=][=: Matrix-setting

Avatar
JarLoz
Viestit: 1367
Liittynyt: Su 27.07.2003 18:20
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

=][=: Matrix-setting

Viesti Kirjoittaja JarLoz » La 03.04.2004 14:20

Tässä kun isolla porukalla keräännyttiin eilen katsomaan The Matrix: Reloadedia, ja juuri äsken oltiin puhuttu Inquisitorin pelaamisen kokeilemisesta, oli ajatusketjun pää väistämätön:

Voisiko Inquisitorin säännöillä pelata Matrix-tyyppisiä tappeluita?

Kyllä te kaikki tiedätte mistä minä puhun. Nahkatakkimies juoksee seinää pitkin konepistoolit laulaen, ja alastullessaan potkaisee sulavalla hidastetulla potkulla vastustavan örmyn tajuttomaksi. Kung-futa ynnä muuta sen sellaista.

Taipuuko Inquisitor tähän? Tiedän että se on paljolti kiinni GM:stä, mutta kuitenkin. Eikös tähän peliin ole jonkinlaiset säännöt myös Bullet Timeen, mutta toimivatko ne? Figuja ajattelin haalia täältä ja täältä. Entäs voisiko joku hieman valaista pelin lähitaistelusysteemiä, onko se tarpeeksi yksityiskohtainen jännittävän taistelun takaamiseksi, vai onko sekin tyyliin: "Joo.. Mun Ws on sitä ja sun tätä... Tarttet 4+ et osut. Jäbä woundaa kolmosella, oliks sulla haarniskaa?" Tuo ei ole oikein mieleeni, kun ajattelemme kuitenkin Matrix-elokuvien taistelukohtauksia...

Skaala olisi siis tuo kaikille tuttu 28mm. Kysynkin tässä ohimennen: Mikä olisi hyvä matka käyttää jaardina kun pelaa 28mm-skaalan figuilla? Tuuma? Sentti?

Sana on vapaa ideastani.

Juuso
Viestit: 85
Liittynyt: Su 10.08.2003 16:03
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juuso » Su 04.04.2004 10:35

Pikku vinkki: Foundryn Street Violence figut on kuin tehty Matrix aihetta varten. Tsekkaa täältä.

Sotataito.comista on saatavissa kaikki Street Violence sarjan miniatyyrit.

SugarDaddy
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 03.02.2004 20:01

Viesti Kirjoittaja SugarDaddy » Su 04.04.2004 12:21

Inquisitor mahdollistaa erilaiset kulman takaa syöksymiset ja lennosta ampumiset ym. Muutenkin pelin systeemi on aivan erilainen kuin muissa GW:n peleissä. Löytyy osumakohdat, hahmojen toimintakyky muuttuu kärsityn vahingon mukaan jne. Mikäli aikaa ja kiinnostusta löytyy niin suosittelen kirjan ostamista, ei maksa kovin paljoa. Varoitan myös siitä, että mikäli jotakin 10 tyypin tappelua olet suunnitellut, niin varaudu pitkään peliin.... :)

Ja siitä mittakaavasta, niin mikäli näitä 28mm figuja käytät, niin ei muuta kun puolitat vaan kaikki mitat.

ThoRa
Viestit: 248
Liittynyt: To 28.08.2003 20:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ThoRa » Su 04.04.2004 14:36

Tai miten olisi, jos kuvitellaan, että mies on se 2 jaardia (eikös se jaardeina inquisitorissa mitata?) ja figu reilun tuuman. Joten jaardi olisi se puoli tuumaa.
U fail.

Avatar
tneva82
Viestit: 8386
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Re: =][=: Matrix-setting

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Ma 05.04.2004 07:55

JarLoz kirjoitti:Entäs voisiko joku hieman valaista pelin lähitaistelusysteemiä,
No lyhyesti: Otat WS:n, lisäät kaikki modifierit blaa blaa blaa. Heität d100 heiton, jos sama tai alle modifioudun luvun osut. Sitten vastustaja tekee samalla periaatteella parry heiton, jos onnistuu torjuu, jos onnistuu tarpeeksi alhaisesti tekee vastaiskun. Mitä enemmän isket sitä hankalammaksi torjunta käy. Sitten arvotaan osumakohta jos osut ja heität damagea.

Pahin ongelma on se että lähitaistelua ei ole suunniteltu aseettomaksi joten damage arvot on alhaisia, joten ellei strenghtit ole aivan järkyttävän kovia pystyy pienikin panssari torjumaan jotakuinkin kaiken. Suosittelen niiden rukkaamista paremmin sopivaksi :D

Ja 28mm figuilla skaala perinteisesti ollappi 1 sentti=1 yaardi, te saatte tehdä mitä lystäätte(skaala on vapaa Inquisitorissa).
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Mad Larkin
Viestit: 183
Liittynyt: Ke 12.03.2003 22:41

Viesti Kirjoittaja Mad Larkin » Ma 05.04.2004 18:55

Pst pst... inquisitorin taisteluista saa huomattavasti verisemmät TUPLAAMALLA kaiken damagen joka menee panssareiden ohi...
Ja kalloni sanoo pox.

Matrix-Inquisiittorissa voisi hahmoille antaa roisin isot Initiative ja WS arvot (siis agenteille ja hakkereille), ja normaalit ihmiset ottavat takkiin melkein 100% varmuudella tälläiseltä hippaheikiltä.
Joku aseeton taistelu-systeemi pitää saada kasaan, d3+strength bonus olisi vähän kuivaa :D
Hirtettäväksi syntynyt ei hukkumalla kuole

Avatar
Maelis
Viestit: 1765
Liittynyt: Ke 13.11.2002 17:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Maelis » Ma 05.04.2004 19:48

Näin aihetta sivuten, onko tuo Damien ihan reilu hahmo? Ei nimittäin vaikuttanut siltä viime pelissä. varsinkaan kun onnistui kaikissa seitsemässä actionissaan..

Avatar
Karu
Viestit: 2875
Liittynyt: To 29.01.2004 18:13

Viesti Kirjoittaja Karu » Ma 05.04.2004 19:58

[OT]Damien..damien.. kukas se olikaan... hmm.. olikos se se combat-servitor? Pelaatko niillä valmiilla charruilla?!?!? MImimimiimitääääää!?!?!?? No ihan sama...[/OT]

Avatar
Teräratas
Valvoja
Viestit: 3709
Liittynyt: La 03.08.2002 13:48
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Teräratas » Ma 05.04.2004 22:01

Mälis kirjoitti:Näin aihetta sivuten, onko tuo Damien ihan reilu hahmo? Ei nimittäin vaikuttanut siltä viime pelissä. varsinkaan kun onnistui kaikissa seitsemässä actionissaan..
Inquisitorissa ei ole reiluja hahmoja. Kirjassa ihan suoraan sanotaan, että pelitasapainosta ei ole otettu mitään murheita, vaan se on tarkoituksella jätetty pelaajien harteille. Eli jos molemmat poimivat kirjasta kolme valmista hahmoa, ja alkavat veivata, voi tulos olla ihan mitä tahansa, ne eivät todellakaan ole kaikki tasavahvoja.

Äkkiäkös =][=:iin veivaa taidoiksi aseettoman taistelun eri muotoja: judolla villejä parryjä, karatella hirveätä lämää, ju-jutsulla vähän molempia, ja kung-fulla tappaa sitten kaiken... :)

edit: Ja siitä jostain b-luokan vähän niinkuin matrix leffasta se gun-kata mukaan myös, se oli oikeasti siistiä. (Joku Equilibrium, tjsp.)

Aacheron
Viestit: 1261
Liittynyt: Ti 09.07.2002 18:24
Paikkakunta: Liljendal (kohta Turku)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron » Pe 16.04.2004 20:54

Mälis kirjoitti:Näin aihetta sivuten, onko tuo Damien ihan reilu hahmo? Ei nimittäin vaikuttanut siltä viime pelissä. varsinkaan kun onnistui kaikissa seitsemässä actionissaan..
[valimerkin_hyvaksikaytto]Inquisitor-sääntökirja, sivu 24, Action Rolls-otsikon alla, toinen kappale, viimeinen lause: "However, a character cannot attempt more than six actions in a turn, regardless of what his Speed is."[/valimerkin_hyvaksikaytto]

Hyvä tapa saada Inquisitor-pelistä reilu(hko) on antaa kaikille pelaajille samantapainen hahmo, es.mes. omassa kampanjassani kaikilla on tasan yksi hahmo, joka on joko palkkasoturi tai huonomman tasoinen. Eli, ei super-kybersotilaita, ei Inquisitor-loordeja, eikä todellakaan Avaruussotilaita (eng. Space Marines).

Minä sitten kaikkivoipana GM:nä heitän heille vastaan mitä sattuu (ja pelaajat saavat hoitaa homman miten lystää; vastus ei ole murhaava, mutta ei todellakaan 100% reilu). Tyyli on haettu enimmäkseen "tavallisemmista" roolipeleistä, es.mes. D&D, jne. (paitsi, että min/max on jätetty Oerthiin). Eli, pelaajat ovat se ah, niin cliché konsepti nimeltä "seikkailuryhmä" (eng. adventuring party), jonka elämää ja eleitä seuraillaan kampanjassa, joka todellisuudessa on nippu minikampanjoja. Ja niin edelleen.

But I digress...
and her hallway
moves
like the ocean
moves

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Inquisitor”