Beissit

Guardsniper

Beissit

Viesti Kirjoittaja Guardsniper » Ma 20.07.2015 17:00

Nettiä selaillessa on tullut vastaan monenmoista alustaa. Mordheimissa ei ilmeisesti ole kovinkaan tarkkoja rajoituksia figun beissin suhteen? Nopealla sääntiksen pläräämisellä en löytänyt mitään mainintaa tän asian suhteen.

Mitenkäs täällä Suomessa noita peluutetaan? Pelaako kukaan pyöreillä alustoilla? Entä "väärän kokoisilla"? Miksi? Onko Suomalaisten keskuudessa mitään yhteistä linjaa beissien suhteen?

Neliön muotoisilla, figujen omilla alustoilla, toki luulisi löytyvän vastustajia, mutta nuo pyöreät alustat vähän houkuttaisivat, koska omasta mielestäni ovat nätimpiä ja pyöreillä alustoilla olevia figuja voisi käyttää myös 40k/necro-/inquisimunda puolella.
Ostan necromundaa ja mordheimia.
YV tavoittaa.

I.C. Wiener
Viesti:

Re: Beissit

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener » To 23.07.2015 14:55

Itsekkin miettintyt samaa nyt kun on ollut ajatuksissa aloittaa mortikka taas, kiinnostaisi vaihtaa noille pyöreet pohjat niin saisi lisää detaileja pohjalevyyn. Käävät peittää melkein koko levyn ettei sinne oikeen saa mitään kivaa laitettua.

Luulisi että kantikkaissa olisi helpompi katsoa kuka on combatissa ja kenen kanssa. Pyöreissä mittaamisia se sotkee vähän kun moritkassa kait mitatiin kaikki pohjalevystä. Luulisi kans että jos käyttää pyöreitä noita 20mm kantikkaita käyttäviä sopisi enemmän pieksäämään pyöreä levyistä, se nyt on oikestaan vain itseltään pois. Pieniä kantikkaita saisi tungettua pienempiin rakoihin mistä voisi olla joskus hyötyä.
No toivottavasti joku mortikkaa pelaava eksyy tänne.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night

Jopotzuki

Viesti Kirjoittaja Jopotzuki » To 23.07.2015 21:43

Meitsi on pelannu mortikkaa nyt joku vajaa kymmenen matsia pienillä pyöreillä baseilla enkä ole huomannut siinä mitään ongelmaa. Vastustajatkaan eivät ole valittaneet. Peli onnistuu ihan samalla tavalla kuin neliöilläkin, kun basesta baseen kumminkin mitataan ja meleessä tehdään selväksi kuka hyökkää aina kenen/keiden kimppuun.
Dolmot kirjoitti:Tällä kertaa se on Bloodthirstor, Lordor of Mordor.

Sergeant

Viesti Kirjoittaja Sergeant » Su 26.07.2015 13:31

Meidän peleissä ei ole ollut merkitystä. Ehkä ainoastaan isommilla figuilla olisi hyvä olla isompi alusta. Oli alusta 20 mm pyöreä tai neliö ei ole vaikuttanut peliin mitenkään.

Lähinnä suurin merkitys on blogata kulkureittejä, kuten oviaukkoja tai kulkusiltoja.

ile

Viesti Kirjoittaja ile » Su 26.07.2015 20:00

Ite olen pelannut lähinnä ukoilla, joilla on tuplarooli FABAn rykmentissä. Siksi perinteinen neliöbase.

Ainoa, joka mua pyöreissä baseissa mietityttää, on ukkojen etupuolen merkkaaminen, ts. se, mihin ukko näkee. Oliko Mordheimissa tämä rajoitus, ja merkkaatteko rajat pyöreisiin baseihin?

-ile

Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal » Ma 27.07.2015 09:18

Meidän porukassa aloitettiin Mordheimin pelaaminen uudelleen vuodenvaihteessa ja kun kaikki figut ja maastot piti tehdä uudelleen niin päätettiin siirtyä kokonaan ympyräbaseihin. Selkeitä etuja ovat olleet lähisten muotoilu ja etäisyyksien mittaaminen, joten suosittelen pyöreitä alustoja ihan kaikille.

Kuva
Ympyräbaset tiheässä maastossa tapahtuvassa lähitaistelussa

Esimerkkiporukka, muoviset dipatut Marienburgilaiset

Ukkoja portaikossa

Skavenit

Possessedit
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.

Sergeant

Viesti Kirjoittaja Sergeant » Ti 28.07.2015 22:57

ile kirjoitti:Ite olen pelannut lähinnä ukoilla, joilla on tuplarooli FABAn rykmentissä. Siksi perinteinen neliöbase.

Ainoa, joka mua pyöreissä baseissa mietityttää, on ukkojen etupuolen merkkaaminen, ts. se, mihin ukko näkee. Oliko Mordheimissa tämä rajoitus, ja merkkaatteko rajat pyöreisiin baseihin?

-ile
Mordheimissa ei ollut suunnalla väliä periaatteessa mihin ukko katsoo. Jossain lisä tehtävissä voi olla ns. hiippailu säännöt jolloin taisi olla 90 asteen näkökenttä eteenpäin. Mutta nämä ovat vain erikois scenaarioita.

Meillä tosiaan basen koko vaikuttaa lähinnä siihem minne figun saa mahtumaan ja monenko kanssa se kykenee taistelemaan lähitaistelussa samaan aikaan. Lähinnä tulee eri taktiikat esiin koon mukana.

Itse Mordheimin kehittäjätkin ovat käyttäneet erikokoista alustaa, mikä tulee figun mukana. Kuvassa ogrella on 30 mm alusta normin 40 mm, joka tulee figun mukana. Kuva on Town Cryer 2 lehdestä.
Kuva

ile

Viesti Kirjoittaja ile » Ke 29.07.2015 09:26

Kiitos.

Muistelinkin, että Mordheimissa basen koolla on taktisesti väliä. Hordaamisella saatu ylivoima (enemmän ukkoja tappelussa kuin vihulaisella) toimi taktiikkana. Sekavat baset voivat viedä jotain pois tältä pelin osa-alueelta.

-ile

Tybraal

Viesti Kirjoittaja Tybraal » Pe 31.07.2015 11:04

ile kirjoitti:Kiitos.

Muistelinkin, että Mordheimissa basen koolla on taktisesti väliä. Hordaamisella saatu ylivoima (enemmän ukkoja tappelussa kuin vihulaisella) toimi taktiikkana. Sekavat baset voivat viedä jotain pois tältä pelin osa-alueelta.

-ile
Keskiviikkoisen pelin perusteella voin raportoida, että ympyräbaset tuntuvat kannustavan pilkkomaan lähiksiä enemmän yksittäisiksi dueleiksi kuin isoiksi jatkuviksi massalähiksiksi jos taistelijoita kaatuu keskeltä isoa taistelua. Toisaalta en ihan tarkkaan muista erosiko tämä neliöalustoilla pelatuista taisteluista.
That is not dead which can eternal lie.
And with strange aeons even death may die.

Scythas

Viesti Kirjoittaja Scythas » Pe 31.07.2015 11:50

Ympyräbasella olen pelannut itse warbandini ja verrattuna aikaisempiin neliöbaseihin ja vastustajien neliöbaseihin, voin lämpimästi suositella ympyräbaseja. Kaiken maailman mittaaminen yms. sujuu helpommin, turhaan ei muissakin skirmish peleissä ympyräbaset ole. Lähitaistelussakaan ei ole ongelmia tullut vastaan, korkeintaan tyhmät "klipping ja olet kombatissa" -hölmöydet ovat jääneet pois ja yksinkertaistuu sopivasti kuka on basecontaktissa ja kuka ei. Ja eipähän tarvitse enää miettiä faba-yhteensopivuutta! :P

Tossa mun porukat: Ukkoja.
Jussi Nurro
Kuopion Figupelaajat KuoFi ry
KuoFi.net

Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe » La 05.09.2015 20:39

Warmachinen ja Hordesin jälkeen en ole halunnut pelata neliöalusilla. Pahaa sanottavaa ei ole ollut kenelläkään, mutta osa on pitänyt vähän outona ratkaisuna. Mittaukset ja taisteluun yltämiset olen yrittänyt tarjota avokätisesti.

Vähän olen kaivannut Wm/H tyylistä liikettä ja melee reachiä taistelussa, mutta se on selvästi ollut liian vieras ajatus.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Mordheim”