Inquisitor Scenario: They're coming...

Avatar
JarLoz
Viestit: 1367
Liittynyt: Su 27.07.2003 18:20
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Inquisitor Scenario: They're coming...

Viesti Kirjoittaja JarLoz » Ma 17.05.2004 20:24

Tuossa sunnuntaina pelautin tälläisen skenaario jonka vedin ihan vain hatusta kun pääsin pelipaikalle. Skenu osoittautui yllättävän hauskaksi ja täpäräksi taisteluksi varsinkin pelin keskivaiheilla, mutta kyllä siitä sitten selvittiin. Enemmittä löpinöittä siirrynkin itse skenaarioon:

Taustakatsaus:
Tiukkaan pakatulla Hive-planeetalla oli muutamia kuukausia sitten sisällissota. Sota taltutettiin ampumalla pienikokoinen virusohjus kiertoradalta kapinan keskipisteenä olleeseen Hiveen. Viime aikoina on Hiven alueella havaittu liikehdintää, ja Inkvisiittori lähtee selvittämään tilannetta. Paikanpäällä karu totuus paljastuu: Viruspommi oli susi, ja paikallinen väestö on muuttunut verenhimoisiksi zombeiksi! Inkvisiittori yrittää paeta kaupungista seurueensa kanssa, mutta tie on tukossa. Ainoa tapa on ampua väylä selväksi, mutta panoksia ei ole muille jakaa...

Pelilauta:
Melko runsaasti maastoitettu lauta, mieluiten jokin ilkeän näköinen raunio keskivaiheilla josta zombiet laahustavat. Pituutta oli meidän pöydällämme n. 90 jaardia, mutta me pelasimmekin 28mm skaalan figuilla.

Pelaajahahmot:
Pelihahmojen olisi hyvä olla melko keskivertoja taistelijoita. Tunnelman luomikseksi aseiksi suositellaan haulikkoja, revolvereita, stubbereita ynnä muita hauskoja luotiaseita. Panoksia voi olla runsaasti, mutta ei liikaa. Zombiet nimittäin ottavat aika runsaasti osumaa ennen kuin kuolevat, eikä mikään ole hauskempaa kuin irvistellä viimeisten hylsyjen lennellessä piipusta samaan aikaan kun zombimeri lähestyy... Lähitaisteluaseista suositellaan gore-efektin takia chain-aseita. Ei Power Armoreita tai Autocannoneita, pitää sitä jotain haastetta olla. Carapacetkin voi unohtaa, Flakki se on joka miehen tiellä pitää. Hahmoja suositellaan olevan 3-4, yksi hahmo per pelaaja.

Tehtävä:
Hahmojen tulee taivaltaa laudan toiselta puolelta toiselle puolelle niin, että mahdollisimman moni säilyy hengissä. "Voitto" tulee siitä, kun kaikki ovat hengissä lopussa.

NPC:t:
Zombeja. Paljon sellaisia. Laudalla voi olla aluksi 5-6 zombieta, mutta varaa niitä paljon enemmän. Jos pelaatte 28mm skaalaa, niin peliporukan VC-pelaajalta kannattaa ottaa kasa zombeja laajempaan omistussuhteeseen pelin ajaksi. Zombiet liikkuvat tekoälyn mukaan: Jos pelaajahahmoja ei näy, Zombie liikkuu kohti PJ:n mielestä hupaisaan suuntaan yhden walk-actionin. Jos pelaajat näkyvät, zombiet tallustelevat kaksi actionia heitä kohden, chargeavat jos voivat. Chargessa Zombiet eivät juokse, vaan kävelevät. Ainoat actionit joita zombiet tekevät lähitaistelussa ovat Attack sekä Advance & Attack. Zombeille heitetään action-heitot ihan normaalisti.

Erikoissäännöt:
Joka vuoron lopussa kentälle voi nousta joko d3, d6, d10, 2d10 tai ihan niin monta zombieta kuin PJ haluaa. Katso kuinka paljon heiton tulos on, ja sitten heitä niin monta deekutosta. Jokainen 4+ heitto tarkoittaa uutta zombieta, jonka PJ laittaa mehukkaaseen paikkaan, mieluiten juuri pelaajahahmojen pakoreitin eteen. On suositeltavaa että PJ lisää nousevien zombien määrää pelin loppua kohden, että tietty jännitysmomentti pysyy yllä kaiken aikaa.


Zombie!

Ws:68 Bs:5 S:70 T:60 I:20 Wp:15 Sg:5 Nv:200 Ld:2

Weapons & Equipment:

Zombie Weapons: Zombit kantavat mukanaan keppejä, putkia, luita, sekä usein kavereittensa ruumiinosia, joilla ne mätkivät yllättävän nopeasti ja kovaa verrattuna niiden yleiseen nopeuteen. Ne myös purevat, raapivat ja kuolaavat happoista sylkeä. Zombie Weapons tarkoittaa zombin yleensä improvisoitua ja tehokasta hyökkäystä. Se on close combat-ase, jolla on seuraavat statistiikat:

Reach: 1
Damage: 2d6
Parry Penalty: -20%

Zombiella on myös kaksi pistettä haarniskaa rinnassaan. Tämä kuvaa sitä kasaa turhaa kuollutta lihaa joka roikkuu zombien kylkiluista.

Special Abilities:

Dead Meat:
Zombit ovat mätänevää lihaa, joka laahustaa, ryömii, tai hyppii kohti pelaajahahmoja ilman minkäänlaista huolta omasta turvallisuudestaan.

Zombit ovat immuuneja pinningille ynnä muille samantapaisille asioille. Ne on myös immuuneja kaikille suoraan mieleen tai ruumiiseen liittyville psyykkisille kyvyille. Storm of Lightningin tai Fireballin tapaiset "fyysiset" kyvyt toimivat normaalisti. PJ saa päättää näistä asioista.

Zombiet eivät myöskään piittaa minkäänlaisista vahingoista ruumiileen, vaikka ovatkin loppujen lopuksi aika heikkoa tehoa. Ainoa tapa vahingoittaa zombieta on osuma päähän tai rintaan, jonka vanhinko ylittää Basic Injury valuen. Jos näin käy, on zombie automaattisesti kuollut. Kaikki muut osumat menevät hukkaan, eikä zombie edes noteeraa niitä millään lailla. (Kyllä, Zombie raahautuu verenhimoisena maassa 4-8 jaardia vuorossa, vaikka ei olisikaan jalkoja! Oikeasti tämä sääntö luotiin yksinkertaisuuden vuoksi, koska en usko yhdenkään PJ:n jaksavan pitää yli kymmentä NPC-lomaketta ajan tasalla samaan aikaan kun peliä pitäisi yrittää johtaa sujuvasti)


Fearsome
Totta hitossa Zombie on Fearsome!



Yleistä lätinää skenusta: Skenaario voi kestää pitkänkin aikaa tarpeeksi sadistisen PJ puikoissa, oma matsimme venyi viisituntiseksi. Skenaario ei ole todellakaan kovin tasapainoinen tai vakava, vaan siinä on lähinnä yritetty hakea vanhojen zombileffojen tunnelmaa vaikeasti tapettavine zombeineen ja vähine ammuksineen. PJ:n kannattaa pitää paine yllä kaiken aikaa. Jos pelaajat vain haukottelevat ammuksellen zombeja matkan päästä, ujuta 10+ zombia hahmojen selän taakse, niin johan tulee punttiin vipinää. Kaikkein hauskimpaa on pistää pelaajat saartorinkiin, joka hitaasti laahustaen kiristyy. Ulos pääsee vain aseet ja chainblade laulaen.. :D

Zombiet ovat melko vaarattomia yksinään, hyvä chainbladen käyttäjä teurastaa zombien alle aikayksikön, mutta ryhmässä ne ovat erittäin vaarallisia tottuneemmallekin tappelijalle. Paras tapa on pistää haulikot laulamaan ja juosta.

Zombien statit ovat sitten aivan hatusta vedettyjä, mutta ne tuntuivat toimivan aika hyvin. Muuttakaa niitä vapaasti jos haluatte.


Kertokaapa mielipiteenne!
Viimeksi muokannut JarLoz, Ma 17.05.2004 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ari
Viestit: 1385
Liittynyt: Ke 22.05.2002 17:54

Viesti Kirjoittaja Ari » Ma 17.05.2004 20:34

Kullostaa ihan hauskalta skenulta, pitäisi varmaan kokeilla itsekkin (sitten joskus...).
Mukavana perinteisenä zomppa lisänä, omat kuolleet nousevat vaikka D6 vuoron kuluttua Zombeina ylös (Joilla on, luonnollisesti, edesmenneen omistajan aseet ja varusteet).

Avatar
JarLoz
Viestit: 1367
Liittynyt: Su 27.07.2003 18:20
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz » Ma 17.05.2004 20:36

Noh, nuo zombiet ovat aika hikisiä tappamaan ketään, elleivät pääse gangbangaamaan jotain yksinäistä heppua. Yksinäisen zombin luota on aivan liian helppoa karata, mutta kun niitä on kolme ympärillä.. :D

Avatar
Teräratas
Valvoja
Viestit: 3713
Liittynyt: La 03.08.2002 13:48
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Teräratas » Ma 17.05.2004 20:44

Hauskalle vaikuttaa kyllä, pitäisi kyllä saada tuo inquisitorin pelaaminen kunnolla käyntiin, se kun mahdollistaisi varsin mukavaa tunnelmointia tosiaan.

Itse olin miettinyt scenaariona jotain hieman saman henkistä, mutta rippereiden ja gaunttien keskellä, tuo zombie idea ei ollut edes käväissyt mielessäni, vaikka sehän on yksi klassisimpia vaihtoehtoja.

Noh, kiittää ideasta, toivottavasti tämä päästään joskus pelaamaan.

Muutenkin Iquisitor vaikuttaisi melkeinpä toimivimmalta juuri tuollaisena pelaajat "vastaan" pelinjohtaja scenaarioina, eikä niinkään warbandien kohtaamisena, vai millaiset kokemukset teillä asiasta on ollut?

Avatar
tneva82
Viestit: 8229
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Ti 18.05.2004 07:42

Teräratas kirjoitti:Muutenkin Iquisitor vaikuttaisi melkeinpä toimivimmalta juuri tuollaisena pelaajat "vastaan" pelinjohtaja scenaarioina, eikä niinkään warbandien kohtaamisena, vai millaiset kokemukset teillä asiasta on ollut?
Noh. Meillä oli tuollainen "periaatteessa". Skenaariot oli sinänsä Inquisitorin tyylisiä(keretiläisten jahtaamista yms) mutta pelaajapuutteen takia 1vs1 peliä. Toinen oli PJ ja hoiti keretiläisten hommat, toinen taas oli Inquisitori. Kamppanjoita ehdittiin pelata 2. Toisessa oli possessoitu(nurglen demoni) Inquisitor lordi(paha tapaus. Jätkällä kun oli bolter ja bolt pistol. Dakkaa tuli ihan kiitettävästi) ja toisessa tzeentchin velho(space marine sellainen) joka itseasiassa oli dark angel fallen(hubaa kun oli dark angel jahtaamassa. Siinä tuli kiva kolmiodraama. Puritaani Ordo Hereticuksen Inquisitori joka vain halusi tappaa hänet, radikaali ordo malleus Inquisitori joka halusi kuulustella ja oppia häneltä ja dark angel jonka motiivit oli selviä :D). Skenaarioina oli sitten hatusta vedettyjä kamppanjaan sopivia skenaarioita.

Eli kaippa meilläkin oli pelaaja vs PJ ja hyvin toimi.
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Huuhkaja
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 30.07.2003 18:13
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja » Ti 18.05.2004 15:19

Vastaanpa nyt JarLozin puolesta, että meillä ei sinänsä pelattu mitään pelaajat vastaan PJ skenua, vaan Pj oli itsekin mukana kaatamassa Zombeja. Ja kyllä niitä kaatuu, tosin alussa oli hieman onkelmia. Itse skenu on erittäin hauska(vaikka sitä pelatessa vierähtikin tovi), ja on aina ilo päästä kaatamaan zombeja Revolverilla(tosin kävi mielessä sen nimen muuttaminen Autopistooliksi, kun vein kaverilta sellaisen, ja kaadoin sillä zombeja ihan mukavasti ;))....
"Stay where you are... You're making me look amazingly brilliant."

Avatar
Tybraal
Viestit: 1465
Liittynyt: Pe 20.12.2002 22:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tybraal » Ti 18.05.2004 20:01

Täähän on mahtava! Nyt pitäisi vaan saada tarpeeksi (4?) pelaajia kokeilemaan tuota oikein porukalla, kun tuli justiinsa tehtyä vajaa 20 ruttozombia (zombie-guardsman konversioita) 28mm skaalaan! Pointsit JarLozille!!! :D
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.

Ukkosleka
Viestit: 829
Liittynyt: La 09.11.2002 14:16
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka » Ke 19.05.2004 12:43

Tätä olisi tarkoitus ensi viikolla kokeilla... :D
Cleanse and purify!

Avatar
Tybraal
Viestit: 1465
Liittynyt: Pe 20.12.2002 22:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tybraal » Pe 21.05.2004 00:21

Pakko tämäkin on kysyä, mitä käytätte 28mm jaardina?
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.

Avatar
tneva82
Viestit: 8229
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Pe 21.05.2004 07:41

28mm skaalalla yleisesti käytetty on cm:t. Tosin periaatteessahan saa käyttää mitä lystää. 54mm skaalan 1 yaardi=1 tuumakin on vain ehdotus.
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Avatar
JarLoz
Viestit: 1367
Liittynyt: Su 27.07.2003 18:20
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz » Pe 21.05.2004 13:47

Meillä käytetään 28mm skaalassa 1 tuuma = 2 Jaardia systeemiä. Toisaalta, voisihan tuota senttiäkin joskus koettaa.

VJ
Viestit: 1401
Liittynyt: Ma 08.07.2002 22:38
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja VJ » Pe 21.05.2004 18:37

Tota olis todella siistiä kokeilla! Harmi vaan kun pelaamme isoilla ukoilla, ei zomppareita saane ihan yhtä suuria määriä.. Mutta tuollaisia sitkeitä pikku zombeja olisi ihan kiva pistää poikki ja pinoon. Mukavaa vaihtelua kaiken maailman Brother Paineille ja ninjoille.
And they wonder how he dealt with stress so well..

Avatar
Teräratas
Valvoja
Viestit: 3713
Liittynyt: La 03.08.2002 13:48
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Teräratas » Pe 21.05.2004 23:53

VJ kirjoitti:Tota olis todella siistiä kokeilla! Harmi vaan kun pelaamme isoilla ukoilla, ei zomppareita saane ihan yhtä suuria määriä.. Mutta tuollaisia sitkeitä pikku zombeja olisi ihan kiva pistää poikki ja pinoon. Mukavaa vaihtelua kaiken maailman Brother Paineille ja ninjoille.
Jep, "Attack of the miniature zombies" :) Eli 54mm skaalan napit tappelemassa hillitöntä 28mm zombihordea vastaan, voisi olla ihan kiitettävän hassua peliä semmoinen.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Inquisitor”