Muutama FAQ

Avatar
rpr
Viestit: 366
Liittynyt: Ti 24.07.2007 17:04
Paikkakunta: esPoo
Viesti:

Muutama FAQ

Viesti Kirjoittaja rpr » Ma 01.08.2016 20:29

Ropecon 2016 -turnauksen jälkipyykkinä selvitin muutamia esille tulleita kysymyksiä. En nyt voi sanoa, että kaikki vastaukset olivat mielestäni aivan ehdottomia virallisia, mutta en nyt jää vääntämään kättä ja perustelut olivat aika hyviä.

Mutta sääntöjä:
1. Jos WE on WE:n kanssa base-kontaktissa, se ei voi enää liikkua (bargeta)
2. "sisään jumittamisessa" (trapped) WE lasketaan 2x DC kokoiseksi (tästä myönnettiin, ettei missään ihan suoraan sanota, mutta vihjeitä on, että looginen vaihtoehto)
3. CAPpiin voi jäädä, mutta sitten se tosiaan on jo seuraavan kierroksen activationinsa tehnyt, eli sitä ei sitten reaktivoida (seuraavan kierroksen lopussa voi sitten miettiä uudestaan, kannattaako siellä yhä roikkua =)
4. CAP ei tosiaan toimi interceptiin (joskus lienee käytössä ollut house rulet, joissa näin oli, muttei ainakaan virallisesti näin voi)
5. Droppodeista ja vastaavista ei tosiaan purkauduta ZoCciin
6. Emperor's Childrenilla (ja muilla vastaavilla) charrun voi laittaa korvike-noiseen retinuessa
7. Supreme Commander voi rerollata spaceshipin, missä on, activationin (RAI)
8. 'fickle masters' -demonien tyyppiä ei tosiaan ole määritelty; uhkasivat lisätä FAQin jos joku yrittää lisätä greatereita...


'sacrifice' säännön ajoitukseen ei ole vielä vastausta; se saatetaan rulata tunkiksi (i.e. ennen heittoa).
Paikallinen FAQ/sääbtömuutoslista voitaisiin ehkä tehdä tänne ja käyttää sitä 'coneissa (ml. suosittu lentokonemuutos =)

Palaa sivulle “Epic Armageddon”