Osviittaa isosta i:stä.

Avatar
Teräratas
Valvoja
Viestit: 3713
Liittynyt: La 03.08.2002 13:48
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Teräratas » Ma 10.11.2003 10:32

Jep, ei se rope ole, eikä sellaiseksi muutu.

Mutta pienillä rope elementeillä maustettuna peli varmasti on parhaimmillaan. Itse peli siis keskittyy pieniin kahakointeihin, ja yleensä nämä kahakat toisiinsa yhdistää GM. Yhdistely on joko roolipelimäistä vuorovaikutusta, tai lineaarista tehtävästä toiseen etenemistä. (Tai välimuoto, eli haarautuva kampanja.)

Kuitenkin ][:n pelaamisessa olisi varmasti suotavaa ottaa roolipelimäinen lähestyminen hahmoihinsa, eli keskittyä tyyliin ja henkeen tehokkuuden kustannuksellakin. (Toki voi tehdä tehokkuutta optimoivan hahmon itselleen, jos haluaa...)

Mutta nämä ovat vain omia näkemyksiä hyvin toimivasta ][ pelistä, miettikää miten tehdä siitä teille mieleinen.

Avatar
Karu
Viestit: 2875
Liittynyt: To 29.01.2004 18:13

Viesti Kirjoittaja Karu » Ma 02.02.2004 19:21

Guardsman kirjoitti:
Garoth kirjoitti:Kyllä tuollainenkin peli olisi täysin mahdollista. Kuten sanoin, tätä voi pelata ihan miten tykkää. Mahdollista on jopa unohtaa figut ja vain roolipelata.
Siinäpä olisi ideaa... Onko =][= nopea tempoista? Vai yhtä hidasta kuin 40k?
Mielestäni inquisitor on kohtalaisen nopea tempoinen peli

Avatar
NetDiver
Viestit: 622
Liittynyt: Ma 02.02.2004 09:57
Paikkakunta: Helsinki

=][=

Viesti Kirjoittaja NetDiver » Ti 03.02.2004 13:54

Henkilökohtaisella kokemuksella =][= toimii parhaiten jos joka pelaajalla 1-3 hahmoa. Tällöin pelaajat (ja itse kaikkivaltias GM) pysyvät paremmin perillä omista hahmoistaa. Lisäksi kirjanpidosta ei tule päänsärkyä.

Se mitä itse rakastan =][= ja minkä takia sitä ylipäätään pelaan on sen vapaus. Pelijohjana voin muuttaa tai keksi omia sääntöjä luodakseni ainutlaatuisia pelitilanteita. Tarina on =][= suola ja se sitova elementti, joka saa satunnaiset kahakat toimimaan maistuvana kokonaisuutana. Puu-kamppania höystettynä tarinaelementeillä on mielestäni toimivin vaihtoehto, sillä =][= on kuitenkin pohjimmiltaan taistelupeli.

Pelijohtajana itse pelaan yleensä puolueettomia hahmoja kentällä. Hyvänä esimerkkinä hahmoni oli psyykkisiä voimia omaava tavallinen imperiumin kansalainen, joka ei halunnut ikvisition kynsiin. Toinen pelaaja oli kovanlinjan ikvisiittori ja yritti tappaa hahmoani, toinen radikaalimpi ja halusi hahmoni elävänä. Etujen ristiriita oli väistämätön. Kaiken kukkuraksi hahmoni pääsi livistämään molempien pelaajien käsistä näiden tapellessa toisiaan vastaan. ;)

=][= on suhteellisen monimutkaisten sääntöjen takia temmoltaan hitaampi kuin 40K, mutta pelisessiot on yleensä molemmissa peleissä aika samaa luokkaa. Tähän tietenkin vaikuttavat lukemattomat eri muuttujat. Figuja on aika hankala saada, mutta kuten on todettu niin 40K figut ajavat saman asian. =][= on hyvä peli sellaisella, joka etsii enemmän syvyyttä 40K-universumiin.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...

Aacheron
Viestit: 1261
Liittynyt: Ti 09.07.2002 18:24
Paikkakunta: Liljendal (kohta Turku)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron » Pe 06.02.2004 19:44

Inquisitorissa on vain raaka taistelusääntöpohja, mutta sen roolipelillistä arvoa ei pidä vähätellä sen takia. Itse en pidä es.mes. D20-järjestelmästä ollenkaan mitä taisteluun tulee. Kokemusta ns. "paremmista" rope-järjestelmistä ei ole (vielä), mutta sanoisin että Inq. on aika jees niiden taisteluiden pelauttamiseen. 40K-skaala taitaa olla lompakolle armollisin, ja vieläpä helpoimmin konvertoitava skaala (vai?). Ei varmaan yhtä näyttävä, mutta täälläpäin ovat figut aina olleet enemmän taktisena apuna kuin graafisena koristeena kun roolipelejä pelataan.

Täälläpäin on sellainen projekti kuin palkkasoturijengin tarinan pelaaminen. Muut neljä täkäläistä "nörttipelaajaa" pelaavat kukin yhden palkkasoturin/rikollislegioonalaisen/fanaattisen lahkolaisen/jne., ja minä sitten kaikkivoipana GM:nä pelaan vastustajia. Ja painotus on sanalla projekti, sillä tänä sunnuntaina on (toivottavasti) ensimmäinen pelisessio...
and her hallway
moves
like the ocean
moves

Avatar
Druzhina Captain
Valvoja
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke 13.11.2002 14:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain » La 07.02.2004 17:18

Aacheron kirjoitti:I40K-skaala taitaa olla lompakolle armollisin.
Kieltämättä se on hyvin armollinen, jos vieläpä sattuu pelaamaan 40K joko Daemonhunters tai Sisters armeijalla silloin figuja löytyy moneen lähtöön. Toisaalta nuo Inquisitor-figut ovat tosi hienoja.

Avatar
NetDiver
Viestit: 622
Liittynyt: Ma 02.02.2004 09:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja NetDiver » Pe 13.02.2004 10:07

Jep, 40K-skaala on armollisin lompakolle, eikä tarvii pistää hirveetä taistelukenttäprojektia pystyy vaan voi käyttää vanhaa maastoa hyväksi. Nykyiset Daemonhunterit ja tulevat Witchhunterit sisältävät lähes kaikki sääntökirjassa esiintyvät arkkityypit. Necromundan figut on myös erittäinen sopivia.

Kommentistani huolimatta =][= tulee pelattua kumminkin sen virrallisilla ja hieman epävirallisilla figuilla. =][= figut on todella hienoja yksityiskohtaisia ja pelinä =][= on konvertoijan taivas. Figut ovat myös enemmän suuntaa antavia ja WYSIWYG ei ole Keisarin sana. Lisäksi niitä figuja tarvitsee tuskin koskaan yli kymmentä.
Comebackia pelaamisen eturintamaan...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Inquisitor”