grenade launcher range / ammo-X & dum dum

Avatar
Sergeant
Viestit: 772
Liittynyt: Ti 13.03.2007 19:07
Paikkakunta: Pori

grenade launcher range / ammo-X & dum dum

Viesti Kirjoittaja Sergeant » Ti 12.06.2012 22:13

Peleissämme Grenade Launcher leaderillä Krak-kranaateilla on tullut varsin pelottava ase, kun kranaatti sinkoaa 60 tuumaa. Mikä on yli kaksi kertaa normaaleiden aseiden kantomatka. Onko tähän puututtu peleissä vai onko pelattu säännöillä olevilla kantomatkoilla Short 20 ja max 60?

Itse ajattelin muuttaa grenade launcher ammusten kantomatkaksi 12 / 24 tuumaa tulevissa peleissä.
Onko muissa aseissa ollut hankaluuksia ammusten kantomatkojen suhteen?

Jossain olen lukenut, että Autoguniin ja autopistooliin saa ostaa ammo-x tai dum dum ammuksia. Ammo-x oli panssarialäpäiseviä luoteja (-1AS) ja dum dumit tietysti nostivat aseen tehoa (+1S) yhdellä. Pystyykö joku tarkentamaan näistä ammuksista? Mistä löytyy? vai olenko nähnyt unta? Epäilen, että kuuluivat ensimmäiseen RB:n painokseen. Tietysti, jos dum dum ammuksia voi ostaa autopistooleihin tekee ne stubguneista vielä turhempia ja ymmärrettävää miksi ne on poistettu uudemmasta versiosta.

Avatar
Hanska
Viestit: 761
Liittynyt: Pe 11.02.2005 14:31
Paikkakunta: Tampere

Re: grenade launcher range / ammo-X & dum dum

Viesti Kirjoittaja Hanska » Ke 13.06.2012 19:16

Sergeant kirjoitti:Peleissämme Grenade Launcher leaderillä Krak-kranaateilla on tullut varsin pelottava ase, kun kranaatti sinkoaa 60 tuumaa. Mikä on yli kaksi kertaa normaaleiden aseiden kantomatka. Onko tähän puututtu peleissä vai onko pelattu säännöillä olevilla kantomatkoilla Short 20 ja max 60?
Jos pystyy vetämään LOSsin yli 20" päähän niin usein että sen voi katsoa olevan jotenkin yleistä niin sitten teillä on aivan liian vähän/väärää maastoa 'mundaan.
Sergeant kirjoitti:Jossain olen lukenut, että Autoguniin ja autopistooliin saa ostaa ammo-x tai dum dum ammuksia. Ammo-x oli panssarialäpäiseviä luoteja (-1AS) ja dum dumit tietysti nostivat aseen tehoa (+1S) yhdellä. Pystyykö joku tarkentamaan näistä ammuksista? Mistä löytyy? vai olenko nähnyt unta? Epäilen, että kuuluivat ensimmäiseen RB:n painokseen. Tietysti, jos dum dum ammuksia voi ostaa autopistooleihin tekee ne stubguneista vielä turhempia ja ymmärrettävää miksi ne on poistettu uudemmasta versiosta.
Jotain fanikamaa. 'mundaa ihan alusta asti pelanneena en ole ikinä moisiin törmännyt(pl. dum dum stub guniin).
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.

Avatar
Sergeant
Viestit: 772
Liittynyt: Ti 13.03.2007 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: grenade launcher range / ammo-X & dum dum

Viesti Kirjoittaja Sergeant » Ke 13.06.2012 20:59

Maastoa on kyllä tarpeeksi. Mutta se on typerää, kun murkuloita ampuva ase on tarkempi ja tehokkaampi kuin tarkkuuskivääri itse pelissä. Range penaltyä kun ei tule vasta kuin 20 tuuman jälkeen. Ja kuten uusimmissa warhammer painoksissa range GL:lle on tuo 24. Se on aivan mielipide kysymys, mutta se ei vaan mene omaan kaaliin, että kranaatti lentää pidemmälle kuin RK:n laaki.

Olen lukenut noista ammuksista jostain, mutta en muista missä. se oli joku WD lehti tai Gang war lehti.

Avatar
Sergeant
Viestit: 772
Liittynyt: Ti 13.03.2007 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: grenade launcher range / ammo-X & dum dum

Viesti Kirjoittaja Sergeant » To 14.06.2012 10:16

noniin. Nyt löytyi se missä on armour-piercing ammo. Samalla paljon uusia aseita. Mutta noi dum dum ammojen käyttö autoweaponeissa vielä uupuu.

Gang war 5 lehdestä löytyy.

Settlement Events Part II
Gambling Dens
Pit-Fighting Arenas
Mercenary Square: Hired Guns
Workshops: Custom Weapons
Guild Office
Reporting Outlaws
Stockade
Friendly Doc: Surgery
New Equipment
Armour-Piercing Ammo
Combi-Weapon
Heavy Flamer
Hellfire Shells for Heavy Bolter
Web Gun

Eikö tuo Gang war ole ihan tarkoitettu lisämateriaaliksi necromundaan ja ei ole mikään fanituotos? Ei välttämättä täysin virallisia sääntöjä kisoihin, mutta voi käyttää peleissä. Wikipediasta luntattua:
Specialist Gamesin julkaisema Fanatic sisältää kuukausittain materiaalia Necromundaan. Aiemmin ovat ilmestyneet yksinomaan Necromundaan keskittyneet lehdet Gang War ja Necromunda Magazine.

Avatar
Sergeant
Viestit: 772
Liittynyt: Ti 13.03.2007 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: grenade launcher range / ammo-X & dum dum

Viesti Kirjoittaja Sergeant » Ti 19.06.2012 15:45

Pienen tutkimisen jälkeen löysin seuraavaa:

Gang War 5 lehdessä on settlement events -lisätapahtuma jälkipeliin. Settlement eventissä on oma rare items chart, josta voi löytyä Armourpiercing ammoja. AP:t maksavat puolet aseen hinnasta ja luokitellaan rare itemiksi.
Gang war 6 lehdessä on jatkoa settlement events part 2, jossa kerrotaan tarkemmin uusista varusteista. AP:sta kerrotaan, että niitä on riittävästi yhteen peliin ja ammuttu hahmo ei saa armour savea.

Necromunda magazine 6 lehdessä on mainittu ammo-X. Suora lainaus lehdestä. Ammo-X tekisi autoguneista bolt guneja.

"ARMOUR PIERCING AMMO
'Wanting to give our gangers the very best of weapons. and there being only a few models with bolters, I came up with the Armour Piercing-Ammo, or Ammo-X, to use in auto-pistols and autoguns. It cost 20 credits and gives the autoweapons the same figures as bolt-weapons. Ammo-X is a Common item."


Kummatkaan säännöt eivät ole virallisia, mutta tuo lisää peliin ulottuvuutta. En itse asiassa ole tyytyväinen kumpaankaan sääntöön vaan tekisin oman variaation näistä.
Ammo-X for autogun & autopistols. Hinta: puolet aseen hinnasta. Antaa -1 armour saven aseeseen. Ammo roll 4+. common item.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Necromunda”