Inquisiittorin muuntaminen Fantasyksi.

Ari
Viestit: 1389
Liittynyt: Ke 22.05.2002 17:54

Viesti Kirjoittaja Ari » Ti 10.12.2002 12:30

Ja hitot, laitan ne magia säännöt tänne kun kerta on aikaa...

Magic:

Taikuus puhaltaa kahdeksan erilaisen tuulen muodossa Realm of Chaoksesta, ja kuten normaali tuuli myös taikuuden tuuli puhaltaa epätasaisesti, joskus se voi raivota pyörremyrskyn lailla ja joskus voi olla täysin tyyntä. Tätä simuloidaan heittämällä D10 pelin alussa ja katsomalla Winds of Magic taulukosta hallitseva magian laji, sen jälkeen jokaisen vuoron alussa heitetään D6, tuloksella 1-3 hallitseva laji pysyy samana, tuloksella 4-6 hallitseva laji vaihtuu.

Winds of Magic:
1:Weak wind: -1 to all power received. Ei hallitsevaa lajia
2:Lore of Fire & Skaven Magic
3:Lore of Heavens
4:Lore of Death & Necromancy
5:Lore of Beast
6:Lore of Life
7:Lore of Light & High Magic
8:Lore of Shadow & Dark Magic
9:Lore of Metal
10:Storm: Kaikki loret lasketaan olevan hallitsevia.
Tzeentchin magia lasketaan olevan aina hallitsevassa asemassa.

Voima:
Velhot pystyvät imemään voimaa tuulista jonka avulla he taikovat ja kumoavat loitsuja, voimasta käytetään termiä Magic Point (MP).

Voiman Generoiminen:
Jokaisen vuoron alussa velho ottaa WP -testin, jos testi onnistuu velho voi imeä voimaa tuulista, epäonnistuminen tarkoittaa että jokin estää velhoa keskittymästä jolloin hän ei voi taikoa/kumota loitsuja tällä vuorolla.
Luku jolla WP testi onnistui jaetaan kymmenellä ja tulokseksi saadaan MP määrä (Esim. Velho jolla on WP 70, heittää 25, lukujen erotus on 35 jolloin MP määräksi saadaan 4).
Lisäksi jos velho käyttää lorea joka on hallitsevassa asemassa hän lisää kaksi pistettä MP:tä (velho voi hallita vain yhtä lorea).
Tämän jälkeen määrä tuplataan. Vasta tuplauksen jälkeen lisätään bonus nopat taikaesineistä ja vastaavista.
Lisäksi velho saa yhden pisteen lisää jokaiselta kymmeneltä pisteeltä minkä velhon SG ylittää 50.

Voiman säästäminen:
Jos velholla on oman vuoronsa jälkeen voimaa jäljellä, hän voi säästää loput seuraavaan vuoroon. MP määrä jaetaan kahdella ja lisätään velhon pisteisiin seuraavalla vuorolla (huom! vasta sen jälkeen kun sillä vuorolla saadut nopat on tuplattu), velho voi säästää voimaa yhtäpaljon kuin hänen SG on jaettuna kymmenellä (esim. Sg 80 velho voi säästää maksimissaan 8 noppaa).

Taikominen:
Velhot heittävät taikansa normaalisti omalla vuorollaan, taian heitto maksaa yhden actionin/5 MP.
Velho valitsee heitettävän loitsun ja uhraa tarvittavan määrän voimaa loitsua varten, sen jälkeen hän heittää yhtämonta noppaa kuin uhratun MP:n määrä oli (esim. Velho käyttää 8 MP:tä joten hän heittää 8D10).
Jos nopanheitossa tulee luonnollinen 10 niin heittoon lisätään uusi D10, tätä jatketaan niin kauan kuin kymppejä riittää, tämän jälkeen poistetaan kaikki nopat jotka näyttää lukemaa 1 ja sen parina noppa joka näyttää lukeman 10, jäljelle jääneet nopat lasketaan yhteen ja tuloksen pitää olla vähemmän kuin velhon SG, jos tulos ylittää SG:n niin loitsu on Miscast.
Jos vähintään puolet jäljelle jääneistä nopista näyttää lukemaa 1, loitsu on Irresistable ja sitä ei voi kumota.
Noppien summa on loitsun Power Level.

Loitsun kumoaminen:
Vihamielinen velho voi yrittää kumota loitsua välittömästi sen jälkeen kun se on heitetty, tämä ei maksa yhtään actionia. Velho yksinkertaisesti yrittää heittää yli vihollisen loitsun Power Levelin, velho voi käyttää halutun määrän noppia kumoamiseen. Samat säännöt noppien tuloksista koskevat kuin loitsun heitossa. Loitsua voi yrittää kumota vain kerran.
Kumoaminen epäonnistuu myös jos noppien lopputulos ylittää kumoajan WP:n.

Esimerkki loitsu:

Lore of Fire: Fireball
MP cost 5.
range: 50 yards,
Effect: Inflicts 3D6 damage to random location, may set target fire, each extra 2MP used add +D6 to damage and +10 yards to range.

Modificaatiot: Vaikkuttavat loitsun heittoon/kumoamiseen

-5% WP jos velhon lore on hallitsevana (liikaa voimaa kunnolla hallittavaksi)
-5% SG jokaisesta kymmenestä pisteestä vahinkoa (kipu vaikeuttaa keskittymistä. +5% Dark Elffeille, niiden magia kerää voimaa tuskasta!)
-25% SG jos velho on lähitaistelussa, mutta vain jos etäisyys on Arms Lenght, sen jälkeen ollaan liian lähellä. (SE MIEKKA TULEE KOHTI!!! Mites se tulipallo menikään... :wink: )
+5% SG jokaisesta actionista joka on käytetty keskittymiseen (+10% High Elffeille. Et voi keskittyä lähitaistelussa)
+10% SG Jos Winds of Magic taulukon tulos on 1 (heikkoa tuulta on helppo ohjata)
-10% SG/ylläpidettävä loitsu
-10% SG/jo tällä vuorolla heitetty loitsu

Ylläpito:
Jotkut loitsut vaativat ylläpitoa, tämä toimii uhraamalla vaaditun määrän MP:tä ennenkuin heitetään lisää loitsuja.

Siinä taisi olla kaikki, systeemi on vaikeahko mutta vaikuttaa toimivalta, laittakaa palutetta tuleemaan. Miscast taulukko on vielä työn alla.
Viimeksi muokannut Ari, Ti 10.12.2002 15:24. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

Avatar
Druzhina Captain
Valvoja
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke 13.11.2002 14:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain » Ti 10.12.2002 12:39

Ari kirjoitti: -25% WP jos velho on lähitaistelussa (SE MIEKKA TULEE KOHTI!!! Mites se tulipallo menikään...
En ehtinyt kaikkea lukea tarkkaan, mutta näin nopeasti katsottuna tähän lisäisin, että velhon täytyy olla käsietäisyydellä (at arm length), muuten ei saa loitsia.
Ari kirjoitti: Miscast taulukko on vielä työn alla.
Voisit ehkä saada ideoita tästä.

Avatar
tneva82
Viestit: 8358
Liittynyt: To 15.08.2002 11:51
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja tneva82 » Ti 10.12.2002 12:54

Vaikutti suht mukavilta säännöiltä. Lähinnä pitänee viellä laittaa erikoisemmat loret(high magic high magic!) hallittavuustaulukkoon ja kehittää loitsuja.
"There's probably volcano crater-kingdoms full of Bretonnian-esque knights who ride reptile-horses to battle and crap like that. " - Josh Reynolds

Ari
Viestit: 1389
Liittynyt: Ke 22.05.2002 17:54

Viesti Kirjoittaja Ari » Ti 10.12.2002 13:18

Druzhina Captain kirjoitti:En ehtinyt kaikkea lukea tarkkaan, mutta näin nopeasti katsottuna tähän lisäisin, että velhon täytyy olla käsietäisyydellä (at arm length), muuten ei saa loitsia.
Hyvä lisäys, itse en mokomaa tajunnut.

Lisäsin High, Dark, Skaven ja Necromantia loret listaan. Lisäksi tein pari lisäystä modificaatio taulukkoon.

Loitsu listoista on tällä hetkellä työn alla Lore of Fire, jonka valmistumiseen menee viikko-kaksi.

Avatar
Druzhina Captain
Valvoja
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke 13.11.2002 14:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain » Ti 10.12.2002 14:22

Ari kirjoitti: Taikominen:
Velhot heittävät taikansa normaalisti omalla vuorollaan, taian heitto maksaa yhden actionin/5 MP.
Velho valitsee heitettävän loitsun ja uhraa tarvittavan määrän voimaa loitsua varten, sen jälkeen hän heittää yhtämonta noppaa kuin uhratun MP:n määrä oli (esim. Velho käyttää 8 MP:tä joten hän heittää 8D10).
Jos nopanheitossa tulee luonnollinen 10 niin heittoon lisätään uusi D10, ....
Mitä jos käyttäisi Sagacity testiä, se olisi mielestäni helpompi. Velho ikäänkuin yrittäisi muistaa oikeat loitsusanat tai vastaavaa. Tähän voisi silloin lisätä tavanomainen 01-05 aina onnistuu ja 96-100 aina epäonnistuu.

Lähitaisteluista lisäksi, jos velho käyttää jotain magic missiles tyylisiä loitsuja niin käyttäisi WS:ää ikäänkuin ne olisivat pistol tapaiset aseet.

Ari
Viestit: 1389
Liittynyt: Ke 22.05.2002 17:54

Viesti Kirjoittaja Ari » Ti 10.12.2002 15:17

Druzhina Captain kirjoitti:Mitä jos käyttäisi Sagacity testiä, se olisi mielestäni helpompi. Velho ikäänkuin yrittäisi muistaa oikeat loitsusanat tai vastaavaa. Tähän voisi silloin lisätä tavanomainen 01-05 aina onnistuu ja 96-100 aina epäonnistuu.
Kuullostaa tosiaan realistisemmalta, ja ottaisi pesäeron =][=:n WP:n kanssa leikkimiseen.
Kumoamisen epäonnistumisen kuitenkin pidin WP -pohjaisena.

01-05/96-00 systeemi ei oikein sovi tähän, noppien tuloshan lasketaan yhteen, ja tuo ylin soveltuu lähinnä D100 heittoihin.

Lisäsin lisäksi loitsun ylläpidon ja pari uutta modificaatiota.

Avatar
Druzhina Captain
Valvoja
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke 13.11.2002 14:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain » Ti 10.12.2002 15:39

Ari kirjoitti: Kuullostaa tosiaan realistisemmalta, ja ottaisi pesäeron =][=:n WP:n kanssa leikkimiseen.
Kumoamisen epäonnistumisen kuitenkin pidin WP -pohjaisena.

Lisäsin lisäksi loitsun ylläpidon ja pari uutta modificaatiota.
Olitko kokeillut sitä systeemiä? En oikein pysty hahmottamaan sitä päässäni. Jokin peliesimerkki voisi auttaa. Täytyy sulatella sitä vähän aikaa.

Ari
Viestit: 1389
Liittynyt: Ke 22.05.2002 17:54

Viesti Kirjoittaja Ari » Ti 10.12.2002 15:48

Druzhina Captain kirjoitti:Olitko kokeillut sitä systeemiä? En oikein pysty hahmottamaan sitä päässäni. Jokin peliesimerkki voisi auttaa. Täytyy sulatella sitä vähän aikaa.
No esimerkkinä:

Pekka mahtava Pyromancer repii voimaa. WP heiton tulos on 58, Pekan WP on 70 mikä tarkoittaa että yksi piste MP:tä generoituu, tällä vuorolla Lore of Fire on hallitsevassa asemaasa mikä tuo kaksi noppaa lisää. Tulos kolme noppaa tuplaantuu kuudeksi johon Pekan SG 75 antaa lisäksi kolme noppaa lisää. Lopputulos on yhdeksän pistettä voimaa.
Kun viimein tulee Pekan vuoro toimia niin Pekka päättää paiskata Erkkiä tulipallolla! Pekka päättää käyttää 7 pistettä voimaa tulipalloon, joten hän heittää 7D10. Nopat antavat tulokseksi 3.6.6.9.8.1.10, koska läjässä on yksi kymppi niin heitetään boonus noppa josta tulee tulokseksi 4, tämän jälkeen poistetaan nopat joista tuli tuloksena 1 ja 10 ja lasketaan loput yhteen, tulos on 36 mikä alittaa reippaasti vaaditun 70 (-5 hallitsevasta loresta). Ja koska vihollisella ei ole velhoja loitsua kumoamassa, niin despelliä ei tule). Niinpä tulipallo lähtee matkaan ja osuu Erkkiä naamaan aiheutten 4D6 pistettä vahinkoa. Loput kaksi pistettä Pekka lyö säästöön ensi vuoroa varten.

Toivottavasti selvitti asiaa.

Kuusikeiju
Viestit: 309
Liittynyt: To 28.11.2002 18:12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Kuusikeiju » Ke 11.12.2002 02:29

Enpä ole pelannut Inkvisiittoria, mutta tuli mieleen muutamia figuja, jotka toimisivat Noidanmetsästäjissä hyvin yksinkertaisella muokkaamisella.

Orion - petomies, ungor tms
Ariel - siivittä mikä vaan haltianoita
Nagas - liche priest
Vermin lord - stormvermin/grey seer (vaatii jo vähän vihreää tahnaa)
Demon prince - tästä nyt saa minkä vaan kaaoskonnan pohjan
Treeman - dryad
Kroxigor - skink/saurus
chaos spawn - ?
rat ogre - warlock engineer

ihmisfigut ovat kortilla, mutta noita luihulaisia on kyllä saatavilla kun vähän etsii. Ogresta saattaisi saadaan hyvin ruman flagellantin pienellä muovaamisella...

xxxxxxx
Viestit: 964
Liittynyt: Ma 25.11.2002 20:25

Viesti Kirjoittaja xxxxxxx » Ke 11.12.2002 18:49

Jättiläisen voisi maalata greenskiniksi. Täydellinen örkki!
Half-breed kirjoitti:Is answer question?

Avatar
Teräratas
Valvoja
Viestit: 3713
Liittynyt: La 03.08.2002 13:48
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Teräratas » To 12.12.2002 08:53

Aika saman tyylisiä olivat tneva82:n ehdotukset omienikin kanssa, ne vain valitettavasti majailevat vielä ruutupaperilla. Sen verran aseista natisisin, että broadsword tekee kyllä liikaa lämää suhteessa muihin miekkoihin, sehän on kuitenkin yhden käden ase. Tai sitten S75 vaatimus sille, tai jotain?

Varsijousia pitäisi ehkä lisätä kattamaan hand ja heavy mallit.

Shieldejä monen kokoisia tietenkin. Tuossa jotain ehdotelmaa:
Buckler: Arm + 1 location
Small: Arm + 2 locations
Medium: Arm + 3 locations
Large: Arm + 4 Locations
Tower: All locations, may not attack when covering weapon arm, -10I

Wooden: AV4
Steel: AV8

Avatar
Druzhina Captain
Valvoja
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke 13.11.2002 14:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain » To 12.12.2002 11:15

Teräratas kirjoitti:Sen verran aseista natisisin, että broadsword tekee kyllä liikaa lämää suhteessa muihin miekkoihin, sehän on kuitenkin yhden käden ase. Tai sitten S75 vaatimus sille, tai jotain?

Varsijousia pitäisi ehkä lisätä kattamaan hand ja heavy mallit.
Ehdottaisin vielä Long Bowlle ja Elf Bowlle strength testiä, jos haluaa tähdätä.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Inquisitor”