoi tulisi. vain tarpeeksi perus boksin pelaamiseen.

jos siis ois tulossa mita epailen.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Nyt on jo figukuvat vuotaneet (facebookkiin ainakin), kovasti näyttää Age of Warmachinelta.
Drak
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drak »

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”