Fabahuhuista ja uutisista keskustelu

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Silveri

Re: Fabahuhuista ja uutisista keskustelu

Viesti Kirjoittaja Silveri » Su 16.08.2015 20:40

smaxx kirjoitti:That is SO COOL !
Aaah!... ja mä en oikeasti harkinnut hankkivani PS4:sta lähiaikoina..
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!

Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Su 16.08.2015 21:35

Toi vaikuttaa kivalta. Harmi ettei mullakaan oli Ps4:sta. Toi olis ollut muuten MUST hankinta. Liskot ja wood elfit saa vain jos ennakko tilaa pelin? Oliko näin?
WHFB pelit 8.edikassa.(1.1.2014 alkaen)
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
WH40k pelit (1.1.2014 alkaen)
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Varapalmus

Viesti Kirjoittaja Varapalmus » Su 16.08.2015 21:38

On siinä PC-porttikin, on jo Steamissa ennakkovarattavana.

Ja ei, liskot ja welffit on vaan DLC:tä, ne tulee ennakkovarauksessa ilmaseks mukana. en ole yllättynyt että GW:n pelissä on day-1 DLC:tä :D

Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Su 16.08.2015 21:46

Varapalmus kirjoitti:On siinä PC-porttikin, on jo Steamissa ennakkovarattavana.

Ja ei, liskot ja welffit on vaan DLC:tä, ne tulee ennakkovarauksessa ilmaseks mukana. en ole yllättynyt että GW:n pelissä on day-1 DLC:tä :D
Eli ps storesta voi jälkikäteen ostaa noita tiimejä?
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0
Tau empire 10W/1T/9L Eldars(Iyanden): 2W/1T/7L CSM 6W/0T/10L Iron hands 6W/0T/3L

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Su 16.08.2015 21:58

Varapalmus kirjoitti:On siinä PC-porttikin, on jo Steamissa ennakkovarattavana.
Ei hirveästi lohduta taloudessa, jossa missään tietokoneessa ei ole Windowsia (paitsi VirtualBoxin alla), joskin tehot eivät taitaisi muutenkaan riittää - PS4 tullee halvemmaksi. :)

Varapalmus

Viesti Kirjoittaja Varapalmus » Su 16.08.2015 22:00

Lord of Carcassonne kirjoitti: Eli ps storesta voi jälkikäteen ostaa noita tiimejä?
Pitäis pystyä, uskoisin joo. En tiedä miten PStoren kanssa toimii, mut ainakin PC:llä homma toimii noin.

Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot » Su 16.08.2015 22:09

Meillä on tietsikkapelialue sekä SG-alue. Mitä hittoa tämä tekee fabauutisissa?
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.

Varapalmus

Viesti Kirjoittaja Varapalmus » Su 16.08.2015 22:11

Jaa, enpä tiennyt, pahoittelen. Samaa kait kuin tuo edellisen sivun TW: Warhammer keskustelu?

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » Ma 17.08.2015 13:27

Dolmot kirjoitti:Meillä on tietsikkapelialue sekä SG-alue. Mitä hittoa tämä tekee fabauutisissa?
No, onhan tämä fabaa vahvasti sivuava julkaisu, ihan niinkuin Total Warhammerikin. Eli on ihan OK täällä fabauutisissa, ja on tavallaan fabaa koskeva uutinen. Sitten kun asiasta tulee enemmän keskustelua, ja uppoudutaan peliin enemmänkin niin kannattaa käydä tosiaan vaikka tuolla kompuutteri-, tai BB osastolla.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

ookkeri
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja ookkeri » Ma 17.08.2015 14:26

Olen sitä mieltä, että vastaavista julkaisuista olisi hyvä heittää tänne infoa, sekä linkki jonne ohjata tuleva keskustelu ko. pelistä.

Oisin varmaan itse missanut tuon ellei tänne olisi siitä postattu

Terveisin kiitollinen immeinen

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » Ma 17.08.2015 14:32

ookkeri kirjoitti:Olen sitä mieltä, että vastaavista julkaisuista olisi hyvä heittää tänne infoa, sekä linkki jonne ohjata tuleva keskustelu ko. pelistä.

Oisin varmaan itse missanut tuon ellei tänne olisi siitä postattu

Terveisin kiitollinen immeinen
Samma här :) En mä mitään kompuutteripeliosastoja ala seurailemaan, mutta tää kiinnostaa ihan sen takia, että on upeasti mallinnettuja fabarotuja mukana. BB:kin on ihan kiva, mutta ei sekään sinänsä pelinä niin paljoa kiinnosta että viitsisin seurailla mitä BB osastolla mahdollisesti tapahtuu. Mutta oli kyllä makean näköistä grafiikka nimenomaan noin fabaukkelit. Etenkin haltiat, sekä uljaat että synkät näytti jo hankinnan perusteeksi riittäviltä, vaikkei mullakaan rauta riitä tollasten pyörittämiseen, ja pleikka nelosta en ole hommaamassa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/

Cactuscheff

Viesti Kirjoittaja Cactuscheff » Ma 17.08.2015 18:14

Tässä on vaan semmoinen mutka matkassa että Cyanide ei osata koodata pätkän vertaa. Nimimerkillä ensimmäinen blood bowl ei vielä kolmannessakaan iteraatiossaan noudattanut lautapelin sääntöjä tarkalleen, omasi aivan säälittävän käyttöliittymän ja oli yleisesti jäätävän buginen viritelmä. Lisäksi tekoäly oli täysi vitsi ja en odota että toisenkaan osan yksin peli tarjoaa yhtään mitään kelleen. En ole kyllä tuota kakkososaa ostamassa tämän vuoden puolella, koska oletettavasti se on pätsätty kuntoon aikaisintaan jouluun mennessä. Edellisen osan perusteella ei välttämättä koskaan.

Kaikki tämä vinkuminen ei tietysti poista sitä faktaa, että kunnon yksityisessä liigassa peli on tarjonnut satoja tunteja viihdettä. Toivon vain, että uusi kausi starttaisi vasta kun pahimmat bugit on saatu liiskattua. Toivottavasti ansaintamalli kakkososassa on myydä yksittäisiä lisäjoukkeita eikä aina kokonaan "uutta" peliä.
Mikään ei motivoi niin kuin vittuilu.

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » Ke 09.09.2015 16:42

GobbladasSquig kirjoitti:No nyt olis luettavaa!
http://www.the-ninth-age.com/news/index ... k-peak-12/
9th Agea ilmeisesti ajetaan kuin käärmettä pyssyyn ETC:n fabasäännöstöksi. Väkisinkinhän tuo on ainakin paremmin kirjoitettu kuin GW:n sätökset, pelitasapaino ja sääntömuutosten laatu jää nähtäväksi, vielä ei ole tota kerennyt kokeilemaan.

Vähän semmosta tekohengityksen makua näissä kaikissa systeemeissä tietysti on, eli tämäkin kiinnostanee käytännössä lähinnä osaa jo fabaa harrastavista, eikä välttämättä ole aloittelijoille mielenkiintoinen ? Osa jo ennestäänkin harvenevasta fabapelaajakunnasta siirtyy Kings of Wariin, osa pysyy vanhoissa edikoissa ja kilpailullisin sakki siirtynee ysiedikkaan. Missähän joukossa sitä itse kukin haluaa seisoa ? Itse aion joka tapauksessa pelailla Kings of Waria, koska siihen on nätti kirja ja selkeät säännöt, mutta ajattelin antaa ysiedikallekin mahdollisuuden. Mikäli muutokset kasiedikkaan nähden ovat riittävän rajalliset niin hyvä, jos muutoksia on liikaa, niin voi olla vaikeampi motivoitua. Mulla kun ei ole tablettia, niin tollasten pdf:ien käyttö sääntiksenä on kyllä hanurista. Ja printistä on vielä vähemmän iloa.
Nopat ja Taktiikka Ry

tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Ke 09.09.2015 21:32

smaxx kirjoitti:Ja printistä on vielä vähemmän iloa.
Riippuen miten tiheästi tulee muutoksia äkkiäkös tuon tekee fyysiseksi kirjaksi. Ongelma toki tulee jos pitäisi olla uusimassa kirjaa kuukauden välein :)
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne » Ke 09.09.2015 21:53

tneva82 kirjoitti:
smaxx kirjoitti:Ja printistä on vielä vähemmän iloa.
Riippuen miten tiheästi tulee muutoksia äkkiäkös tuon tekee fyysiseksi kirjaksi. Ongelma toki tulee jos pitäisi olla uusimassa kirjaa kuukauden välein :)
Olen samaa mieltä.
Armeija V/T/H
Bretonnia 0/0/0

Varapalmus

Viesti Kirjoittaja Varapalmus » Ke 09.09.2015 22:41

Jep, nyt kun peli itsessään on poistunut keskuudestamme, niin monijakoinen pelaajakuntakin jakautuu faktioihin, kukin siihen porukkaan mihin kuului jo kasiedikkaa pelatessaan. Kilpailulliset pelaajat jotka valittiviat kasiedikan vioista siirtyvät yhdeksänteen aikaan, fluffinmakuiset pelaajat siirtyvät niihin edikoihin mitä rakastivat eniten, pelityyliä rakastavat siirtyvät kings of wariin ja jääräpäät joko jatkavat kasia tai siirtyvät AoS:n. On se ihan hauskaa tämäkin miten pelaajakunta säröilee :D

Ai niin, ja ne pelaajat jotka kokivat homman olevan vikatikki siirtyvät täysin muihin peleihin, totta kai.

Saa kyllä oikeasti nähdä saako ETC niitä uusia pelaajia haettua, kyllä. Ei siinäkään kai mitään ongelmaa pitäisi olla, minäkin siirryin tähän harrastukseen veteraanien opastuksella. Se että säännöistä ei edes tarvitse maksaa saattaa olla aika isokin juttu monelle aloittelijalle, mullakin aloittaminen viivästyi melkein puoli vuotta koska sääntis ja codexis olivat niin kalliita pienelle miehelle :(

Toisaalta, se ettei ole kivoja kiiltäviä kirjoja hienoilla kuvilla voi aiheuttaa hankaluuksia.

smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx » Pe 11.09.2015 07:41

Varapalmus kirjoitti:Jep, nyt kun peli itsessään on poistunut keskuudestamme, niin monijakoinen pelaajakuntakin jakautuu faktioihin, kukin siihen porukkaan mihin kuului jo kasiedikkaa pelatessaan. Kilpailulliset pelaajat jotka valittiviat kasiedikan vioista siirtyvät yhdeksänteen aikaan, fluffinmakuiset pelaajat siirtyvät niihin edikoihin mitä rakastivat eniten, pelityyliä rakastavat siirtyvät kings of wariin ja jääräpäät joko jatkavat kasia tai siirtyvät AoS:n. On se ihan hauskaa tämäkin miten pelaajakunta säröilee :D
Tossa mun villi veikkaus, miten pelaajavirrat voisi esimerkiksi mennä :

Kuva

Ajatus on, että Sigmari ehkä haalii vähän uusiakin pelaajia, Kings of War ehkä samoin. Ysiin saattaisi palata pelaajia, jotka lopetti siirroksessa seiskasta kasiin.

Toki noi kaikki ei ole toisiaan poissulkevia, voi pelata Kings of Waria ja 9th edikkaa, mutta jos siirtyy pelaamaan KoW:ia eikä mitään fabaedikkaa menee siihen laariin.

Nää on mun veikkauksia, ne on varmasti väärin, mutta onko kellään parempaa arviota ?

Ehkä toi Quit to other games -pitäisi olla selkeästi korkeampi kuitenkin.

EDIT : Säätelin numeroita...
Nopat ja Taktiikka Ry

ile

Viesti Kirjoittaja ile » Pe 11.09.2015 08:59

Kun tarjontaa on enemmän, on luonnollista, että ihmiset löytävät omia erilaisia ratkaisujaan harrastamiseen.

Eli olisko kuitenkin niin, että figupelaaminen on uusien firmojen, pelien ja netin aikakaudella hajonnut muista syistä kuin siitä, että jotain peliä tuetaan tai ei tueta, ja fanit tekevät siihen lisämatskua tai eivät tee? FABAn uudet edikat tai niiden armeijakirjojen epätasapainohan ovat tasaiseen tahtiin vieroittaneet harrastajia. Eli tukeminenkin vieroittaa. Niitä kiiltäväkantisia kirjojakin saa edelleen kaupoista ja netistä, jos tietää, mitä etsii. Saa varmaan hamaan maailmanloppuun asti.

Esim. itse pelaan sen verran harvoin, ja haluan kuitenkin kokeilla eri systeemejä, että risteilen luonnostani eri pelien ja edikoiden välillä. Ei siihen liity mitään periaatepäätöstä, että tuota en enää koskaan pelaa ja tätä aina vaan. Tänä vuonna on tullut pelattua FABAn seiskaedikkaa ja seuraavaksi KoWia. Jos KoW toimii, siitä voi tulla oma mielipeli. Mut edelleen ajattelin saada valmiiksi kasiedikan myötä tulleita uusia erikoisyksiköitä ja siten myös joskus pelata niillä jotain kasiedikan iteraatiota. Ja jos hommat natsaa, kokeilla taas vielä 5/6 edikkaakin. Turnaukset on se, jota vieroksun.

Tosin tässä taidettiin nyt keskustella niistä sadasta kilpalelaajasta, joiden on tehtävä aktiivinen päätös nimenomaan turnaamisen takia. Onhan Suomen korpien ja lähiöiden kätköissä nyt enemmän FABA-armeijoiden nysvääjiä kuin 100. (Kun harrastamisajasta 90 % saattaa kulua muuhun kuin pelaamiseen, on luonnollista, että pelaaminen ei ole niin keskeistä kaikille harrastajille.)

Piti sorkkani tähänkin törkätä. :)

-ile

Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri » Pe 11.09.2015 12:11

Onko missään näkynyt viime aikoina muuten AoS:n myyntilukuja?

tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Pe 11.09.2015 12:27

Silveri kirjoitti:Onko missään näkynyt viime aikoina muuten AoS:n myyntilukuja?
Eip niistä tule saamaan mitään virallista lukua. Yksittäisten kauppojen yms kyl mut ainut taho joka tietää AOS:n kokonaismyynnin on GW ja tuskin ne tarkemmin kertoo tarkkoja lukuja.

Ensi kesän katsauksessa voi saada jotain ideaa. Nyt muuteskin turhan aikaista sanoa varmaa suuntaan tai toiseen.
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”