[Inquisitor] lähitulevaisuus-kampanja

Aacheron
Viestit: 1261
Liittynyt: Ti 09.07.2002 18:24
Paikkakunta: Liljendal (kohta Turku)
Viesti:

[Inquisitor] lähitulevaisuus-kampanja

Viesti Kirjoittaja Aacheron » La 02.10.2004 21:02

Jotkut voivat muistaa palkkasotureista kertovan kampanjayritykseni; painotus on sanalla yritys. Jotenkin kiinnostus ei vain pysynyt yllä, ja pelistä tuli liikaa "Tapan Kaikki" (FinnWare-PC-pelin) tapainen, eikä Inquisitorin jalohko tekninen pelimoottori ei ole tarkoitettu D&D:n tapaisiin lihanpilkkouskarkeloihin - joten heitin koko höskän mappiin Ö:hön (lue: toisen koneen slave-kiintolevylle jotain viiden mapin syvyyteen, pitkäaikaissäilytykseen).

Mutta vähän aikaa sitten minuun iski idea tehdä kampanja jossa jalot sankarini eivät ole jaloja eivätkä sankarillisia. Pelaajat ovat täysiä mattimeikäläisiä, ja epärealistisen WH40K-asetelman sijan käytän itsekeksittyä näennäisrealistista lähitulevaisuutta.

"Nörttausporukkaani" kuuluu minun lisäkseni neljä kaveriani, jotka tässä kampanjassa toimivat pelaajina. Hahmoina heillä on (yksi per pelaaja) tavallisia ihmisiä, jotka ovat pienehkön kuljetusaluksen miehistö. Teemana on "avaruuscowboyt", a'la Nostromon miehistö Alien-elokuvassa, tai vähän StarCraft-pelin Terraneja mukaillen. "Thank God for cold fusion, heh heh." Statistiikkana toimii 40+D10, joka on ratkaisu kaikkeen WS:stä Sg:hen. En käytä Special Ability-ominaisuuksia melkein ollenkaan; annan kylläkin koulutukseen perustuvan bonuksen eri taitoaloille, esim. lääkintämies saa +10 lääkinnän kestävyysheittoihin ja niin edelleen. Hahmojen roolit ovat pilotti/lääkintämies, "C3-operaattori" (eli hakkerimainen tietokoneadministraattori), insinööri ("rasva-apina" ja sähköteknikko), sekä vartija/logistiikkavastaava.


Maailman taustana on seuraavanlaiset faktat:

Luna (maapallon kuu) on kolonisoitu hiukan, ja kotoisella Terra Firma:lla kaikki ei ole hyvin. Yhdysvallat ovat menneet hiukan pitkälle fanatismissaan, ja ovat onnistuneet jäädyttämään välit muihin maailman maihin; uutta Kylmää sotaa pelätään. Venäjä on kaatunut kasaan lopullisesti; ruostuneen koneen lailla koko valtava kansakunta hajaantui pieniin rappeutuneisiin maihin, jotka entisen Neuvostoliiton satelliittimaiden tavoin ovat pahassa jamassa taloudellisesti ja yhteiskunnallisesti. Jotkut entiset kehitysmaat ovat päässeet Taiwanin ja Japanin lailla jaloilleen (nämä kaksi Kaukoidän maata olivat ennen halvan muoviroinan tuotosmaita, ja mitä ne, etenkin Japani, ovat nyt?), ja entiset supervallat ovat pudonneet mm. väestönkasvun hyytymisen ja erinäisten sotien takia perseelleen (esim. Saksa, Ranska, Iso-Britannia).

Kloonaus on keksitty, ja jos joku on lukenut Prelude to Dune-kirjoja, House Verniuksen käyttämät suboid-työntekijät kuvaavat jokseekin hyvin kloonien asemaa. Classic Battletech-maniastani en pääse irti, joten Truebirth-konsepti (geneettisesti parannellut ihmiset, joita synnytetään keinotekoisesti "rautakohduista", kansakielellä "Kanistereista") on mukana tässäkin pelissä, joskin rajatuissa määrissä. Yhteiskunnassa syntyperä ja -menetelmä rajaavat ihmisen tietylle tasolle; "kastittomia" ovat kloonit, jotka ovat suboidien lailla tottuneet ikuiseen työntekoon (jos joku on lukenut Orwellin kirjaa "1984", niin siitä ammennan kloonien arkipäivää, mutta ilman uskonnollista fanaattisuutta valtiota kohti), ja alempaa kastia ovat Vapaasyntyiset, Tero Tavalliset. Näiden yläpuolella ovat sitten Puhdassyntyiset, jotka ovat tarkkaan rajattujen geenien summia, ja täten melkein yli-ihmisiä.

Tästä muuten sivuhuomio; yksi porukan hahmoista (C3-op.) tulee olemaan erikoinen, koska hän on tarkalleen (tarkoitan matemaatisen tarkalleen) oikeiden geenien summa, jotta hänestä kasvaisi ajan mittaan messiaaninen puolijumala a'la Dyynin Kwizats Haderach. Mutta hahmo on Vapaasyntyinen - luonnollinen syntymä. Hän vain on luonnon oikku, jonka todennäköisyys on jotain mallia limes luvulle (1/x) kun x kulkee ääretöntä kohti (ei-matemaattisille: niin lähellä nollaa, että käytännössä se oikeasti on nolla). Tähän sopii hyvin se, että pelaaja heitti Ld:tä lukuunottamatta todella hyvät statit. Pelaaja tai hahmo eivät ole tietoisia tästä, eivätkä muutkaan ole. Yksi pelaajista oikeastaan ehdotti tätä kerran, mutta minäpä kerron hänelle etten käytä sitä, vaikka hyvä idea olikin. Toinen hahmo (vielä varmistamatta) on "infil-traitor"-konsepti (Inquisitor-sääntökirja, sivu 62), joka on lähetetty "eräiden tahojen" toimesta pysäyttämään tämä pelätty Vapaasyntyisten messias, koska "eräät tahot" ovat saaneet vihiä hänestä jotenkin (lisätkää sopivasti salaliittoteoria-fluffia).

Infil-traitor on konsepti WH40Kssa, jossa agentti on aluksi psyykkinen "tyhjä" (ei kuitenkaan Warp-null kuten paaria-geenilliset), jonka alitajuntaan laitetaan järjestelmä joka aktivoi agentin "trigger"in toimesta, eli esim. tietty tilanne, kuva tai sana. Tämän yli vedetään korvattavan ihmisen täysi psyykke, jotta infil-traitor luulee henkeen ja vereen olevansa kyseessäoleva ihminen, eikä minkäänasteinen seulonta paljasta agenttia.

Tämä luo tiettyä antikliimaksia (suosikkitemppuni tarinankerronnassa), kun monien pelien ja hyvän yhteispelin jälkeen (tai noh, toivotaan ainakin!) kerron, miten yksi hahmoista vastaanottaa oudon viestin, jonka jälkeen hänellä sumenee, ja hahmo kuulee yhk'äkkiä ääniä jotka käskevät tappaa, jotka huutavat verta ja janoavat teurastusta! Murrr! Verrrtaaa!! Heh...


Olen piirtämässä rahtialuksen kaaviota paperilla, mutta skanneria ei ole, joten ikävä kyllä en voi luvata mitään. Kyseessä on pieni (pituus/leveys/korkeus 48x16x24 m ei-aivan-suorakaide, jokseekin tyypillinen alusprofiili) rahtialus, joka kiinnittyy kantoaluksen tavoin jumalattomaan (36x24x24 m) "rahtikonttiin" (cargo freight pod), kantaen tätä mukanaan, jopa kuuhun asti. Avaruustaistelua pyrin pitämään kokoaan poissaolevana osapuolena, jos on mahdollista. Jos otan sen mukaan, aion mukailla enemmän fysiikan kirjaa (lukion pakollinen fysiikka luettuna, eikä mitään muuta, mutta tiedätte periaatteen) kuin Freespace kakkosta tai jotain... Gauss-aseiden tapaiset ovat melkeinpä ainoat toimivat aseet (torpeedomaiset ohjukset voivat olla isompia aseita, jos niitä tarvitsen). Laserit ovat vieläkin scifiä. Henkilöaseetkin ovat tämän päivän vastaavia, ehkä hiukan keskitasoa nostaen.

Aluksen tiedot kopioliitoksena:

Chassis & plating: Steelwell "Omnicore" H-SCT, titanium alloy plating
Engines & power: 2x Chrystler AeroForge, 1x Chrystler "Eidolon" cold fusion reactor
Manufacturer: Chrystler StarCraft Inc.
C3 (command/control/communications): Intel "Lightstorm" chipset

Length: 48 m (excl. pod), 52 m (incl. pod)
Width: 16 m (excl. pod), 24 m (incl. pod)
Height: 24 m (excl. pod), 40 m (incl. pod)
Cargo pod capacity: 20 730 cu. m


Pelaajien Tero Tavallinen-roolia lisää se, että kaikilla on pelkkä puukko (enemmänkin työkalu kuin ase) ja palveluspistooli (kaappareiden pelossa). Aluksella on aseita näiden lisäksi vain haulikko ja laatikollinen scatter-panoksia, sekä kaksi kevlar-liiviä. Vartija omaa avaimet asekaappiin, mutta sensijan lääkintämies omaa lääkekaapin avaimet. Tämä "kaikille oma avain" voi olla kornia ja/tai epärealistista, mutta insinööri omaa varuste- ja työkalukaapin avaimet, ja C3-operaattorilla on tarvikekaapin avaimet (ruoka, juoma, vitamiinipillerit). Jokaisella on ns. kivesote muista, joka joko A) korostaa yhteistyön tarvetta, tai B) muodostaa tavattoman paranoiaverkon... Noh, katsotaan.

Ai niin, ja mukana on Aliens-elokuvan Halcyon power loader-trukkieksopuvun kaltainen kapistus, Phi-luokan "Sony power loader" #7213 / 464-355J, kutsumanimeltään "Suzy". Se on kuitenkin vähän kömpelömpi, ja sen täydelliseen hallintaan tarvitaan kaksi; logistiikkavastaava ohjaa itse trukkipukua, ja C3-op. hoitaa hienomotoriikan ja varusteet joko paikan päältä C3-linkupinsa avulla, tai päätteen ääreltä puvussa olevan kameran lähettämän kuvan (IR tai tavallinen spektri) avulla. Siihen voi _teoriassa_ riggata jotain aseita, mutta se on kiven alla - ja sehän on firman (joku geneerinen Global Transport Corp. tai vastaava) sääntöjen vastaista...


Miksi minä kirjoitan näin paljon hölynpölyä tänne? Kolme syytä; haluan saada rakentavaa krittiikkiä ja ehdotuksia (etenkin fysiikansa ja/tai yhteiskuntaoppinsa lukeneilta ja vastaavilta), haluan antaa teille mahdollista inspiraatiota omiin projekteihinne, ja haluan paistatella "ooh"- ja "wow"-huudahduksissa, heh heh...
and her hallway
moves
like the ocean
moves

Kuu-ukko
Viestit: 71
Liittynyt: To 27.11.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kuu-ukko » Su 03.10.2004 11:38

Hiano on, mutta mihin aikaan tämä sijoittuu?

Salaliittoteoriassa voisi olla kyse jotenkin siitä, että Puhdassyntyiset haluavat hänet (messiaan) hengiltä, koska hänen kaltaiset ovat vaaraksi nykyiselle kastijärjestelmälle, jossa yli-ihmiset syntyvät vain geneettisen manipuloinnin kautta?

PS. Oletko nähnyt Firefly-ohjelmaa? Siinä sinulle avaruuscowboy-teemaa.

Aacheron
Viestit: 1261
Liittynyt: Ti 09.07.2002 18:24
Paikkakunta: Liljendal (kohta Turku)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron » Su 03.10.2004 11:48

Ajattelin suunnilleen 2100-lukua, mahdollisesti kauemmas tulevaisuuteen. On vaikea arvioida kehityksen vauhtia, mutta taidan ihan vain sanoa esoteerisesti jokin luku 2100-luvun keski- tai loppuvaiheilla. Näinkin pieneen yksityiskohtaan saa ehdottaa ratkaisuja.

Salaliittoteoriasi on hyvä. Jotain sellaista olin uumoillut, mutta en oikein saanut sitä viimeistä päämäärää, kastijärjestelmän horjuttamista, kohdalleen ("writer's block" on vanha tuttuni).

Firefly-ohjelma on aivan tuntematon. Kerro ihmeessä asiasta.
and her hallway
moves
like the ocean
moves

Avatar
Rectunator
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 09.05.2004 00:01
Paikkakunta: Raahe, Suomi Finland perkele!

Viesti Kirjoittaja Rectunator » Su 03.10.2004 15:59

Firefly tuli joskus keväällä. On nyt tauolla (tai lopetettu). Juonena oli että jonkin sisällissodan veteraanit (aluksen kapu ja perämies) hankkivat aluksen ja miehistön ja alkoivat heittämään keikkaa (laillista ja laitonta). Sinä oli kaikennäköistä sivujuonta. Ohjelma oli hyvin villin lännen tyylinen. Tyypit ampuivat laser-revolvereillä ja ihme-winchestereillä ilkeitä ihmisiä. Vaatteetkin olivat lännentyyliset. Jos jatkuu sarja jatkuu niin kannattaa katsoa.
"For the love of god and all that is holy, MY ANUS IS BLEEDING!!!"

Kynä-ääliö

Aacheron
Viestit: 1261
Liittynyt: Ti 09.07.2002 18:24
Paikkakunta: Liljendal (kohta Turku)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron » Su 03.10.2004 16:08

Pidetään nimi Firefly mielessä...

Tässä on muuten aluksen eri (avaimilla lukittujen, niih!) kaappien sisältöjä, taas kerran copypastettuna. Matka Terra - Luna kestää about puolesta viikosta viiteen päivään, muonan suhteen. Vitamiinipillerit ovat lajia "ota yksi joka aamu"; keripukin vaara on suuri kun kyhjöttää jossain peltipurkissa pari viikkoa yhteen menoon, ja syö vain jotain säilykepapuja ja spamia tai jotain... Muuten, minkäköhänlaista muonaa aluksella olisi? Ihmepillerit ovat "out" - sukellusvene on konseptina, joten en minä aio mitään superravintotuubitököttiäkään niille syöttää - vuosi on vain 21XX!

- gun locker:
pump-action 12-gauge shotgun
box of ten 12-gauge 00 shells
2 kevlar vests

- medical locker:
4 gas masks
medikit (incl. scalpel, reusable syringes, etc.)
3 morfine ampulls
2 adrenaline ampulls
5 units of syntethic 0- blood
3 boxes (12 each) caffeine pills
4 cyanide ampulls

- utility locker:
handheld motion tracking scanner
assorted tools, duct tape etc.
(concept) "multitool"?

- supply store:
food & water stores (2 weeks)
4 boxes (24 each) universal vitamin tablets
and her hallway
moves
like the ocean
moves

Avatar
Henri Ketonen
Viestit: 3346
Liittynyt: Ke 16.10.2002 22:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen » Ma 04.10.2004 22:54

Mmm. Cool. Tietenkään et kerro kenellekään tuosta Infil - Traitor - jutusta, kannattaisi varmaan napata se täältäkin pois ettei kukaan porukastanne hölmöile tänne lukemaan sitä. Tulee kunnon yllätyksenä sitten.
zqmfgb

Aacheron
Viestit: 1261
Liittynyt: Ti 09.07.2002 18:24
Paikkakunta: Liljendal (kohta Turku)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron » Ma 04.10.2004 23:01

Henri Ketonen kirjoitti:Mmm. Cool. Tietenkään et kerro kenellekään tuosta Infil - Traitor - jutusta, kannattaisi varmaan napata se täältäkin pois ettei kukaan porukastanne hölmöile tänne lukemaan sitä. Tulee kunnon yllätyksenä sitten.
Porukastani kaksi tietää Sotun olemassaolosta, ja toinen niistä vihaa suomen lukemista, ja toinen ei voi sietää suomea yleensä, eikä vaivaudu minnekään "plästgäbbs*"-sivustolle (lue: ei pelaa Warhammerin variaatioita, eikä tiedä että täällä puhutaan myös Inquisitoria).

Eli ei huolta!

Mutta mitä mieltä olette yksityiskohdista; ovatko tarpeeksi näennäisrealistisia? Muuten, geopoliittisia tapahtumia kaivataan aina. Ja näin ohimennen, rahajärjestelmä olisi tarpeen. Olen ajatellut vain heittää jotain arvoja riippuen kaupasta ja sen olinpaikasta et al, mutta kysymys: yksi yhteinen "super-euro", vaiko valtioiden omia rahayksikköjä?


* "plästgäbbs" on sanan bastardisointi, joka saadaan kun lausutaan ruotsinkielinen sana "plastgubbar" englanninkielisenä, ja vähän bastardisoidaan lisää. Ex-luokkatoverini keksimä, muuten. Itseironinen minun suustani, jos kukaan ei tajunnut sitä.
and her hallway
moves
like the ocean
moves

Kuu-ukko
Viestit: 71
Liittynyt: To 27.11.2003 10:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kuu-ukko » Ti 05.10.2004 16:05

Jos kerran tuossa maailmassa on Eurooppa "romahtanut", niin eikös olisi jonkin sortin valtablokkeja, niinkuin Kylmässä Sodassa itä- ja länsiblokit?

Kapitalismin uskoisin olevan valta-aate, uskontokin(?), sillä en usko että Puhdassyntyiset olisivat mielissään kommunistisesta jaosta kloonien kanssa...

Onko Yhdysvallat edelleen omavarainen suurvaltio, vaiko riippuvainen kaupasta Idän maiden kanssa (mainitsemasi Taiwan ja Japani)? Onko se yhtenäinen, vai jakaantunut puoliautonomiseen tasavaltojen(?) federaatioon?

Tässä ehdotuksia ja kysymyksiä henkilöltä, jolle fluffi on pelin perusta :) Kiitos ja hei.

Aacheron
Viestit: 1261
Liittynyt: Ti 09.07.2002 18:24
Paikkakunta: Liljendal (kohta Turku)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron » Ke 13.10.2004 18:43

Lisää tietoa historiasta!

Vuosi on pelissä 2150 Anno Domini. Ensimmäinen kolonia Lunalla perustettiin 2091, EUn toimesta. Ennen tätä EU oli vihdoinkin saanut kaikki Euroopan maat jotenkin soputilanteeseen; avaruusohjelma oli yhteinen, ja jokainen maa nakersi omaa pikku osaansa; esim. Saksa, Sveitsi ja Suomi toimittivat huipputeknologiat, sillä välin kun esim. Unkari toimitti raudantaontatyövoimaa, ja niin edelleen. Jokainen teki sitä mitä osasi. Rahoitus oli tietenkin yhteinen, vaikka siitä kyllä kinattiin omia aikojaan...

Mutta 2139 kolmas maailmansota puhkesi (sopivana vuosilukuna ja kaikkea):

Yhdysvallat olivat tiukentaneet politiikkaansa niin, että jo valmiiksi kiristyneet suhteet muihin maihin tulehtuivat pahoin. Iso-Britannia, Yhdysvaltojen lähin liittolainen Euroopassa, seisoi vankasti sillä kannalla, että isoherra Ameriikalle ei sovi ryppyillä. Muut Euroopan suurvaltiot, etupäässä Saksa ja Ranska, antoivat kritiikkiä ja alkoivat kuin alkoivatkin ryppyillä diplomaattisesti ja taloudellisesti isoherra Ameriikalle. Iso-Britannia ei tykännyt, ja ryhtyi haastamaan riitaa Saksan kanssa... Yhdysvaltojen republikaanipresidentti piti tätä täysin sopimattomana - Yhdysvaltojen pitää tehdä Saksasta esimerkki, jotta kukaan ei tulisi kyseenalaistamaan Yhdysvaltojen kapitalistista vallan asemaa... Sotatoimiin ryhdyttiin suurin fanfaarein ja juhlapuhein siitä miten "Saksa uhkaa maailman taloudellista tasapainoa horjuttamalla Yhdysvaltojen ja Ison-Britannian asemaa". Maailmanpoliisin leikkiminen oli taas kerran tekosyynä. Sotaan mentiin kilpiä kalistellen ja miekkoja heristäen, "Jumalan nimen" tietenkin - "and may God bless America".

Yhdysvaltojen teknologisten harppausten takia sota ruunteli pahoin koko Euroopan mannermaata, etenkin Ranskan, Saksan sekä Benelux-maiden alueita. Rautahelvettiä kesti aina vuoteen 2141 saakka. Kun tomu viimeinkin laskeutui, Yhdysvallat näyttivät olevan voittajana kasan päällimmäisenä. Sotilaita oli kuollut mittaamattomia määriä, ja Yhdysvaltojen talous oli taas kerran täysin aukiraavittu sodan nimessä...

Tämän jälkeen EU hajosi täydellisesti, koska sodan jälkeen korvauksia ja uudelleenrakentamista riitti vaikka muille jakaa. Pari maata ei oikein tullut toimeen toistensa kanssa, ja tästä riita levisi koko unioniin. Nykyään EUn Luna-asema on hylätty - maassa liikkuu jopa urbaani legenda siitä, miten sen viimeiset asukkaat jäivät sinne, kuollakseen nälkään ja janoon. Tunnelmaltaan suunnittelen kolonian olevan jotain Aliens-leffan tai Doom-pelin kaltainen - ilman ksenomorfeja tai demoneja, tietenkin.

Eurooppa on jakautunut kahteen (oikeastaan kolmeen) osaan; itään (Varsovan liitto etc.), länteen (Saksa, Ranska, etc.), sekä Iso-Britanniaan... Ristiävät ideologiat ja yhteiskunnalliset erot pistävät idän ja lännen vastakkain, eikä kumpikaan oikein halua tehdä yhteistyötä toisen kanssa. Sodan jäljet sekä sitä seuraava hämmennys ja viha näkyvät vieläkin - Saksa kantaa enemmän kaunaa Yhdysvaltoja kohtaan kuin perussuomalainen karjalankasvatti kantaa toveri Venäläistä kohtaan.

Lunaa kolonisoi pelini nykyhetkessä Yhdysvallat, Kiina, sekä Strana Mechty. EUn kolonia on vieläkin koskematon, osittain unohduksiin vaipunut muinaismuistu entisaikojen suureudesta.


Nykyisiä suurvaltoja pelissä ovat Yhdysvallat (fasistimainen oikeistolainen kapitalismin tyyssija), Kiina (talous jaloillaan, ihmisoikeudet astetta parempia, kommunismin alkujuurille on palattu), Japani (sotilaallinen suuntautuminen ekonomian ja bisneksen sijan), sekä Strana Mechty (nationalistinen tasavalta, jossa vapaasyntyisiä ja klooneja (vrt. työläisiä) lipunsa alle keräävä puoliuskonnollinen uussosialistihahmo tai -järjestö (uskotaan olevan yksi ainoa puhdassyntyinen) on repimässä maan ylös maasta). Lisää keksitään koko ajan...

Olisikohan liian scifiä pistää joku Terminator-haarniskan prototyyppi (vrt. Silent Stormin mitkälie puvut tai jotain) mukaan, Yhdysvaltojen salaiseksi projektiksi? Se perustuisi lastaajapuvun rungolle, johon olisi laitettu panssaria ja aseita. Ne olisivat tietenkin kuin tankit siinä mielessä että jalkaväkituki olisi pakollista niiden eloonjäämisen kannalta, muttaah...
and her hallway
moves
like the ocean
moves

Aacheron
Viestit: 1261
Liittynyt: Ti 09.07.2002 18:24
Paikkakunta: Liljendal (kohta Turku)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aacheron » To 14.10.2004 18:22

Tässä olisivat kehittämäni aseiden statistiikat. Erioten kaipaisin palautetta SMG-aseesta (joka on mallinnettu H&K MP7-nimisen SMG-aseen mukaan); onko tulinopeus liian raaka? Ja miten on, jos keskivertohahmolla on BS: 50, onko semi(5)sta tai (6)sta mitään hyötyä? Jääkö se silloin full-modin jalkoihin; full sentään osuu viidesosalla BS-statista, siinä kun semi antaa -10 jokaisesta kutista. Silloinhan ei koskaan ammuta semiä, ellei halua säästää ammuksia (ja silloinkin olisi ehkä parempi ampua fullilla, koska parempi osumatarkkuus säästää sekin panoksia)...

Muuten, onko ideoita mitä "yleisiä aseluokituksia" minulta puuttuu? Laseraseita ei hyväksytä, ja raskaampaa et räjähtävämpää tulee olemaan niin vähän kampanjassa, etten alakaan... Räjähdyksistä puheenollen, varuste-KrH on sama kuin Inq. sääntökirjassa, samoin sen kranaatit - vain krak, frag ja smoke taitavat päästä mukaan leikkiin.


Name / Type / Range / Mode / Acc / Dam / Shots / Rld / Wt / Ammo type / Mag. type / Mounts / Mods
pistol / pistol / A / single/semi (3) / - / 2D6 / 18 / 2 / 20 / 9mm / clip / Sc, Si / ?
heavy pistol / pistol / A / single / - / 3D6 / 10 / 3 / 25 / 7,62x53 / 10-belt / Sc, Si / ?
revolver / pistol / E / single / - / 2D6+2 / 6 / (3) / 15 / .45 / revolver / - / ?
shotgun / basic / E / single / - / 2D6+2 / 1 / (1) / 30 / 12-gauge / chamber / Un / saw barrel off
sawn-off shotgun / basic / A / single / -10 / 2D6+2 / 1 / (1) / 25 / 12-gauge / chamber / - / ?
combat shotgun / basic / E / single/semi(2/4) / - / 2D6+2 / 8 / (2) / 35 / 12-gauge / chamber / Un / ?
auto-shotgun / basic / C / single/semi(2/5) / - / 2D6+2 / 20 / 3 / 40 / 12-gauge / spcl. clip / Un / ?
SMG / basic / J / single/semi (5)/full(15) / - / 2D6 / 40 / 2 / 25 / 4,6x30 / ext. clip / Sc, Si / ?
assault rifle / basic / C / single/semi(4)/full(10) / - / 2D6+4 / 30 / 2 / 30 / 7,62x53 / clip / Sc, Si, Un / ?
sniper rifle / basic / H / single / +5 / 2D6+4 / 12 / 2 / 35 / 7,62x53 / rifle clip / Sc, Si / ?
heavy machine gun / heavy / C / semi(5)/full(15) / - / 3D6 / 100 / 3 / 40 / 7,62x55 / 100-belt / Un / ?


Ammo variants:

4,6mm / 7,62mm / 9mm
HP: location wounded also starts bleeding
AP: halves armour value for reduction purposes

12-gauge
buckshot: D3 loc. hit, max. rng. 25 yds., acc. -5, dmg D6+3


Mounts:
Sc: scope mount
Si: silencer
Un: underslung
and her hallway
moves
like the ocean
moves

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Inquisitor”